چگونه ثروتمند شويم
همه ما دوست داريم به ثروت برسيم ولي افراد كمي راه هاي رسيدن به ثروت را ياد مي گيرند.

چطور ثروتمند شويم؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید “چگونه می توانم ثروتمند شوم؟” همه آدم ها رویاهایی در مورد برنده شدن در لاتاری و ثروتمند شدن یک شبه دارند. مردم می خواهند ثروتمند شوند. کافی است در گوگل جستجو کنید و می بینید که از دهه نود علاقه به يافتن راه ثروتمند شدن روند رو به رشدی داشته است.

بسیاری از مردم به دنبال راه هایی برای دریافت سرمایه اولیه خود یا راه هایی برای سرمایه گذاری برای بازنشستگی بهتر هستند. برخی در تلاش هستند تا به عنوان کارآفرین موفق شوند. مردم می خواهند پول کافی برای خرید خانه های زیبا، ماشین های فوق العاده و تعطیلات عالی داشته باشند. اما خیلی ها نمی دانند چگونه ثروتمند شوند. چگونه ثروتمند می شوید؟

معني ثروتمند بودن بیشتر از فقط داشتن پول است.

ثروتمند بودن یک حالت ذهنی است. به یک معنا، شما می توانید ثروتمند باشید اما همچنان فقیر باشید و برعکس.

شما می توانید “ثروتمند” را به روش های مختلف تعریف کنید. افراد زیادی هستند که به سادگی آن را داشتن پول زیاد می دانند. برای آنها ثروتمند بودن معادل یک میلیونر است.

اما ثروتمند می تواند غنای روانی نیز باشد. این یک دستاورد است که بتوانید بدون نگرانی از پول زندگی کنید. برای اینکه ثروتمند شوید، لزوماً نیازی به داشتن یک قلعه ندارید. هر کس می تواند ثروتمند باشد به شرطی که بتوانیم آنچه را که می خواهیم آزادانه انجام دهیم و در زندگی رضایت داشته باشیم. کلید آن این است که با یا حتی کمتر از آنچه دارید زندگی کنید.

مقاله مرتبط: مهارت هاي زندگي لازم براي داشتن زندگي خوب

ممکن است ترجیح خود را داشته باشید که کدام تعریف از ثروتمندي برای شما مناسب تر است، اما در اینجا چند راه برای ثروتمند شدن آورده شده است. ممکن است به شما در دستیابی به یکی از دو تعريف ثروتمندي (یا هر دو اين تعريف ها) کمک کند.

اگر می‌خواهید واقعاً ثروتمند شوید، حرکات جسورانه انجام دهید.

ثروتمند شدن یک هدف بلندپروازانه است، و اگر به دنبال آن هستید، در اینجا راه های ساده ای برای ثروتمند شدن وجود دارد.

1. از مهارت خود به عنوان یک متخصص خوداشتغال استفاده کنید و روی آن سرمایه گذاری کنید.

انجام یک کار را بهتر از هر کسی هدف خود قرار دهید: روی آن کار کنید، آموزش دهید، یاد بگیرید، تمرین کنید، ارزیابی کنید و آن را اصلاح کنید. ممکن است متوجه شوید که بیشتر ورزشکاران یا ستاره ها میلیونر هستند و دلیل آن این است که آنها از مهارت‌های خود به طور کامل استفاده می‌کنند. اگر چیزی وجود دارد که در آن مهارت دارید، احتمالاً می توانید از آن پاداش های قابل توجهی دریافت کنید.

این همان مفهوم برتر بودن در یک رشته خاص است. وقتی در کاری بهترین باشید، متوجه می‌شوید که فرصت‌ها به سراغتان می‌آیند. برای متخصص شدن در چیزی، بسیار مهم است که هرگز از پیشرفت دست نکشید. افراد موفق زمان، انرژی و پول را برای بهبود خود سرمایه گذاری می کنند، و این ممکن است سودمندترین سرمایه گذاری باشد که می توانید انجام دهید.

برای شروع، بفهمید که چه مهارتی را می خواهید پرورش دهید. فهرستی از ده نفر از بهترین افراد جهان در آن یک چیز تهیه کنید و از این لیست برای تعیین معیارها و پیگیری پیشرفت خود به سمت بهترین شدن استفاده کنید.

مقاله مرتبط: هدف زندگي: از زندگي تان چه مي خواهيد؟

برای مثال، اگر نویسنده هستید، می‌توانید به فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز مراجعه کنید و ده نویسنده موفقی را که بیشتر از همه تحسین می‌کنید، شناسایی کنید. درباره این نویسندگان، کارهایی که برای موفقیت انجام دادند بیشتر بدانید و برخی از کارهای آنها را بخوانید. با نگاه کردن به مدل های موفق گذشته، زمان و انرژی خود را برای بهبود هنر خود سرمایه گذاری کنید.

2. اول پس انداز كنيد،سپس بقیه را سرمایه گذاری کنید.

همه می خواهند سریع ثروتمند شوند. اما چنین هدفی چیزی نیست که بتوان به راحتی در مدت زمان کوتاهی به آن دست یافت. به جای اینکه به این فکر کنید که چگونه سریع ثروتمند شوید، ابتدا پس انداز کنید.

مقادیر اندکی که روزانه پس انداز می کنید بسیار قدرتمند هستند. ممکن است فقط بتوانید مقدار كمي را در یک زمان کنار بگذارید، اما هر یک از این سرمایه گذاری ها پایه مالی شما هستند.

اول پس انداز كنيد سپس سرمايه گزاري كنيد.

3. مخترع باشید و آن را فرصتی برای خدمت بدانید.

از فکر ثروتمند شدن سریع دست بردارید و به فکر خدمت به افراد زیادی باشید. اگر به آنچه مردم نیاز دارند یا چیزهایی که می تواند جامعه را بهبود بخشد فکر کنید، بینش شما تأثیر بیشتری خواهد داشت. به اين ترتيب، شما می توانید اولین کسی باشید که در آینده یک محصول پرطرفدار تولید می کنید.

وقتی شروع به خدمت رسانی به افراد زیادی می کنید، تأثیر تبلیغات شفاهی بزرگتر می شود – ناگفته نماند، بازخورد بسیار مفیدتری برای بهبود کاری که انجام می دهید خواهید داشت.

داشتن حق امتیاز یک اختراع محبوب می تواند بلیت مسیر سریع برای رونق باشد. فقط به اسنپ چت نگاه کنید.

قطعاً چالش برانگیز خواهد بود، اما اين راهی برای خدمت به کسانی است که واقعاً به اختراع شما نیاز دارند، در نظر بگیرید. هیچ کسب و کاری بدون حمایت مردم موفق نیست. به جای فشار آوردن براي گرفتن پول از مشتریان خود، به آنها نشان دهید که واقعاً برای بهتر کردن آنها تلاش می کنید.

4. به یک استارت آپ بپیوندید و سهام تهیه کنید.

با استفاده از همان ملاحظات بالقوه راه اندازی در موارد فوق، داشتن سهام یک یا چند شرکت نوپا می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی باشد اگر شرکت شکوفا شود و یا شناور شود یا به یک شرکت بزرگتر فروخته شود.

تنها اقلیت کوچکی از استارت‌آپ‌ها موفق می‌شوند به سود سرمایه‌ای بزرگ دست یابند، بنابراین شانس زيادي نیست. با این حال، می توانید از قضاوت خود استفاده کنید تا ببینید کدام ایده تجاری و کدام تیم مدیریتی احتمالاً موفق خواهند شد. کارمندان اولیه اپل، گوگل و مایکروسافت بر این اساس میلیونر شدند.

5. اموال را توسعه دهید.

خرید، توسعه و فروش ملک همیشه یکی از راه های اصلی برای انباشت سرمایه مردم بوده است.

وام گرفتن می تواند یک عنصر کلیدی در این روش باشد. فرض کنید وام می‌گیرید و اين وام را همراه پس انداز خود برای خرید ملک می‌گذارید. سپس ملک را توسعه می دهید و آن را می فروشید. ارزش ملک تا 60 درصد افزایش یافته است اما پول شما اکنون چهار برابر شده است. شما باید املاك مناسب را در مناطق مناسب انتخاب کنید و آنها را عاقلانه توسعه دهید.

شما در معرض خطر رونق و رکود در بازار املاک هستید. با این حال، در دراز مدت، این یک راه اثبات شده برای انباشت ثروت است.

اموال خود را توسعه دهيد.

6. سبد سهام و سهام بسازید.

اگر می توانید سرمایه گذاری های ثابتی را در یک دوره طولانی در سهام انجام دهید، عاقلانه انتخاب کنید و سود سهام را دوباره سرمایه گذاری کنید، سپس می توانید یک ذخیره بزرگ از ثروت بسازید. مطمئناً سهام می‌تواند به هر سمتی پیش برود و بسیاری از سرمایه‌گذاران کوچک وقتی پرتفوی آنها سقوط می‌کند مي ترسند.

اما در بلندمدت، سهام به اندازه املاک سرمایه گذاری خوبی هستند و نقدشوندگی بسیار بیشتری دارند. سقوط بازار سهام نشان دهنده فرصت های خرید عالی برای کسانی است که پول نقد و اعصاب قوی دارند.

7. کسب و کار خود را راه اندازی کنید و در نهایت آن را بفروشید.

استارتاپ‌های بیشتری در سال‌های اخیر با موفقیت همراه بوده‌اند. اگر بتوانید رویکرد جدیدی نسبت به گوشه‌ای از بازار پیدا کنید و کسب‌وکاری بسازید که آن نیاز را برطرف کند، در آن صورت پتانسیل موفقیت در آن دارید.

این به معنای واقعی کلمه می تواند هر چیزی باشد: یک تجارت تمیز کردن، یک سرویس تحویل غذا یا یک وبلاگ. احتمالاً سالها کار بسیار سخت برای ایجاد این شرکت طول خواهد کشید. همه کارآفرینان باید ریسک و استرس زیادی را تحمل کنند. اما اگر بتوانید آن را به پایان برسانید، پاداش‌های بالقوه بسیار زیاد است. این همان کاری است که بسیاری از افراد به شدت ثروتمند این کار را انجام دادند.

اگر می خواهید ثروتمندتر شوید و زندگی بهتری داشته باشید، عادت های ساده بسازید.

اگر به دنبال یک زندگی با ثبات با پول کافی برای امرار معاش هستید، از کارهای روزمره ای که می توانید انجام دهید شروع کنید.

كسب و كار خود را راه اندازي كنيد

8. شغلی را انتخاب كنيد كه مورد علاقه شماست.

شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنید – کاری را که دوست دارید انجام دهید و کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. هیچ کس موفق نمی شود کاری را انجام دهد که از آن متنفر است.

ممکن است مجبور شوید از پایین شروع کنید و به سمت بالا بروید. اما به احتمال زیاد، اگر کاری را که انجام می‌دهید دوست دارید، انجام آن آسان‌تر است. شما در واقع از روند رسیدن به اوج لذت خواهید برد.

تجربه را از طریق سطوح مختلف کار به دست آورید و زمانی که احساس می کنید تمام آنچه را که می توانید از آن کسب کرده اید، در نظر بگیرید که حرکت در شرکت های دیگر افق شما را در فرهنگ های مختلف تجاری گسترده تر می کند. كسب تجربیات بیشتر در موقعیت‌های مختلف، شما را به دارایی با ارزش‌تری برای شرکت‌ها تبدیل می‌کند و شما را به گزینه بهتری برای وظایف رتبه‌های بالاتر تبدیل می‌کند.

در نظر بگیرید که چگونه ثروتمندان می توانند با شرکت های مناسب وارد كار شوند، جایی که فرصت های زیادی برای رشد وجود دارد. به دنبال مکان هایی باشید که بتوانید مهارت های خود را افزایش دهید و بتوانید درآمد ماهانه خود را چندین برابر کنید

9. هزینه های خود را کاهش دهید.

بزرگترین مشکل در مسیر ثروتمند شدن برخی افراد این است که آنها همیشه بیشتر از آنچه به دست می آورند خرج می کنند. زندگی کمتر از حد توانتان راحت ترین راه برای ثروتمند شدن خواهد بود.

به طور مداوم پیشرفت خود را در مورد میزان خرج کردن خود پیگیری کنید. از یک برنامه یا صرفاً از یک صفحه گسترده اکسل استفاده کنید تا مطمئن شوید که همیشه می دانید چقدر پول دارید که به کجا می رود. این به شما یک مکان مناسب برای بررسی و اصلاح آنچه که از نظر هزینه‌های شما منطقی است و معنی ندارد، می‌دهد.

شروع به کاهش هزینه های غیر ضروری در زندگی خود کنید. برای کاهش قبوض خود هر کاری می توانید انجام دهید: مطمئن شوید که چراغ ها را خاموش کرده اید، برای صرفه جویی در وعده های غذایی در فروشگاه مواد غذایی برنامه ریزی کنید، و در مورد غذا خوردن منظم باشید.

10. راه هاي مفيد براي پس انداز پولتان پيدا كنيد.

برای حمایت از اهدافتان، برنامه های پس انداز را تنظیم کنید. راه هایی را بیابید که برای پس انداز پول برای شما مفید است. شما مي توانيد پولتان را تبديل به طلا كنيد و اين يك راه خوب براي پس انداز پولتان است. در كشورهايي كه داراي تورم هستند نگه داشتن پول نقد مي تواند باعث شود ارزش پول شما در طول سال كاهش پيدا كند.

به خودتان دلیل و انگیزه برای پس انداز نیز بدهید. همیشه مهم است که برای آینده برنامه ریزی کنید و پس انداز برای دوران بازنشستگی می تواند یک نکته عالی برای متقاعد کردن خود به دوری از هزینه های بیش از حد باشد.

11. عاقلانه سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری خیلی بیشتر از شانس خالص است. یک اشتباه سرمایه گذاری می تواند بخش بزرگی از دارایی های شما را از بین ببرد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر زمان که در مورد سرمایه گذاری، چه در ملک و چه در سهام تصمیم می گیرید، دو بار فکر کنید. بهتر است نظرات افراد متخصص را در نظر بگیرید. هيچوقت پولي را كه به آن نياز داريد سرمايه گذاري نكنيد. اين عاقلانه نيست كه شما خانه يا ماشين خود را بفروشيد و آن پول را سرمايه گذاري كنيد چون اگر خلاف پيش بيني شما بازار سقوط كند اين سرمايه گذاري زندگي شما را به باد خواهد داد. هميشه با پولي كه به آن نياز روزمره نداريد سرمايه گذاري كنيد.

ثروتمند شدن به روش عاقلانه

در زندگی چیزهای بسیار مهمتری از جمع آوری ثروت وجود دارد. چه کسی می خواهد در نهایت ثروتمند، مورد بی مهری، تنهایی و سلامتی ضعیف قرار گیرد؟ با این حال، اگر می توانید از یک زندگی متعادل لذت ببرید و در عین حال ثروتمند شوید، چرا این کار را نکنید؟

ترکیبی از پیشنهادات بالا ممکن است تضمین کننده آینده ای موفق نباشد، اما مطمئناً بسیاری از مشکلات مالی را در زندگی شما از بین می برد. با قدم هاي درست در طول زمان، شاید شما نیز تبدیل به کسی شوید که آرزویش را داشتید.

مطلب پیشنهادی

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *