بوي خوب واژن چطور داشته باشيم؟
يكي از دغدغه هاي مهم زنان داشتن بوي خوب واژن است.

بوی خوب واژن چطور داشته باشيم؟

هیچ راه “درستی” برای بوی خوب واژن وجود ندارد – هر کسی بوی طبیعی خود را دارد و بوی هر کسی متفاوت است. همچنین در واقع طبیعی است که واژن شما گاهی اوقات بوهای مختلف را از بین ببرد، مانند زمانی که در پریود هستید یا بعد از رابطه جنسی. با این حال، اگر متوجه بوهای تند یا ماندگاری می‌شوید که طبیعی نیستند، این می‌تواند نشانه‌ای باشد که چیزی درست نیست. به خواندن نکاتی در مورد چگونگی حفظ بوی خوب واژن خود ادامه دهید و اگر فکر می کنید چیزی باعث بوی بد می شود چه کاری باید انجام دهید.

روش 1 بهداشت خوب را تمرین کنید

1.مرتب خود را بشویید.

 برای بوی خوب  واژن باید مرتب دوش بگیرید و خود را بشویید! برای اکثر افراد، یک دستورالعمل خوب این است که هر روز به آرامی ناحیه اطراف واژن را بشویید. شستن خود به مبارزه با تجمع باکتری روی پوست کمک می کند، که مانند هر جای دیگر بدن باعث ایجاد بو می شود.

2.از صابون های مناسب استفاده کنید.

واژن شما بسیار حساس است. استفاده از انواع صابون نامناسب می تواند باعث تحریک و بوی بد شود. از صابون هایی که به شدت معطر هستند، حاوی مواد غیرطبیعی بیش از حد یا دارای خواص ضد باکتریایی هستند خودداری کنید. اینها تعادل طبیعی بدن شما را بر هم می زند. در عوض، از صابون‌های طبیعی استفاده کنید که برچسب بدون عطر دارند.

3.دوش واژينال نگیرید

 تنها زمانی که باید دوش واژينال بگيريد که پزشک به شما بگوید. دوش واژينال، عدم تعادل وحشتناکی در باکتری‌های طبیعی بدن شما ایجاد می‌کند و تقریباً تضمین می‌کند که در نهایت با نوعی عفونت مواجه شوید. تنها تمیز کردنی که باید انجام دهید با آب و صابون اولیه در قسمت بیرونی واژن شما خواهد بود.

4. واژن  خود را با دقت پاک کنید.

پاک کردن نادرست پس از استفاده از توالت می تواند منجر به عفونت شود. در جهت صحیح (از جلو به عقب) پاک کنید و مطمئن شوید که کامل با دستمال توالت واژن خود را خشك كرده ايد. رطوبت به راحتی می توان ناحیه واژن را دچار عفونت یا رشد بیش از حد باکتری ها كند.

5.از محصولات واژن با دقت استفاده کنید.

 مراقب محصولاتی که در اطراف واژن خود استفاده می کنید باشید. استفاده از روان‌کننده‌هایی که بر پایه آب یا سیلیکون نیستند می‌تواند باعث عفونت شود، و همیشه باید پس از پایان استفاده از آن، روغن را تمیز کنید. هر چیزی با رایحه سنگین می تواند به راحتی باعث عفونت شود، بنابراین از محصولاتی که هدفشان بوی دادن به واژن شما مانند گل است اجتناب کنید. این شامل لوسیون ها می شود.

6.لباس زیر تمیز، تازه و مناسب بپوشید.

این بخش بسیار مهمی برای تمیز و سالم نگه داشتن واژن شما است. پوشیدن لباس زیر یکسان برای بیش از 24 ساعت ممکن است به سرعت باعث عدم تعادل باکتری شود. هر روز لباس زير خود را عوض كنيد. همچنین می خواهید لباس زیر مناسب بپوشید. لباس زیر شما نیاز به تنفس دارد، زیرا محیط بیش از حد مرطوب باعث تجمع باکتری می شود. پنبه بهترین است. مطمئن شوید که لباس‌ زير را می‌شویید، ممکن است کثیف شود!

• برای جلوگیری از هر گونه بو، لباس زیر خود را به طور مرتب عوض کنید.

داشتن بوي خوب واژن يكي از مسائل مهم براي همه زنان است.

روش 2 راه حل های سریع

1.از عطر طبيعي پانزده سانت پايين تر از فرج استفاده کنید.

 بله، استفاده از عطر خیلی نزدیک به واژن ایده بدی است و باعث عفونت مي شود. با این حال، گذاشتن یک عطر در داخل هر یک از ران‌هایتان، تقریباً پانزده سانت پايين تر از ناحیه فرج، روشی قدیمی برای بوی شگفت‌انگیز است وقتی کسی سر خود را پایین می‌آورد.

• شریک زندگی شما بوی مشک را با رابطه جنسی مرتبط می کند (زیرا این نوع بویی است که شما به طور طبیعی دارید) بنابراین سعی کنید عطری به طور کلی مشک دار تهیه کنید. چوب صندل و وانیل بوهای رایج «جذاب» هستند.

2. برای کمک به بهبود بوی بدن به طور منظم ورزش کنید یا از سونا استفاده کنید.

عرق کردن می تواند به حذف سموم از پوست شما کمک کند، بنابراین ممکن است به خلاص شدن از شر بوی بد کمک کند. فقط مطمئن شوید که بعد از آن دوش بگیرید تا عرق یا باکتری هایی که هنوز روی پوست شما وجود دارد را بشویید.

3.مراقب رژیم غذایی خود باشید.

 رژیم غذایی شما می تواند بر طعم و بوی شما تأثیر زیادی بگذارد. برخی غذاها به طرق خاصی روی بدن شما تأثیر می گذارند، با تغییر تعادل قند، باکتری ها و ترکیبات شیمیایی بدن.

مانند اینکه اگر سیر زیاد بخورید، پوست شما بوی سیر را برای چند روز دفع می کند، می توانید غذاهای خاصی را بخورید یا نخورید تا بو و طعم بهتری در واژن خود ایجاد کنید. هدف شامل برخی منابع باکیفیت پروتئین و چربی، و همچنین ترکیبی سالم از میوه ها و سبزیجات است.

• می خواهید با خوردن قند کمتر شروع کنید. افزایش در قند خون می تواند باعث ایجاد عفونت و تجمع قارچی شود که باعث بوی بد می شود.

• از خوردن غذاهای فرآوری شده یا کربوهیدرات های ساده مانند شیرینی ها، کلوچه ها و شکر سفره اجتناب کنید.

• سعی کنید حداقل 12 لیوان آب در روز بنوشید و از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید.

ماست ساده به عنوان یک راه عالی برای کمک به افراد در حفظ واژن سالم در نظر گرفته می شود، زیرا حاوی باکتری هایی است که به طور طبیعی در بدن ما برای حفظ سلامت واژن وجود دارد.

روش  3علل را درک کنید

1.مراقب عفونت ها و بیماری ها باشید.

اینها دلایل اصلی بوی بد واژن هستند. نمونه‌هایی از این عفونت‌ها و بیماری‌ها عبارتند از عفونت‌های قارچی و باکتریایی (شایع‌ترین علل)، بیماری‌های مقاربتی، STD یا ویروس‌هایی مانند تبخال. حتی مشکلات بسیار جدی‌تری مانند انواع سرطان یا پارگی‌های داخلی نیز می‌تواند باعث بوی واژن شود. شما باید بدن خود را برای سایر علائم بیماری تحت نظر داشته باشید و اگر واقعاً احساس می‌کنید که بوی واژن شما غیرطبیعی است، به پزشک خود مراجعه کنید.

• یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید ترشحات غیر معمول از واژن است. ترشحات قهوه ای، سبز یا سفید رنگ درشت نشانه عفونت هستند و باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. فقط به یاد داشته باشید که مقداری ترشحات طبیعی و سالم است اما نباید بو داشته باشد.

2.توجه داشته باشید که برخی از اعمال جنسی باعث ایجاد بوی واژن می شود.

ورود هر گونه باکتری خارجی می تواند تعادل ظریف واژن شما را بر هم بزند و بنابراین اعمال جنسی می تواند تأثیر بگذارد. به طور خاص، می تواند واکنشی ایجاد کند، یعنی رابطه جنسی مقعدی قبل از رابطه جنسی واژینال، رابطه جنسی دهانی و استفاده از اشیا یا غذا به عنوان روش های نفوذی.

• اگر می خواهید در این شیوه ها رابطه جنسي شرکت کنید، از محافظ استفاده کنید و آن را در بین فعالیت ها تغییر دهید.

3.اجسام خارجی را بررسی کنید.

اشیاء خارجی که در واژن قرار می گیرند باعث می شوند که پاسخ ایمنی بدن شما واکنش نشان دهد و سعی کند به جسم حمله کند. این می تواند باعث ایجاد بوی بد نیز شود. تامپون‌هایی که برای مدت طولانی فراموش شده یا در آن‌ها باقی مانده‌اند، تکه‌های محافظ یا اشیایی که در بازی‌های جنسی استفاده می‌شوند نمونه‌هایی از این دلایل برای بو هستند.

مقاله مرتبط: چطور بفهميم بدنمان بو مي دهد؟

4.مراقب رعایت بهداشت مناسب باشید.

بهداشت نامناسب می تواند منجر به تجمع باکتری در اطراف واژن و فرج شود. این باعث ایجاد بو می شود، اگرچه ممکن است لزوما باعث عفونت نشود. اگر می خواهید بو را کاهش دهید، خود و لباستان را تمیز نگه دارید. لباس های گشاد نیز می توانند از بو جلوگیری کنند.

5.از حمام آب گرم و وان آب گرم خودداری کنید.

احاطه کردن واژن با آب داغ، بسیاری از باکتری های طبیعی بدن شما را از بین می برد که تعادل ظریف واژن شما را حفظ می کند.

مطلب پیشنهادی

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *