دوستان همسر خود را دوست نداريد.
اگر دوستان همسر خود را دوست نداريد اين يك مشكل پيچيده است اما راه حل دارد.

اگر دوستان شریک زندگی خود را دوست ندارید چه کاری باید انجام دهید

اگر فکر کنید “من از دوستان همسرم خوشم نمی آید” یا “از دوستان شوهرم متنفرم” می تواند مشکل باشد.  گاهی اوقات، ممکن است کاملاً غیرممکن به نظر برسد، اما اگر در موقعیتی قرار گرفتید که با دوستان شریک زندگی خود چشم به چشم نمی بینید، احتمالاً می خواهید بدانید که در مورد آن چه کاری انجام دهید.

در یک نگاه

این یک مشکل پیچیده است—شما شریک زندگی خود را دوست دارید اما دوستان او را دوست ندارید. اگر در چنین موقعیتی هستید، سعی کنید علت این احساس را دریابید و ببینید آیا راهی برای حل این مشکل وجود دارد یا خیر. با شریک زندگی خود صحبت کنید. مرزها، شناخت بهتر آنها، نگرش باز ماندن و گذراندن زمان بیشتر با رفيقان چند راه حل هستند. اگر شریک زندگی شما رفيق هايش خود را بر شما ترجیح می دهد و از در نظر گرفتن احساسات شما امتناع می ورزد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که رابطه را دوباره ارزیابی کنید.

در زیر چند نکته اضافی در مورد نحوه برخورد با دوست نداشتن دوستان شریک زندگی خود آورده شده است.

ممكن است دوستان همسر خود را دوست نداشته باشيد

سعی کنید بفهمید که چرا از دوستان شریک زندگي خود بیزارید

اولین قدم این است که سعی کنید چیزها را از دیدگاه آنها ببینید. ممکن است که شما به سادگی با رفيق هايش آنها سوء تفاهم کرده باشید یا آنها را به دلیل احساس ناامنی در مورد رابطه خود با دید منفی ببینید. یک دیدگاه عینی تر، ممکن است به کاهش بیزاری شما از آنها کمک کند.

البته، مواقعی نیز وجود دارد که واکنش درونی شما درست است و واقعاً رفيق هاي شریک زندگی خود را به دلایل موجهی دوست ندارید.

در این صورت، باید با شریک زندگی خود در مورد آن صحبت کنید. در مورد احساسات خود صادق باشید و توضیح دهید که چرا رفيق هاي آنها را دوست ندارید. اگر آنها ارزش دوست داشتن را دارند، شریک زندگی شما باید مایل به تلاش باشد. تا به شما کمک کند با آنها کنار بیایید.

اما اگر به نظر می رسد که شریک زندگی شما به احساسات شما اهمیتی نمی دهد یا آنها دائماً رفيق هاي خود را به جای شما انتخاب می کنند، وقت آن است که همه چیز را دوباره ارزیابی کنید. اگر شریک زندگی شما مایل به اجازه دادن به شما و مصالحه نیست، ممکن است زمان پایان دادن به رابطه فرا رسیده باشد. .

در مورد نگرانی های خود با شریک زندگی خود صحبت کنید

این یک گام مهم است زیرا شریک زندگی شما باید از مسائلی که دارید آگاه باشد. آنها حتی ممکن است متوجه نباشند که دوستانشان برای شما مشکلی ایجاد می کنند. هنگامی که آنها بدانند، می توانند بیشتر مراقب موقعیت باشند و سعی کنند به شما کمک کنند. احساس راحتی بیشتری می کنید

تحقیقات نشان داده است که صحبت کردن در مورد احساسات خود با شریک زندگی خود و داشتن مکالمات دشوار می تواند مزایایی داشته باشد.

تعیین مرزها

اگر بودن در کنار دوستان آنها برای شما خیلی زیاد است، تعیین حد و مرزها مهم است. تحقیقات نشان می دهد که مرزها برای حفظ روابط سالم ضروری هستند.

با شریک زندگی خود در مورد اینکه هر چند وقت یکبار می خواهید رفيق هاي آنها را ببینید صحبت کنید و به آن برنامه پایبند باشید. به این ترتیب، احساس غرق شدن نخواهید کرد یا دوست ندارید دائماً در کنار افرادی باشید که دوست ندارید.

آنها را بهتر بشناسید

این یکی می تواند مشکل باشد، اما ارزش یک بار دیدن را دارد. سعی کنید با آنها گفتگو کنید و علایق آنها را بشناسید. ممکن است در نهایت بهترین دوستان نباشید، اما حداقل درک بهتری از آنها خواهید داشت.

اگر بتوانید با دوستان آنها نقاط مشترک پیدا کنید، شرایط را بسیار آسان تر می کند. شاید در موسیقی یا فیلم همان سلیقه را داشته باشید. یا شاید سرگرمی مشترکی داشته باشید. هر چه که هست، سعی کنید با رفيق هاي آنها در سطحی ارتباط برقرار کنید تا که این فقط یک ارتباط ناراحت کننده نیست.

موافق به مخالفت

رفيق هاي شریک زندگی شما احتمالاً برای آنها مهم هستند و آنها صرفاً آنها را رها نمی کنند زیرا شما آنها را دوست ندارید.

پس سعی کنید احترام قائل باشید و آن را درک کنید.اگر نمی توانید با رفيق هاي آنها چشم به چشم بنشینید، موافقت کنید که مخالفت کنید و ادامه دهید.

ارزش ندارد رابطه خود را به خاطر چیزی که قرار نیست تغییر کند خراب کنید، مهم این است که شما یک رابطه قوی و سالم با شریک زندگی خود داشته باشید.

سعی کنید اجازه ندهید که روی رابطه شما تأثیر بگذارد

مهم است که به یاد داشته باشید که شریک زندگی شما از رفقايشان جدا است، فقط به این دلیل که شما رفيقهاي آنها را دوست ندارید به این معنی نیست که باید شریک زندگی خود را دوست نداشته باشید.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که داشتن ارتباط خوب با شریک زندگی‌تان یکی از پیش‌بینی‌کننده‌های کلیدی موفقیت و رضایت‌بخش بودن رابطه‌تان است. خطوط ارتباطی را با شریک زندگی‌تان باز نگه دارید و سعی نکنید شرایط بین شما دو نفر ایجاد شود.

به دنبال دوستان خود باشید

اگر همه اینها برای شما خیلی زیاد است و برای مقابله با این وضعیت تلاش می کنید، مهم است که سیستم پشتیبانی خود را پیدا کنید.تحقیقات نشان می دهد که داشتن دوستی های با کیفیت می تواند رضایت از زندگی را افزایش دهد.

وقت خود را با دوستان خود بگذرانید، کارهایی را انجام دهید که شما را خوشحال می کند، و تمام تمرکز خود را روی شریک زندگی خود و دوستان او قرار ندهید. داشتن تعادل در زندگی به شما کمک می کند دیدگاه خود را حفظ کنید و بیش از حد در موقعیت غرق نشوید.

غیبت نکن

اگر با یکی از دوستان شریک خود مشکلی دارید، مستقیماً با شریک زندگی خود و/یا دوست خود در مورد آن صحبت کنید. پشت سر او غیبت نکنید یا صحبت نکنید – این فقط وضعیت را بدتر می کند.

در واقع، اگر به دنبال همکاری از سوی همسر یا دوستانشان هستید، تحقیقات نشان داده است که شایعات در واقع می توانند افراد را کمتر با هم همکاری کنند.5 در عوض، با برقراری ارتباط صریح و صادقانه، می توانید سعی کنید موضوع را حل کنید و ادامه دهید.

ذهن خود را باز نگه دارید

دوستان شریک زندگی شما ممکن است در حال حاضر فنجان چای شما نباشند، اما این بدان معنا نیست که آنها در طول زمان تغییر نخواهند کرد.

مردم همیشه رشد می کنند و تغییر می کنند، بنابراین ممکن است در آینده شروع به دوست داشتن دوستان آنها کنید. ذهن خود را باز نگه دارید و مایل باشید به آنها فرصت دهید.

روی نکات مثبت تمرکز کنید

مهم است که روی چیزهای مثبت تمرکز کنید، حتی اگر دوستان شریک زندگی خود را دوست ندارید. سعی کنید چیزی را پیدا کنید که دوست دارید یا از آنها قدردانی می کنید. شاید آنها واقعاً خنده دار هستند یا قلب مهربانی دارند. تمرکز بر چیزهای خوب. شرایط را قابل تحمل تر می کند و به شما کمک می کند تا از آن عبور کنید.

به خودت لطفی كن

فقط به این دلیل که دوستان شریک زندگی خود را دوست ندارید به این معنی نیست که مشکلی در شما وجود دارد. طبیعی است که گاهی اوقات چنین احساسی داشته باشید – بالاخره ما همیشه با هرکسی که ملاقات می کنیم سازگار نیستیم.

یک مطالعه پنج عامل زمینه ساز دوستی ها را شناسایی کرد و نشان داد که شمع متقابل مهم است، یا توانایی صحبت آسان با کسی.

اگر شباهت کمی با دوستان شریک خود داشته باشید، ممکن است هرگز به هم نرسید.

با دوستانشان معاشرت نکنید

اگر به سادگی نمی توانید با آنها کنار بیایید، احتمالاً بهتر است از اجتماعات اجتماعی که در آن حضور خواهند داشت اجتناب کنید.

نیازی نیست خود را در موقعیتی قرار دهید که ناراحت یا ناراضی هستید. اگر شریک زندگی شما می‌خواهد با دوستانش وقت بگذراند، اجازه دهید بدون شما بروند. دوستان یا عزیزان شما

با یک درمانگر صحبت کنید

اگر همه چیز را امتحان کرده اید و هنوز برای مقابله با این موقعیت تلاش می کنید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال کمک حرفه ای باشید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا با مشکلاتی که دارید حل کنید و ابزارهایی را برای مقابله با موقعیت های دشوار در اختیار شما قرار دهد. اگر رابطه شما به دلیل این موقعیت رنج می برد، آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا روی مهارت های ارتباطی و حل تعارض کار کنید.

مقاله مرتبط: كارهاي عاشقانه کوچک كه در روابط بیشترین اهمیت را دارند

اگر اوضاع بهبود نیافت، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که در رابطه خود با شریک زندگی خود تجدید نظر کنید. هیچ کس نمی خواهد در رابطه ای باشد که هرگز در کنار دوستان شریک خود احساس راحتی نکند. قبل از اینکه خیلی پیچیده شود

مطلب پیشنهادی

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

شك در رابطه

چگونه بر شک و ترديد در یک رابطه غلبه کنیم

شما و شریک زندگیتان ممکن است قبل از اینکه شک و ترديد در مورد يكديگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *