تشخيص خواستگار واقعي را از ارتباط الكي
همه ما مي خواهيم كسي را پيدا كنيم كه عاشقانه كنارش زندگي كنيم براي اين نبايد وقتمان را با ارتباطات الكي تلف كنيم.

فرق ارتباط با يك پسر ازدواجي با ارتباطهاي الكي

آیا تا به حال برای رمزگشایی مكالمه خود با نامزدتان نیاز به ارسال اسکرین شات مکالمه برای دوستان خود داشته اید؟ دوستان شما ممکن است مکالمه – یا نیاز به رمزگشایی آن را – یک پرچم قرمز بنامند. ارتباط انسانی بخش مهمی از سلامت روحی و جسمی ما است. ما خواستار ارتباط با دیگران  هستيم. همه ما در جستجوی افرادی هستیم که به ما احساس دوست داشتن، قدردانی و درک می‌ دهند.

در هر ارتباط، دانستن اینکه در صورت بروز رفتارهای سمی چه باید کرد، به ما براي حفظ آرامش کمک می کند. اما توجه به پرچم های سبز در روابط به همان اندازه توجه به رفتارهاي سمي مهم است. توجه به پرچم هاي سبز رابطه اضطراب یا شک غیر ضروری را محدود مي كند.

پرچم سبز صرفاً داشتن یک روز عالی با هم یا دریافت یک تعریف و تمجید از طرف نامزدتان نیست. پرچم هاي سبز نشانه هایی هستند که به ما بینشی در مورد سازگاری طولانی مدت ما با یک دوست، همکار یا شریک زندگي بالقوه می دهند.

اما پرچم های سبز واقعی چیست و چگونه بدانيد که در یک رابطه به دنبال چه چیزی باشید؟ “

پرچم سبز” به چه معناست؟

پرچم‌های قرمز به ما می‌گویند که ممکن است زمان پایان دادن به یک رابطه فرا رسیده باشد. در حالی که پرچم‌های سبز سیگنال‌های مثبتی هستند که نشان می‌دهد یک رابطه طولانی‌مدت را طی خواهد کرد.

پرچم‌های سبز شخصیت، صراحت، ارزش‌ها و موارد دیگر را نشان می‌دهند. دانستن برخی از رایج‌ترین پرچم‌های قرمز و سبز به شما این امکان را می‌دهد که اطمینان بیشتری داشته باشید که در مسیر درست حرکت می‌کنید و گام‌هایی را برای تقویت یک رابطه نوپا بردارید.

نشانه هاي پرچم سبز در ارتباط به شما كمك مي كند فرق ارتباط واقعي و سركار بودن را تشخيص دهيد.
شما با كمك نشانه ها مي توانيد تشخيص دهيد در حال تلف كردن وقت خودتان هستيد يا در يك ارتباط ازدواجي هستيد.

برخی از پرچم های سبز رابطه چیست؟

پرچم‌های قرمز معمولاً به شکل ویژگی‌های سمی ظاهر مي شوند. پرچم هاي قرمز رفتارهايي مانند پرخاشگری یا خودشیفتگی و بازي دادن را شامل مي شوند. از سوی دیگر، پرچم‌های سبز رفتار سالم و فرصت‌هایی را برای ارتباطات عمیق‌تر نشان می‌دهند. بیایید به ۱۱ شاخص مثبت یک رابطه خوب نگاه کنیم.

1. می توانید احساسات خود را بیان کنید و در مورد آنها صحبت کنید

شریک زندگي شما در صحبت کردن در مورد احساسات خود احساس راحتی می کند. اين  كار پرچم سبز اصلی است. با وجود ناراحتی کوتاه مدت، گفتگوهای سخت همراه با مهربانی و صداقت رابطه شما را تقویت می کند. نشان دادن آسیب پذیري معمولاً نشانه اين است که شخص مقابل مایل است ارتباط با شما را عمیق تر کند. همچنین ممکن است نشان‌دهنده این باشد که شما فضایی ایجاد می‌کنید که به آنها احساس امنیت می‌دهد – که اين كار یک پرچم سبز است.

مقاله مرتبط: پانزده سياست زنانه براي عاشق كردن يك مرد

2. می توانید گفتگوهای دشواری در مورد رابطه داشته باشید

روابط قوی بیش از بیان احساسات خود، متکی بر توانایی بحث در مورد آن رابطه است. همه اشتباه می کنند و اختلاف نظر دارند. تفاوت بین یک رابطه سالم و ناسالم این است که هر دو طرف چقدر در گفتگوهای ناراحت کننده احساس راحتي می کنند. این گفتگوهاي آسان، همدلی را تسهیل می کند و به هر دو طرف اجازه می دهد راه حل هایی ایجاد کنند که در نهایت رابطه را تقویت می کند.

جایگزین این کار، سرکوب احساسات است.که می تواند احساس خشم را افزایش دهد و شعله های درگیری را شعله ور کند.

3. از عذرخواهی نمی ترسند

عذرخواهی سخت است. اما بيان متاسفم یک ابزار ارتباطی مهم است. به نحوه عذرخواهی شریک زندگيتان توجه کنید. آیا آنها اشتباه خود را به عهده می گیرند؟ آیا آنها می توانند در رفتار خود انتقاد سازنده داشته باشند؟

وقتی یک شریک از سرزنش شانه خالی می کند. از مسئولیت پذیری امتناع می ورزد. این نشان می دهد که خود  او مهمتر از شخصی است که به او آسیب رسانده است. کسی که كارهايش را انکار می کند، می تواند نشانه هایی از یک خون آشام عاطفی باشد. در اینجا چند نمونه از عذرخواهی های نادرست وجود دارد که ممکن است برای انتقال سرزنش استفاده شود:

متاسفم که از اتفاقی که افتاده ناراحت هستید.

قصد نداشتم حال شما را بد کنم.

سعی می کردم خانواده ام را تحت تأثیر قرار دهم. برای همین اين حرف را زدم.

هنگامی که یک طرف اشتباه خود را مي پذيرد، نشان دهنده احترام متقابل در ارتباط است. اين كار  اهميت آنها  به راحتی و امنيت شما را نشان مي دهد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

پشیمانم که ابتدا به اعمالم فکر نکردم.

ای کاش قبل از انجام کاری که انجام می دادم احساسات شما را در نظر می گرفتم.

می دانم که به شما صدمه زدم و ای کاش می توانستم آن را پس بگیرم.

متوجه می شوم که سخنان من احساسات شما را جریحه دار می کند. این هدف من نبود و بسیار متاسفم.

در ارتباط با پسر ازدواجي لازم نيست خودتان را سانسور كنيد.
پسر ازدواجي آدم امن زندگي شماست.

4. آنها فضای امن شما هستند

پذیرش خود یعنی احساس قدرت. پذيرش خود ما را از وابستگی به منابع خارجی برای یافتن هویت خود رها می کند.

بودن در کنار افرادی که برای شما مهم هستند باید باعث شود احساس آرامش کنید. نیازی نیست وقت خود را با افرادی بگذرانید که به شما اين احساس را مي دهند كه نمی توانید خود واقعيتان باشید. پذیرش شما از طرف یک دوست خوب شما را تشویق می کند و به شما قدرت می دهد تا بدون ترس از تمسخر یا قضاوت، خود را ابراز کنید.

5. آنها احساسات شما را تأیید می کنند

کسی که دائماً احساسات شما را بی اعتبار می کند، می تواند خستگی عاطفی را تشدید کند. در حالی که براي تاييد احساساتتان نباید فقط به دوستان خود تکیه کنید. خانواده  بايد منابع اصلی تاييد احساسات شما باشد. یافتن کسانی که احساسات شما را درک می کنند و به آنها احترام می گذارند بسیار مهم است. در اینجا چند راه وجود دارد که عزیزان شما می توانند احساسات شما را تأیید کنند:

•گوش دادن:  آنها به آنچه شما می گویید گوش می دهند. آن را با تماس چشمی، نشانه های کلامی، لمس کردن و هدایت بدنشان به سمت شما در حین صحبت نشان می دهند. شاید آنها کاری را که انجام می دهند متوقف کنند و توجه بی دریغ خود را به شما معطوف کنند.

• انرژی زايي. آنها با سطح انرژی شما مطابقت دارند. وقتی غمگین هستید، آنها دلسوز هستند. وقتی شما هیجان زده هستید، آنها برای شما خوشحال هستند. اگر احساس خستگی می کنید و به چند دقیقه نیاز دارید تا ساکت بنشینید، آنها باید آن را به شما پیشنهاد دهند.

• عادی سازی. آنها احساسات شما را به چالش نمی کشند – آنها احساسات شما را می پذیرند و به شما اطمینان می دهند که احساساتتان عادی هستند. پاسخ مناسب به احساساتتان به شما این امکان را می دهد که بدانید واکنش های شما منطقی و معتبر هستند.

6. به مرزهای خود احترام بگذارید

مرزهای شخصی برای سلامت جسمی و روانی ما ضروری است. در هر رابطه ای، ضروری است که به طرف مقابلتان را متوجه مرزهايتان كنيد.این مرزها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1)مرزهای فیزیکی

2)مرزهای جنسی

3)مرزهای عاطفی

4)مرزهای اقتصادی

5)مرزهای فکری

هنگامی که ما یک مرز شخصی تعیین می کنیم، در حال ساخت سپری برای محافظت از سلامت روان، فضای شخصی و احساس امنیت خود هستیم. تعیین مرزها همیشه آسان نیست، اما مرزهای سالم روابط سالمی را بر اساس احترام متقابل ایجاد می کند. مرزها به ما می گویند که در یک رابطه چه انتظاری داشته باشیم و به ما می آموزند که چگونه به فضای شخصی و مناطق راحتی یکدیگر احترام بگذاریم.

مقاله مرتبط: چطور حد و مرزهاي خودمان را براي بقيه مشخص كنيم؟

آدمي كه قصد ارتباط واقعي دارد با صحبت در مورد ازدواج عصباني نمي شود.
مردي كه قصد ارتباط ازدواجي دارد با صحبت در مورد آينده عصبي نمي شود.

7. آنها راحت در مورد آینده صحبت می کنند

شخصی که علاقه مند به برنامه ریزی برای آینده است، شما را برای مدت طولانی در زندگی خود می بیند. ارزش قائل شدن به رابطه و ابراز تمایل به ماندگاری آن یک پرچم سبز است.

اگر کسی وقتی از او در مورد برنامه‌ای برای آینده سوال می‌پرسد بداخلاق است. ممکن است به این معنی باشد که از قدر شما را نمي داند یا برای ادامه دادن برنامه‌ای ندارد.

8. مقادیر یکسانی را به اشتراک بگذارید

یک نشانه امیدوارکننده از سازگاری طولانی مدت این است که ارزش های یکسانی را با دوستان، خانواده و شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. در ابتدای هر رابطه ای، توجه داشته باشید که آیا اولویت های شما با اولویت های یکدیگر مطابقت دارد یا خیر. شما مجبور نیستید اولویت های یکسانی داشته باشید، اما باید یک جهان بینی اساسی را به اشتراک بگذارید که حس درک متقابل را تقویت می کند. برخی از مفاهيم رایجی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

با دیگران مهربان و سخاوتمند هستند؟

صادق هستند؟ به شما حس اعتماد می دهند؟

جاه طلبی ها و اهداف آنها برای آینده چیست؟

ارتباط قوی با ایمان یا معنویت دارند؟

آیا سیاست برای آنها مهم است؟

آیا آنها برای روابط دوستانه یا خانوادگی ارزش قائل هستند؟

همانطور که با یکدیگر آشنا می شوید، برای به دست آوردن بینش در مورد سیستم ارزشی، جهان بینی و آینده ای که برای خود می بیند، گفتگو کنید. آیا این ویژگی هاي شما دو نفر با هم همخوانی دارد؟ آیا تفاوت های اساسی دارید که نمی توانید از آنها عبور کنید؟

9. وجود آنها باعث می شوند که بخواهید بهترین خودتان باشید

همه ما فضایی برای رشد و یادگیری داریم. یک دوست خوب شما را تشویق می کند تا بهترین نسخه خود باشید. او شما را برای رسیدن به اهدافتان به چالش می کشد. وقتی زندگی سخت به نظر می رسد، آنها به شما کمک می کنند تمرکز کنید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید. و مهم است که انگیزه داشته باشید که همین کار را برای آنها انجام دهید.

مقاله مرتبط: زني براي زندگي چه فرقي با بقيه زنها دارد؟

10. ارتباط مداوم وجود دارد

در هر رابطه شخصی، مهارت های ارتباطی سنگ بنای آن است. آیا شما و عزیزانتان در مورد رابطه و احساسات خود با یکدیگر صحبت می کنید؟ آیا حاضرید در مورد مشکلات در صورت بروز آنها بحث کنید؟

به خاطر داشته باشید که ارتباط خوب نیازی به ثابت بودن ندارد. ارسال پیام‌ها در تمام طول روز به معنای تماس معنی‌دار نیست. ممکن است فقط هر چند هفته یکبار با برخی از دوستانتان صحبت کنید، اما تمایل شما به گفتگوهای باز و سازنده نشان دهنده سطح احترام است که به این معنی است که این روابط دوام خواهند داشت.

11. به جزئیات کوچک توجه می کنند

نمایش روزانه سخاوت، قدردانی، و تعریف برای اکثر مردم مهمتر از حرکات بزرگ عاشقانه است. این حرکات روزمره از سوی افرادی که به آنها اهمیت می‌دهیم، فقط به ما احساس خوبی نمی‌دهند: کارهای کوچکی که باعث می‌شوند احساس دوست‌داشتن بیشتری داشته باشیم، با سلامت روانی قوی‌تر، احساس هدفمندی بیشتر، و نگرش بهتر به زندگی مرتبط است.

ارزش یک پرچم قرمز

پرچم های قرمز و سبز هر دو نقش اساسی در ایجاد روابط قوی تر دارند.

هیچ کس کامل نیست و همه ما فضایی برای تبدیل شدن به افراد بهتر داریم.

با پرسیدن از خود شروع کنید: پرچم قرمز من چیست. در اینجا چند نمونه از پرچم قرمز را آورده ايم که می تواند عواقب شدیدی در رابطه داشته باشد:

خودشیفتگی

وابستگی افراطي

عزت نفس پایین

عدم تمایل به درخواست کمک

کنترل طرف مقابل

عدم اعتماد و شكاك بودن

مهارت های مدیریت خشم ضعیف

به علائم هشدار دهنده اصلی توجه کنید. رفتارهای شما ممکن است روابط را تحت فشار قرار دهد، اما اگر مایلید روی آنها کار کنید، در حال حاضر در راه ارائه پرچم سبز به طرف مقابلتان هستید.

اگر می ترسید پرچم قرمزی دارید که می خواهید روی آن کار کنید، به دنبال مشاوره روابط از یک متخصص سلامت روان یا مربی روابط باشید تا راهی به جلو پیدا کنید.

پرچم سبز را بالا تکان دهید

هر رابطه ای مانند یک سفر جاده ای به یک مکان جدید است. قلمرو ممکن است ناآشنا باشد، اما شما قادر به تشخیص علائم در طول مسیر هستید.

کسی که به شما این احساس را می دهد که نمی توانید خودتان باشید، خود را ابراز کنید یا درخواست حمایت کنید، زندگی شما را غنی نخواهد کرد. در عوض، انرژی خود را روی افرادی سرمایه گذاری کنید که از بودن با شما خوشحال و راضي هستند.

مطلب پیشنهادی

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *