ارتباط با شوهر بعد از زايمان
در اين مقاله مي خواهيم در مورد راه هاي برگشتن به زندگي جنسي عادي بعد از زايمان را براي زوج ها توضيحاتي ارائه دهيم.

زايمان: ارتباط با شوهر بعد از زايمان

بدن شما بعد از زايمان تغيير كرده است است، بهبودی می تواند هفته ها طول بکشد و همیشه یک نوزاد نیازمند توجه در زندگي شما وجود دارد. در اين شرايط آخرین چیزی که به ذهنتان می رسد عشقبازي و صمیمیت با شریک زندگیتان است. در واقع، اکثر پزشکان به زنان می گویند که حتی در شش هفته اول رابطه جنسی نداشته باشند.

با این حال، درست در حوالی معاینه پس از زایمان، شوهران شروع به پرسیدن این سوال می کنند – “چه زمانی می توانیم دوباره رابطه جنسی داشته باشیم عزیزم؟”.

وقتي كه در ویزیت پس از زایمان از طرف پزشک خود مطلع شدید، از نظر فیزیکی برای رابطه جنسی آماده هستيد، اين آمادگي از نظر فيزيكي بخش كوچكي از مسئله است.

شاید شما زايمان آسیب زا یا سزارین داشته اید و اوضاع هنوز درست نیست. اغلب، ممکن است نتوانید زمانی را برای صمیمیت در نظر بگيريد یا حتی نمي خواهيد اصلاً کسی شما را لمس کند. ممکن است نخواهید شریک زندگی خود را در آغوش بگیرید یا حتی ببوسید.

مقاله مرتبط: راه برنامه ريزي براي رابطه جنسي بعد از ازدواج

این رفتارها طبیعی است!

خیلی وقت‌ها، وقتی زنان مادر می‌شوند، این نقش همه‌گیر است و زمان می‌برد تا هویت‌های دیگر خود را دوباره پیدا کنید. کمبود خواب، عدم رعایت بهداشت مداوم و خواسته‌های مداوم خانواده را اضافه کنید و این می‌تواند دليلي برای فاجعه باشد.

در اینجا چند نکته برای سهولت در احساس صمیمیت و ارتباط منظم با شریک زندگی خود آورده شده است:

1. صمیمیت لزوماً به معنای رابطه جنسی نیست.

خوب است به شریک زندگی خود بگویید که می خواهید صمیمی باشید اما امشب تمایلی به رابطه جنسی ندارید. شاید شما فقط بخواهید کنار هم دراز بکشید و تلویزیون تماشا کنید، پاهایتان را بمالید، همديگر را در آغوش بگیرید، دستان همديگر را بگیرید یا فقط  همديگر را ببوسید.

اشکالی ندارد، فقط تمام تلاش خود را بکنید تا این موضوع را به خوبی با شریک زندگی خود در میان بگذارید و شريك زندگي شما اين شروع تازه را با خوشحالي قبول خواهد كرد.

2. درد پس از زايمان را با پزشک یا ماما در میان بگذارید

اگر در حین رابطه جنسی با درد یا سایر مسائل جسمی دست و پنجه نرم می کنید، از صحبت کردن با پزشک یا مامای خود نترسید.

درد پس از زايمان واقعاً نباید بیش از چند ماه طول بکشد و گاهی اوقات مشکلات بزرگتری وجود دارد. به عنوان مثال – اپیزیوتومی/پارگی بد بهبود یافته، درد بافت اسکار، یا مشکلات هورمونی که باعث خشکی می شود. اگر چیزی واقعا اشتباه است، ممکن است ارزش بررسی دقیق‌تری داشته باشد.

3. زمانی را برای بیرون از خانه برنامه ریزی کنید

سعی کنید برای بیرون رفتن از خانه برنامه ریزی کنید، حتی فقط یک ساعت یا بیشتر. با یکی از دوستانتان قهوه بنوشید، ناخن هایتان را درست کنید، بعد از اینکه کودک در شب به رختخواب رفت كارهاي دلخواهتان را انجام دهيد. هدف این است که کارهای معمولی انجام دهید تا به یاد داشته باشید که هنوز یک زن عادی هستید.

رهایی از یکنواختی والدین اولیه بودن می تواند برای تغییر اوضاع و ایجاد یک روحیه صمیمی کافی باشد.

4. برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنید

بله، این موضوع ممکن است ناامید کننده و خسته کننده به نظر برسد، اما مرحله مادر جدید یک دوره منحصر به فرد در زندگی است که نیاز به تغییر کمی در قوانین دارد.

در حالی که ممکن است برنامه ريزي براي رابطه جنسي با شريك زندگيتان رسمی و ضعیف به نظر برسد، در نهایت، شما برای شریک زندگی خود وقت گذاشته اید و این اولویت بندی به حفظ زندگي زناشويي شما کمک می کند.

یک یا دو بار در ماه، در آغاز، ممکن است کافی باشد، این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید تا بفهمید هر دو چه انتظاری دارید.

5. با دوستان خود صحبت کنید

با دوستان خود كه قبل از شما مادر شده اند صحبت كنيد و نحوه برخورد آنها با رابطه جنسی و صمیمیت در دوره پس از زایمان را بیابید. آنها ممکن است نکاتی بلد باشند. كه اين نكات به شما کمک ‌کند تا تجربه‌تان را بعد از زايمان عادی کنید (امیدوارم) یا به شما انگیزه‌ دهند تا روی رفتارهايي کار کنید، اگر در نهایت احساس کردید که همه دوستانتان به جز شما خوب از اين مرحله بعد از تولد فرزند عبور كرده اند.

نگران نباشيد، شما هنوز طبيعي هستيد.

كم شدن تمايل به شوهر بعد از زايمان طبيعي است.

6. سعی کنید کارهایی انجام دهید که ممکن است شما را در خلق و خوی ارتباط با شوهرتان قرار دهد

اگر  بعد از تولد فرزندتان وقت دارید، خودتان را در موقعيتي قرار بدهيد كه ميل جنسي شما براي ارتباط با شوهرتان تحريك شود، به فانتزی هایی فکر کنید که ممکن است در گذشته همراه شوهرتان داشتيد.

خلاق باشيد

7. یک شب را بدون کودک برنامه ریزی کنید

اگر شما و شریک زندگیتان رضایت دارید و سیستم حمایتی مناسبی از طرف اطرافيان دارید، سعی کنید یک شب بدون کودک را برنامه ریزی کنید.

انجام این کار در مراحل اولیه فواید زیادی دارد –

کودک شما را با سایر مراقبانی که انتخاب کرده اید و به آنها اعتماد دارید آشنا میشود.

انجام اين كار به شما و همسرتان این امکان را می دهد که راحت باشید تا کودک را برای یک شب ترک کنید

شما را مجبور می کند که با شريك زندگيتان که او را دوست دارید خلوت کنید.

شاید فقط در تخت هتلي كه براي يك شب اجاره كرده ايد تمام مدت فقط  دور از كودك بخوابید، اما ارزشش را دارد.

همچنین، اگر بتوانید زودتر بچه را ترک کنید، احتمال اینکه دوباره این کار را انجام دهید افزایش می‌یابد و این كار شروع یک رابطه زیبا و سالم والدین/کودک/خانواده کمکی است.

مطلب پیشنهادی

افراد سمي را چگونه ناديده بگيريم

چگونه افراد سمي را نادیده بگیریم

همه ما در مقاطع مختلف زندگی خود با افراد سمي روبرو هستیم. آن دسته از …

چگونه بعد از دعوا با همسر با او آشتي كنيم.

چگونه بعد از دعوا با همسرتان آشتي کنید

دعوا کردن با شریک زندگی عادی است، اما بعد از آن چگونه جبران می کنید؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *