جذابیت عاشقانه
جذابیت عاشقانه مي تواند به دلايل مختلفي به وجود آيد.

معني جذابیت عاشقانه چيست؟

وقتی به جذابیت عاشقانه فکر می‌کنید. ممکن است به کمدی‌های عاشقانه یا قصه‌های پریانی فکر کنید که در آن قلب شخصی توسط یک دلبر جذاب و فریبنده از تنش جدا می شود. و بله، این عاشقانه است – اما خیلی چیزهای دیگر هم همینطور. حقیقت این است که جذابیت عاشقانه، توسط هرکسی، به شکلی متفاوت تجربه و بیان می شود. برای درک بهتر این نوع جاذبه، تفاوت آن با سایر انواع جذابیت، این مقاله را از دست ندهید.

چیزهایی که باید بدانید:

جاذبه عاشقانه یک انگیزه عاطفی برای ارتباط با یک فرد و در نهایت عاشق شدن است.

وقتی از نظر عاشقانه جذب شخصی می شوید، او را به عنوان شریک ایده آل خود می بینید. آنها شما را هیجان زده می کنند و به شما انرژی می دهند و نمی توانید از فکر کردن به آنها دست بردارید.

اگر شما دو نفر اشتراکات زیادی داشته باشید. این خصایص مشترک، همان ویژگی هایی باشند که شما در یک شریک زندگی ترجیح می دهید. به احتمال زیاد بطرز عاشقانه ای مجذوب یک فرد خواهید شد.

به احتمال زیاد آنها را جذاب می بینید. تصور می کنید که در یک رابطه فیزیکی و احساسی با آن شخص خاص هستید.

جذابیت عاشقانه انواع مختلفي دارد.

تعریف جذابیت عاشقانه

جاذبه عاشقانه تمایل به برقراری ارتباط از طریق صمیمیت عاطفی است. این مساله می تواند به در نظر گرفتن این نوع جذابیت، بعنوان یک میل عاطفی، کمک کند، در حالیکه جاذبه جنسی یک میل فیزیکی است. وقتی از نظر عاشقانه جذب کسی می‌شوید، می‌خواهید یک ارتباط عاطفی قوی، شاید حتی مادام‌العمر با او ایجاد کنید. در واقع، این شما هستید که می خواهید عاشق آنها شوید.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که میل‌های عاشقانه و جنسی شما از مسیرهای عصبی مشابهی در مغز پیروی می‌کنند، و شاید به همین دلیل است که جذابیت عاشقانه و جنسی اغلب با هم تجربه می‌شوند. اما برای برخی افراد، این دو گرایش، کاملاً متفاوت هستند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که افراد ممکن است نیاز داشته باشند که هم جاذبه جنسی و هم افلاطونی (دوستی) را برای کسی تجربه کنند، قبل از اینکه بتوانند جذابیت عاشقانه را برای او تجربه کنند.

جاذبه رمانتیک معمولاً در مراحل اولیه یک رابطه در اوج خود است و با تقویت رابطه زوجین در طول زمان، تمایل دارد به عشق همراه تبدیل شود.

نشانه های جذابیت عاشقانه

1- شما شخص را منحصراً خاص می بینید.

مفهوم “یک” از اینجا می آید. وقتی از نظر عاشقانه جذب کسی می شوید یا عاشق او می شوید، تمایل دارید که او را کاملاً مناسب خودتان ببینید. آنها افراد ایده آل شما هستند و با وجود آنها هیچ کس دیگری هرگز نمی تواند به شما نزدیک شود.

این واقعیت که شما به طرق مختلف جذب آن شخص شده اید، اغلب به جذابیت عاشقانه شما کمک می کند. به عنوان مثال، ممکن است به احتمال زیاد از نظر عاشقانه جذب فردی شوید که از نظر فکری و جسمی نیز به او علاقه دارید.

مردم همچنین در مورد داشتن بسیاری از چیزهای مشترک صحبت می کنند. هر چه اشتراکات عاطفی و فکری شما و معشوقتان بیشتر باشد، بیشتر به نظر می رسد که باید فقط برای شما ساخته شده باشد.

2- شما نمی توانید از فکر کردن به آن شخص دست بردارید.

وقتی عاشقانه جذب کسی می شوید، ناگهان همه چیز، شما را به یاد او می اندازد. به نظر می رسد مهم نیست کجا هستید یا چه کار می کنید، آنها به نوعی وارد ذهن شما می شوند. احتمالاً احساس می‌کنید اگر بخواهید هم نمی‌توانید از فکر کردن به آنها دست بردارید (نه اینکه بخواهید!).

این تفکر مداخله جویانه همچنین می تواند شما را به تجزیه و تحلیل بیش از حد هر کلمه یا عمل معشوق سوق دهد. هر چه نسبت به احساس آنها به شما حس ناامنی بیشتری داشته باشید (به این فکر کنید که عاشق کسی هستید که به سختی شما را می شناسد) احتمال اینکه هر چیزی که آنها می گویند و انجام می دهند را جدا کنید، بیشتر می شود.

برخی مطالعات نشان داده اند که جاذبه عاشقانه و اختلال وسواس فکری- جبری اثرات مشابهی بر سطح سروتونین در مغز شما دارند. محققان حدس می‌زنند که این امر می‌تواند دلیل بسیاری از افکار مزاحم و تفکر وسواسی مرتبط با جاذبه عاشقانه باشد.

3- شما احساس انرژی، هوشیاری و هیجان می‌کنید.

یکی از باورنکردنی‌ترین چیزها در مورد جذابیت عاشقانه، سطح انرژی است که در نتیجه بروز آن، دریافت می‌کنید. ممکن است چیزهایی برای شما آسان باشد—حتی سرگرم کننده!—که قبلاً مشکل ساز بودند. اگر متوجه شدید که در حال شستن ظروف برای خود آواز می‌خوانید و لبخندی مضحک بر لب دارید، ممکن است جذابیت عاشقانه‌ای را تجربه می کنید.

افرادی که در این حالت قرار دارند اغلب بسیار هوشیار نیز هستند، بنابراین ممکن است متوجه جزئیاتی شوید که قبلا هرگز به آنها توجه نکرده اید. همچنین تعجب نکنید اگر جهان ناگهان روشن تر و زیباتر به نظر برسد.

4- شما بر ویژگی‌های مثبت آن شخص تمرکز می‌کنید و هر خصیصه منفی را نادیده می‌گیرید.

عبارت رایج “عشق کور است” به این نشانه خاص از جذابیت عاشقانه اشاره دارد. در حالی که شما در تنگنا هستید، شخصی که عاشقانه جذب او شده اید هیچ غلطی نمی تواند بکند!! هر چیزی که بالقوه مشکل ساز باشد را به راحتی کنار می گذارید.

اگر متوجه موضوعی شدید که ممکن است باعث نگرانی شود، به احتمال زیاد آن را منطقی می‌دانید یا آن را به‌عنوان یک اتفاق، یک‌باره یادداشت می‌کنید.

اگر دوستان یا خانواده از معشوق شما انتقاد می کنند، احتمالاً به شدت از او دفاع خواهید کرد و به همه چیزهای شگفت انگیزی که در مورد آنها دوست دارید اشاره خواهید کرد.

5- هنگامی که در اطراف فرد قرار می گیرید احساس عصبی یا هیجانی پیدا می کنید.

این چیزی است که مردم از آن به عنوان “پروانه در معده شما” یاد می کنند. هنگامی که در اطراف آنها هستید احساس وزوز و شناور بودن می کنید، احساسی که احتمالاً تنها زمانی تشدید می شود که آنها شما را لمس کنند یا اگر چشمان شما قفل شوند.

ممکن است متوجه شوید که وقتی در اطراف این فرد هستید، کف دست‌هایتان عرق کرده است (که گرفتن دست‌ها را دشوار می‌کند)، یا احساس می‌کنید که قلبتان از قفسه سینه‌تان می‌تپد.

این علائم بسیار شبیه به آن چیزی است که ممکن است در هنگام مضطرب یا هراس احساس کنید، و در واقع می توانند برای برخی افراد بسیار ناراحت کننده یا شرم آور باشند.

6- شما آن شخص را بخشی از زندگی خود در آینده ای دور می بینید.

جذابیت عاشقانه با احساس و تمایل به تعهد مشخص می شود. احتمالاً متوجه خواهید شد که در طولانی مدت فکر می کنید و در این حین خود را در کنار معشوق خود خوشحال درمی یابید. حتی ممکن است به آینده ازدواج یا تشکیل خانواده فکر کنید – حتی اگر عمیقاً بدانید که برای شروع به بیان این موارد، خیلی زود است.

در مراحل اولیه جذابیت عاشقانه، این فرآیند بیشتر در مورد رویای آینده ای ایده آل است تا یک برنامه ریزی دقیق.

7- شما به شدت نسبت به این شخص احساس همدلی می کنید.

جاذبه های عاشقانه به شدت با احساس دلبستگی مرتبط است. وقتی احساس می کنید که به صورت عاشقانه جذب کسی می شوید، بخشی از شما نیز وجود دارد که می خواهد از او مراقبت کرده و از او محافظت کند. وقتی به آنها صدمه ای وارد می شود، عملا شما صدمه می بینید – و می خواهید اوضاع را برای آنها بهتر کنید.

احساس چنین همدلی قوی برای کسی، با تمایل به فداکاری برای او نیز همراه است. ممکن است هوس کنید که نیازهای آنها را بر نیازهای شما ترجیح دهید.

8- شما مایلید زندگی خود را به جای آن شخص تغییر دهید.

وقتی از نظر عاشقانه جذب شخصی می شوید، او اولویت شما می شود و شما هر کاری می کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید به او نزدیک شوید و بخشی از زندگی او باشید. این یک دلیل علمی دارد! مغز شما مواد شیمیایی تولید شده در هنگام عاشق شدن را دوست دارد و شما را به انجام کارهایی وا می دارد که به شما امکان می دهد بیشتر از آن مواد شیمیایی دریافت کنید.

این عملکرد مشابه اعتیاد است—مغز شما مواد شیمیایی تولید می کند که وقتی با شخص خود وقت می گذرانید به شما پاداش می دهد. این به شما انگیزه می دهد تا هر کاری که لازم است انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید تا حد امکان، زمان بیشتری را با آنها بگذرانید.

از آنجایی که رابطه به اولویت شماره اول شما تبدیل شده است، ممکن است چیزهای دیگر از بین بروند. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که به شهر دیگری نقل مکان کنید تا بتوانید به معشوق خود نزدیک‌تر باشید، حتی اگر این به معنای از بین بردن خانواده یا یافتن شغل جدید باشد.

این حس تغییر اولویت همچنین با تمایل فزاینده به ریسک‌های بیشتر در زمانی که در این حالت جذابیت عاشقانه قرار دارید، مرتبط است. چیزهایی که معمولاً فکر می کنید خیلی خطرناک هستند، اگر به شما امکان دهند زمان بیشتری را با شخصی که دوست دارید بگذرانید، در ذهن تان کاملاً منطقی می شوند.

چه عواملی باعث جذابیت عاشقانه می شوند؟

1- مردم بیشتر جذب افرادی می شوند که شبیه به آنها هستند. در واقع برخی عوامل مختلف وجود دارند که در مورد اینکه آیا شما از نظر عاشقانه جذب کسی می شوید یا خیر، نقش دارند، اما شباهت، قوی ترین پیش بینی کننده است. این یک شباهت فراگیر است که نه فقط ویژگی های فیزیکی و شخصیتی، بلکه شامل ارزش ها و دیدگاه های شما در مورد زندگی و جهان نیز می شود. در اینجا عوامل دیگری وجود دارد که ممکن است به جذابیت عاشقانه منجر شود:

آشنایی:

هر چه زمانی که شخصی را می بینید، با او وقت می گذرانید و به او فکر می کنید، بیشتر احتمال دارد که جذابیت عاشقانه نسبت به او را تجربه کنید.

ویژگی های شخصیتی:

هر چه شخصی ویژگی های شخصیتی بیشتری داشته باشد که شما آن ها را دوست دارید یا آن ها را مطلوب می دانید، احتمال بیشتری برای جذب عاشقانه به او خواهید داشت.

  • دوست داشتن متقابل:

اگر می دانید که طرف مقابل، شما را دوست دارد یا بیشتر جذب او می شوید، احتمال اینکه دوباره او را دوست داشته باشید، افزایش می یابد.

تایید اجتماعی:

اگر دوستان، خانواده و بطور کلی شبکه های اجتماعی، شما را بپذیرند یا بپذیرند که با کسی باشید، به احتمال زیاد جذابیت عاشقانه نسبت به او را تجربه خواهید کرد.

انواع دیگر جذابیت:

احتمال بیشتری وجود دارد که از نظر عاشقانه نسبت به کسی که به طرق دیگر (مثلاً از نظر جنسی یا فکری جذب او شده اید) مجذوب شوید. هر چه از طریق راه های بیشتری جذب آنها شوید، احتمالاً جذابیت عاشقانه شما قوی تر خواهد بود.

انواع دیگر جذابیت

جذابیت عاشقانه می تواند در کنار انواع دیگر جذابیت ها رخ دهد. جذابیت عاشقانه قطعا تنها راهی نیست که می توانید جذب یک شخص شوید—و معمولاً، اگر از نظر عاشقانه جذب فردی شده اید، به روش های دیگری نیز جذب او می شوید. خوب. این بخشی از چیزی است که تشخیص دقیق جذابیت عاشقانه و تمایز آن از انواع دیگر را برای مردم دشوار می کند. در اینجا برخی از انواع متداول جذابیتی که ممکن است تجربه کنید آورده شده است:

جاذبه جنسی:

شما از نظر جنسی مجذوب کسی می شوید یا می خواهید با او در فعالیت های جنسی صمیمی شرکت کنید (که ممکن است در واقع شامل رابطه جنسی نفوذی باشد یا نباشد).

جاذبه افلاطونی:

شما می خواهید با کسی دوست شوید و با او ارتباط معناداری برقرار کنید، اما تصور نمی کنید که عاشق او شوید یا بخواهید با او رابطه جنسی داشته باشید.

جذابیت زیبایی شناختی:

شما مجذوب شکل ظاهری و حال عمومی او می شوید. این اغلب نه تنها ویژگی‌های فیزیکی یا شکل بدن آنها را شامل می‌شود، بلکه استایل و نحوه رفتار خود را نیز شامل می‌شود.

جاذبه حسی:

شما می خواهید از نظر جسمی با کسی به روشی غیرجنسی صمیمی باشید، مانند در آغوش گرفتن، یا گرفتن دست.

مقاله مرتبط: چگونه بر ترس از نه شنيدن غلبه کنیم

جاذبه عاطفی:

شما می خواهید فردی را بشناسید و با او در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کنید، معمولاً به دلیل شخصیت او و نه ظاهرش.

جاذبه فکری:

شما جذب طرز فکر یک نفر، ایده های او یا نحوه عملکرد ذهن او می شوید.

مطلب پیشنهادی

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *