تقسيم عادلانه كارهاي خانه در ازدواج
اگر همه كارهاي خانه در ازدواج به دوش يك نفر باشد آن شخص انرژي اش زود تمام مي شود. عصبي مي شود ولي اگر همه اعضاي خانواده در كارهاي خانه سهيم باشند زندگي شادتر مي شود.

نحوه تقسیم عادلانه کارهای خانه در ازدواج

یک روز با لیست طولانی از کارهایی که باید انجام شود فرا می رسد. لباس شویی، ظروف، تمیز کردن حیاط، آشپزی. ممکن است خسته کننده شود، به خصوص اگر تنها یک نفر مجبور باشد بخش عمده ای از کارهای خانه را انجام دهد. این ما را به یک سوال اساسی در ازدواج می رساند – چگونه کارهای خانه را به طور عادلانه تقسیم کنیم؟

سر و کار داشتن با همه این کارها می تواند سوالات زیادی را در ذهن شما ایجاد کند. «برای من زیاد نیست؟ همسر من باید بیشتر از این کارهای خانه را انجام دهد.

 خوب، اگر تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که در مورد آن گیج شده اید، تا پایان خواندن این مقاله یاد می گیرید که چگونه کارهای خانه را به طور عادلانه با همسرتان تقسیم کنید.

تقسيم عادلانه كارهاي خانه باعث دوام بهتر ازدواج شما مي شود.

چرا مشاغل خانگی به دست زنان می افتد؟

به عنوان یک کودک، هر احتمالی وجود دارد که شما ممکن است چیزی شبیه به این را دیده باشید. مردها صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوند و با عجله به سر کار می‌روند و زنان را به خانه می‌گذارند تا کارهای خانه را انجام دهند و از بچه‌ها مراقبت کنند. اگر در چنین محیطی بزرگ شده اید، نگران نباشید زیرا تنها نیستید.

یک مطالعه مستند شده توسط Frontiers in Psychology نشان داد که مردان بین سنین 18 تا 34 در روابط جنس مخالف بیشتر از زوج‌های مسن‌تر نمی‌توانند کارهای خانه را به طور عادلانه تقسیم کنند.

این مطالعه در ادامه نشان داد که میانگین زنان آمریکایی تقریباً دوبرابر زمان خود را صرف کار بدون مزد نسبت به مردان می‌کنند (این کار بدون مزد بیشتر شامل وظایف خانه می‌شود)، با میانگین 38 تا 40 ساعت در هفته برای مراقبت از کودکان و 20 ساعت در هفته برای کارهای خانه.

این اعداد در نگاه اول به چه معنا هستند؟

کارهای خانگی معمولاً به عهده زنان است در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد.

بیشتر یک چیز زیست محیطی است

یکی از دلایل اصلی که بسیاری از مردم معتقدند زنان باید کارهای خانه را انجام دهند این است که: به طور ناخودآگاه برای انجام این کار آموزش دیده اند.

این باور عمومی وجود دارد که زنان بیشتر با آن هماهنگ هستند

تحقیقات نشان داده است که زنان بیشتر از مردان انسان هاي مراقبي هستند. آنها تمایل دارند بیشتر با احساسات خود در تماس باشند، سطوح بالاتری از همدلی را نشان می دهند و توجه بیشتری نسبت به مردان دارند.

یکی از نتایج این امر در این فرض آشکار شده است که از آنجایی که زنان همه این ویژگی ها را دارند، برای مدیریت خانه و انجام بخش عمده ای از مسئولیت های خانه مناسب هستند.

اگرچه ممکن است از نظر علمی درست باشد که زنان در روابط مراقبت و توجه بیشتری دارند، اما این به‌طور خودکار به این معنا نیست که مردان باید تمام کارهای خانه را به زنان بسپارند.

با این حال، یکی از کلیدهای داشتن یک خانواده شاد، توسعه هنر تقسیم مؤثر کارهای خانه بین زن و مرد است. نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید؟ نگران نباشيد. در ادامه مقاله راه حل ها را آورده ايم.

10 راه برای تقسیم عادلانه کارهای خانه

اینها چندین راه برای تقسیم عادلانه کارهای خانه هستند.

1. با تهیه یک لیست شروع کنید

تحقیقات ثابت کرده است که هم مردان و هم زنان تمایل دارند میزان دقیق کاری را که انجام می دهند در اداره خانه خود بیش از حد تخمین بزنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، اولین گام برای دستیابی به یک تقسیم بندی موثر در کارهای خانه، تهیه فهرستی از کارهای خانه برای زوج ها است. غیرممکن است که آنچه را که نمی دانید به طور عادلانه تقسیم کنید

برای رسیدن به این هدف، با همسرتان بنشینید و فهرستی از تمام وظایف خانه و تعداد دفعات انجام آنها (هر روز، هفتگی یا یک بار در ماه) تهیه کنید. وقتی فهرست جامعی دارید، می‌توانید ایده‌های خود را از بین ببرید و در مورد نحوه تقسیم کارهای خانه به توافق برسید.

2. ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید

برخی از مردم دوست دارند برخی کارها را انجام دهند، در حالی که برخی دیگر اینطور نیستند. یکی از راه‌های تقسیم عادلانه کارهای خانه این است که تمام تلاش خود را بکنید تا کارهایی را که دوست دارید انجام دهید به خودتان اختصاص دهید. آیا همسر شما آشپزی را دوست دارد؟ می‌توانید در حین تمیز کردن (یا هر چیزی که دوست دارید) به آنها اجازه دهید این کار را انجام دهند.

3. تعیین کنید که كدام يك از شما در مورد مهمان ها نگران تر است.

هنگامی که با همسرتان در مورد تقسیم کارهای خانه صحبت می کنید، تعیین کنید که كداميك از شما نسبت به آمدن مهمان نگران تر است. اگر یکی از شما چنین احساسی دارد، ممکن است بخواهید به او اجازه دهید خانه را تمیز کند، زیرا اگر و زمانی که خودشان این کار را انجام دهند، به احتمال زیاد راضی خواهند بود.

4.دریافت کمک خارجی را در نظر بگیرید

اگر کارهای زیادی برای انجام دادن وجود داشته باشد و هم شما و هم همسرتان ترجیح می دهید آنها را انجام ندهید، این کار بیشتر جواب می دهد (شاید به این دلیل که هر دوی شما افراد پرمشغله ای هستید).

اگر توانایی مالی دارید، لطفاً از کسی بخواهید که در برخی از کارهای خانه به شما کمک کند. همچنین سعی کنید مراقب باشید که فرد توجه خود را به کارهای خانه معطوف کند که هیچ کدام از شما (هم خود و هم همسرتان) از انجام دادن آن لذت نمی برید.

5.برای هفته پیش رو برنامه ریزی کنید

این ضرب المثل رایج وجود دارد که می گوید هرکسی که برنامه ریزی نکند به طور خودکار برای شکست برنامه ریزی می کند. این در اینجا نیز صدق می کند. اگر می خواهید وارد هفته جدیدی شوید که همسران در آن کارهای خانه را به طور مساوی تقسیم می کنند، وقت گذاشتن برای برنامه ریزی یک هفته جدید کمک زیادی به شما خواهد کرد.

هنگامی که فهرستی جامع از کارهایی که باید تا هفته جدید انجام دهید تهیه کردید، با همسرتان ارتباط برقرار کنید و تصمیم بگیرید که چه کسی باید چه کاری انجام دهد.

یک نمودار ساده از وظایف زن و شوهر در این مرحله به شما کمک خواهد کرد.

6. به تعاملات خارجی خود فکر کنید

اگر خودتان یا همسرتان درگیرهای خارجی متعددی دارید و مجبور هستید هر روز برای مدت طولانی از خانه دور باشید، ممکن است بخواهید این موضوع را در حین تقسیم کارهای خانه بین خود در نظر بگیرید.

هدف نهایی این است که کارهای خانه را به طور عادلانه تقسیم کنیم، نه اینکه یک نفر را با کارهای خانه درگیر کنیم در حالی که دیگری کم یا هیچ کاری انجام نمی دهد.

همانطور که کارهای خانه را به خود اختصاص می دهید، اطمینان حاصل کنید که درگیرهای بیرونی خود، از جمله زمان و انرژی که برای شما هزینه دارد را در نظر بگیرید.

نکته دیگری که در اینجا می خواهید در نظر بگیرید، نوع کاری است که هم خودتان و هم همسرتان انجام می دهید. پاره وقت کار می کنید یا تمام وقت؟ آیا یکی پاره وقت و دیگری تمام وقت کار می کند؟

در نظر گرفتن این موارد هنگام تلاش برای کشف نحوه تقسیم عادلانه کارهای خانه به شما کمک می کند تا سریعتر به هدف خود برسید.

7. در مورد انتظارات شفاف باشید

آیا راه خاصی وجود دارد که بخواهید کاری انجام شود؟ آیا چیزهایی وجود دارد که بخواهید همسرتان در حین انجام کارهای خانگی به آن توجه کند؟

چگونه کارهای خانه را عادلانه تقسیم کنیم؟ انتظارات درست را تعیین کنید. به شریکتان اجازه دهید اینها را بداند زیرا این کار برای او آسان تر می شود که شما را همراهی کند، حتی زمانی که او مسئولیت های خانگی خود را انجام می دهد.

آیا راهی وجود دارد که شما ترجیح می دهید لباس هایتان شسته شوند؟ غذای خود را چگونه آماده می کنید؟ اگر همسرتان بخش خاصی از کارهای خانه را به شما بسپارد، احساس راحتی بیشتری می کنید؟ ممکن است بخواهید مدتی را با همسرتان به بحث در مورد این موضوع بگذرانید.

در اینجا نحوه فکر کردن به آن آمده است. همسر شما همه چیز را نمی داند، بنابراین اگر به او اجازه ندهید دقیقاً بداند چگونه انجام دادن کارهایش باعث خوشحالی شما می شود، احساس بدی نداشته باشید.

8. مینیمالیسم را بپذیرید (اگر می توانید)

مینیمالیسم تمرین زندگی عمدی فقط با چیزهایی است که نیاز دارید. اگرچه مینیمالیسم چالش برانگیز است، اما سبک زندگی مفیدی است، به خصوص در این زمینه.

این به این دلیل است که اتخاذ یک سبک زندگی مینیمالیستی تعداد کارهای خانگی را که در خانه انجام می دهید تا حد زیادی کاهش می دهد. مینیمالیسم ممکن است راه حلی عالی برای این سوال باشد که “چگونه کارهای خانه را به طور عادلانه تقسیم کنیم؟”

تصور کنید یک گاراژ پر از وسایلی که به آنها نیاز ندارید یا ظروفی که هرگز استفاده نمی کنید ندارید. این به طور خودکار به این معنی است که شما مجبور نخواهید بود با انجام این کارهای روزمره دست و پنجه نرم کنید زیرا اجازه نداده اید که این نیاز به وجود بیاید.

9.روزهای خاصی را برای انجام کارهای وقت گیر خانگی انتخاب کنید

اگر هر دوی شما کارمند تمام وقت هستید یا در روزهای کاری معمولی مشغول هستید، این بیشتر در مورد شما صدق می کند. شما می توانید روزهای خاصی مانند شنبه ها یا یکشنبه های خاصی در ماه (آخر هفته) را برای انجام کارهای خاص خانه انتخاب کنید.

معمولاً کارهایی که این روزها انجام می‌دهید، زمان‌برتر و پر استرس‌تر هستند.

کارهایی مانند تمیز کردن حیاط (اگر دارید)، چمن زنی، یا مرتب کردن اتاق زیر شیروانی می تواند در این دسته قرار گیرد. انتخاب روزهای خاص برای انجام این کارهای خانگی می تواند به شما آرامش دهد.

10.برای ناشناخته ها برنامه ریزی کنید

موضوع اینجاست مهم نیست که چقدر برای جلوگیری از آن تلاش می کنید، ممکن است شرایط اضطراری پیش بیاید. این موارد می تواند به اشکال مختلف باشد و از انجام کارهای خانه در زمان مناسب خود یا همسرتان جلوگیری کند.

ممکن است شخصی مریض شود، مجبور شود یک سفر اضطراری را آغاز کند، زمان بیشتری را در محل کار بگذراند، یا خیلی خسته/ضعیف برای انجام هر کاری خانه برگردد. برنامه ریزی برای ناشناخته ها به شما کمک می کند هر چیزی را که ممکن است پیش بیاید، از جمله شرایط اضطراری ناخوشایند، به طور موثر مدیریت کنید.

مقاله مرتبط: 10 حرکت ساده برای گفتن “دوستت دارم” بدون به زبان آوردن کلمه

نتیجه

اگرچه ممکن است خسته کننده باشند، اما بسیاری از کارهای خانگی نباید تأثیر منفی بر ازدواج شما بگذارد. اگر ده مرحله ای را که در این مقاله به آن اشاره کردیم را دنبال کنید، این اتفاق خواهد افتاد.

برای بهترین نتیجه، کمی وقت بگذارید و با همسرتان بنشینید و تصمیم بگیرید که چگونه کارهای خانه را به طور عادلانه بین خود تقسیم کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

شك در رابطه

چگونه بر شک و ترديد در یک رابطه غلبه کنیم

شما و شریک زندگیتان ممکن است قبل از اینکه شک و ترديد در مورد يكديگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *