نشانه هايي كه شما عاشق كسي هستيد
در اين مقاله در مورد نشانه هايي كه شما عاشق كسي هستيد صحبت مي كنيم.

نشانه هايي كه شما عاشق كسي هستيد

بنابراین کسی در زندگی شما وجود دارد که باعث می شود شما لبخند بزنید. اما چگونه می توانید تشخیص دهید که آیا واقعاً شما عاشق او هستید یا فقط شیفته یک دوست قدرتمند هستید؟ و آیا شما فقط این شخص را دوست دارید یا واقعاً عاشق هستید؟ در این مقاله، ما به تمام سوالات شما و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد و بیش از ده ها نشانه عاشق بودن را بررسی خواهیم کرد و سپس بینش تخصصی در مورد احساس عشق در سطح روانی و عاطفی ارائه می دهیم. در نهایت، ما بین دوست داشتن و عاشق بودن تفاوت قائل می شویم. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که آیا این احساسات گرم و نشاط آور اولین شکوفایی یک عاشقانه نوپا هستند یا خیر.

چیزهایی که باید بدانید

اگر متوجه شدید که ریسک‌های بیشتری می‌کنید، برای آینده‌ای امیدوارتر برنامه‌ریزی می‌کنید، یا برای بهتر شدن خود قدم‌هایی برمی‌دارید، احتمالاً عاشق می‌شوید.

وقتی عاشق می‌شوید، بدنتان هورمون‌هایی مانند دوپامین ترشح می‌کند که ممکن است در شما احساس هیجان، سرخوشی و/یا اضطراب ایجاد کند.

عشق با عاشق بودن فرق دارد. وقتی عاشق هستید، احساسات عاشقانه غیرارادی است و یک عنصر جذابیت رمانتیک اضافه می شود.

نشانه هایی که شما عاشق کسی هستید

1.شما نمی توانید آینده ای را بدون این شخص تصور کنید.

 اگر واقعاً عاشق هستید، تصور آینده بدون این شخص تقریباً غیرممکن است. چه در حال رویاپردازی در مورد نقل مکان به یک شهر جدید، داشتن فرزند یا گذراندن یک سال در خارج از کشور باشید، افکار شما همیشه بر احساسات و افکار شخصی که دوست دارید تأثیر می گذارد.

• وقتی عاشق هستید، نه تنها عزیزتان را در آینده می بینید، بلکه از احتمال حضور او در آنجا هیجان زده می شوید. برنامه ریزی زندگی خود در اطراف آنها به جای اینکه مانند یک تعهد یا مانع باشد، آسان و رضایت بخش است.

وقتي شما عاشق كسي هستيد به طرز وسواس گونه اي به او فكر مي كنيد.

2.شما دائماً به آنها فکر می کنید. عشق می تواند احساس وسواس داشته باشد.

 وقتی عاشق کسی می‌شوید، مدام از ذهنتان عبور می‌کند. حتی اگر او در اطراف نباشد، شما مکالمات را دوباره پخش می کنید یا به این فکر می کنید که او در حال انجام چه کاری هست. وقتی بدون او کتابی می خوانید یا فیلمی می بینید، مي خواهيد بدانيد که او چه فکری می کند. حتی ممکن است بخواهید فقط برای شنیدن صدای او تماس بگیرید.

• وقتی کسی را دوست دارید، نشخوار فکری شما در مورد او معمولا مثبت است. با این حال، افکار شما ممکن است هر از گاهی مضطرب شود زیرا فکر می کنید آیا او نیز همین احساس را دارد. به یاد داشته باشید: این احساس طبیعی است، به خصوص اگر سبک دلبستگی مضطرب دارید.

• اگر می‌خواهید کمتر به کسی فکر کنید، یادآوری‌های او را با خاموش کردن موقت او در رسانه‌های اجتماعی حذف کنید. علاوه بر این، سعی کنید خود را با سرگرمی های دیگری مانند نقاشی، ورزش یا صرف وقت با کیفیت با دوستان مشغول کنید.

3.نظرات آنها برای شما اهمیت زیادی دارد.

زمانی که عاشق هستید، عمیقاً برای دیدگاه محبوب خود ارزش قائل هستید (حتی در مورد چیزهای احمقانه). ممکن است تصمیم گیری بدون نظر او برای شما سخت باشد و احتمالاً در جستجوی بینش آنها در مورد هنر، سیاست یا موقعیت های اجتماعی هستید.

• اگر می‌خواهید بفهمید که آیا این شخص نیز نسبت به شما احساساتی دارد، ببینید آیا او به همان اندازه که شما به نظر او اهمیت می‌دهید، به نظر شما اهمیت می‌دهد یا خیر. اگر او نيز علاقه مند است و دوستی برقرار کرده اید، احتمالاً بررسی می کنند و نظر شما را در مورد چیزهای مختلفی مانند کار، مدرسه یا موسیقی می پرسند.

4.آنها شما را وادار می کنند که بخواهید فرد بهتری باشید.

 افرادی که دوستشان داریم با به چالش کشیدن ما برای بردن زندگی خود به سطح بعدی، ما را از وضعیت موجود (به نحوی خوب) ناراحت می کنند. اگر عاشق کسی هستید، ممکن است متوجه شوید که سخت‌تر کار می‌کنید، عادت‌های سالم‌تری را اتخاذ می‌کنید (مغذی‌تر غذا می‌خورید، بیشتر ورزش می‌کنید) و مهربان‌تر و عاقلانه‌تر رفتار می‌کنید (فعالانه گوش می‌دهید، مطالعه می‌کنید و بیشتر مطالعه می‌کنید) زیرا می‌خواهید بهترین باشید. نسخه ای از خودتان برای آنها.

• با این حال، فرد مورد علاقه شما اغلب باعث می شود که احساس کنید بهترین نسخه از خودتان هستید. فقط گرما و حضور آنها می تواند به شما احساس جذابیت بیشتری بدهد (حتی اگر ظاهر معمولی دارید)، دلسوزتر و باهوش تر شوید.

5. شما فقط برای آنها چشم دارید.

اگر دوست دارید، ممکن است متوجه شوید که چشمانتان به سمت افراد جذاب دیگر سرگردان است. با این حال، زمانی که عاشق کسی می‌شوید، احتمالات عاشقانه دیگر از بین می‌روند. شما می خواهید با آنها و فقط آنها باشید، و حتی با در نظر گرفتن قرار ملاقات با شخص دیگری، آن را به خطر نمی اندازید.

• ممکن است این احساس به این شدت نباشد. این کاملا طبیعی است که جذب افراد دیگر شوید (حتی وقتی عاشق هستید).

6.حتی قدر عیب‌های آنها را می‌دانید.

اگر واقعاً عاشق هستید، می‌توانید طرف مقابلتان را یک انسان واقعی با عیب‌های واقعی انسانی ببینید – نه به عنوان یک خدا یا یک الهه. شما راحت اعتراف می کنید که آنها می توانند کمی خودخواه باشند یا بزرگترین شنونده جهان نیستند، اما به هر حال آنها را می پرستید.

• آگاهی از معایب این شخص به این معنی نیست که اگر این کار درستی است، نباید به او کمک کنید تا آنها را برطرف کند. عشق به معنای نادیده گرفتن عیوب یکدیگر نیست. در آغوش گرفتن کامل آنهاست.

7.شما از کمک به آنها لذت می برید.

 شاید به دلیل اینکه هفته سختی را پشت سر گذاشته‌اند، لباس‌هایشان را می‌شویند. وقتی عاشق می‌شوید، بیشتر از این خوشحال می‌شوید که زحمت بیشتری بکشید تا احساس قدردانی و حمایت از شخص خود کنید.

• وقتی عاشق هستید، متوجه نمی شوید که چه کسی به چه کسی و هر چند وقت یکبار کمک می کند. حمایت شما بی قید و شرط است. اگر فقط به خاطر اینکه چیزی را می خواهید یا در ازای آن چیزی را انتظار دارید برای عزیزتان وظایفی انجام می دهید، ممکن است هنوز عشق واقعی نباشد.

8.آنها شما را می خندانند، شوخ طبعی یکی از قوی ترین نشانه های جذابیت عاشقانه است.

اگر عاشق هستید، می توانید با شریک زندگی خود مسخره کنید و بخندید. اینکه بتوانید با هم بخندید و جوک به اشتراک بگذارید به شما این امکان را می دهد که بعد از دلخوري در رابطه خود تنش را از بین ببرید. همچنین نشان می دهد که به اندازه کافی با یکدیگر راحت هستید (و به اندازه کافی خوشحال هستید) تا عاشق باشید.

• اگر شخص خاص می تواند شما را وادار کند که حتی در بدترین حالت روحی شما آرام شوید، پس ممکن است عاشق شوید.

9. شما از انجام کارهای کوچک و پیش پا افتاده با هم خوشحال هستید.

 عشق واقعی مانند قسمتی از سریال The Bachelor نیست. صمیمیت واقعی به این معنی است که بتوانید در چیزهای کوچک و به ظاهر یکنواخت با همنوع خود سرگرمی پیدا کنید. اگر به همان اندازه از خوردن یک قهوه در کنار هم لذت می برید، همانطور که یک پیک نیک عاشقانه در یک تاکستان می روید، این نشانه ای است که شما تحت تأثیر قرار گرفته اید و محبت شما پایدار است.

• اگرچه ممکن است کسل کننده به نظر برسد، اما لذت بردن از کارهای غیر هیجان انگیز با هم در واقع یک نشانه بسیار سالم از یک رابطه است. توانایی درک جنبه های غیر جذاب عشق پس از پایان مرحله ماه عسل، نشانه اعتماد و همراهی است.

10.زمان های سخت احساسات شما را کاهش نمی دهد.

عشق واقعی به این معنی است که در شرایطی که نه چندان ایده آل زندگی می کنید راحت باشید. گاهی اوقات، این یک سکسکه کوچک مانند پیمایش در برنامه های شلوغ یکدیگر یا یک هفته پر استرس در محل کار است. گاهی اوقات این اتفاق بزرگ است مانند از دست دادن شغل یا مرگ یکی از اعضای خانواده. موقعیت‌های سخت می‌توانند قدرت رابطه شما را آزمایش کنند، و اگر پس از تمام مشکلات همچنان مایل و هیجان‌زده هستید که به جلو حرکت کنید، عشق شما بسیار واقعی است.

11.شما حاضرید به خاطر او از منطقه راحتی خود خارج شوید.

وقتی عاشق کسی هستید، ممکن است متوجه شوید که چیزهای جدید و غیرمنتظره ای را برای او امتحان می کنید، حتی زمانی که (در واقع، به خصوص زمانی که) باعث ترس یا ناراحتی شما شود. . شاید برای دیدن اقوام دور خود در گواتمالا سفری دور داشته باشند. شاید یاد گرفتن شنا باشد زیرا آنها عاشق آب هستند. اگر خود را با ناراحتی راحت‌تر یافته‌اید، ممکن است عاشق شده باشید.

• کسانی که دوستشان داریم اغلب ما را به خطر می اندازند، چه در اطراف باشند و چه نباشند. اگر متوجه شدید که سعی می کنید به ماجراجویی های جدید بروید یا جهان بینی خود را گسترش دهید، حتی اگر شخصی که دوست دارید آن را نشناسد، این نشانه بزرگی است که نه تنها عاشق هستید، بلکه این شخص تأثیر مثبتی نیز دارد.

12.شما مایل به سازش هستید.

اگر واقعاً عاشق هستید، متوجه می‌شوید که همیشه نمی‌توانید به راه خود برسید. وقتی به یک دوراهی یا اختلاف می‌رسید، نیازها و خواسته‌های خود را بیان می‌کنید، اما نیازهای همسرتان را به همان اندازه اولویت‌بندی می‌کنید. اهداف شما به جای برنده شدن در بحث، به سمت تصمیم گیری می روند که هر دو از آن راضی هستید.

• به همین ترتیب، اگر عشق متقابل و روابط سالم است، شریک زندگی شما نیز باید به همان اندازه مایل به سازش باشد.

مقاله مرتبط: احساس عشق چيست؟

13.شما برخی از ویژگی های آنها را در عین حفظ فردیت خود به کار می گیرید.

اگر عاشق هستید، ممکن است متوجه شوید که بخش هایی از شخصیت محبوب خود را انتخاب می کنید. ممکن است شروع به گفتن جوک های مشابه، گوش دادن به موسیقی های مشابه یا پوشیدن لباس های مشابه کنید. با این حال، عشق واقعی به این معنی است که شما همچنین می توانید حس خود را حفظ کنید. با حفظ علایق خود و گذراندن مدتی به تنهایی، یک دوست بالقوه پیدا کرده اید.

 اگر واقعا عاشق هستید، پس باید کارهای زیر را انجام دهید:

• یک راه آسان برای حفظ استقلال خود در یک رابطه برقراری ارتباط با مرزهای خود است. به عزیزتان با مهربانی اما واضح توضیح دهید چه فعالیت هایی را ترجیح می دهید به تنهایی انجام دهید و چرا.

• ممکن است بگویید «من عاشق معاشرت هستم، اما ترجیح می دهم خودم ورزش کنم. ورزش کردن به تنهایی به من این امکان را می دهد که هر روز سرم را خالی کنم و می خواهم وقتی با هم شام می خوریم بتوانم تمرکز کنم.”

14. شما واقعاً می توانید آنچه را که در ذهن دارید بگویید.

 وقتی عاشق هستید، احساس راحتی می کنید که تمام نظرات خود را بدون درنگ برای این شخص بیان کنید. چه در مورد فاش کردن اشتباهات و ناامنی‌های گذشته، ابراز نارضایتی‌هایمان، یا بیان مطالب داغ که از اعتراف آن‌ها در ملاء عام ترس دارید، فرد مناسب باعث می‌شود احساس حمایت و اعتبار کنید. شما نیازی به ویرایش خود احساس نخواهید کرد زیرا آنها خسته، عصبانی یا بی تفاوت خواهند بود.

• اینکه بتوانید آنچه را که در ذهن دارید بگویید به این معنی نیست که همیشه موافق باشید. در واقع، اگر بتوانید به طور فعال گوش دهید و نگرانی های خود را بدون ایجاد احساس بی احترامی به یکدیگر بیان کنید، احتمالاً این نشانه ای قوی تر از امنیت است.

به همین ترتیب، اگر آسیب پذیر هستید و جنبه های نه چندان جذاب خود را به یکدیگر نشان می دهید، این نشانه صمیمیت سالم است. در واقع، این نقص ها حتی می تواند رابطه شما را تقویت کند!

15.شما به این شخص افتخار می کنید.

 افتخار به اعمال و دستاوردهای یک نفر نشانه همدلی و صمیمیت است. اگر عاشق کسی هستید، ممکن است زمانی که در جمع او هستید احساس رضایت کنید. شما تلاش آنها را برای تلاش و تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود تشخیص می دهید و این به شما الهام می بخشد.

• مطالعات نشان می‌دهد که احساس غرور همچنین احساس ارزشمندی ما را افزایش می‌دهد و به ما انگیزه می‌دهد تا در موقعیت‌های دشوار دیگری کار کنیم. از بسیاری جهات، غروری که از عاشق بودن احساس می‌کنید، عاشق ماندن را آسان‌تر می‌کند.

16.شما تمایل دائمی به تعریف و تمجید از آنها دارید.

اگر عاشق کسی هستید، ممکن است میل شدیدی برای بیان آن از طریق کلمات تأیید کننده داشته باشید. شما می خواهید به طور مداوم آنها را با محبت کلامی تشویق کنید زیرا از ویژگی های خوب ظاهراً بی پایانی که آنها نشان می دهند شگفت زده می شوید. شما ممکن است در مورد درخشان آنها صحبت کنید. مهارت‌های مکالمه، شفقت بی‌پایان آن‌ها، یا اینکه در انجام هر کاری برازنده به نظر می‌رسند.

• در حالی که ممکن است بخواهید از ظاهر آن‌ها تعریف کنید، اما اگر تمام چیزی که می‌توانید به آن فکر کنید این است که «تو خیلی بامزه هستی» ممکن است شهوت یا شیفتگی را تجربه کرده باشید و به زمان نیاز داشته باشید تا عشق رشد کند.

• برای تعریف و تمجید با کیفیت، صمیمانه و خاص باشید. به عنوان مثال، به جای «تو زیبا هستی» (که به نظر اجباری به نظر می‌رسد، زیرا مبهم است)، می‌توانید بگویید «امروز موهایت خیره‌کننده به نظر می‌رسند» یا «آن لباس برایت شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد».

عاشق بودن چه حسی دارد؟

1.هنگامی که برای اولین بار عاشق می شوید، احساس انرژی و سرخوشی می کنید.

 هنگامی که جذب را تجربه می کنید، بدن شما هورمون های شادی آور و انرژی زا مانند دوپامین و نوراپی نفرین ترشح می کند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که هنگام فکر کردن در مورد علاقه خود احساس سرگیجه یا مشکل در خواب داشته باشید.

• در اوایل، ممکن است هر زمان که عزیزتان را می بینید، احساس اضطراب را نیز تجربه کنید. این به این دلیل است که بدن شما کورتیزول ترشح می کند، یک ماده شیمیایی شبیه آدرنالین، که اغلب زمانی که بدن در حالت مضطرب است فعال می شود.

• علاوه بر این، هنگام تجربه احساس عشق و جذابیت، بدن شما سطح سروتونین خود را کاهش می دهد که اشتهای شما را تنظیم می کند. به همین دلیل است که هنگام فکر کردن به معشوق خود اغلب کمبود گرسنگی یا هوس را می شنوید (و حتی ممکن است تجربه کنید).

2.هنگامی که عشق شما فروکش کرد، احساس گرما و آرامش بیشتری می کنید.

با گذشت زمان و تغییر احساسات شهوت به وابستگی طولانی مدت، بدن شما شروع به ترشح اکسی توسین می کند. اکسی توسین، که اغلب با نام مستعار “هورمون عشق” شناخته می شود، احساس اعتماد، سخاوت و رفاه کلی ما را افزایش می دهد با این حال، آن هیجان هیجانی مشابه دوپامین ایجاد نمی کند. بنابراین، هنگامی که شما واقعاً کسی را دوست دارید، احتمالاً احساس می‌کنید کمتر تحریک‌کننده، اما تأییدکننده‌تر است.

• عشق واقعی اغلب به عنوان یک تجربه “بهزیستی” تعریف می شود. اگر هنوز در مورد علاقه خود دچار اضطراب یا هیجان هستید، احتمالاً رابطه شما هنوز به صمیمیت طولانی مدت تبدیل نشده است. ایمان داشتن؛ جدول زمانی عشق هر کس متفاوت است.

عشق در مقابل عاشقي

عشق به شهوت یا کشش جنسی نیاز ندارد، اما عاشق شدن نیازی به این دارد. بین دوست داشتن و عاشق بودن تفاوت وجود دارد. وقتی چیزی را دوست دارید، لزوماً همان تغییرات شیمیایی را که با عاشق شدن به وجود می آید (گشاد شدن مردمک چشم، هیجان، شهوت) تجربه نمی کنید. علاوه بر این، احساسات شما لزوماً نباید عاشقانه باشد. با این حال، اگر عاشق کسی هستید، همیشه یک عنصر طبیعی جذابیت فیزیکی وجود دارد و شما میل به نوعی صمیمیت عاشقانه دارید.

• برای مثال، ممکن است سگ خود را دوست داشته باشید و هر زمان که با او بازی می کنید، یک قایق خلق و خو را تجربه کنید. با این حال، بدن شما افزایش کورتیزول و دوپامین را هنگام بازی کردن تجربه نمی کند.

• به “عشق” و “عاشق” مانند یک مستطیل و یک مربع فکر کنید. شما می توانید بدون عاشق شدن عشق بورزید، اما وقتی عاشق باشید، همیشه عشق را تجربه خواهید کرد.

2.عشق را می توان کنترل و سرعت داد. اما عاشق شدن غیرارادی است.

شما درجاتی از کنترل دارید و می توانید آگاهانه آن را پرورش دهید. با این حال، وقتی عاشق هستید، احساس عشق معمولاً فوری است. آنجاست كه عاشقي، چه بخواهی چه نخواهی.

3.عاشق ماندن مستلزم تلاش مداوم است.

در حالی که عاشق بودن اغلب یک احساس غیرقابل کنترل در مغز و روده ما است، یک رابطه عاشقانه همچنان نیازمند کار مداوم است. از آنجا که عشق شدت کمتری دارد، می تواند در طول زمان بدون توجه و محبت یکسان باقی بماند. با این حال، چون عاشق بودن نیاز به شور و صمیمیت بیشتری دارد، باید پیوسته آن را پرورش داد. در غیر این صورت، این احساسات می توانند از بین بروند.

• برای مثال، شما ممکن است بسیاری از اقوام دور را دوست داشته باشید، حتی اگر آنها را فقط یک یا دو بار در سال می بینید. این عشق ممکن است برای شریک زندگی شما یکسان باقی بماند. با این حال، اگر زمان کافی را با هم سپری نکنید، ممکن است رابطه عاشقانه شما شروع به محو شدن کند.

4. شما می توانید پس از از دست دادن عشق با کسی دوباره عاشق شوید.

از آنجا که عاشق ماندن مستلزم تلاش مداوم است، طبیعی است که زوج ها زمانی که صمیمیت آنها شروع به محو شدن می کند، از عشق دور می شوند. خوشبختانه، چون اساس جذابیت و محبت از قبل وجود دارد، روشن کردن مجدد آن جرقه نیز آسان است. در واقع، این امکان وجود دارد که در طول یک رابطه طولانی مدت چند بار عاشق شوید.

• معمولاً وقتی متوجه می شوید که خود و معشوقتان مرتباً احساسات یکدیگر را نادیده می گیرید یا از احساسات یکدیگر غفلت می کنید، ممکن است احساس کنید که از عشق دور شده اید. اغلب اوقات، این مسائل هستند

به راحتی با برقراری ارتباط موثر و اختصاص زمان بیشتر برای یکدیگر در طول هفته حل می شود.

• تا زمانی که عشق کلی از بین نرود (عشق شما برای همه چیزهایی که به آنها اهمیت می دهید: اعضای خانواده، دوستان، حیوانات خانگی)، طبیعی است (حتی سالم) برای “عاشق” بودن چندین بار. چرخه های بالا و پایین داشته باشيد.

مطلب پیشنهادی

چگونه به همسر خود بگويم فتيش پا دارم

چگونه به همسر خود بگوييم فتيش پا داريم؟

از داشتن  فتيش برای پاهای جذاب شریک زندگی خود خجالت نکشید. راهی وجود دارد که …

لباس براي بهار

چگونه در خانه و بيرون  برای بهار لباس بپوشیم

بهار زمان مناسبی برای بازی با مد است زیرا روزها ترکیبی از هوای گرم و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *