چرا از لمس شدن متنفرم
اين مقاله به شما كمك مي كند تا دليل بي ميلي جنسي خود به همسرتان را پيدا كنيد و بدانيد چرا نمي خواهيد او شما را لمس كند.

چرا از لمس شدن متنفرم: تاثیر ضربه های گذشته

اگر قربانی آزار و اذیت شده اید. ممکن است از محبت فیزیکی و لمس شدن احساس ناراحتی کنید. این به این دلیل است که تجربیات آسیب‌زای گذشته می‌تواند یک سوال در ذهنتان ایجاد کند.

“چرا از لمس شدن متنفرم؟”

حقیقت این است. بسیاری از افرادی که این تجربیات زشت را پشت سر گذاشته اند تمایل دارند برای مدت طولانی از صمیمیت فیزیکی و عاطفی دوری کنند. اپیزودهای گذشته سوء استفاده می تواند تجربیات تلخی را در حافظه شما به جا بگذارد و باعث شود شما از هر نوع صمیمیت عقب نشینی کنید، حتی اگر آن شخص شریک زندگی شما باشد.

با این حال، اگر دوست ندارید از نظر جنسی لمس شوید، احساس بدی نداشته باشید (و این به خاطر یک تجربه وحشتناک گذشته است). این مقاله به شما نشان می دهد که چرا ممکن است از لمس شدن متنفر باشید (حتی اگر در گذشته مورد آزار جنسی قرار نگرفته اید)

همچنین راه حل های موثری را کشف خواهید کرد که به شما در بهبود صمیمیت در رابطه تان کمک می کند.

مقاله مرتبط: اگر پول تراپيست رفتن  نداريد چگونه با اضطراب کنار بیایید

تاثیر آسیب های گذشته بر صمیمیت جنسی چیست؟

در طول سال‌ها، تأثیر خشونت جنسی بر صمیمیت شریک زندگی موضوع اصلی مطالعه بوده است. صرف نظر از نحوه انجام این مطالعات، یک چیز همیشه ثابت می شود.

اگر سوء استفاده جنسی در گذشته به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، می تواند مانع از صمیمی شدن یک فرد بالغ سالم از لحاظ جنسی و عاطفی با شریک خود شود. این بی‌تفاوتی جنسی و عاطفی می‌تواند تاثیر خود را بر رابطه بگذارد، زیرا طرف مقابل شروع به تعجب می‌کند که دقیقاً چه چیزی ممکن است اشتباه باشد.

با کمال تعجب، آمارهای اخیر نشان می دهد که هر ساله بیش از 463634 قربانی تجاوز جنسی در آمریکا وجود دارد. از بین این اعداد بیشترین آسیب را جوانان تشکیل می دهند.

این بدان معناست که اگر کاری در مورد آن انجام نشود، بسیاری از افراد ممکن است تا آخر عمر دچار زخم شوند زیرا این تجربیات را تجربه کرده‌اند که خاطرات تلخی را در ذهن‌شان به جا می‌گذارد.

آسیب های گذشته می تواند شما را برای مدت طولانی از شریک زندگی خود دور نگه دارد. برای مثال، ممکن است هر بار که شریک زندگی تان سعی می کند فعالیت جنسی را با شما شروع کند، مورد حمله سیل تجربیات منفی قرار بگیرید. وقتی از محبت فیزیکی با شریک زندگی خود خوشتان نمی آید، این احتمال وجود دارد که او شروع به کناره گیری از شما کند، به خصوص زمانی که ندانید در چه حالی هستید.

در نتیجه، تروما نه تنها قربانی خود را آزار می دهد. در صورت عدم مراقبت، تروما می تواند بر روابط قربانی و هر جنبه دیگری از زندگی آنها تأثیر منفی بگذارد.

پنج دلیل که چرا دیگر دوست ندارید لمس شوید

در اینجا 5 دلیل اصلی وجود دارد که چرا دیگر دوست ندارید لمس شوید.

1. ممکن است نتیجه آسیب گذشته باشد

ما قبلاً به تأثیر آسیب های گذشته بر روابط و صمیمیت بین شرکا اشاره کرده ایم.

هنگامی که بقایای آسیب های گذشته در جایی در ذهن شما دفن می شود، ممکن است در ارتباط با شریک زندگی خود و تجربه صمیمیت عاطفی با او با چالش هایی روبرو شوید.

یکی از واکنش‌های پیش‌فرض مغز به آسیب‌های گذشته این است که به سرعت پیش می‌رود و طوری رفتار می‌کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. بنابراین، ممکن است فردی که به تازگی مورد سوء استفاده قرار گرفته است که وارد یک رابطه جدید می شود. یا خود را با اهداف شغلی جدید مشغول می کند. در حالی که اینها می توانند کمک کنند. اما تنها راه حل برای سوء استفاده این است که بپذیریم اتفاقی افتاده و به طور مستقیم به مسائل رسیدگی کنیم.

اگر از لمس شدن توسط شریک زندگی خود متنفرید (و این چیزی نیست که اخیرا شروع شده است). لطفاً کمی استراحت کنید. به گذشته خود فکر کنید. آیا تا به حال در معرض سوء استفاده جنسی قرار گرفته اید؟

2. اختلال پس از زایمان

تازه بچه دار شدی؟

اختلال پس از زایمان زمانی است که زنی که به تازگی بچه دار شده است. در حالت افسردگی قرار می گیرد. در این حالت، ممکن است به نظر برسد که او اراده زندگی را از دست داده است. برخی از زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان حتی ممکن است به نقطه ای برسند که انجام وظایف مادری خود در قبال فرزندانشان دشوار باشد.

صرف نظر از مرموز بودن آن، آمار نشان داده است که از هر 8 زن حدود 1 نفر افسردگی پس از زایمان را تجربه می کند. این نشان می‌دهد که این وضعیت واقعی است و شایع‌تر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید.

خبر خوب این است که افسردگی پس از زایمان را می توان به صورت بالینی مدیریت کرد. وقتی علائم افسردگی را کشف کردید، لطفاً شریک زندگی خود را تشویق کنید که به پزشک مراجعه کند. سپس، یک راه برای حمایت از او این است که با او همراه شوید (اگر او شما را بخواهد)

اگر او دیگر دوست ندارد لمس شود (کمی پس از زايمان)، ممکن است با افسردگی پس از زایمان دست و پنجه نرم کند.

3.استرس

استرس می تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که دوست ندارید شریک زندگی تان شما را لمس کند. اگر همیشه تحت فشار هستید، روزهای طولانی را در محل کار می گذرانید و همیشه چیز دیگری برای نگرانی دارید، ممکن است تجربه صمیمیت عاطفی با شریک زندگیتان برایتان دشوار باشد.

تصور کنید رئیس شما برای رسیدن به نقطه عطف شغلی بعدی شما روی گردن شماست. در همان زمان، قبض های بچه ها و خانه ای دارید که باید وام مسکن را پرداخت کنید. هر احتمالی وجود دارد که شما تمایلی به پریدن به رختخواب با شریک زندگی خود در زمانی که دعوت او به شما می رسد، وجود دارد.

استرس راهی برای کاهش میل جنسی شما دارد. راه حل این است که با شریک زندگی خود صحبت کنید و به او اجازه دهید دقیقاً متوجه شود که با شما چه اتفاقی می افتد.

4.اشتیاق دیگر وجود ندارد

این یکی دیگر از دلایل رایج است که چرا برخی افراد دوست ندارند شریک زندگی خود آنها را لمس کند. وقتی شور و اشتیاق در یک رابطه از بین می رود، هر احتمالی وجود دارد که صمیمیت فیزیکی نیز از بین برود.

برای تأیید اینکه آیا این مورد است، ممکن است بخواهید با بازگرداندن ذهن خود به حالت قبل شروع کنید.

زندگی جنسی و صمیمیت شما در شروع رابطه چگونه بود؟

جرقه ها آنجا بود؟

آیا آن جرقه ها ناگهان خاموش شدند؟

اگر متوجه می‌شوید که زمانی برای شریک زندگی‌تان چیزهای جذابي داشتید. اما به نظر می‌رسد اکنون نمی‌توانید آن‌ها را تحمل کنید. ممکن است به این دلیل باشد که شور و اشتیاق سابق در رابطه‌تان از بین رفته است.

اگر در زندگي تجربيات تلخي داشته باشيد از لمس شدن متنفر مي شويد.

5. بیجنسی و ناهنجاری هراسی

یک فرد غیرجنسی تمایل جنسی به دیگران را تجربه نمی کند. اگرچه ممکن است با دیگران رابطه برقرار کنند، اما معمولاً هنگام داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود با چالش هایی روبرو می شوند. یک فرد غیرجنسی ممکن است با در آغوش گرفتن، بوسیدن یا در آغوش گرفتن مشکلی نداشته باشد. در حالی که دیگری ممکن است مشكل داشته باشد.

به طور کلی به شخص مورد نظر و ترجیحات آنها بستگی دارد.

از سوی دیگر، هافوبیا وضعیتی است که در آن فرد از لمس شدن می ترسد. ممکن است فردی با این وضعیت لمس انسان را بسیار زیاد و گاهی دردناک بداند. در نتیجه، ممکن است در برقراری روابط عاشقانه معنادار با شریک زندگی خود با مشکلاتی مواجه شوند.

اگر غیرجنسی هستید، ممکن است دوست نداشته باشید که شما را لمس کنند. حتی اگر لمس همسرتان را بپذیرید، ممکن است صمیمیت جنسی با او را رد کنید (که تقصیر شما نیست).

چرا از لمس شدن متنفرم؟

اگر تا به حال متوجه شده اید که این سوال را پرسیده اید. مطمئن باشید که هزاران دلیل برای این موضوع وجود دارد. اولین قدم برای یافتن راه حلی پایدار، درک این موضوع است که چرا ممکن است این چالش را تجربه کنید.

هنگامی که دلیل را شناسایی کردید، لطفاً به دنبال راه حل های مؤثر باشید.

یکی از موثرترین راه حل هایی که ممکن است به کار بگیرید، جستجوی کمک حرفه ای است. اگر در گذشته قربانی آزار جنسی شده اید، ممکن است لازم باشد با یک درمانگر صحبت کنید. با راهنمایی، تعهد و زمان آن‌ها، می‌توانید بر اثرات ضربه غلبه کنید و در زمان مناسب با شریک زندگی خود صحبت کنید.

سوالات متداول

سؤالات متداول در مورد تنفر از لمس شدن و تأثیر ضربه های گذشته بر روی آن چیست؟ آنها را در زیر بخوانید.

1. آیا دوست نداشتن محبت طبیعی است؟

این یکی از آن سوالاتی است که پاسخ بله یا خیر ندارد زیرا همه پاسخ ها نسبی خواهند بود. طبق علم، انسان عاشق محبت است. اگر غیرجنسی هستید، ممکن است محبت فیزیکی را دوست نداشته باشید.

با این حال، در برخی از سطوح، هر فردی عاشق محبت است. بنابراین، دوست نداشتن محبت (در هر سطح ممکن است عادی تلقی نشود.)

2. چرا از محبت جسمی ناراحتم؟

عوامل زیادی می توانند باعث شوند که شما از محبت فیزیکی ناراحت باشید. برخی از آنها عبارتند از آسیب های گذشته، استرس، افسردگی پس از زایمان و غیره.

3.اجتناب از صمیمیت چیست؟

اجتناب از صمیمیت زمانی است که فرد به طور مداوم سعی می کند از صمیمیت فیزیکی و عاطفی با دیگری اجتناب کند، حتی اگر طرف مقابل شریک زندگی او باشد. اجتناب از صمیمیت به عنوان ترس از صمیمیت یا اضطراب صمیمیت نیز شناخته می شود.

4. بی محبتی با انسان چه می کند؟

پاسخ: فقدان عشق بیشتر از آنچه که ممکن است بپذیریم بر ما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، کمبود عشق ممکن است باعث شود شما احساس ناراحتی، بی انگیزگی و افسردگی کنید. فقدان عشق می تواند باعث شود که یک فرد بدبین شود و شروع به لگد زدن علیه هر عمل عاشقی کند که می بیند.

سپس دوباره، علم نشان داده است که افرادی که فاقد عشق و روابط پایدار در زندگی خود هستند، کمتر احتمال دارد از چالش های سلامتی تهدید کننده زندگی جان سالم به در ببرند.

مطلب پیشنهادی

شوهر تنبل

چگونه یک شوهر تنبل را مدیریت کنیم

شما شوهرتان را دوست دارید، اما نمی توانید به رفتار تنبل او توجه نکنید. آیا …

هنگام حمله سگ چه كنيم

هنگام حمله سگ چه کنیم

برخی از سگ ها اگر احساس ترس یا تهدید کنند حمله می کنند. در حالی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *