خيانت شوهر را چگونه ببخشيم
بخشيدن خيانت شوهر خود شما را از نظر روحي به آرامش مي رساند.

خیانت شوهر را چگونه ببخشیم

اگر به خیانت شوهرتان پی برده اید. ممکن است دوران خسته کننده و گیج کننده ای را سپری کنید که سوالات زیادی را به همراه دارد. یکی از این سوالات می تواند این باشد که “چگونه شوهرتان را به خاطر خیانت به اعتماد خود ببخشید؟” خیانت می‌تواند نشان‌دهنده پایان یک رابطه باشد. اما برخی تصمیم می‌گیرند تا رابطه شکسته خود را با کشف نحوه رفتار با شوهر خیانتکار ترمیم کنند.

بیاموزید که چرا بخشیدن همسرتان می تواند شما را آزاد کند. اگر بخواهید با شریک زندگی خود بمانید. چگونه می توانید رابطه خود را ترمیم کنید.

به شوهر خیانتکار چه بگوییم؟

کشف خیانت همسرتان می تواند عمیقاً ناراحت کننده و ناراحت کننده باشد. ازدواج «یک بار شاد» شما ممکن است در حال حاضر به یک نخ آویزان باشد و ممکن است فکر کنید که نمی توانید از آن بهبودی پیدا کنید.

با این حال، شما و شوهرتان می‌توانید همه چیز را حل کنید، از مشکل عبور کنید و بهتر از همیشه باشید. اما، نباید فقط از خود بپرسید «چگونه او را به خاطر خیانت ببخشید»، بلکه باید از خود بپرسید که آیا کنار هم ماندن برای شما مناسب است یا خیر.

حتی اگر برای زنده ماندن از ازدواج خیانتکارانه تلاش کنید، وقتی به این فکر می کنید که شوهر مورد علاقه تان به شما خیانت کرده است، خون شما به جوش می آید.

شما مدام فکر می کنید. در تلاش برای یافتن پاسخ برای سوالاتی مانند نحوه بخشیدن شوهر خیانتکار هستید؟ شاید بخواهید خیانت او را درک کنید، اما معمولاً تشخیص آن دشوار است.

دلیل خیانت می تواند هر چیزی باشد، از مشکلات در زندگی زناشویی شما، گذشته او یا صرفاً جذب فرد دیگر. بهتر است صلح کنید تا هرگز دلیل قانع کننده ای برای بی وفایی و خیانت او نداشته باشید.

خیانت به اعتماد عذاب آورتر از آن است که بتوان از آن گذشت. با این حال، اگر شوهر خیانتکار از کاری که انجام داده پشیمان شود. حتی بدبخت تر از شما باشد. ممکن است انگیزه داشته باشید که با هم از شوک جان سالم به در ببرید و ازدواج را نجات دهید.

سرنوشت این رابطه بستگی به این دارد که این زوج تا چه حد برای نجات ازدواج، تاریخچه آنها و اینکه آیا آنها بچه دارند یا خیر.

مقاله مرتبط:

چرا بخشش مهم است؟

بخشش می‌تواند با از بین بردن استرسی که خیانت یا صدمه زدن به کسی به شما وارد می‌کند، به سلامت روحی و جسمی پایدار کمک کند.

نگه داشتن کینه می تواند استرس زا باشد، زیرا افراد را وادار می کند تا لحظات آزاردهنده را دوباره تجربه کنند و گام های فعالی برای عبور از چنین حوادث یا تجربیاتی برندارند.

مطالعات نشان می دهد که وقتی فردی در وضعیت ذهنی شادتری قرار دارد. نسبت به افرادی که به نوعی به او آسیب رسانده اند. نگرش همدلانه و بخشنده تری به خود می گیرد. برعکس، کینه توزی باعث بدتر شدن احساس فرد می شود.

با تلاش برای یادگیری چگونگی غلبه بر خیانت شوهرتان، تلاش فعالی برای رهایی از بار سنگین کینه توزی انجام می دهید. بخشش با دادن مسیری برای پشت سر گذاشتن گذشته ناخوشایند به شما احساس سبکی می دهد.

بخشیدن شوهر خیانتکار ممکن است. اما معمولا آسان نیست.

آموختن اینکه چگونه شوهر خیانتکار خود را ببخشید می تواند بسیار سخت باشد زیرا احساسات و اعتماد شما ممکن است با اعمال یا گفتار آنها صدمه ببیند.

زمانی که زخم های خیانت یا آسیب بیش از حد خام و عمیق باشد، بخشش می تواند یک روند کند باشد. اما با گذشت زمان و تمایل به بخشش، می توانید چیزهایی را بین خود و شریک زندگی خود بهبود بخشید.

دلیل خیانت می تواند هر چیزی باشد، از مشکلات در زندگی زناشویی شما، گذشته او یا صرفاً جذب فرد دیگر. بهتر است صلح کنید تا هرگز دلیل قانع کننده ای برای بی وفایی و خیانت او نداشته باشید.

خیانت عذاب آور اعتماد بیشتر از آن است که بتوان از آن گذشت. با این حال، اگر شوهر خیانتکار از کاری که انجام داده پشیمان شود. حتی بدبخت تر از شما باشد. ممکن است انگیزه داشته باشید که با هم از شوک جان سالم به در ببرید و ازدواج را نجات دهید.

آیا می توانید شوهر خیانتکار خود را ببخشید؟

بخشیدن شوهر خیانتکار ممکن است. اما معمولا آسان نیست.

آموختن اینکه چگونه شوهر خیانتکار خود را ببخشید می تواند بسیار سخت باشد زیرا احساسات و اعتماد شما ممکن است با اعمال یا گفتار آنها صدمه ببیند.

زمانی که زخم های خیانت یا آسیب بیش از حد خام و عمیق باشد، بخشش می تواند یک روند کند باشد. اما با گذشت زمان و تمایل به بخشش، می توانید چیزهایی را بین خود و شریک زندگی خود بهبود بخشید.

اگر از احساسات خود فرار کنید، در نهایت همه احساسات در درون شما جمع می شوند و ممکن است مانند یک بمب منفجر شوید. ممکن است صدمه دیده باشید. متعجب شوید که چگونه شوهرتان را ببخشید. به زندگی خود ادامه دهید.

اما، غالب ترین احساسی که ممکن است احساس کنید خشم است. شما می خواهید خشم خود را با آزار دادن به شوهر خیانتکار خود یا با انتقام از بین ببرید.

با این حال، سعی کنید به جای آسیب رساندن بیشتر به چیزها با کلمات تند خود، این عصبانیت را به سمت بهبود رابطه خود هدایت کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که بخشیدن و فراموش کردن دو چیز جداگانه هستند. حتی اگر تصمیم به بخشیدن شریک زندگی خود دارید، می توانید اجازه دهید این تجربه دردناک آنچه را که در رابطه شما لازم است به شما یادآوری کند.

مقاله مرتبط: نحوه برخورد با شوهر معتاد به کار: 10 نکته

بپذیرید که بخشش به معنای به یاد آوردن وقایع گذشته است اما انتخاب تلاش برای حل و فصل. این انکار واقعیت نیست، بلکه با اعتراف صادقانه به جلو حرکت می کند.

15 راه برای بخشیدن شوهر خیانتکار

اگر شما کسی هستید که در تلاش هستید تا بدانید چگونه همسرتان را به خاطر خیانت ببخشید، باید ذهنی باز داشته باشید. از این نکات برای ترمیم رابطه سالم خود استفاده کنید:

1. ابتدا پذیرش

هیچ راهی برای شما وجود ندارد که یاد بگیرید چگونه شوهرتان را ببخشید. اگر حقیقت آنچه را که رخ داده است را نپذیرید.

انکار می تواند به شما کمک کند از درد فوری جلوگیری کنید، اما در نهایت، ممکن است مشکلات در رابطه شما بدتر شود. بنابراین، یاد بگیرید که بپذیرید که شریک زندگی شما به اعتماد شما خیانت کرده است زیرا احتمالاً مشکلی در رابطه شما وجود دارد.

پذیرش اولین قدم به سوی بهبودی است.

2. از احساسات خود غافل نشوید

این فقط انسانی است که وقتی می‌بینید شوهرتان به شما خیانت می‌کند، احساس ویرانی، عصبانیت، دلشکستگی، شوک یا غمگینی کنید. احساسات خود را بپذیرید و احساسات خود را نادیده نگیرید. با آنها روبرو شوید

اگر از احساسات خود فرار کنید، در نهایت همه احساسات در درون شما جمع می شوند و ممکن است مانند یک بمب منفجر شوید. ممکن است صدمه دیده باشید. متعجب شوید که چگونه شوهرتان را ببخشید .به زندگی خود ادامه دهید.

اما، غالب ترین احساسی که ممکن است احساس کنید خشم است. شما می خواهید خشم خود را با آزار دادن به شوهر خیانتکار خود یا با انتقام از بین ببرید.

با این حال، سعی کنید به جای آسیب رساندن بیشتر به چیزها با کلمات تند خود، این عصبانیت را به سمت بهبود رابطه خود هدایت کنید.

2. بخشش را تمرین کنید

وقتی کسی که قول داده اید. تا ابد با او بمانید. دوستش داشته باشید. به شما خیانت می کند. اولین غریزه شما این است که او را نفرین کنید و هرگز او را نبخشید. بخشیدن همسر خیانتکار آسان نیست.

اما، شوهرت را ببخش نه به خاطر اینکه پشیمان است و میلیون ها بار عذرخواهی کرده است. او را به خاطر آرامش ذهنی خود ببخشید زیرا شما سزاوار آن هستید. تحقیقات به ما نشان می دهد که رها کردن اشتباهات و تمرین بخشش برای یک ازدواج موفق مهم است.

بنابراین، چگونه شوهر خود را به خاطر خیانت ببخشیم؟ بخشش به این معنا نیست که شما رفتار شوهرتان را نادیده می گیرید.

بخشش به این معناست که شما بهتر از این هستید، انرژی و زمان خود را با نگه داشتن خیانت ها و عصبانیت ها هدر نمی دهید و در عوض آن زمان و انرژی را برای بازیابی ازدواج خود می گذارید.

این کار آسانی نیست، اما باز هم می توان او را ببخشید، زمانی که نمی توانید تصور نکنید که شوهرتان به شما خیانت می کند و احساس تهوع می کنید. به مکان شاد خود فکر کنید یا حواس خود را پرت کنید و کاری انجام دهید، تا مدت زیادی به آن فکر نکنید.

حواس خود را پرت كنيد و تا مدتي به خيانت شوهر فكر كنيد.

3.به یکدیگر فضا بدهید

اگر شوهرتان اخیراً خیانت کرده است، طبیعتاً می‌خواهید که او همیشه نزدیک باشد، جایی که بتوانید او را زیر نظر داشته باشید. باید به خاطر داشته باشید که وقتی برای بخشیدن شوهرتان برنامه ریزی کردید، باید به او اعتماد کنید و در این روند عجله نکنید.

به یک شریک چسبنده تبدیل نشوید و مدام از گردن شوهرتان نفس بکشید. مدتی را جدا از هم بگذرانید و افکار خود را در یک مکان جمع کنید. وقتی احساس کردید که برای زندگی دوباره با او آماده هستید، با یک شروع جدید به عقب برگردید.

4. سهم خود را تصدیق کنید

اگر بعد از خیانت شریکتان واقعاً سعی می کنید رابطه خود را ترمیم کنید، باید سعی کنید تشخیص دهید که آیا ممکن است کارهایی وجود داشته باشد که می توانستید متفاوت انجام دهید.

خیانت شریک زندگی شما می تواند نشانه ای از یک مشکل عمیق تر در ازدواج شما باشد. هم شما و هم شریک زندگیتان ممکن است به دلیل از خود راضی بودن یا مشغله کاریتان این موارد را نادیده گرفته باشید. سهم خود را در مشکل تشخیص دهید و به شما کمک کند تا مسائل را به روشی بهتر اصلاح کنید.

5. از نو شروع کنید

یک ازدواج جدید بسازید و هدف خود را برای زنده ماندن از خشم و ناامنی ها قرار دهید. شما و شوهرتان باید به یکدیگر اطمینان دهید تا از این مرحله سخت خارج شوید.

ابتدا یاد بگیرید که چگونه یک خیانتکار را ببخشید، به او فرصتی دوباره بدهید و ممکن است به زودی شاهد تغییر در شوهرتان باشید.

6. با افراد مورد اعتماد صحبت کنید

سعی کنید با یکی از اعضای نزدیک خانواده یا یک دوست صحبت کنید، زیرا می تواند به شما در پردازش بهتر احساسات کمک کند.

عزیزانتان هنگام تلاش برای یافتن راه های موثر برای یادگیری نحوه بخشش شوهرتان می توانند شما را راهنمایی کنند. آنها می توانند به شما اجازه دهند که بدانید چگونه این کار را بدون قربانی کردن احترام خود انجام دهید.

اگر راه‌های ناسالمی برای مقابله با شرایط پیدا می‌کنید، عزیزانتان نیز می‌توانند به راه‌های ناسالم برای مقابله با این موقعیت اشاره کنند.

7. مشاوره زوجین را امتحان کنید

گاهی اوقات هنگام برخورد با نحوه بخشش شوهرتان به کمک متخصصان نیاز دارید.

یک درمانگر مجاز می تواند به شما کمک کند ریشه مشکلات خود را درک کنید و چگونه هر دوی شما می توانید زخم هایی را که خیانت ایجاد کرده است درمان کنید.

به جای افراط در چرخه معیوب سرزنش و قربانی شدن، می توانید راه های سازنده ای برای پاسخ به این سوال بیابید: “چگونه می توانم شوهرم را به خاطر خیانت ببخشم؟”

8.احساس خود را بیان کنید

عقب نگه داشتن احساسات خود از شریک زندگی تان ممکن است این شانس را از او سلب کند که واقعاً بفهمد خیانت او چگونه روی شما تأثیر گذاشته است.

این که شریک زندگی خود را بداند که چه احساسی دارید نیز ممکن است به شما کمک کند تا مقداری از عصبانیتی را که ممکن است نسبت به شریک خیانتکار خود احساس کنید کاهش دهید.

9. سوال بپرسید

این فرصت را به خود بدهید که دیدگاه و دلیل شریکتان را درک کنید و از او بپرسید که برای پیشرفت به چه پاسخ هایی نیاز دارید.

زیاده روی نکنید و سوالاتی نپرسید که ممکن است به شما و همسرتان آسیب برساند. سؤالاتی مانند «آیا هنوز مرا دوست داری»، «آیا می‌خواهی این رابطه را ادامه دهی» یا «چه چیزی باعث خیانت شد» می‌تواند برای شما حیاتی باشد.

شما حق دارید پاسخ سؤالاتی را بدانید که مستقیماً بر درک شما از موقعیت تأثیر می گذارد.

10.در مورد شخص مقابل صحبت نکنید

در حالی که پرسیدن سؤالات و اظهار نظر در مورد شریک خیانتکار شوهرتان می تواند وسوسه انگیز باشد، این اغلب مثمر ثمر نیست.

هنگامی که سعی می کنید یاد بگیرید چگونه شوهرتان را ببخشید، از بحث در مورد شریک خیانتکار خودداری کنید، زیرا ممکن است بیشتر شما را ناراحت کند و دائماً خیانت را دوباره زنده کنید.

اگر مدام در مورد همدست شوهرتان در این رابطه فکر کنید و صحبت کنید، این تلخی بیشتر خواهد شد.

11.خودتان را سرزنش نکنید

ممکن است دلایلی بیابید که به طور کامل خود را به خاطر خیانت همسرتان سرزنش کنید.

سرزنش خود می تواند برای سلامت روان و عزت نفس شما بسیار مضر باشد. همچنین عصبانیتی را که نسبت به شوهرتان احساس می کنید یا موقعیت را به سمت خودتان هدایت می کند.

با سرزنش کردن خود، ممکن است سعی کنید شریک زندگی خود را از مسئولیت اعمالش مبرا کنید. این نه برای رشد شریک زندگی شما و نه برای رشد او مفید خواهد بود.

12.مرزهای متقابل را دوباره برقرار کنید

خیانت به معنای نقض مرزهایی است که شما و شوهرتان زمانی که تصمیم گرفتید با یکدیگر باشید تعیین کرده بودید.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه با یک شوهر خیانتکار کنار بیایید، باید با تعیین مرزهای واضح تعهد خود را دوباره برقرار کنید. در مورد آنها بحث کنید و مرزهای جدیدی تعیین کنید، زیرا می توانید شرایط تعهد خود را از طریق این موارد، مانند وفاداری به یکدیگر، مشخص کنید.

13.کار را پشت سر بگذارید

هنگامی که تصمیم گرفتید چگونه ببخشید، از طعنه زدن به صورت او و یادآوری مکرر اشتباهاتش خودداری کنید. به او فرصت دهید تا شوهر بهتری شود.

به نظر می رسد در تصمیم گیری برای یادگیری نحوه بخشیدن همسرتان به خاطر خیانت، تمایل خود را برای عبور از خیانت ایجاد می کنید. سپس با مطرح نکردن مکرر آن، این کار را انجام خواهید داد.

14.اعتماد را بازسازی کنید

خیانت اغلب شامل شکستن اعتمادی است که بین یک زوج وجود دارد. اگر می‌پرسید: «چگونه شوهرم را به خاطر خیانت به من ببخشم»، باید فعالانه برای بازسازی اعتماد خود تلاش کنید.

اعتماد در هر رابطه ای ضروری است، به خصوص در آنهایی که شکسته شده است. بدون اعتماد، زخم خیانت ممکن است به مرور زمان چرک بزند و عشق بین شما دو نفر را از بین ببرد.

15.به مشکل ریشه رسیدگی کنید

خیانت معمولاً نشانه مشکل مهم تری در رابطه است. برای رفع این مشکل، بخشیدن شوهر خیانتکار فایده ای ندارد.

وقت بگذارید تا بفهمید چه چیزی او را وادار به خیانت کرده است و ببینید آیا راه هایی برای مقابله مثبت با این مشکل وجود دارد یا خیر.

با این حال، مطمئن شوید که احترام خود را فدا نمی کنید تا بفهمید: “آیا باید شوهرم را به خاطر خیانت ببخشم؟”

نتيجه

درک اینکه چگونه از خیانت شوهر خود عبور کنید به قدرت و پختگی نیاز دارد.

دور شدن یا نادیده گرفتن موضوع مورد نظر نسبتاً ساده تر است. با این حال، برخورد واقعی با مشکل ریشه ای که باعث خیانت شده است، مستلزم جسارت واقعی است.

می توانید سعی کنید چند نکته ساده را برای کمک به بازسازی اعتماد و پیوند در رابطه خود دنبال کنید. با این حال، تمام این مراحل تنها به شما تسکین محدودی می دهد، زیرا بخشش چیزی است که واقعاً رابطه شما را التیام می بخشد.

اعتماد در هر رابطه ای ضروری است، به خصوص در آنهایی که شکسته شده است. بدون اعتماد، زخم خیانت ممکن است به مرور زمان چرک بزند و عشق بین شما دو نفر را از بین ببرد.

15.به مشکل ریشه رسیدگی کنید

خیانت معمولاً نشانه مشکل مهم تری در رابطه است. برای رفع این مشکل، بخشیدن شوهر خیانتکار فایده ای ندارد.

وقت بگذارید تا بفهمید چه چیزی او را وادار به خیانت کرده است و ببینید آیا راه هایی برای مقابله مثبت با این مشکل وجود دارد یا خیر.

با این حال، مطمئن شوید که احترام خود را فدا نمی کنید تا بفهمید: “آیا باید شوهرم را به خاطر خیانت ببخشم؟”

نتيجه

درک اینکه چگونه از خیانت شوهر خود عبور کنید به قدرت و پختگی نیاز دارد.

دور شدن یا نادیده گرفتن موضوع مورد نظر نسبتاً ساده تر است. با این حال، برخورد واقعی با مشکل ریشه ای که باعث خیانت شده است، مستلزم جسارت واقعی است.

می توانید سعی کنید چند نکته ساده را برای کمک به بازسازی اعتماد و پیوند در رابطه خود دنبال کنید. با این حال، تمام این مراحل تنها به شما تسکین محدودی می دهد، زیرا بخشش چیزی است که واقعاً رابطه شما را التیام می بخشد.

مطلب پیشنهادی

چطور مزاحمي را كه شماره مي خواهد را رد كنيم

چگونه مزاحمي را که شماره شما را می خواهد رد کنيد

اگر پسری به شما علاقه مند است و شماره شما را می خواهد که واقعاً …

رفتار بد دخترانه

رفتار هاي بدي كه يك دختر انجام مي دهد و چطور از انجام آنها دست برداريم.

آیا تا به حال با دختری به یک قرار شام رفته اید و او با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *