چطور تسليت بگوييم
يافتن جمله درست براي تسليت گفتن به ديگران كار سختي است.

چطور تسليت بگوييم و چه كنيم؟

ممکن است سخت باشد که بدانیم به کسی که عزیزی را از دست داده است چگونه تسليت بگویم. ممکن است بخواهید به آنها نشان دهید که اهمیت می دهید، اما ممکن است نخواهید تسليت اشتباه بگویید و در عوض آنها را ناراحت کنید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که در چنین شرایطی تسليت “درست” برای گفتن وجود ندارد.

«هر کس ضرر را به طور متفاوتی پردازش می کند و روش یکسانی وجود ندارد که از هر فرد پشتیبانی کند. آنجلینا فرانسیس، مدیر اجرایی می‌گوید: از رابطه خود با آن شخص استفاده کنید تا بفهمید که چگونه پشتیبانی و تسليت را می‌پذیرد و در جایی که هستند با او ملاقات کنید.

این مقاله راه‌هایی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید از کسی که یکی از عزیزان خود را از دست داده است حمایت کنید و تسليت بگوييد، و همچنین برخی اظهارات را که ممکن است شنیدن آنها در حین سوگواری مفید باشد، پیشنهاد می‌کند.

پيدا كردن جمله درست براي تسليت كار سختي است

به کسی که یکی از عزیزانش را از دست داده چطور تسليت بگوييم

اینها چند راه برای تسليت و ابراز حمایت خود از کسی است که یکی از عزیزان خود را از دست داده است.

مهم است که به یاد داشته باشید که در چنین شرایطی چیزی “درست” برای گفتن وجود ندارد.

تسلیت خود را ابراز کنید

فقدان شخص را تصدیق کرده و تسلیت خود را اعلام کنید. برای مثال، فرانسیس می‌گوید: «برای از دست دادن شما بسیار ناراحتم ، لطفاً تسلیت مرا بپذیرید».

فرانسیس می‌گوید، یا می‌توانید بگویید «من می‌دانم که آنها چقدر برای شما ارزش داشتند، این باید زمان سختی باشد» تا به عظمت از دست دادن آنها اذعان کنید و به عادی سازی آن کمک کنید.

به آنها نشان دهید که اهمیت می دهید

با آن شخص تماس بگیرید و به او بگویید که به او اهمیت می دهید. شما می توانید به سادگی بگویید “من به شما اهمیت می دهم و برای شما اینجا هستم.”

حتی می توانید بدون کلام به آنها نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. فرانسیس می‌گوید فقط حضور در کنار آنها، در آغوش گرفتن آنها، گرفتن دست یا گوش دادن به آنها می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که در زمان غم و اندوه به آن نیاز دارند.

راه دیگر برای نشان دادن اینکه به آنها اهمیت می دهید شرکت در مراسم غم و اندوه است. به عنوان مثال، می توانید در مراسم تشییع جنازه شرکت کنید تا از آن شخص حمایت کنید و به او نشان دهید که به او اهمیت می دهید.

تحقیقات نشان می‌دهد که برخورداری از حمایت اجتماعی در پی فقدان به بهبود نتایج ذهنی، جسمی و سلامتی افراد کمک می‌کند.

کمک خود را ارائه دهید

غم و اندوه اغلب می تواند طاقت فرسا باشد. ارائه حمایت شما می تواند مفید باشد، بنابراین فرد کمتر احساس تنهایی می کند.

فرانسیس می‌گوید، می‌توانید اشکال خاصی از حمایت را ارائه دهید، مانند ارائه کمک به مراقبت از کودکان، وعده‌های غذایی، تدارکات، یا حتی تماس با دیگران از طرف آنها.

به عنوان مثال، می توانید بگویید:

“آیا می توانم امروز عصر برای شام شما یک قابلمه غذا بیاورم؟”

“آیا نیاز دارید که من برای مدتی مراقب بچه ها باشم تا بتوانید کمی استراحت کنید؟”

• “آیا برای کمک به هماهنگی ها باید با شما به تداركات مراسم تشييع جنازه بروم؟”

• “آیا می خواهید برای مدتی استراحت کنید؟”

یا، فرانسیس می‌گوید که می‌توانید به سادگی با گفتن «من اینجا هستم تا به هر نحوی که می‌توانم از شما حمایت کنم» حمایت بی‌قید و شرط کنید، بنابراین فرد می‌تواند به شما اطلاع دهد که دقیقاً در مورد چه چیزی به کمک نیاز دارد.

آنها ممکن است حمایت شما را بپذیرند یا آن را رد کنند. «اگر رد کردند، آن را شخصی نگیرید. در عوض، همچنان در دسترس باشید و به آنها اطلاع دهید که در دسترس هستيد.

اگر می خواهند صحبت کنند گوش کنید

از شخص بپرسید که آیا دوست دارد صحبت کند. با دلسوزی و همدلی به آنچه می گویند گوش دهید.

از قطع صحبت آنها یا تلاش برای دادن توصیه های ناخواسته به آنها خودداری کنید. به همان اندازه که دوست دارید چیزهایی را برای آنها درست کنید، گاهی اوقات فقط گوش دادن به آنها و بودن در کنار آنها بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. اجازه دادن به آنها می تواند به آنها کمک کند تا غم خود را پردازش کنند.

غم و اندوه اغلب گذرا است، بنابراین فرد ممکن است بین لحظات غمگینی که دلش برای عزیزانش تنگ می شود، ترس از تنها ماندن، لحظات پذیرش از دست دادن و حتی احساس شادی از زنده بودن در نوسان باشد.  ارائه یک فضای امن مهم است تا آنها افکار و احساسات خود را بدون قضاوت با شما در میان بگذارند.

به آنها اجازه دهید بفهمند که شما درک می کنید

در حالی که تجربه همه افراد از غم و اندوه منحصر به فرد است، اگر شما نیز یکی از عزیزان خود را از دست داده باشید، ممکن است احساس مشابهی داشته باشید.

این می تواند مفید باشد که به فرد بفهمانید که متوجه می شوید که او چه می گذرد، زیرا شما با چیزی مشابه روبرو شده اید.

با این حال، مهم است که این کار را به گونه ای انجام دهید که غم و اندوه آنها را تشخیص داده و اعتبار بخشد، نه اینکه آن را به حداقل برسانید یا آن را نادیده بگیرید.

خاطرات خود را به اشتراک بگذارید

اگر فرد فوت شده را هم می‌شناختید، اگر می‌خواهد در مورد او صحبت کند، خاطرات خود را با او در میان بگذارید. دانستن این که شما نیز خاطرات خوبی از آنها دارید و به روش خود آنها را غمگین می کنید، می تواند به آنها کمک کند کمتر در غم خود احساس تنهایی کنند.

از گفتن قوی باش خودداری کنید

ما اغلب با گفتن «تو قوی هستی» یا «قوی باش» دیگران را دلداری می دهیم. فرانسیس می‌گوید اگرچه این اظهارات در ظاهر حمایت کننده هستند، اما این انتظار ضمنی وجود دارد که باید قوی بمانند، که طبق هنجارهای اجتماعی به معنی گریه نکردن یا ابراز احساسات آشکار است.

درعوض، اگر فردی احساسات خود را نشان می‌دهد، توصیه می‌کند از طریق این که بدانند مکان امنی برای گریه کردن، جیغ زدن، ابراز خشم یا سایر احساسات است، از او حمایت کنید. «کلید این فرآیند، شناخت خودمان است

ناراحتی ناشی از این احساسات و حضور عمدی برای فرد نیازمند بدون اینکه فوراً گفتگو را به چیز دیگری تغییر دهید.

فهمیده و بخشنده باشید

اگر سخنان یا اعمال آن شخص برای شما غیرعادی به نظر می رسد، توهین نكنيد. غم و اندوه می تواند یک واکنش عاطفی و فیزیولوژیکی حاد ایجاد کند و باعث غم و اندوه شدید، عصبانیت، اضطراب، و کمبود خواب و اشتها، از جمله علائم دیگر شود.  به خود یادآوری کنید که فرد دچار مشکل و دردناکی است که ربطی به شما ندارد.

وقتی کسی در حال تجربه غم و اندوه است، تعاملات را شخصی نگیرید. فرانسیس می‌گوید بخشنده باشید و لطف و درک را ارائه دهید.

به آنها زمان بدهید

به یاد داشته باشید که روند سوگواری زمان می برد. فرانسیس می‌گوید به فرد فرصت دهید تا مراحل غم و اندوه را با سرعت و زمان خودش پردازش کند. مرتباً با آنها تماس بگیرید و کمک و پشتیبانی خود را ارائه دهید تا شخص بداند که می تواند شما را حساب کند.

مقاله مرتبط: اثر غفلت عاطفي والدين در كودكي در زندگي بزرگسالي ما

آنها را تشویق کنید تا در صورت نیاز کمک بگیرند

اگر فرد در پردازش غم و اندوه خود و پذیرش از دست دادن فرد مشکل دارد، ممکن است برای او مفید باشد که برای مشاوره غم و اندوه به یک متخصص سلامت روان مراجعه کند. آنها همچنین ممکن است از پیوستن به یک گروه حمایتی از افرادی که با غم و اندوه زندگی می کنند سود ببرند.

اگر فرد افکار خودکشی را ابراز می کند و شما نگران امنیت او هستید، از او بخواهید که فوراً کمک بگیرد.

مطلب پیشنهادی

چطور مزاحمي را كه شماره مي خواهد را رد كنيم

چگونه مزاحمي را که شماره شما را می خواهد رد کنيد

اگر پسری به شما علاقه مند است و شماره شما را می خواهد که واقعاً …

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *