نحوه برخورد با عضو مشكل ساز خانواده
ما همه افراد فاميل را دوست نداريم برخي از آنها مشكل ساز هستند

نحوه برخورد موثر با اعضای مشكل ساز خانواده

این یک واقعیت زندگی است که همه ما شخصیت ها و ویژگی های متفاوتی داریم. این چیزی است که ما را به عنوان یک انسان متمایز می کند و ما را همان چیزی که هستیم می سازد. همچنین مسلم است که به این دلیل، ما با هر کسی که با آن روبرو می شویم موافق نیستیم. اغلب، اگر با یک فرد مشكل ساز یا دشوار روبرو می‌شوید. زمانی را که با او می‌گذرانید محدود کنید یا به طور کلی روابط خود را قطع کنید.

اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی فرد مشكل ساز عضوی از خانواده شما باشد؟

درگیری های خانوادگی اغلب یک موضوع ناامید کننده، غم انگیز و گیج کننده است. به همین دلیل، ما مراحل ساده‌ای را ایجاد کرده‌ایم .که به شما کمک می‌کند تا درک کنید. ارتباط برقرار کنید. با اقوام مشكل ساز برخورد کنید و همچنین وقتی یک اختلاف خانوادگی فراتر از قلمرو آشتی است، چه اتفاقی می‌افتد.

سعي نكنيد عضو مشكل ساز خانواده را با حرف زدن خالي اصلاح كنيد.

سعی نکنید آنها را اصلاح کنید

مهم است که اعضای خانواده را همان طور که هستند بپذیرید. سعی نکنید آنها را تغییر دهید. این فقط باعث تنش بیشتر می شود و احتمالاً آنها را به سمت کینه توزی و ایجاد مشکلات بیشتر سوق می دهد.

در عوض، سعی کنید روی نکات مثبت رابطه خود تمرکز کنید و نه روی چیزهایی که شما را در آنها آزار می دهد.

سعی کنید ویژگی های خوب آنها و تأثیر مفیدی که آنها بر خانواده بزرگتر دارند را فهرست کنید. تمرکز بر چیزهای خوب می‌تواند به ما کمک کند تا دیدگاه‌ها را ببینیم، سطح استرس را با توانمندسازی شما برای تحمل بیشتر آن‌ها دور نگه دارید و امیدوارم به هر دو طرف کمک کند تا بنشینند و به توافق برسند.

محرک های آنها را شناسایی کنید

به ناچار موضوعات خاص یا موضوعات حساسی وجود خواهد داشت که باعث اختلاف نظر می شود. اگر می‌دانید که بحث در مورد یک موضوع خاص باعث رفتار دشوار آنها می‌شود یا به یک بحث داغ ختم می‌شود، به‌کلی از این موضوع اجتناب کنید.

بحث در مورد موضوعات محرک نه تنها باعث استرس و احساسات هر دو طرف می شود، بلکه از پیشرفت سازنده هر دو شما جلوگیری می کند.

با آنها صحبت کنید

هنگامی که آنچه را که می خواهید بگویید مشخص کردید، بنشینید و با در نظر گرفتن تمام موارد بالا با آنها صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که با استفاده از جملات «من» قاطع هستید اما به نظر شما پرخاشگرانه نیستید.

به اعضای خانواده خود فرصتی بدهید تا خود را بیان کنند و سعی کنند دلیل رفتارشان را به انتها بفهمند.

به آنها فرصت دهید تا دیدگاه خود را به طور کامل بیان کنند یا اینکه چرا احساس می کنند مورد قضاوت قرار گرفته اند یا سوءتفاهم شده اند.

این ممکن است به شما کمک کند تا ریشه مشکل را بفهمید و راهی برای حل آن بیابید.

مهمتر از همه، حفظ آرامش تنها راهی است که شما شانس حل مسئله را دارید. اگر اقوامتان چیزی گفت یا انجام داد که شما را آزار می دهد، خودتان را از موقعیت دور کنید و بروید پنج یا ده دقیقه آرام شوید یا وقت دیگری برای صحبت بگذارید.

اگر اختلاف خانوادگی بیش از حد پیش برود چه؟

گاهی اوقات، مهم نیست که چقدر کسی را دوست داشته باشید، بخواهید به او اهمیت دهید و علایق او را در دل داشته باشید، برخی چیزها را نمی توان به راحتی حل کرد، به خصوص در مواجهه با یک خویشاوند مقاوم یا سرکش.

اگر مسائل جدی شد و به نظر می رسد هیچ راه حلی وجود ندارد، ممکن است بخواهید با یک وکیل دعاوی مشورت کنید تا به عنوان میانجی بین دو طرف عمل کند و سعی کنید به یک راه حل برسید.

مقاله مرتبط: 15 نکته برای تعیین حد و مرز با خانواده شوهر

بگذار زمان التیام دهد

به قول معروف زمان شفا دهنده است. اشکالی ندارد که کمی از خویشاوندان خود فاصله بگیرید تا گرد و غبار بنشیند. در این مرحله، این احتمال وجود دارد که شما نسبت به اعضای خانواده خود دلخوری هایی ایجاد کرده اید که می تواند کنترل واکنش و احساس شما نسبت به آنها را دشوار کند.

برای استراحت، تأمل، تعدیل و اجرای تغییراتی که توافق شده است به خود فرصت دهید. زمان ممکن است عنصر عالی برای اجازه دادن به روابط شما برای ایجاد و رشد دوباره باشد و به یاد داشته باشید که این چیزها یک شبه اتفاق نمی‌افتند.

مطلب پیشنهادی

چگونه خودتان را تميز نگه داريد

چگونه  خودمان را تمیز نگه داریم

نظافت بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. شستشو به حذف میکروب هایی که …

چگونه به ظاهر خود افتخار كنيم.

چگونه به ظاهر خود افتخار کنیم

اعتماد به نفس می تواند واقعاً كم شود، به خصوص اگر به خودتان سخت بگیرید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *