ترس از صميمت و درمان آن
ترس از صميمت مي تواند يك مشكل جدي براي ازدواج شما ايجاد كند. در اين مقاله دلايل اين ترس و درمان آن آورده شده است.

ترس از صميمت: نشانه ها، دلايل و درمان

زن و شوهر براي ایجاد صمیمیت در یک رابطه ایده آل سرمایه گذاری عاطفي می کنند. اما اغلب، توانایی صمیمی بودن، يكساني ندارند. يكي از اين دو نفر ممکن است ترس از صمیمیت را تجربه کنند. هفده درصد از مردم از صمیمیت در فرهنگ غربی می ترسند. زمانی که دو نفر همدیگر را دوست داشته باشند، غیر منطقی به نظر می‌رسد، اما این اتفاق می‌افتد و این  ترس از صميمت می‌تواند منبع درگیری در زوجین باشد.برای ارتباط صمیمانه با کسی، باید مراقبت عاطفی و جسمی از خود را کنار بگذارید، تظاهر را کنار بگذارید و با قلبی باز به طرف مقابل نزدیک شوید.

در هر رابطه سالم، دو نفر باید از طریق صمیمیت عاطفی و فیزیکی به یکدیگر متصل شوند.

ترس از صمیمیت در یک رابطه چیست؟

اگر متوجه شده اید که از نزدیک شدن به کسی اجتناب می کنید، ممکن است ترس از صمیمیت را تجربه کنید. اغلب ما صمیمیت را جنسی یا عاشقانه در نظر می گیریم، اما صمیمیت بسیار فراتر از این است.

با بزرگ شدن، یاد می گیریم که دیوارها و سپرهای ساختگی بسازیم تا از خودمان در برابر خطرات فیزیکی و روحی قریب الوقوع محافظت کنیم. با گذشت زمان ما شروع به سکونت در نقش هایی می کنیم که حس آشنایی و راحتی را در زندگی ما ارائه می دهد. این همان چیزی است که ما به آن ترس از صمیمیت می گوییم.

با این حال، این دیوارها و نقش ها زمانی که ما یک رابطه صمیمی با کسی شروع می کنیم، می لرزند. ذهن و بدن شما شروع به نشان دادن علائم ترس از به اشتراک گذاشتن آسیب پذیری های عاطفی و فیزیکی خود می کند.

ترس از صمیمیت چگونه بر زندگی شما تأثیر می گذارد؟

ترس از صمیمیت باعث می‌شود هنگام نزدیک شدن به کسی از نظر احساسی و فیزیکی دچار مشکل شویم. علاوه بر این، ترس از صمیمیت در زن و مرد می تواند باعث شود که هر کسی احساس حقارت کند و خود را  لايق عشق نداند.

بنابراین اگر فکر می‌کنید یا احساس می‌کنید که ممکن است از صمیمیت فیزیکی هراس داشته باشید یا از محبت فیزیکی ناراحت هستید، تنها نیستید.

تعداد بی‌شماری از مردم در سراسر جهان وجود دارند که از فکر صمیمیت فیزیکی احساس ناخوشایندی یا حتی احساس ناراحتی می‌کنند.

متأسفانه، این ترس از صمیمیت فیزیکی یا مسائل مربوط به صمیمیت فیزیکی اغلب می تواند به مشکلاتی در ازدواج تبدیل شود زیرا می تواند روي شما و شریک زندگی شما تأثیر بگذارد.

فرض کنید باور دارید که ترس از صمیمیت فیزیکی دارید. در این صورت، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، به خصوص اگر ترس شما از صمیمیت فیزیکی در حال حاضر بر ازدواج شما تأثیر می گذارد.

چه چیزی باعث ترس از صمیمیت می شود؟

قبل از اینکه بفهميد چگونه می توانید بر مسائل ترس از صمیمیت عاطفي یا ترس از صمیمیت فیزیکی غلبه کنید، باید بفهمید که چرا از صمیمیت فيزيكي و عاطفي می ترسید یا از عباراتی که ماهیت فیزیکی صمیمی دارند بیزارید.

هرکسی از صمیمیت ناراحت باشد، چه احساسی و چه فیزیکی، اغلب ریشه در برخی تجربیات دوران کودکی او دارد. درک دلایل ترس از صمیمیت فیزیکی می تواند دشوار باشد مگر اینکه شما و شریک زندگیتان راهی برای برقراری ارتباط پیدا کنید.

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا ممکن است از صمیمیت ناراحت باشید.

رایج ترین دلایل ترس از صمیمیت شامل موارد زیر است، اما به آنها محدود نمی شود:

1. قضاوت مداوم

احساس خجالت از انجام برخی رفتارها در جمع (بوسیدن، بغل کردن، در آغوش گرفتن و غیره).

احساس اینکه دائماً توسط دیگران به دلیل ابراز محبت شما نسبت به شریک زندگی خود تحت نظر یا مورد قضاوت قرار می گیرند، بسیاری از افراد را ناراحت می کند.

البته اين ترس همیشه به این معنی نیست که شریک زندگی شما از رابطه جنسی و صمیمیت می ترسد. با این حال، ممکن است شريك زندگي شما بخواهد جنبه های خاصی از رابطه فیزیکی شما خصوصی و به دور از چشمان کنجکاو باقی بماند.

2. نیاز به فضا در رابطه

اگر خواهان فضای فیزیکی بیشتر از آنچه شریک زندگی شما می خواهد بدهد هستيد. ترس از کنترل یا تسلط در یک رابطه  داريد و اين ترس می تواند باعث شود شریک زندگی شما سعی کند از شما فاصله بگیرد.

شما فردی سلطه گر نیستید، اما ترس شما از غرق شدن می تواند ناشی از آسیب های دوران کودکی یا بزرگ شدن در یک خانواده در هم تنيده باشد.

خانواده درهم تنیده خانواده ای است که در آن هیچ مرزی وجود ندارد به این معنی که نقش ها و انتظارات اعضای خانواده تعیین نشده است. یا والدین بیش از حد به فرزندان خود وابسته هستند یا فرزندان از نظر عاطفی به والدین خود وابسته هستند.

3. هر نوع سوء استفاده

آزار کلامی، آزار جنسی، آزار فیزیکی یا بی توجهی، و حتی از دست دادن یکی از والدین یا یکی از عزیزان ممکن است باعث شود که شریک زندگی شما در صمیمیت فیزیکی با شما با مشکل مواجه شود.

4. از دست دادن حس و حال اوليه در زندگي مشترك

مثل قبل از نظر جسمی به شریک زندگی خود علاقه ندارید. به محض اینکه از مرحله اولیه رابطه خود عبور کردید، با مشكل صمیمیت فیزیکی دست و پنجه نرم می کنيد.

نشانه هایی از بی حوصلگی، به دام افتادن یا خفه شدن را نشان مي دهيد و در نهایت شروع به جدا شدن از شريك زندگي خود مي كنيد. این عدم صميمت به سادگی به این معنی است که شما دو نفر مناسب یکدیگر نبودید و بهتر است که هر دوی شما راه خود را ادامه دهید.

5. ترومای گذشته

شریک زندگی شما ممکن است مرحله سختی از زندگی را پشت سر گذاشته باشد که عمیقاً بر او تأثیر گذاشته است.

یک تجربه آسیب زا در گذشته باعث می شد که با حرکات جسمی صمیمی ممكن است احساس تهدید، ناراحتی کنند.

در مواردی که تجربه‌ای در گذشته ممکن است بر توانایی شما برای صمیمیت فیزیکی تأثیر بگذارد، ممکن است بخواهید به دنبال كمك افراد حرفه‌ای باشید که در کمک به افراد برای غلبه بر آسیب‌های گذشته خود تجربه دارد.

6. ترس از رها شدن

برخی از افراد از رها شدن می ترسند و دائما نگران این هستند که شریک زندگی شان آنها را ترک کند. این ترس بیشتر به خاطر وقایع گذشته اين فرد است، احتمالاً به این دلیل که بزرگ‌سال مهمي آن شخص را در دوران کودکی رها كرده است.

7. ترس از دست دادن كنترل

برخی از افراد می ترسند که کنترل زندگی خود را از دست بدهند. آنها می ترسند تحت تسلط یا تحت تاثیر فرد ديگري قرار بگیرند و شخصيت خود را از دست بدهند. اکثر افرادی که این ترس را تجربه می کنند، بیش از حد توسط یکی از اعضای خانواده خود کنترل شده اند یا فردی نزدیک خود را قربانی كنترل و تسلط دیده اند.

8. اضطراب

این یکی از شایع ترین دلایلی است که باعث ایجاد ترس از صمیمیت در فرد می شود اضطراب است. اضطراب باعث می شود که فرد احساس ناامنی کند و در بین مردم شنیده نشود.

اضطراب باعث می شود مردم از قضاوت، نظرات و طرد شدن بترسند. فردی که از اضطراب رنج می برد به سرعت می تواند ترس از صمیمیت فیزیکی ایجاد کند.

9. بی توجهی عاطفی والدین

افرادی که والدین شان از نظر جسمی حضور داشته اند و از نظر عاطفی در دسترس نیستند، ممکن است از ترس صمیمیت فیزیکی رنج ببرند. این رفتار والدين باعث می شود آنها فکر کنند که نمی توانند به دیگران اعتماد کنند و مشکلات مربوط به دلبستگی دارند.

10. از دست دادن یکی از عزیزان

افرادی که یکی از عزیزانشان را از دست داده اند و ارتباط مجدد با دنیا را تجربه می کنند. آنها به سختی می توانند به دیگران اجازه ورود بدهند زیرا می ترسند این افراد جديد اطراف خود را از دست بدهند. فکر از دست دادن احتمالی در آینده باعث می شود افراد از صمیمیت در زمان حال خود بترسند.

ترس از صميمت مي تواند باعث شود افراد نزديك زندگي خود را از دست بدهيد.

پانزده نشانه ترس از صمیمیت

بله، شما می توانید ترس از صمیمیت فیزیکی داشته باشید، اما می توانید مشکلات صمیمیت عاطفی را نیز تجربه کنید.

با تعجب از خود مي پرسيد “چرا از صمیمیت می ترسم؟” یا “چگونه بر اين ترس غلبه کنیم؟”

برخی از علائم ترس از صمیمیت و نکاتی برای غلبه بر فوبیای صمیمیت خود را در اين مقاله مي توانيد بخوانید. در ادامه دلایلی وجود دارد که چرا ممکن است ترس از طرد شدن را در روابط را تجربه کنید و نکاتی برای مدیریت چنین اختلالات اضطرابی صمیمیت!

1. اجتناب از تعهد و ارتباط عمیق تر

آیا متوجه می‌شوید که واقعاً از تعهد یا ارتباط عميق خودداری می‌کنید؟ ممکن است ترس از صمیمیت داشته باشید.

این رفتار را می توانيد با شريك زندگي يا با دوستان و همکاران خود را نشان دهد. ممکن است از معاشرت های زیاد یا حضور در محیط های صمیمی اجتناب کنید. ممکن است گروه‌ها یا قرارهای بزرگی را ترجیح دهید که در آن‌ها کمتر مجبور به صحبت یا ارتباط نفر به نفر شويد.

غلبه بر ترس از تعهد و مدیریت ترس ازصمیمیت ممکن است. اگر مایل به تلاش باشید! یک دوست پاسخگو (کسی که به او اعتماد دارید و از قبل با او راحت هستید، مانند یک دوست صمیمی یا یک خواهر یا برادر) پیدا کنید و از او بخواهید تا مکالمات آسیب زا را با شما تمرین کند.

در مورد احساسات، ترس ها، شادی ها و امیدهای خود صحبت کنید. هر موضوعی که عمیق تر از آن چیزی است که می خواهید بيان كنيد. در ابتدا ناراحت کننده خواهد بود، اما برای مقابله با مسائل ترس از صمیمیت، کمی ناراحتی ارزش دارد!

2. داشتن استانداردهای غیرممکن بالا

آیا برای انتخاب دوستان خود چک لیستی دارید؟ چیزهایی مانند اینکه آنها باید X مقدار پول درآورند، تناسب اندام، قد بلند داشته باشند؟ بامزه و باهوش باشند؟ شاید آنها باید از دانشگاه خاصي باشند، لباس خاصی بپوشند یا در زمینه خاصی کار کنند؟

هیچ اشکالی ندارد که برای انتخاب دوستان خود ارزش های بالايي داشته باشید. با این حال، اگر لیست شما خاص باشد و استانداردهای شما بالا باشد، ممکن است با  مشكل عدم صمیمیت دست و پنجه نرم کنید.

با تعیین استانداردهای عالی دیوانه وار، از برقراری ارتباط با یک انسان واقعی که همه ليست شما را علامت نمی زند اما ممکن است همچنان یک دوست یا شریک عاشقانه عالی برای شما باشد، اجتناب کنید.

بايد دليل واقعي داشتن اين استانداردهاي عجيب را بيابيد.

به عنوان مثال، من یک شریک زندگي می خواهم که درآمد زیادی داشته باشد. “پول زیاد” چیست، اما چرا شریکی می خواهید که پول زیادی به دست بیاورد؟ آیا ثبات می خواهید؟ برای اینکه بتوانیم سفر کنیم؟ آیا می خواهید چیزهای خوب یا یک ماشین قابل اعتماد داشته باشید؟ چرا فکر می کنید که شریک زندگی شما باید پول زیادی به دست آورد؟

آیا می توانید این چیزها را برای خودتان انجام دهید یا بدون اینکه شریکی پول زیادی به دست بیاورد، برآورده شوید؟ آ

تا آنجا كه ممکن است دليل واقعي را کاوش کنید، و ممکن است متوجه شوید که ” لیست” شما در حال کاهش است!

3. روابط زياد داريد اما احساس می کنید که کسی شما را نمی شناسد

شاید شما دوستان زیادی دارید و مرتب قرار می گذارید، اما هنوز احساس می کنید تنها هستید یا اینکه هیچکس شما را نمی شناسد.

شما افراد زیادی در اطراف خود دارید، اما با آنها ارتباط برقرار نمی کنید. با وجود داشتن یک تقویم اجتماعی کامل، شما هنوز احساس تنهایی می کنید و درک درستی از ارتباط ندارید.

ممکن است برای ایجاد بسیاری از ارتباطات جدید به سختی تلاش كنيد، اما بعداً آنها را خراب کرده و از بین ببرید.  تعداد رویدادهای خود را کاهش دهید و کیفیت را افزایش دهید! سعی کنید کمی سرعت خود را کاهش دهید و در مورد اینکه با چه کسی و چگونه وقت خود را سپری می کنید، بهتر انتخاب کنید.

شما با صمیمیت شروع به ایجاد راحتی خواهید کرد و احتمالاً طرف مقابل نیز احساس بسیار خوبی خواهد داشت!

4. کمال گرایی

تلاش برای کامل بودن و متقاعد کردن خود که كامل نیستید می تواند باعث ترس از صمیمیت باشد. عزت نفس پايين می تواند ما را به سمت دور شدن از دیگران سوق دهد.

اگر باور ندارید که به اندازه کافی زیبا/به اندازه کافی لاغر/به اندازه کافی باهوش/هر چیزی به اندازه کافی هستید، باور نمی کنید که دیگران نیز بتوانند آن را ببینند. این می تواند منجر به مشکلات صمیمیت شود.

اگر از چیزی که در آینه می بینید راضی نیستید، می تواند شما را به خودآگاهی برساند و از برقراری ارتباط صمیمی فیزیکی با شخص دیگری بترسید.

روی منتقد درونی خود کار کنید. منتقد درونی دوست دارد به به شما بگوید که به اندازه کافی خوب نیستید و باعث شود احساس بدی داشته باشید.

اما لازم نیست اجازه دهید منتقد درونی برنده شود!

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و ببینید  حرف هاي منتقد درونی شما شروع به کاهش می کند.

تأیید خود را تمرین کنید، از خود مراقبت کنید و خودتان را نشان دهید!

وقتی به خود اطمینان دارید، نیازی به تایید شخص دیگری ندارید.

اگر احساس اعتبار و اعتماد به نفس داشته باشیم، می‌توانیم کمتر از صمیمیت بترسیم، زیرا به خود اعتماد داریم که می‌توانیم از پس هر نتیجه‌ای برآییم.

5- شما عصبانی هستید

فردی که خشم بالاتر از حد متوسط را نشان می دهد، احتمالاً فردی است که از صمیمیت می ترسد.

به جای اینکه بالغانه بنشینید و در مورد چیزهایی که آنها را آزار می دهد صحبت کنید، از عصبانیت منفجر می شوید. این انفجار به سرعت هرگونه امکان گفتگوی مدنی را از بین می برد، و بنابراین شما ناخودآگاه از عمیق شدن در دلایل واقعی خشم  اجتناب می کنید.

این چیزی است که تکنیک تطبیقی نامیده می شود. این یک راه موثر برای جلوگیری از نزدیک شدن به شریک زندگی خود با عصبانی شدن است.

این یک روش ناخوشایند برای زندگی کردن است. هم برای فرد ترسنده از صمیمیت (زیرا آنها در خشم ساکن هستند) و هم برای شخصی که آنها را دوست دارد (زیرا آنها هدف خشم می شوند) است. این رفتار نياز به درمان دارد!

6. شما زمان زيادي را صرف کار می کنید

اگر در حال تبدیل شدن به یک معتاد به کار هستید، ممکن است به این معنی باشد که شما از صمیمیت واقعی می ترسید. دفن کردن خود در محل کار روشی رایج برای انحراف از تعهد صمیمیت است که یک رابطه خوب به آن نیاز دارد.

زیرا از نظر اجتماعی پذیرفتنی است که خود را معتاد به کار بنامیم – در واقع، این یک نشان افتخار است. هیچ کس جز شریک زندگی متوجه عواقب زندگی با فردی نمی شود که زمان کمی را برای افزایش صمیمیت در رابطه اولیه خود اختصاص می دهد.

7. با روابط آنلاین راحت تر هستید

اگر از صمیمیت می ترسید، ممکن است به پرورش روابط آنلاین تمایل پیدا کنید. حفظ این روابط بسیار ساده تر از روابط واقعی است زیرا می توان آنها را خاموش كنيد و دوباره فعال کرد.

آنها برای به اشتراک گذاشتن هر چیزی احساسی سرمایه گذاری نمی کنند. روابط آنلاین به شما این امکان را می دهد که احساس کنید در جامعه حضور داريد، اما براي حضور در اين جامعه خيالي نياز به صميمت واقعي نداريد.

گیمرها نمونه بسیار خوبی از این نوع افراد هستند. آنها از طریق یک آواتار با دیگران در جامعه بازی خود ارتباط برقرار می کنند که به آنها اجازه می دهد از خود فاصله بگیرند واحساسات  واقعي خود را به دیگران در گروه بازی نشان ندهند. در حالی که این روش برای فردی که از صمیمیت اجتناب می کند کاملاً کار می کند، اما برای افرادی که او را در زندگی واقعی دوست دارند دشوار است.

8. شما هرگز خود واقعی خود را نشان نمی دهید

اگر در یک رابطه صمیمیت وجود ندارد، ممکن است برای حفظ «تصویر عالی» در جمع تلاش کنید.

این شما را در فاصله عاطفی از دیگران نگه می‌دارد، زیرا آنها هرگز احساسات طبیعی شما را كه ناشي از ترس، آسیب‌پذیری، ضعف یا نیاز است نمي بينند. فردی که از صمیمیت اجتناب می کند از نشان دادن خود واقعی اجتناب می کند، زیرا این به معنای نشان دادن احساسات ناراحت کننده واقعي است.

9. نیازهای خود را نشان نمی دهید

اگر در بیان نیازها و خواسته های خود مشکل داريد، ممکن است از ترس از صمیمیت فیزیکی رنج ببرید. ممکن است کسی هرگز آنچه را که احساس می‌کنيد، می‌خواهيد یا نیاز داريد، بیان نکنيد، زیرا احساس می‌کنيد لایق حمایت مردم نیستيد.

چنین افرادی مدام منتظرند تا مردم بفهمند به چه چیزی نیاز دارند و به همین دلیل در بیشتر مواقع نیازهای آنها نادیده گرفته می شود. آنها بايد درک کنند که نیازهای آنها باید آشکارا بیان شود زیرا هیچ انسانی ذهن خوان نیست.

احساسات ابراز نشده می تواند مشکلات بزرگ تری در روابط ایجاد کند و در نتیجه باعث عدم اعتماد یا از هم پاشیدگی شود.

10. مواجهه با مشکل در تماس فیزیکی

فردی که ترس از صمیمیت دارد، مشکلات عمده ای را در تماس فیزیکی تجربه می کند. این فرد می تواند یا نیاز دائمی به تماس فیزیکی داشته باشد یا به طور کلی از آن اجتناب کند.

بنابراین دفعه بعد که تعجب کردید که چرا صمیمیت باعث ناراحتی من می شود، سعی کنید بفهمید که آیا از صمیمیت می ترسید یا خیر، و اگر می ترسید، روی چگونگی غلبه بر ترس از صمیمیت فیزیکی تمرکز کنید و از آن عبور کنید.

مقاله مرتبط: چطور صميمت جنسي ايجاد كنيم؟

11. یک دیوار احساسی در اطراف خود ایجاد کرده اید

افرادی که از صمیمیت می ترسند ممکن است دور خود ديوار بكشند، سعی کنند شریک زندگی خود را از خود دور کنند یا برای مدت طولانی شریک زندگی خود را ناديده بگيرند. دلیلش این نیست که شريك زندگي اين فرد کار اشتباهی انجام می دهد، بلکه دليلش آسیب های گذشته است.

افرادی که پرهیز از صمیمیت را ترجیح می دهند، تمایل دارند به روشی رفتار کنند که برای آنها آشناست. آنها سعی می کنند خود را از دیگران جدا کنند تا احساس امنیت کنند.

12. خودتان را مشغول می کنید

به عنوان راهی برای جلوگیری از تعامل فیزیکی، ممکن است بیش از حد کار کنید یا بیش از حد ورزش کنید. شما خود را درگیر چیزهایی به جز ملاقات با مردم یا ایجاد پیوندهای قوی تر می کنید.

چنین افرادی شانس خوبی برای معتاد شدن به کار دارند زیرا از آن به عنوان مکانیسم مقابله خود استفاده می کنند.

13. شما یک فرد شبه اجتماعی هستید

مکن است به عنوان یک فرد اجتماعی ظاهر شوید که دوست دارد با مردم صحبت کند یا دوستان زیادی داشته باشد، اما حقیقت این است که هیچ کس شما را نمی شناسد. شما هیچ چیز شخصی در مورد خودتان به اشتراک نمی گذارید. در عوض، مکالمه را در مورد چیزهایی که به شما مرتبط نیست ادامه می دهید.

14. از نظر جنسی نابالغ هستید

بسیاری از مردم در مورد رابطه جنسی دانش کمتری دارند. شما ممکن است بسیار به این عمل علاقه مند باشید، اما احساس می کنید کاملاً از شریک زندگی خود جدا شده اید. چنین مسائل صمیمیت زمانی به وجود می آیند که دانش  نصفه نيمه جنسي یا مصرف بیش از حد فيلم هاي كثيف وجود داشته باشد که انتظارات نادرست ایجاد می کند.

یک فرد نابالغ جنسی در طول رابطه جنسی به جای تمرکز بر روی شریک زندگی خود، بر انتظارات خود تمرکز می کند.

15. اعتماد به نفس ندارید

شما در بدن و پوست خود راحت نیستید. اعتماد به نفس شما به حدی پایین است که از صمیمیت با دیگران احساس ناراحتی می کنید.

عدم اعتماد به نفس شما باعث می شود از صمیمیت فیزیکی فرار کنید. اگر در مورد این احساسات با مردم صحبت کنید تا بتوانند بفهمند شما از کجا آمده اید، کمک خواهد کرد. بیان اینکه چقدر احساس آسیب پذیری می کنید می تواند به شما کمک کند ارتباط بهتری با خود و دیگران ایجاد کنید.

نگران نباشيد. مشكل شما در مورد ترس از صميميت راه حل دارد.

چگونه بر ترس از صمیمیت فیزیکی غلبه کنیم؟

اگر ترس از صمیمیت فیزیکی را تجربه می کنید، مجبور نیستید همینطور بمانید.

شما می توانید زندگی خود را تغییر دهید و شروع به غلبه بر ترس خود کنید تا شما نیز بتوانید در آینده از روابط صمیمانه عالی لذت ببرید. زمانی که سبک اجتنابی خود را بشناسید، آگاهی اولین قدم برای بهبودی است. شما می توانید شروع به تشخیص این كنيد كه چه زمانی از صمیمیت اجتناب می کنید و چه چیزی باعث پاسخ های شما می شود.

خودآگاه شدن در رابطه با نحوه طرح ترس از صمیمیت به شما امکان می‌دهد تا الگوهای خود را اصلاح کنید، به شما این امکان را می‌دهد که به آرامی شروع به فشار دادن خود کنید و با انجام برعکس آنچه می‌خواهید در این موقعیت‌ها انجام دهید، اعتماد خود را نسبت به دیگران ایجاد کنید. .

گام‌های کوچکی برای تغییر و رویارویی با ترس‌های خود بردارید و به زودی بر این ترس از صمیمیت غلبه خواهید کرد.

مثلا؛

اگر بیش از حد کار می کنید، یک شب را مرخصی بگیرید، مطمئن شوید که آن را با شخص مهمی سپری می کنید، و سپس به خود یادآوری کنید که در لحظه حضور داشته باشید و از شرکت لذت ببرید.

اگر خیلی به خودتان سخت می‌گیرید، سعی کنید عیب‌هایتان را در مقابل یکی از نزدیکانتان بپذیرید و ببینید که چگونه به نظر می‌رسد به شما احترام می‌گذارد، عشق می‌ورزد یا از اینکه شما خودتان را به همان اندازه که شما را دوست دارد، دوست دارید.

در مواجهه با ترس‌های خود برخلاف آنچه معمولاً انجام می‌دهید قدم بردارید، اما این کار را با گام‌های کوچک و پیوسته انجام دهید تا غرق نشوید و تماشا کنید که چگونه صمیمیت در زندگی‌تان آشکار می‌شود و به نظر می‌رسد که ترس شما از صمیمیت چگونه به یک خاطره تبدیل می‌شود.

برای همه امکان پذیر است و همچنین انجام اين كار ارزشمند است.

برای غلبه بر ترس از صمیمیت، باید شروع کنید به اجازه ورود افراد به زندگيتان، حتی در مقیاس کوچک.

مقاله مرتبط: دوست داشتن: چطور به كسي نشان بدهيم كه دوستش داريم؟

چگونه صمیمیت فیزیکی را بهبود بخشیم؟

درمان ترس از صمیمیت ممکن است در برخی موارد شدید كاربردي نباشد. با این حال، اين روش ها ممکن است به شما کمک کنند تا بر مسائل صمیمیت غلبه کنید و ترس خود را از صمیمیت به روش های کوچک و به ظاهر بی اهمیت کاهش دهید.

با گذشت زمان، این حرکات کوچک ممکن است به شما کمک کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید و حتی نسبت به رفتارهای صمیمی فیزیکی احساس خوشبینی کنید.

در زیر چند راه کوچک وجود دارد که می توانید به کاهش ترس از صمیمیت جنسی در ازدواج کمک کنید:

صمیمیت آهسته برقرار کنید

شما ممکن است ویژگی‌های عالی و جذابی داشته باشید، اما عدم توانایی شما در خود واقعی‌بودن در برابر دیگران می‌تواند باعث شكست رابطه شود.

آهسته پيش برويد. به جای بوسیدن یا در آغوش گرفتن در ملاء عام، یک حرکت کوچک مانند گرفتن دست همسرتان یا قرار دادن بازوی خود دور بازوی او انجام دهيد.

ابراز محبت کنید

دفعه بعد که شما و همسرتان با هم در خانه فیلم تماشا می کنید، نزدیک او روی کاناپه بنشینید. حتی می توانید بازوی خود را دور او قرار دهید یا دست او را بگیرید!

به جای یک بوسه طولانی و دراماتیک، سعی کنید گهگاه به گونه یا لب های همسرتان نوک بزنید. بدون نیاز به شدت زیاد به آنها محبت نشان می دهد.

در مورد چرایی رابطه خود فکر کنید

اگر شما فردی هستید که از صمیمیت می ترسید، چرا شریکی را انتخاب کرده اید که برای صمیمیت در روابط شما ارزش قائل است و به آن نیاز دارد؟ به نقاط شکست مختلف رابطه توجه کنید.

ممکن است بخواهید با یک درمانگر کار کنید تا بررسی کنید که این ترس از کجا می آید.

با شریک زندگی خود صحبت کنید

حل ترس از صميمت فقط با مشارکت فعال شما امکان پذیر است. سعی کنید با همسرتان در مورد ترس خود از صمیمیت فیزیکی صحبت کنید و علت اصلی آن را کشف کنید. در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه ای باشید.

اگر شریک زندگی شما نمی داند که چرا شما از نظر فیزیکی صمیمی نیستید، هیچ راهی برای کمک به شما یا کمک به بهبود وضعیت وجود ندارد. در صورت امکان، باید دلایل ترس خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. ارتباط سالم کلید غلبه بر نگرانی های صمیمیت است.

مقاله مرتبط: چرا مردم ما را اعصاب خردكن مي دانند؟

خودمراقبتی

روی مراقبت از خود تمرکز کنید. ذهن و بدن خود را آرام کنید، مدیتیشن کنید، یوگا یا ورزش کنید. این به شما کمک می کند تا استرس ناشی از اضطراب را کنترل کنید.

فرض کنید شریک زندگی شما واکنش ضعیفی نشان می دهد یا هنوز نمی داند که چرا از صمیمی شدن می ترسید. در آن صورت، ممکن است لازم باشد یک سری بحث‌های روشن و شفاف در مورد انتظارات خود و شریک زندگیتان برای صمیمیت در آینده داشته باشید.

مهارت های ارتباطي یاد بگیرید

برخی از تکنیک های ارتباطی وجود دارد که می توانید آنها را بیاموزید که به شما امکان می دهد با ملایمت بهتر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. اینها شامل به اشتراک گذاشتن افکار خود در مورد آنچه فکر می کنید احساس ميکنید و چرا چنین فکر می کنید است.

این روش ارتباطی می‌تواند آینه‌ای عاطفی برای شریک زندگی شما فراهم کند که می‌تواند به او کمک کند تا آگاهی خود را در مورد رفتار اجتنابی شما افزایش دهد.

بدانید چه زمانی باید ترک کنید

ممکن است هرگز نتوانید با سطح صمیمیتی که شریک زندگیتان می تواند فراهم کند، خوشحال باشید. در این صورت، باید فهرستی شخصی از آنچه از ماندن در رابطه با این شخص به دست می آورید و در صورت ترک آن چه از دست می دهید، تهیه کنید.

پس از بررسی هزینه ها و مزایا، تصمیم می گیرید بمانید یا بروید.

درمان ترس از صمیمیت فیزیکی

هنگامی که صحبت از درمان حرفه ای به دلیل ترس از صمیمیت به میان می آید، باید مطمئن شوید که درمانگری را انتخاب کرده اید که مناسب شما باشد. شما باید درک کنید که ترسی که دارید ریشه در گذشته شما دارد و شما فقط با یک درمانگر ارتباط برقرار خواهید کرد که رویکرد درمانی، احترام متقابل و اعتماد را ارائه دهد.

درمانگری را انتخاب کنید که دیدگاه شما را درک کند و روند مناسبی را برای بهبودی به شما ارائه دهد. ممکن است لازم باشد قبل از پیدا کردن یک درمانگر به چندین درمانگر مراجعه کنید. بهتر است در مورد ترس خود از صمیمیت فیزیکی شفاف بمانید.

تا جایی که می توانید در مورد گذشته، چیزها و افرادی که باعث این مشکل شده اند صادق باشید. برخی از افرادی که ترس از صمیمیت دارند، به مشکلات دیگری مانند اضطراب و افسردگی مبتلا می شوند. برخی تمایل دارند قربانی سوء مصرف مواد شوند. برای شما بهتر است از درمانگر خود بخواهید که در سایر مشکلات مربوط به سلامت روان شما به شما کمک کند.

نتیجه

ترس از صمیمیت اغلب ما را در یک نقطه یا نقطه دیگر تهدید می کند. صمیمی بودن و ارتباط عاطفی می تواند ترسناک باشد. مجبور نیستید از ترس مردم را از خود دور کنید. نکات بالا را تمرین کنید و به ارتباطاتی که می توانید ایجاد کنید توجه کنید.

اگر آینده ازدواج شما بر سر مسائل مربوط به صمیمیت در خطر است یا نشانه هایی از مشکلات صمیمیت در ازدواج مشاهده می کنید، با یک مربی یا درمانگر رابطه مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه شخصیت خود را بشناسيم

چگونه شخصیت خود را بشناسيم

یادگیری بیشتر در مورد شخصیت شما سرگرم کننده است، اما همچنین می تواند راهی واقعا …

رفتار با اعتماد به نفس

چگونه با اعتماد به نفس رفتار کنیم

اکثر مردم در برخی موقعیت ها احساس اعتماد به نفس می کنند، اما در برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *