احساس عشق چيست
براي موفقيت در رابطه بايد احساس عشق را بشناسيم

احساس عشق چيست؟

عشق چیزی است که همه می خواهند. عاشقي چیزی است که همه می خواهند احساس کنند. در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که عشق چیزی است که به طور طبیعی و بدون هیچ تلاشی احساس می شود، ماهیت عشق باعث می شود که آن را با عبارات مشخص دشوار کنیم. برای اینکه بتوانید واقعاً کسی را دوست داشته باشید، ابتدا باید ماهیت عشق و چگونگی تعریف آن را درک کنید. برای احساسی که مردم به آن اهمیت می دهند، تعجب خواهید کرد که چه تعداد از مردم معنای واقعی عشق را از دست می دهند.

قسمت 1

احساس عشق

1.در نظر بگیرید که آیا آن شخص ارزش عشق شما را دارد یا خیر.

عشق نیاز به سرمایه گذاری عاطفی قابل توجهی دارد. در حالی که دوست داشتن یک نفر همیشه یک موضوع انتخابی نیست، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به ارتباطی که با یک شخص خاص دارید نگاهی بیندازید و فکر کنید که دوست داشتن او چه تاثیری بر شما دارد. در حالی که این مرحله ممکن است مانند یک هشدار به نظر برسد، اما در واقع گامی مثبت به سوی دوست داشتن آنهاست. اگر با احساس عشق مبارزه می کنید، توجیه آن بر مبنای منطقی می تواند گام مثبتی به جلو باشد.

• امتناع از واقع بینانه بودن در مورد احساسات خود ممکن است نشانه شیفتگی باشد.

2.خود را در برابر احتمال آسیب دیدن آگاه کنید.

 با تمام عشق، این خطر وجود دارد که به طور بالقوه این احساسات علیه شما معطوف شوند. مکانیسم های دفاعی ممکن است به عنوان راهی برای محافظت از ما در برابر احتمال دوست داشتن کسی به وجود بیایند. برای اینکه به طور کامل عشق بورزید، باید این شک را پشت سر بگذارید و متوجه شوید که عشق ارزش تمام خطراتی را دارد که برای دنبال کردن آن انجام می دهید.

• خودگویی مثبت راه خوبی برای عبور از این ترس است. اگر همیشه شک دارید، از این نترسید که با صدای بلند به خود بگویید: “عشق ارزش این را دارد که آسیب ببیند.” زندگی در ترس خود نوعی درد است. اگر بتوانید خودتان را برای رها کردن آن آموزش دهید، در دراز مدت بسیار بهتر خواهید بود.

براي احساس عشق اول بايد خودتان را دوست داشته باشيد.

3.عشق را به عنوان یک اعتیاد احساس کنید.

احتمالاً استعاره‌ای را شنیده‌اید که عشق را با مواد مخدر مقایسه می‌کند، اما تا آنجا که شیمی مغز پیش می‌رود، این تا حدودی درست است. وقتی کسی را دوست دارید به حضور او معتاد می شوید. اگر روی همه چیزهای خوب یک نفر تمرکز کنید، برای دیدن دوباره او هیجان زده می شوید.

• عشق به عنوان یک اعتیاد باید خود را به صورت دلتنگی وحشتناکی برای آن شخص در زمانی که شما دور هستید نشان دهد.

• به روشی ناسالم و مالکانه در اطراف فرد قرار نگیرید.

4.موفقیت عشق خود را بدون حسادت جشن بگیرید.

 حتی وقتی می شنویم که دوستان کارهای بزرگی انجام می دهند، طبیعی است که حسادت کنیم، به خصوص اگر از وضعیت خود راضی نباشیم. اگر واقعاً کسی را دوست دارید، به خاطر خوشبختی او احساس خوشحالی می کنید و اجازه ندهید حسادت های خودتان در میان باشد.

5خودتان را دوست داشته باشيد

 اگرچه ممکن است احساسات شما نسبت به خودتان ربطی به برداشت شما از کسی که دوستش دارید نداشته باشد، اما این واقعیت باقی می‌ماند که نمی‌توانید خود را کاملاً به کسی بسپارید، مگر اینکه با آنچه هستید احساس امنیت و ثبات کنید. دوست داشتن خود به معنای شناخت ویژگی های خوب خود و تصدیق این است که اینها چیزهایی هستند که شما را به عنوان یک شخص تعریف می کنند. تجربه دوست داشتن خود با عشق به دیگری قابل مقایسه نیست، اما گامی قوی در مسیر درست است.

قسمت 2

ابراز عشق از طریق عمل

1.عشق خود را با کلمات بیان کنید.

 مسلماً واضح‌ترین راه برای نشان دادن عشق از طریق کلمات تأییدیه است. این می تواند از هر چیزی، از یک “دوستت دارم” ساده گرفته تا یک متن مفصل تر درباره همه چیزهایی که در مورد شخصی که دوستش دارید، تحسین کنید. این امر در مورد عشق در دوستی ها به همان اندازه که قرارهای عاشقانه صدق می کند.

• اغلب، گفتن «دوستت دارم» بیش از هر چیز دیگری می گوید، اگر فقط به این دلیل باشد که مردم بر این سه کلمه تأکید زیادی داشته اند.

2. از لمس فیزیکی به نفع خود استفاده کنید.

 لمس را می توان برای طیف گسترده ای از اثرات مثبت استفاده کرد. در حالی که مزایای آن در یک رابطه عاشقانه آشکارتر به نظر می رسد، بسته به نوع ارتباط شما با کسی که دوستش دارید، محبت فیزیکی ممکن است به طور طبیعی رخ دهد، و ممکن است به نوبه خود متقابل شود. لمس فیزیکی احساس خوبی دارد و به ایجاد احساسات خوب بین هر دوی شما کمک می کند.

• بوسیدن و در آغوش گرفتن برای نشان دادن عشق رمانتیک مناسب است.

• دست دادن یا در آغوش گرفتن می تواند عشق افلاطونی را نشان دهد.

3. به هدیه دادن عادت کنيد.

 اگر می خواهید عشق خود را به کسی ابراز کنید، هدیه چیز خوبی است. در حالی که کلمات تا حد زیادی پیش می روند، یک هدیه نشانه ای ملموس از محبت شماست. هدایا می توانند کوچک یا بزرگ باشند. مهم این است که این هدیه با احساسات صمیمانه در پشت آن اهدا شد. انواع هدایایی که ممکن است بدهید به نوع عشقی که ابراز می کنید بستگی دارد:

گل هدیه ای بسیار رایج برای دادن به یک عاشق عاشقانه است.

ممکن است هدایای نمادین کمتر، مانند بلیط کنسرت، به دوستان یا خانواده داده شود.

هدایای کوچک متفکرانه، مانند کارت های خانگی یا گل های چیده شده، می تواند برای هر کسی معنی زیادی داشته باشد.

. 4زمان با کیفیتی را با آنها بگذرانید.

زمانی که با هم هستید به فردی که دوستش دارید توجه کامل و بدون تقسیم خود را معطوف کنید. سعی کنید هر گونه حواس پرتی بین شما و عزیزتان را از بین ببرید. از استفاده از تلفن یا وسایل الکترونیکی خود برای ایجاد احساس خاص بودن به عزیزتان خودداری کنید.

• با حفظ تماس چشمی و پردازش آنچه که می‌گویند، گوش دادن فعال را تمرین کنید. در مورد آنها صحبت نکنید و صحبت آنها را قطع نکنید.

• در یک شب ملاقات به مکانی بروید که قبلاً هرگز نرفته اید تا بتوانید از آن لذت ببرید.

. 5خدماتی را برای عزیزتان انجام دهید.

 گاهی اوقات انجام کارهای خانه یا کمک کردن در خانه به کسی نشان می دهد که به او اهمیت می دهید و دوستش دارید. کمی وقت بگذارید و کاری را انجام دهید که عزیزتان همیشه از انجام آن متنفر است. آنها مطمئناً از آن قدردانی خواهند کرد.

• به عنوان مثال، اگر فرد مورد علاقه شما سرش بسیار شلوغ است و زمانی برای شستن ظروف ندارد، این کار را انجام دهید تا بار کاری او کاهش یابد.

ماندگارش کن وقتی مردم برای اولین بار شروع به عشق ورزیدن می کنند، به ندرت به پیامدهای بلندمدت آن فکر می کنند. دوست داشتن کسی در ابتدا می تواند احساس شگفت انگیزی داشته باشد، اما بزرگترین پاداش ها از پشتکار و تلاش زیاد از هر دو طرف حاصل می شود. هنگامی که یک رابطه قوی دارید، تنبل نباشید. هر روز به آن غذا دهید چه از طریق تکرار مراحل یا کاوش راه های جدید باشد، ماندگاری عشق بسیار مهم است. اگر تصور می شد که عشق کوتاه مدت است، هرگز به اندازه عشق احساس قدرت نمی کرد.

• هر از گاهی نیازهای عزیزتان را مقدم بر نیازهای خود قرار دهید تا عشقتان ثابت بماند.

قسمت 3

درک عشق

1.عشق را تعریف کن

مهم است که جستجوی خود را برای پاسخ ها بر اساس یک تعریف کلی مورد توافق برای کلمه عشق قرار دهید. عشق ممکن است به طور اتفاقی به عنوان یک محبت بسیار قوی برای چیزی یا کسی توصیف شود، اگرچه پاسخ ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به احتمال زیاد شما تعریف خود را از عشق دارید. سعی کنید تعریف خود را در قالب کلمات بیان کنید.

• از آنجا که عشق چیزی است که شما احساس می کنید، نگاه به هنر و موسیقی به شما اجازه می دهد تا تفسیر شخص دیگری را مستقیماً احساس کنید. گروه بیتلز در این زمینه یک پیشرو عالی هستند، اما تقریباً از هر دوره و سبکی از موسیقی، آهنگ های عالی درباره عشق وجود دارد.

• نویسندگان و فیلسوفان تعابیر مختلفی از عشق ارائه کرده اند. اگر در تعریف خودتان شک دارید، ممکن است بخواهید نظرات آنها را جویا شوید.

2. انواع مختلف عشق را در نظر بگیرید.

 عشق طیف گسترده ای از احساسات مثبت را برای طیف گسترده ای از روابط انسانی پوشش می دهد. به انواع مختلف ارتباطاتی که می توانید با مردم ایجاد کنید فکر کنید. بیشتر ارتباطات پتانسیل نوع خاصی از عشق را دارند. عشقی که پدر و مادر یا فرزندان به هم دارند با احساساتی که نسبت به یک معشوق دارید متفاوت است. مهم است که ابتدا این انواع مختلف عشق را در نظر بگیریم، و اینکه چگونه ممکن است در حالت ایده آل احساس کنند. در حالی که می‌توان آن را بی‌پایان دسته‌بندی کرد، فیلسوفان یونان باستان عشق را به چهار دسته کلی طبقه‌بندی کردند:

• اروس به یک عشق رمانتیک اشاره دارد. مسلماً این اولین نوع عشقی است که مردم وقتی اصطلاح عشق را مطرح می کنند به آن فکر می کنند.

استورج به عشق به خانواده و خویشاوندی اشاره دارد.

فیلیا یک عشق دوستانه است که به آن «عشق افلاطونی» نیز می گویند.

آگاپه واژه یونانی برای «عشق الهی» بود که به امور معنوی مربوط می شد.

عشق همچنین می تواند برای توصیف علاقه به یک شی یا یک مفهوم استفاده شود. برای مثال، ممکن است شخصی عاشق ماشین یا کشورش باشد.

3.عشق را از شیفتگی تشخیص دهید.

 تشخیص جذابیت صرف به عنوان عشق واقعی بسیار آسان است. با این حال، اغلب این به یک مورد شیفتگی خلاصه می شود. قضاوت در مورد شیفتگی به عنوان عشق، ارزش عشق را به عنوان یک اصطلاح مخدوش می کند. اگر به عشق رمانتیک فکر می کنید، این اغلب می تواند به سردرگمی بین عشق با جاذبه ای بیشتر فیزیکی اشاره داشته باشد.

• اگرچه چیزی به نام عشق در نگاه اول وجود دارد، اما احتمال اینکه عشق واقعی به تدریج شکل بگیرد بسیار بیشتر است.

4.در مورد عشق واقع بین باشید.

 وقتی همه چیز به این نتیجه می رسد، عشق ذاتاً ایده آلیستی است. این بدان معنا نیست که نمی تواند بخشی از زندگی واقعی باشد، اما باید در مورد آنچه به عنوان عشق تعریف می کنید واقع بین باشید. عشق می تواند جادویی به نظر برسد، اما به هیچ وجه افسانه ای یا کامل نیست. شما می توانید کسی را دوست داشته باشید و همچنان با او دعوا کنید یا از چیزهایی در مورد او خوشتان نیاید. با این حال، در پایان روز، دوست داشتن یک نفر به این معنی است که جنبه های مثبت آن بیشتر از ویژگی های منفی اوست، و شما تمام تلاش خود را می کنید تا به او کمک کنید که هیچ سودی برای خودتان ندارد. ایده آل کردن مفهوم عشق آسان است، اما تقریباً در همه ما پتانسیل واقعی برای آن وجود دارد.

• واقع بین بودن را نباید با مات یا بدبین بودن اشتباه گرفت. بدبینی نوع دیگری از تعصب است. فقط به این دلیل که چیزها را در نوری رز رنگ به نمایش نمی گذارد، به این معنی نیست که چیزها را آنطور که باید دقیق ارائه می دهد. خوبی ها را با بدی ها همراه کنید.

مقاله مرتبط: چگونه همسر خود را بغل كنيم؟ انواع مدل ها

5.از خود بپرسید که آیا قبلاً عاشق بوده اید یا خیر.

چگونه می توانید واقعاً بفهمید که قبلاً عاشق بوده اید؟ از آنجایی که عشق در ذات خود نامشهود است، هیچ راهی برای شناخت قطعی وجود ندارد. درعوض، تعریف شخصی خود از عشق را در نظر بگیرید و ببینید آیا با هر رابطه ای (عاشقانه یا غیر عاشقانه) که در آن بوده اید مطابقت دارد یا خیر. همچنین ممکن است به دسته بندی عشق هایی که ممکن است داشته باشید، اعم از افلاطونی، عاشقانه، خانوادگی یا غیر آن کمک کند. اگر با شک منطقی می دانید که قبلاً واقعاً عاشق شده اید، عمل دوست داشتن کسی باید ساده تر شود.

• اگر فکر نمی کنید قبلاً عاشق شده اید، ممکن است تعریف شما از عشق بیش از حد ایده آلیستی و سختگیرانه باشد.

• اگر مطمئن هستید که قبلاً عاشق نبوده‌اید، فرآیند یادگیری عشق ورزیدن مستلزم این است که توجه شما را معطوف به تشخیص احساسات جدیدی کنید که قبلاً احساس نکرده‌اید، یا حداقل درجه قوی‌تری از احساسات مثبت نسبت به آنچه قبلاً به آن عادت کرده‌اید.

مطلب پیشنهادی

رفتار بد دخترانه

رفتار هاي بدي كه يك دختر انجام مي دهد و چطور از انجام آنها دست برداريم.

آیا تا به حال با دختری به یک قرار شام رفته اید و او با …

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *