چطور بفهميم بدنمان بو مي دهد
بو كردن بدن براي خود ما كار سختي است ولي راه حل هايي وجود دارد كه بتوانيد متوجه بو بدن شويد.

چطور بفهميم بدنمان بو مي دهد؟

احتمالاً متوجه می شوید که فردی در کنار شما بوی بدن می دهد – اما چگونه می توانید خود را بو کنید؟ خواندن بوی شخصی خود دشوار است. فقط به این دلیل که هر روز آن را تجربه می کنید. خوشبختانه، روش‌های آزموده‌شده و واقعی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا به خودتان روحیه بدهید و B.O. در این مقاله، ما دقیقاً به شما می‌گوییم که چگونه بوی بدن خود را اندازه‌گیری کنید و همچنین راه‌هایی برای مبارزه با آن در صورت وجود آن.

روش 1 بررسی بوها

1.زیر بغل، پاها و ناحیه کشاله ران خود را بو کنید.

 این قسمت‌های بدن شما معمولاً بد بو ترين قسمت‌ها هستند، بنابراین ممکن است بتوانید آنها را بیشتر از سایر قسمت‌های بدن خود حس کنید. اگر فکر می‌کنید بدنتان بوی بدی دارد اما مطمئن نیستید، زیر بغل، پاها و اندام تناسلی‌تان را بو کنید.

• سعی کنید در پایان روز یا هر زمان که بیشتر عرق کردید، تست بویایی انجام دهید. افراد معمولاً بعد از از بین رفتن دئودورانت شروع به احساس بوی بدن می کنند که ممکن است چند ساعت طول بکشد.

لباس خود را هر روز بو كنيد و بشوريد.

2.در پایان روز لباس های خود را بو کنید.

عرق در لباس‌ها، به‌ویژه لباس‌های زیر، یا تی‌شرت‌تان وجود دارد. در اواخر روز، لباس خود را بو کنید. اگر بوی تند یا کپک زدگی می دهد. به احتمال زیاد بدن شما بوی بدی گرفته است.

• اگر می خواهید پاهای خود را از نظر بو تست کنید، سعی کنید جوراب یا کفش خود را کمی بو کنید.

3.حس بویایی خود را با قهوه تنظیم کنید.

 استشمام بوی خود می تواند سخت باشد، فقط به این دلیل که تمام روز و هر روز خود را بو می کنید. دانه های قهوه را می توان به عنوان “بازنشانی” برای سیستم بویایی شما استفاده کرد. یک فنجان کوچک را با دانه های قهوه پر کنید، سپس عطر را برای حدود 30 ثانیه استشمام کنید. سپس، دوباره خود را بو کنید – ممکن است متوجه تفاوت شوید!

• شما می توانید همین کار را با زغال نیز انجام دهید.

4.نفس خود را چک کنید.

 نفس خود را به شدت از طریق دهان و داخل کف دست خود بیرون دهید تا باد به سمت بینی شما هدایت شود. نفس خود را در حالی که به سمت شما باز می گردد، بو کنید. این معمولاً می تواند به شما کمک کند که بدانید آیا بهداشت دهان شما ممکن است منبع بوی ناخواسته بدن باشد.

• یک بسته آدامس بدون قند برای خوشبو شدن دهان در دسترس داشته باشید.

5.از یک دوست نزدیک بخواهید  شما را ببوید.

 یکی از عزیزان می تواند نظر خود را در مورد بوی بدن شما بیان کند. با یک دوست نزدیک، یکی از اقوام یا شریک زندگی خود صحبت کنید. از آنها بپرسید که آیا اخیرا متوجه بوی بدن شما شده اند یا خیر. اگر گفتند بله، آن را شخصی نگیرید – فقط از آن به عنوان راهنمایی برای مبارزه با بوی بدن خود در آینده استفاده کنید. سعی کنید چیزی شبیه این بگویید،

“من میدونم که این کمی ناخوشایند است. اما آیا متوجه شده اید که من بوي بد مي دهم؟ بوییدن خودم سخت است”

6.با یک دکتر صحبت کنید

 اگر فکر می کنید ممکن است بوی بدنتان زیاد باشد. متوجه تغییر بوی بدن خود شده اید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. پزشکان متخصصان آموزش دیده هستند. بنابراین از صحبت در مورد عرق کردن خجالت نمی کشند. به علاوه، آنها ممکن است بتوانند به شما بگویند که بوی بدن شما از کجا می آید و چگونه می توانید به بهترین نحو با آن مبارزه کنید.

• گاهی اوقات بوی بدن می تواند ناشی از عفونت پوستی یا قارچ باشد. اگر فکر می کنید بوی بدن شما ناشی از یک بیماری زمینه ای است، فوراً با پزشک خود صحبت کنید.

روش 2 مقابله با بوی بد بدن

1.دو بار در روز دوش بگیرید.

دوش گرفتن بهترین راه برای از بین بردن بوی بدن و شستن عرق از بدن است. از صابون یا شستشوی بدن استفاده کنید و روی نواحی که بیشترین تعریق را دارند، مانند زیر بغل، کشاله ران و پاها تمرکز کنید.

• دو بار دوش گرفتن در روز ممکن است بیش از حد به نظر برسد. اما اگر زیاد عرق می کنید. واقعا می تواند به کاهش  بوي بد کمک کند.

2.هر روز از ترکیب ضد تعریق + دئودورانت استفاده کنید.

ضد تعریق ها کمی با دئودورانت ها متفاوت هستند – در حالی که دئودورانت ها فقط بوي بد بدن  را می پوشانند، ضد تعریق ها در واقع باعث می شوند کمتر عرق کنید. سعی کنید هر روز قبل از خروج از خانه، ترکیب ضد تعریق + دئودورانت را برای مبارزه با عرق و بو بکشید.

همچنین می توانید با پزشک خود در مورد داروهای ضد عرق تجویزی صحبت کنید، زیرا قوی تر از داروهایی هستند که می توانید بدون نسخه تهیه کنید.

ضد تعریق خود را در طول روز همراه خود نگه دارید تا در صورت نیاز دوباره استفاده کنید.

اگر می خواهید مسیر طبیعی را طی کنید، سعی کنید دئودورانت خود را در خانه بسازید! تنها چیزی که نیاز دارید 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و 1.5 قاشق غذاخوری جوش شیرین است. همه چیز را در یک شیشه مخلوط کنید و 25 قطره از اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید. این دئودورانت کاملا طبیعی تا 3 ماه قابل نگهداری است.

3.لباس های خود را مرتب بشویید.

سعی کنید 2 روز پشت سر هم لباس های خود را نپوشید، به خصوص اگر بیرون گرم است. عرق در پارچه خیس می شود و پیراهنی که دیروز پوشیدید ممکن است بوی عرق بدهد حتی اگر کاملا تمیز باشید. جوراب ها و لباس های زیر خود را هر روز عوض کنید.

4.پارچه های عرق گیر بپوشید.

 پنبه، پشم و ابریشم بهترین ها برای از بین بردن عرق و بو هستند. در طول ماه‌های گرم‌تر، سعی کنید لباس‌های گشاد و روان بپوشید که عرق نكنيد.

• همچنین می‌توانید به دنبال پارچه‌هایی باشید که برچسب «رطوبت‌گیر» دارند. اینها برای تبخیر عرق عالی هستند.

5.زیر بغل خود را اصلاح کنید.

مو تمایل دارد در عرق و بو گیر کند. اگر در انجام آن راحت هستید، زیر بغل خود را مرتباً بتراشید تا موها از بین بروند. متوجه خواهید شد که هر چه زیر بغل شما صاف تر و بدون مو باشد، بوی بهتری دارد.

6.هر روز دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

 بوی بد دهان عامل اصلی بوی بد بدن است. حتماً روزی دو بار (یک بار صبح و یک بار شب) دندان های خود را مسواک بزنید و هر روز از نخ دندان استفاده کنید تا از شر پلاک و جرم خلاص شوید. هر چه دهانتان تمیزتر باشد، در تمام طول روز نفستان بوی بهتری خواهد داد.

• مسواک زدن زبان خود را فراموش نکنید. زبان شما روی باکتری آویزان است که می تواند بوی بدی ایجاد کند که منجر به بوی بد دهان شود.

• علاوه بر مسواک زدن منظم، دو بار در سال یک قرار ملاقات برای تمیز کردن دندان های خود توسط دندانپزشک تعیین کنید.

مقاله مرتبط: 12 دلیل برای دوست نداشتن خود و راه حل

7.از خوردن سیر و پیاز خودداری کنید.

این غذاهای بدبو در واقع می توانند بوی عرق شما را بدتر کنند. غذاهای تند نیز ممکن است به بوی بد عرق کمک کنند، بنابراین مصرف آنها را نیز محدود کنید.

• مطمئن شوید که به خوبی هیدراته شده اید. آب نقش مهمی در تنظیم عملکردهای سالم بدن دارد.

مطلب پیشنهادی

دختر در ليگ و مناسب ما

چگونه بفهمیم که دختري براي ازدواج در لیگ و مناسب ما است

“مناسب” بودن یک دختر یا زن برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. به طور معمول، …

انتخاب بين چند خواستگار

بین چند خواستگار چطور انتخاب كنيم؟

داشتن خواستگار زياد لزوما چیز بدی نیست. در واقع، چند پسر که می خواهند با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *