وثتي شوهرتان به رابطه جنسي با شما علاقه ندارد چه كنيد.
براي عدم علاقه شوهر به رابطه جنسي با زنش دلايل زيادي وجود دارد

وقتی شوهرتان به رابطه جنسي با شما علاقه ندارد چه باید کرد؟

همه ما احتمالاً داستان هایی در مورد شوهرانی شنیده ایم که همیشه علاقه به رابطه جنسی داشته باشند. اما آنچه کمتر رایج است شکایت از شوهری است که به رابطه جنسی علاقه ای ندارد.

اگر به این فکر می‌کنید که وقتی شوهرتان شما را از نظر جنسی نمی‌خواهد چه کار کنید. کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای ریشه‌یابی مشکل و بهبود کمبود میل جنسی او انجام دهید.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد مرد ممکن است علاقه کمتری به رابطه جنسی نشان دهد. اما خبر خوب این است که در بیشتر موارد، این وضعیت قابل حل است.

دلایل عدم علاقه شوهر به رابطه جنسی

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که «شوهرم به من دست نمی‌زند»، ممکن است چندین مشکل اساسی در کاهش میل جنسی او وجود داشته باشد. این موارد شامل موارد زیر است:

مشکلات رابطه

اگر هر دوی شما مشکلات مهمی در رابطه مانند درگیری مداوم یا رنجش دارید، ممکن است شوهرتان علاقه ای به رابطه جنسی نداشته باشد.

اگر او از دست شما عصبانی یا ناامید است. ممکن است بخواهد با شما صمیمی نباشد و متوجه خواهید شد که شوهرتان تمایلی به رابطه جنسی ندارد.

او از استرس رنج می برد

اگر شوهر شما با استرس مواجه است. مانند افزایش تقاضا در محل کار یا شاید نگرانی در مورد سلامت والدینش، ممکن است علاقه به رابطه جنسی نداشته باشد. استرس مداوم می تواند منجر به موقعیتی شود که شوهر از رابطه جنسی امتناع کند.

مسائل بهداشتی

شرایط بهداشتی مانند دیابت یا بیماری قلبی می تواند در عملکرد جنسی اختلال ایجاد کند. منجر به شرایطی شود که شوهر علاقه به رابطه جنسی نداشته باشد. اگر او مشکل سلامتی دارد که باعث درد می شود یا به طور کلی احساس ناراحتی می کند. ممکن است متوجه کمبود میل جنسی از سوی شوهر نیز شوید.

یک مشکل سلامت روان مانند افسردگی نیز می تواند مقصر باشد. اینها می تواند منجر به موقعیت هایی شود که شوهر شما میل جنسی ندارد.

طبیعت رابطه

با افزایش سن یا راحت تر شدن در یک رابطه طولانی مدت، میل جنسی ما به طور طبیعی کاهش می یابد. که می تواند به نظر برسد که شوهر شما میل جنسی ندارد. این ممکن است به این معنی باشد که شما مجبور هستید شوهرتان را بیشتر فعال کنید. یا بیشتر اوقات رابطه جنسی را شروع کنید تا او را در خلق و خوی قرار دهید.

اضطراب عملکرد

مردان ممکن است فشار اجتماعی را برای مهارت در رختخواب احساس کنند، که می تواند فشار و اضطراب را در رابطه جنسی ایجاد کند. اگر شوهر شما احساس می کند که باید هر بار که شما رابطه جنسی دارید عملکرد عالی داشته باشد. ممکن است به طور کامل از آن اجتناب کند. با گذشت زمان، این می تواند به موقعیتی منجر شود که شوهر شما از رابطه جنسی امتناع کند.

کسالت

اگر برای مدت طولانی با هم بوده اید، ممکن است متوجه شوید، “ما دیگر رابطه جنسی نداریم.”

شوهر شما ممکن است به سادگی از زندگی جنسی شما خسته شده باشد. به چیز جدیدی نیاز داشته باشد تا او را در اتاق خواب تحريك کند. اگر همه چیز در زندگی جنسی شما کهنه شده است، این می تواند دلیل دیگری باشد که شوهرتان نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد.

علایق جداگانه

شوهر شما ممکن است علایق جنسی یا تخیلات جداگانه ای داشته باشد که احساس می کند در اتاق خواب آنها را تایید نمی کنید.

به عنوان مثال، او ممکن است علاقه مند باشد که نوع جدیدی از رابطه جنسی را امتحان کند. به ایفای نقش بپردازد، اما نگران است که شما در کنار آن نباشید. اگر متوجه شدید که نگران هستید، «شوهر من نمی‌خواهد صمیمی باشد». به این فکر کنید که آیا او ممکن است در صفحه‌ای متفاوت از صفحه شما باشد یا خیر.

او راه هاي دیگری دارد

در حالی که مطمئناً همیشه این مورد یا حتی بهترین پاسخ برای این نیست که “چرا او با من رابطه جنسی ندارد؟” این احتمال وجود دارد که شوهرتان راه دیگری برای تمایلات جنسی خود پیدا کرده باشد.

این ممکن است شامل ارتباط با شخص دیگری، ارتباط جنسی با شخصی، تماشای فیلم های مستهجن یا خودارضایی باشد.

وقتی شوهرتان تمایلی به رابطه جنسی ندارد چه کاری می توانید انجام دهید

وقتی در موقعیتی قرار گرفتید که متوجه شدید «شوهرم نمی‌خواهد صمیمی باشد»، اقدامات زیر را برای حل مشکل انجام دهید.

ارتباط برقرار کنید

شاید او متوجه نشده باشد که شما دو نفر کمتر رابطه جنسی دارید، یا شاید او با یک مشکل شخصی مانند استرس، یک مشکل سلامتی یا اضطراب درگیر است و نگران نزدیک شدن به موضوع با شما بوده است.

گفتگو می تواند به شما کمک کند تا ریشه مشکل را پیدا کنید و مشخص کنید که چرا میل جنسی او کم به نظر می رسد.

مردان ممکن است در رابطه با میل جنسی پایین خود احساس گناه و شرمندگی داشته باشند، بنابراین اگر متوجه شدید که چرا شوهرتان نمی‌خواهد رابطه جنسی داشته باشد، ممکن است از اینکه شما مایل به شروع مکالمه هستید راحت شود.

فهمیده باشید

مطمئن باشید که قضاوت نکنید و درک کنید. از جملات “من” برای بیان احساس خود در مورد عدم رابطه جنسی بین شما دو نفر استفاده کنید و از سرزنش یا متهم کردن خودداری کنید.

ممکن است مکالمه را با گفتن این جمله آغاز کنید: “من متوجه شده ام که ما در چند ماه گذشته اصلاً رابطه جنسی نداشته ایم و این مرا آزار می دهد.

این باعث می شود احساس کنم چیزی اشتباه است، و من نگران هستم که شما از نظر جنسی به من علاقه ندارید. فکر می‌کنید چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟» امیدواریم این دریچه ای را برای ارتباط جنسی باز کند و شوهرتان مشکل را با شما در میان بگذارد.

مقاله مرتبط: چرا از نظر جنسی با همسرم خجالتی می شوم و چگونه بر آن غلبه کنم؟

رویکرد راه حل محور داشته باشید

در مرحله بعد، شما دو نفر می‌توانید روی راه‌حل‌هایی کار کنید، مانند برنامه‌ریزی قرار ملاقات با پزشک برای او یا توافق بر سر راه‌هایی برای لذت‌بخش کردن رابطه جنسی برای شما دو نفر.

می‌توانید از شوهرتان بپرسید که چگونه می‌توانید به کاهش استرس او کمک کنید تا او را برای رابطه جنسی آماده کنید، یا چه کاری می‌توانید برای غلبه بر خستگی در اتاق خواب انجام دهید.

به طور مداوم روی رابطه کار کنید

همچنین ممکن است مهم باشد که نگاهی به رابطه خود بیندازید. آیا مشکلات یا درگیری های مداوم بین شما دو نفر وجود دارد؟ حل این مسائل و تلاش برای بهبود روابط خود می تواند راهی باشد برای اینکه چگونه شوهرتان را تحریک کنید تا دوباره رابطه جنسی داشته باشید.

چیزهای جدید را امتحان کنید

یکی دیگر از راه‌های بهبود کمبود میل جنسی، تغییر اوضاع در اتاق خواب است. یک موقعیت جنسی جدید را امتحان کنید، بیشتر تلاش کنید تا در پیش بازی شرکت کنید، یا لباس ها یا وسایل جدید را وارد زندگی جنسی خود کنید.

با شوهرتان در مورد تخیلات جنسی که دارد یا چیزهایی که ممکن است بخواهد در اتاق خواب امتحان کند صحبت کنید. این می تواند زندگی جدیدی را به رابطه شما تزریق کند و شوهرتان را دوباره در مورد رابطه جنسی هیجان زده کند.

از کمک حرفه ای استفاده کنید

اگر گفت‌وگو درباره‌ی مشکل، مسائل را حل نمی‌کند، یا شوهرتان مایل به رسیدگی به این موضوع نیست، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به یک متخصص، مانند یک رابطه یا یک درمانگر جنسی مراجعه کنید.

گیر کردن در چرخه نگرانی در مورد اینکه چرا دیگر رابطه جنسی نداریم، جای سالمی نیست.

مردان بیشتر از آنچه شما فکر می کنید، مسائل میل جنسي را تجربه می کنند

درک اینکه “همسرم مرا از نظر جنسی راضی نمی کند” می تواند ناراحت کننده باشد، اما واقعیت این است که مردان بیشتر از آنچه مردم تصور می کنند با میل جنسی پایین دست و پنجه نرم می کنند.

مردان اغلب در رسانه ها به عنوان افرادی بیش از حد جنسی معرفی می شوند، بنابراین اگر در چرخه ای گرفتار می شوید که “شوهر من به ندرت با من عشق می ورزد” می تواند مفید باشد که بدانید شما تنها نیستید.

در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که 5 درصد از مردان از اختلال میل جنسی کم‌فعال رنج می‌برند، که یک وضعیت بالینی است که میل جنسی پایین را توصیف می‌کند. مردان مبتلا به این بیماری به دلیل میل جنسی کم خود دچار ناراحتی می شوند و احتمال ابتلا به اختلال نعوظ نیز بیشتر است.

اگر شوهر شما این بیماری را دارد، این می تواند پاسخ شما به این سوال باشد که “چرا با من رابطه جنسی برقرار نمی کند؟”

از نقطه نظر پزشکی، تشخیص بالینی اختلال میل جنسی کم‌فعال می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله بیماری، استفاده از برخی داروها، افسردگی، مشکلات رابطه و تستوسترون پایین باشد.

این بدان معنی است که در برخی موارد، میل جنسی پایین یک وضعیت سلامت شناخته شده است و به اندازه کافی مردان را تحت تأثیر قرار می دهد که پزشکان بدانند چگونه آن را درمان کنند. اگر متوجه شدید که شوهر من دیگر نمی‌خواهد صمیمی باشد، بدانید که شما تنها نیستید.

رابطه جنسي یک رابطه را تعریف نمی کند

بیشتر مردم احتمالاً رابطه جنسی را بخش مهمی از ازدواج می دانند. به هر حال، رابطه جنسي چیزی است که در بیشتر موارد یک رابطه عاشقانه را از یک دوستی افلاطونی متمایز می کند. رابطه جنسی باعث ایجاد احساس ارتباط و صمیمیت می شود و می تواند ما را به این سمت سوق دهد که شریک زندگی خود را دوست داشته باشیم.

به همین دلیل است که وقتی متوجه می شوید “ما دیگر رابطه جنسی نداریم” می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

همانطور که گفته شد، زندگی جنسی یک رابطه کامل را تعریف نمی کند. این کاملاً طبیعی است که زوجین هر از گاهی با رابطه جنسی مشکل داشته باشند. این بدان معنا نیست که رابطه خوب نیست یا محکوم به شکست است.

به جنبه های دیگر رابطه خود فکر کنید. شاید شما روی تربیت فرزندان، ایجاد یک کسب و کار یا بازسازی خانه خود متمرکز بوده اید. مطمئناً جنبه های مثبت دیگری در ازدواج شما وجود دارد که ربطی به رابطه جنسی ندارد.

هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که اگر شوهری به رابطه جنسی علاقه ای ندارد، نباید به این موضوع بپردازید، اما به این معنی است که امیدی برای ازدواج وجود دارد.

اگر دائماً نگران هستید، «شوهر من نمی‌خواهد صمیمی باشد» سعی کنید ذهنیت مثبتی داشته باشید و بدانید کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود رابطه انجام دهید. احتمالاً زمینه های دیگری نیز در رابطه وجود دارد که به خوبی پیش می رود.

تعریف مجدد رابطه جنسی می تواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد

توصیه دیگری که اگر با این فکر دست و پنجه نرم می کنید که شوهر من هرگز نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد این است که ممکن است مجبور شوید مفهوم جنسی برای شما را دوباره تعریف کنید.

شاید تصویری در سر خود داشته باشید که لباس های یکدیگر را پاره کرده و عشقی پرشور برقرار می کنید. شاید این یک واقعیت در اوایل رابطه شما بود، اما حقیقت این است که رابطه جنسی یک زوج می تواند در طول زمان تغییر کند و این کاملا طبیعی است.

اگر متوجه شده اید که “ما دیگر رابطه جنسی نداریم”، ممکن است مجبور شوید به جای اینکه به سادگی شروع کنید و از او انتظار داشته باشید که فوراً آماده شود، به راه های جدیدی فکر کنید تا شوهرتان را در حال و هوای رابطه جنسی قرار دهید.

با پرسیدن اینکه چه کاری می توانید انجام دهید تا او را در خلق و خوی قرار دهید، بیاموزید که چگونه شوهرتان را به خود جلب کنید. بپرسید آیا راه هایی وجود دارد که او دوست دارد شما آن را شروع کنید، یا کارهایی که می توانید برای افزایش میل او انجام دهید.

فانتزي هاي شوهر

شاید او فانتزی دارد که دوست دارد آن را امتحان کند. دانستن اینکه چه چیزی از نظر جنسی برای او مفید است می تواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد. شاید شما هم این تصویر را از مردی در ذهن خود داشته باشید که میل جنسی بالایی دارد و همیشه مسئولیت را بر عهده می گیرد. ممکن است مجبور شوید این تصویر را دوباره تعریف کنید.

برخی از مردان ممکن است برای شروع رابطه جنسی به شما تکیه کنند، بنابراین اگر می‌خواهید زندگی جنسی خود را بازگردانید، ممکن است مجبور شوید نقش‌های جنسیتی معمولی در رابطه جنسی را تغییر دهید.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که رابطه جنسی می تواند معانی مختلفی داشته باشد. ممکن است آنقدر در رابطه جنسی واژینال قرار بگیرید که از سایر زمینه های صمیمیت فیزیکی اجتناب کنید. شاید شوهر شما اضطراب عملکردی داشته باشد و فشار زیادی را در رابطه با رابطه جنسی نافذ احساس کند.

اگر چنین است، مایل باشید بدون فشار برای شرکت در یک فعالیت خاص، یکدیگر را از نظر فیزیکی کاوش کنید. زمانی را در رختخواب با هم بگذرانید و اجازه دهید هر اتفاقی بیفتد.

چیز جدیدی را امتحان کنید، کمی زمان بیشتری را صرف پیشبازی کنید و انتظارات خود را در مورد ظاهر جنسی کاهش دهید.

عدم علاقه شوهر به رابطه جنسي با زنش دلايل مختلفي دارد.

سوالات متداول

اگر نگران این هستید که شوهرم از نظر جنسی به من علاقه ای ندارد، ممکن است برخی از سوالات زیر را داشته باشید:

شوهر من هرگز نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد. آیا او با كس ديگري رابطه دارد؟

در حالی که فقدان میل جنسی در ازدواج گاهی اوقات می تواند به یک رابطه نامشروع اشاره کند، دلایل زیادی برای عدم علاقه شوهر به رابطه جنسی وجود دارد. او ممکن است با استرس، افسردگی، یک مشکل سلامتی یا اضطراب عملکرد حول رابطه جنسی دست و پنجه نرم کند.

در مورد آنچه در حال وقوع است گفتگو کنید و از این نتیجه گیری سریع خودداری کنید که شوهرتان رابطه جنسی اضافی دارد.

آیا ازدواج بدون رابطه جنسی دوام می آورد؟

بسیاری از مردم رابطه جنسی را بخش مهمی از ازدواج می دانند، اما برخی از افراد ممکن است با ازدواج بدون رابطه جنسي راضی باشند.

به عنوان مثال، اگر هر دو زوج میل جنسی پایینی داشته باشند یا صرفاً برای سایر زمینه‌های رابطه بیشتر از رابطه جنسی ارزش قائل باشند، ممکن است از ازدواجی رضایت داشته باشند که در آن رابطه جنسی کم یا بدون رابطه جنسی باشد.

از سوی دیگر، فقدان رابطه جنسی می تواند بقای یک ازدواج را دشوار کند، به خصوص اگر یک یا هر دو طرف از ازدواج بدون جنسیت راضی نباشند.

اگر ازدواج شما فاقد رابطه جنسی است و شما از آن آزار می یابید، این قطعا یک مشکل است و می تواند داشتن یک رابطه سالم و رضایت بخش را دشوار کند.

نشانه های عدم جذب شوهرم به من چیست؟

یکی از نگرانی‌هایی که زنان ممکن است در هنگام داشتن شوهری که نمی‌خواهد رابطه جنسی داشته باشند، این است که شوهر جذابیت آنها را از دست داده است. این می تواند در طول زمان در روابط با رشد و تغییر افراد اتفاق بیفتد و شاید به یکدیگر عادت کنند.

جذابیت یا جرقه در شروع یک رابطه زیاد است اما می تواند به مرور زمان محو شود. برخی از نشانه‌هایی که شوهرتان جذابیت خود را از دست داده است عبارتند از فقدان تماس فیزیکی (خارج از رابطه جنسی)، دعوای مکرر، کاهش مکالمه بین شما، و فقط یک احساس کلی که از او دور است.

به خاطر داشته باشید که جذابیت چیزی بیش از رابطه فیزیکی است. همچنین شامل علاقه عاطفی یا فکری به کسی است. شما می توانید با صرف زمان برای قرار گذاشتن، گذراندن وقت برای انجام فعالیت های جداگانه برای بازسازی هیجان در رابطه و تمرین مراقبت از خود برای ایجاد اعتماد به نفس، جذابیت خود را بازسازی کنید.

نتیجه

دانستن اینکه وقتی شوهرتان شما را از نظر جنسی نمی خواهد چه کاری انجام دهید می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه کاهش میل جنسی در مردان نسبتاً شایع است و راه حل هایی برای این مشکل وجود دارد.

اگر متوجه شدید که در حال افسوس خوردن هستید، «شوهر من نمی‌خواهد صمیمی باشد»، با یک گفتگو شروع کنید تا ریشه مشکل را پیدا کنید و سپس با هم راه‌حلی بیابید.

در صورتيكه میل جنسی پایین شوهرتان شما را آزار می دهد، مهم است که به این موضوع رسیدگی کنید تا بتوانید هماهنگ باشيد. اگر شوهرتان مایل به گفتگو نیست یا مشکل ادامه دارد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به یک متخصص یا درمانگر جنسی مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *