چرا اكثر مردم فقير هستند
اكثر آدم ها تا آخر عمر ثروتمند نمي شوند و فقير مي مانند ولي چرا اينطور است؟

چرا اکثر مردم فقير هستند

بسیاری از افراد تا آخر عمر فقير مي مانند و خود را در یک وضعیت دائمی مبارزه مالی می یابند. دلایل این امر چیست؟ بیایید به برخی از بینش‌های سرمایه‌گذار و تاجر خردمند چارلی مانگر نگاه کنیم تا مدل‌های ذهنی اصلی و مسائلی را که به مشکلات مالی کمک می‌کنند، کشف کنیم.

چارلی مانگر هفت دلیل را به ما ارائه می‌کند که چرا مردم در وهله اول فقير می‌مانند و هرگز ثروتمند نمی‌شوند.

ذهنیت فقير چیست؟

حسادت

حسادت می تواند منابع مالی شما را کاهش دهد. وقتی دائماً خود را با دیگران مقایسه می کنید و به دارایی ها یا سبک زندگی آنها طمع می کنید، هرگز احساس رضایت نخواهید کرد. این نارضایتی منجر به خرج کردن نابخردانه و عادات بد مالی می شود. در دنیایی که مردم آن عموماً نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند، تمرکز به آنچه دیگران دارند معطوف شده است.  توزیع ثروت ناعادلانه در مرکز توجه قرار می‌گیرد و منجر به خرج‌کردن با حسادت می‌شود.

مانگر گفت: «این واقعیت که همه پنج برابر بهتر از گذشته هستند، آن را بدیهی می‌دانند. تنها چیزی که آنها در مورد آن فکر می کنند این است که شخص دیگری اکنون [دارایي] بیشتری داشته باشد، و منصفانه نیست که او آن را داشته باشد و آنها نداشته باشند.» – چارلی مانگر

تعداد زیادی از مردم فقير می مانند، زیرا پول زیادی را برای خرج کردن و بدهکاری هدر می دهند، سعی می کنند از همسایگان یا خانواده خود عقب نمانند، بدون اینکه بدانند افرادی که به آنها حسادت می کنند چه میزان درآمد دارند یا چه میزان بدهی دارند. حسادت بسیار گران است، در حالی که قناعت ارزان است.

عدم تمرکز مالی

“من موفق شدم زیرا مدت توجه زیادی كردم.” – چارلی مانگر

موفقیت مالی مستلزم تمرکز و تعهد است. اگر نتوانید در بلندمدت بر روی اهداف مالی خود تمرکز کنید، خود را در حال دست و پا زدن خواهید دید. اهداف روشنی تعیین کنید و در پیگیری آنها ثابت قدم بمانید. عدم تمرکز می تواند منجر به تصمیم گیری های تکانشی و عدم پیشرفت به سمت ثبات مالی شود.

“میل به ثروتمند شدن سریع بسیار خطرناک است.” – چارلی مانگر

ثروتمند شدن نیاز به زمان، تلاش و تمرکز دارد.

تکبر گران است

“افراد باهوش از فجایع حرفه ای ناشي از اعتماد بیش از حد مستثنی نیستند.” – چارلی مانگر

اعتماد به نفس بیش از حد می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد. حتی باهوش‌ترین افراد نیز می‌توانند با نابودی مالی مواجه شوند، اگر اجازه بدهند غرور قضاوت آنها را پنهان کند. این ضروری است که فروتن بمانید و تشخیص دهید که خطاناپذیر نیستید. همیشه مایل به یادگیری و سازگاری با اطلاعات و موقعیت های جدید باشید

از این که فرض کنیم شما بهتر می دانید تجربه معلمی بی پایان است و تکبر باعث درس های گران می شود.

مقاله مرتبط: عادات ثروتمندان

اکثر مردم به اندازه كافي سخت كار نمي كنند.

«هر روز را صرف تلاش کنید تا کمی عاقل تر از زمانی که از خواب بیدار شدید باشید. وظایف خود را صادقانه و به خوبی انجام دهید. روز به روز آن را یک سانتي متر پيش ببريد. در پایان عمر- اگر به اندازه کافی عمر کنید – اکثر مردم به آنچه که لیاقتش را دارند، می رسند. – چارلی مانگر

موفقیت مالی یک شبه اتفاق نمی افتد؛ کار سخت، صبر و ثبات می خواهد. بسیاری از مردم تلاش لازم را برای بهبود وضعیت مالی خود انجام نمی دهند، در عوض میانبرها و طرح های پولدار شدن سریع را انتخاب می کنند. با اختصاص دادن زمان خود به رشد، یادگیری و برداشتن گام‌های کوچک روزانه، به احتمال بیشتری به ثبات مالی پایدار دست خواهید یافت.

آنها در درک احتمالات بد هستند

زندگی، تا حدی، مانند یک بازی پوکر است، که در آن شما باید یاد بگیرید که گاهی اوقات وقتی دستی را که بسیار دوستش دارید، مي بازيد – باید یاد بگیرید که با اشتباهات و حقایق جدیدی که شانس را تغییر می دهد، کنار بیایید. – چارلی مانگر

درک شانس در اتخاذ تصمیمات مالی صحیح بسیار مهم است. اگر نتوانید ریسک ها را به درستی ارزیابی کنید، ممکن است اشتباهات پرهزینه ای مرتکب شوید. تشخیص اینکه چه زمانی باید سرمایه گذاری از دست رفته را رها کرد یا اذعان به اینکه یک وضعیت تغییر کرده است، نیاز به سازگاری و تفکر منطقی دارد.

آنها گله را دنبال می کنند

تقلید از گله باعث بازگشت به حد متوسط می شود. – چارلی مانگر

پیروی از جمعیت می تواند برای رفاه مالی شما مضر باشد. وقتی همه به آخرین روند سرمایه گذاری می پردازند یا برای آخرین مد پول خرج می کنند، ممکن است احساس کنید مجبور به پیوستن به آن هستید. با این حال، این ذهنیت گله اغلب منجر به نتایج متوسط یا خرابی مالی می شود. در عوض، مستقل و انتقادی در مورد انتخاب های مالی خود فکر کنید.

آنها وقت خود را با افراد اشتباه می گذرانند

«اوه، این بسیار مفید است که با افرادی که می‌توانید به آنها اعتماد کنید وقت بگذرانيد و دیگران را از زندگی خود خارج کنید. اين موضوع بايد در مدرسه آموزش داده شود. افراد عاقل می‌خواهند از افراد دیگری که فقط سمي هستنددوری کنند و تعداد زیادی از افراد سمي وجود دارد. – چارلی مانگر

دوستاني که نگه می دارید می تواند تاثیر قابل توجهی بر موفقیت مالی شما داشته باشد. احاطه کردن خود با افراد قابل اعتماد و باهوش مالی می تواند به شما کمک کند تصمیمات بهتری بگیرید و از تجربیات آنها درس بگیرید. از سوی دیگر، همراهی با تأثیرات منفی می تواند شما را به پایین بکشاند و به انتخاب های مالی ضعیف منجر شود. در مورد افرادی که اجازه ورود به زندگی خود را می دهید، بادقت باشید و به دنبال کسانی باشید که ارزش ها و آرزوهايش با ارزش ها و آرزوهای شما مشترک هستند.

براي اينكه فقير نباشيد از خرج كردن براساس حسادت  دوري كنيد.

نكات کلیدی

از خرج کردن بر اساس حسادت خودداری کنید و روی رفاه مالی خود تمرکز کنید.

تمرکز مالی قوی داشته باشید و خود را وقف دستیابی به اهداف خود کنید.

متواضع باشید و از خطرات تکبر و اعتماد به نفس بیش از حد آگاه باشید.

تلاش مداوم برای بهبود وضعیت مالی خود، یک روز در یک زمان انجام دهید.

درک کاملی از ریسک و شانس برای تصمیم گیری آگاهانه ایجاد کنید.

کورکورانه جمعیت را دنبال نکنید؛ به طور مستقل و انتقادی در مورد انتخاب های مالی خود فکر کنید.

اطراف خود را با افراد قابل اعتماد و باهوش مالی احاطه کنید.

نتیجه گيري

دستیابی به موفقیت مالی یک تلاش چالش برانگیز است که نیازمند نظم، تمرکز و کار سخت است. با درک و اجتناب از دام های ذکر شده در این مقاله، می توانید گام های مهمی در جهت ثبات مالی بردارید. از حسادت دوری کنید، تمرکز خود را حفظ کنید، فروتن باشید و پیوسته در جهت اهداف خود تلاش کنید. درک درستی از ریسک و شانس داشته باشید، مستقل فکر کنید و اطراف خود را با افراد مناسب احاطه کنید. انجام این کار باعث می شود که در مسیر خود به سمت آینده مالی امن تر حرکت کنید.

مطلب پیشنهادی

رفتار بد دخترانه

رفتار هاي بدي كه يك دختر انجام مي دهد و چطور از انجام آنها دست برداريم.

آیا تا به حال با دختری به یک قرار شام رفته اید و او با …

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *