چطور بين شغل و ازدواج تعادل برقرار كنيم
اگر هر دو شما شاغل باشيد ايجاد تعادل بين شغل و ازدواج كار دشواري است و نياز به يادگيري دارد.

چگونه بين شغل و ازدواج تعادل برقرار كنيم؟

وقتی هر دو شریک در یک رابطه شغل دارند، ایجاد تعادل بین این دو کار آسانی نیست. چالش شعبده بازی در کار و خانواده مشکلات پیچیده زیادی را در بر می گیرد. این شامل مدیریت زمان، تصمیمات شغلی، نقش های جنسیتی و ملاحظات مالی است. پیش‌فرض‌ها و مدل‌های اساسی ما از فرهنگ‌ها، خانواده‌های اولیه و سایر منابع، اغلب بر رفتار و کیفیت زندگی ما تأثیر می‌گذارند. با این حال، ما اغلب نسبت به این موضوع ناآگاه هستیم یا برای آن آمادگی نداریم.

چگونه بین حرفه و ازدواج تعادل برقرار کنیم:

آیا می‌پرسید چگونه بین حرفه و ازدواج تعادل برقرار کنید؟ به برخی از نکات کاربردی زیر توجه کنید:

1.ایجاد حد و مرز

اطمینان حاصل کنید که در مورد انتظارات خود شفاف هستید و با شریک زندگی خود ارتباط برقرار می کنید. می‌توانید زمانی را که با هم از دفتر خارج می‌شوید یا اینکه چقدر از خانه کار می‌کنید، برنامه‌ریزی کنید. یک قانون تنظیم کنید که هیچ یک از شما نباید بعد از یک زمان خاص از تلفن خود استفاده کنید یا اینکه هر دو باید جمعه ها کار نکنید.

زوج هایی که روابط حرفه ای محکمی دارند معمولاً دوست دارند با هم کار کنند، اما ایجاد مرزها نشان می دهد که چقدر به اتحادیه خود احترام می گذارید.

مقاله مرتبط: 15 راه برای كمك گرفتن بيشتر از شوهر در کارهای خانه

2. به صورت برنامه ریزی شده کار کنید​

مهمترین توصیه برای ایجاد تعادل در حرفه خود این است که برنامه ریزی کنید و سنجیده باشید. با دیگران درگیر شوید تا برای ایجاد و حفظ تعادل خانوادگی و کاری مناسب تصمیم بگیرید. بسیاری از زوج ها در برابر نیروهای قوی قرار می گیرند که آنها را از اولویت دادن به خانواده خود دور می کند.

اگر تعادل خود را از قبل آماده نکنید، این نیروهای دیگر غالب خواهند شد. دستیابی به تعادل بین کار و زندگی یک سفر است، نه یک مقصد.

“تصمیمات مهم” که تعادل را ایجاد می کند باید اتخاذ شود، مانند انتخاب شغل و محل کار، زمان بچه دار شدن، نحوه تقسیم وظایف و تعهدات و غیره، حتی به صورت روزانه و ماهانه.

3. انتخاب های شغلی عاقلانه ای داشته باشید

توانایی شما در گرفتن این تصمیمات تحت تأثیر تمایل شما برای کنار گذاشتن سطح بالایی از مشارکت در بسیاری از جنبه های زندگی قرار می گیرد.

این شامل زندگی فرزندان شما و همچنین اهداف شخصی و حرفه ای، رضایت شغلی و سطح انرژی شما می شود. از والدینی که در خانه کار می کنند یا در خانه می مانند در مورد مزایا و معایب آنها بپرسید ایده خوبی است.

درآمد بالقوه، امنیت شغلی و ارتقاء شغلی، تحریک فکری و اجتماعی در محل کار، بهبود مهدکودک، و محیط‌های مناسب برای کودکان، همه متغیرهای مثبت کاری هستند. زمان کمتری که با خانواده سپری می شود، خستگی، تعطیلات آخر هفته پر از کارها، مدیریت مداوم بحران و غیره، همگی اشکالاتی هستند.

اگر انگیزه اصلی شما برای کار مالی است، به خصوص اگر بچه دارید، پس از کسر مراقبت از کودک، مالیات، حمل و نقل و اشتغال به سود خالص واقعی توجه کنید.

4.در حمایت خود ثابت قدم باشید

نشان دادن علاقه به شغل همسرتان بعد از یک روز طولانی در دفتر کارتان کار آسانی نیست. با این حال، ضروری است که در مورد حرفه شریک زندگی خود با آنها مودبانه صحبت کنید. شما باید به طور مداوم از آنها حمایت کنید.

اگر شریک زندگی شما این حمایت را دریافت نکند، کار کردن به عنوان یک زوج برای شما دشوار خواهد بود، زیرا ممکن است درک آنها رنجیده و چالش برانگیز باشد. حمایت شما باید همیشه باشد، نه دقیق.

حرکات منحصربفردی انجام دهید تا شریک زندگیتان احساس خاص بودن کند.

براي ايجاد تعادل بين شغل و ازدواج در كارهاي خانه به همسر خود كمك كنيد.

 5. کارهای خانه را تقسیم کنید

هیچ کس از بازگشت به خانه با یک سینک پر از ظروف لذت نمی برد. یک مشاجره مکرر بین همسران که به درگیری های مداوم تبدیل می شود این است که چه کسی کارهای خانه را انجام می دهد. تصمیم بگیرید که چه کسی آشپزی، ظروف، نظافت شخصی و جاروبرقی را انجام می دهد.

وظایف روشن باید تعیین شود. به برنامه خود پایبند باشید، اما اگر شریک زندگی شما هفته سختی را سپری می کند، در استفاده از صابون ظرفشویی تردید نکنید. بار را بر دوش یک نفر کاهش می دهد و بهره وری بیشتری را به ارمغان می آورد.

6.درباره کار بحث نکنید

روابط زناشویی یا خانوادگی خود را قوی نگه دارید. یک جدول زمانی تنظیم کنید. آن را برنامه ریزی کنید و با برنامه های مناسب پیش بروید. تاریخ ها را به تقویم خود اضافه کنید، سپس انتخاب کنید کجا می روید و آیا به مراقبت از کودک نیاز دارید یا خیر.

مراقبت از کودک گران است، اما ازدواج شما سرمایه گذاری بهتری نسبت به مراقبت از کودک است. اگرچه عکاس بودن می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، از بحث در مورد خط کاری خود در مقابل دیگران خودداری کنید.

7. بودجه خود را برنامه ریزی کنید

اغلب و در ابتدا در مورد پول صحبت کنید. شایع ترین اختلاف نظر بین شرکا، پول است. بنابراین، در حالی که همه چیز خوب پیش می رود، در مورد اینکه آیا هر یک از افراد مایل است در صورت از دست دادن شغل خود یا انتخاب مسیر شغلی جدید به دیگری کمک کند، بحث کنید.

آیا حاضرید بخشی از منابع مالی خود را در یک حرکت مشارکت دهید؟ اگر شریک زندگی تان ترفیع بگیرد چه اتفاقی برای سبک زندگی شما می افتد؟ هم برای خانه و هم برای شغلتان پول تنظیم کنید. برای آینده پول پس انداز کنید و برای شرایط پیش بینی نشده یک برنامه پشتیبان داشته باشید.

8.هماهنگ باشید

اگر یکی از شما یا هر دوی شما بخواهید شغلی با مشخصات بالا را دنبال کنید، سازش تقریباً قطعی است. به خاطر داشته باشید که زمان زیادی طول می کشد تا تعادل ایجاد شود. فداکاری‌هایی را که شریک زندگی‌تان برای پیشرفت در حرفه‌تان انجام داده است، بپذیرید و برایتان ارزش قائل باشید.

مایل باشید برای آرزوهای آینده شریکتان همان فداکاری هایی را انجام دهید که آنها برای شما دارند. روی اهداف خود متمرکز بمانید اما از حمایت بی قید و شرط از شریک زندگی خود اطمینان حاصل کنید. اگر با شریک زندگی خود هماهنگ باشید، ازدواج موفقی خواهد بود.

9.قبل از خواب مسائل را مرتب کنید

طبق این ضرب المثل، هم برای زندگی شخصی و هم برای زندگی حرفه ای شما صادق است. اگر صبح سختی داشته باشید و شب قبل به اندازه کافی نخوابیده باشید، ممکن است در بقیه روز کارایی کمتری داشته باشید.

به خاطر شغل و رابطه تان، قبل از رفتن به رختخواب مسائل خود را حل کنید.

10. بار و وظایف خانه را تقسیم کنید

هیچ کس وقتی به خانه می رسد از داشتن یک سینک پر از ظروف کثیف لذت نمی برد. یکی از دلایل مکرر درگیری بین همسران که به مشاجره های مکرر تبدیل می شود این است که چه کسی کارهای خانگی را انجام می دهد.

شخصی را انتخاب کنید که کار پخت و پز، شستن ظرف و سایر وظایف نظافتی مانند جاروبرقی را انجام دهد. وظایف باید به وضوح تعریف شوند. به برنامه خود ادامه دهید، اما اگر همسرتان هفته سختی را سپری می کند، در استفاده از صابون ظرفشویی تردید نکنید.

یافتن یک شریک زندگی سازگار و آماده برای ازدواج می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. بدون ثبات مالی، ازدواج نمی تواند موفق شود. مشاوره ازدواج می تواند به شناسایی و اصلاح هرگونه اختلاف در ارتباطات، امور مالی، عادات زندگی و فرزندان کمک کند.

نتيجه

پذیرش قربانی شدن برخی از اهداف خود برای حفظ مشارکت ها و فعالیت هایی که اولویت بالاتری دارند، چالش برانگیز است، اما ضروری است. شما باید این استراتژی ها را برای حفظ زندگی بر اساس اصول واقعی خود به کار بگیرید و دائماً آنها را به خود یادآوری کنید.

مطلب پیشنهادی

علائم اوتيسم در بزرگسالي

علائم اوتیسم بزرگسالي چيست؟

اوتیسم یک ناتوانی ذاتی و مادام العمر است که افراد مختلف را به طرق مختلف …

چطور مزاحمي را كه شماره مي خواهد را رد كنيم

چگونه مزاحمي را که شماره شما را می خواهد رد کنيد

اگر پسری به شما علاقه مند است و شماره شما را می خواهد که واقعاً …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *