چگونه شوهرتان را ببخشيد
شوهرتان يك انسان است و هر انساني ممكن است در لحظات خشم و ناراحتي حرف هاي آزاردهنده اي بزند.

چگونه شوهرتان را ببخشید

در حالت ایده‌آل، هرگز نباید شوهرتان حرف آزاردهنده بزند. با این حال، چنین افسانه ای به ندرت (اگر هرگز) در زندگی واقعی اتفاق می افتد. در واقع، هیچ شوهری آنقدر شاهزاده نیست که هرگز چیزی آزاردهنده نگوید. این بدان معنا نیست که او آدم بدی است، او فقط یک انسان است. همه ما چه در تب و تاب و چه ناخواسته حرفی ناخوشایند می زنیم. اگر نمي دانيد چگونه شوهرمان را به خاطر ارتکاب چنین تخلفات زناشویی ببخشیم، در اینجا چهار روش وجود دارد که باید ابتدا در نظر بگیرید و درک کنید.

چه چیزی در ازدواج خوب است و چه چیزی خوب نیست

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مردم چیزهای آزاردهنده ای می گویند. این اتفاق از ابتدا بوده و خواهد بود.

بخش بعدی ما نشان می دهد که چرا و چگونه این اتفاق می افتد.

علاوه بر این، وقتی همسرتان حرف های آزاردهنده می زند یا وقتی شوهرتان بدجنس است، چه کاری می توانید انجام دهید. درک چگونگی غلبه بر کلمات آزاردهنده در یک رابطه می تواند به شما کمک کند که ادامه دهید و از شریک زندگی خود رنجیده نشوید.

در حال حاضر، درک این نکته مهم است که نباید هر مبادله‌ای را که در آن احساس ناراحتی می‌کنید، مبادله‌ای مضر تلقی کنید. شما حق دارید از هر آنچه گفته شد تجربه خود را داشته باشید، اما لطفاً نکات ظریف ارتباط را در نظر بگیرید.

به عبارت دیگر، شما و شوهرتان فقط دو انسان هستید که تمایل زیادی به گفتن چیزهای آزاردهنده در یک رابطه دارند. به این ترتیب، ضربه زدن به همديگر این جا و آنجا و گفتن هرازگاهی چیز ناراحت کننده ای اجتناب ناپذیر است.

بین پرخاشگری کلامی و لغزش تفاوت وجود دارد.

در واقع پرخاشگري یکی از سه معامله شکن اصلی در ازدواج محسوب می شود. دو مورد دیگر اعتیاد و خيانت هستند.

اگر احساس می‌کنید که شوهرتان کاملاً پرخاشگر است، و نه تنها در بحث و مشاجره کمی خلق و خو و دست و پا چلفتی است، باید به جای یافتن راه‌هایی برای بخشش شوهرتان، راه هاي تغییر کامل‌تری در رابطه خود با او در نظر بگیرید.

براي بخشيدن شوهرتان براي گفتن چيزهاي آزار دهنده راه هاي زياي وجود دارد.

دلایلی که چرا مردم چیزهای آزاردهنده می گویند یا چیزهای آزاردهنده می شنوند

زنان اغلب تعجب می کنند که چرا شوهر من چیزهای آزاردهنده ای می گوید؟

به غیر از پرخاشگری و میل به تسلط بر گفتگو و رابطه، افراد به دلایل زیادی می توانند حرف های بی رحمانه ای بزنند. به عنوان مثال، شوهر شما ممکن است خودش احساس ترس کند و سعی کند موقعیت خود را با کینه توزی حفظ کند. یا ممکن است او بالغ نشده باشد.

با این حال، همانطور که تحقیقات نشان می دهد، این یک پدیده کاملاً عینی نیست. به عبارت دیگر، ظلم ممکن است (حداقل تا حدی) در گوش بیننده نیز باشد.

به نظر می رسد که بر اساس عوامل متعددی می توان یک گزاره را متفاوت درک کرد. از جمله، ثابت شد که رضایت از رابطه بر نحوه درک گیرنده پیام ناراحت کننده تأثیر می گذارد.

نحوه درک کلمات آزاردهنده در ازدواج می تواند تأثیر قابل توجهی بر رابطه شما داشته باشد.

بنابراین، در اصل، این شما و همسرتان هستید که قدرت و مسئولیت دارید تا اطمینان حاصل کنید که ارتباط شما مستقیم و مهربان است.

او باید بفهمد چه چیزی برای شما آزاردهنده است و از چنین زبان یا لحنی اجتناب کند. از سوی دیگر، شما این قدرت را دارید که تجربه و درک خود را تغییر دهید.

چگونه در ازدواج ارتباط برقرار کنیم

برای اینکه یک ازدواج مؤثر واقع شود و ارتباطات سازنده باشد، بسیاری از زوج ها اغلب به کمی راهنمایی نیاز دارند. اینطور نیست که به یک متخصص نیاز داشته باشید که به شما یاد دهد چگونه با یکدیگر صحبت کنید، اما اکثر مردم چند عادت مخرب در برقراری ارتباط دارند.

ما این روش های ناکافی برای انتقال افکارمان را در دوران کودکی یاد گرفته بودیم و برای یادگیری مهارت های ارتباطی جدید و سالم به کمک کمی نیاز داریم.

بنابراین، با یک درمانگر تماس بگیرید، یک یا دو کتاب بخرید یا در اینترنت جستجو کنید، اما مطمئن شوید که هر دوی شما سبک های ارتباطی خود را پاکسازی می کنید. شما باید یاد بگیرید که چگونه همیشه قاطع باشید تا از بی انصافی و آسیب رساندن به یکدیگر جلوگیری کنید.

از سبک های منفعلانه یا پرخاشگرانه در برقراری ارتباط اجتناب کنید و همیشه برای برقراری ارتباط قاطعانه سالم تلاش کنید.

بله، شما در تعجب هستید که چگونه شوهرتان را ببخشید، اما کاملاً ممکن است که او نیز همین احساس را داشته باشد. شما در این یک تیم هستید!

راهی برای بخشیدن شوهرتان برای گفتن چیزهای آزاردهنده

این مراحل را دنبال کنید تا بدانید وقتی شوهرتان حرف‌های آزاردهنده می‌زند چه باید بکنید؟ یا اینکه چطور بر حرف های آزاردهنده شوهرتان غلبه کنید.

مقاله مرتبط: چطور در رابطه خود صمیمیت بیشتری ایجاد کنید

احساسات خود را تأیید کنید

مهم نیست بعد از صحبت با شوهرتان چه احساسی دارید، این موضوع مرتبط و معتبر است. خواه عمدی بوده باشد یا نه، اگر احساس ناراحتی می‌کنید، آن را بپذیرید و تأیید کنید.

یک آرامش سازنده پیدا کنید

درگیر شدن در یک مكالمه مضر هیچ چیزی را حل نمی کند، فقط اوضاع را بدتر می کند. در عوض، در یک دفتر خاطرات بنویسید، با یک دوست صحبت کنید یا کاری سازنده انجام دهید تا زمانی که دوباره احساس آرامش کنید.

مشکل را به صورت تحلیلی بررسی کنید

سعی کنید تصور کنید که این شخص دیگری است که این بحث را داشته است. آیا راهی وجود دارد که چیزها را متفاوت ببینیم؟

روی نکات مثبت تمرکز کنید

به جنبه مثبت ازدواج خود توجه کنید و برای ارتقای آن جنبه های رابطه خود تلاش کنید. بر عشق و مراقبت از یکدیگر تأکید کنید و برای ادامه روی آن تمرکز کنید.

بخشش هنری است که آرامشی بی‌نظیر را برای فرد و رابطه به ارمغان می‌آورد. تمرین بخشش در جایی که لازم است نباید برای شما یک گزینه باشد. برای حفظ یک رابطه سالم و شاد باید ضروری باشد.

مطلب پیشنهادی

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *