15 راه براي كمك گرفتن بيشتر از شوهر در كار خانه
توزيع نابرابر كار خانه مي تواند ازدواج شما را نابود كند.

15 راه برای كمك گرفتن بيشتر از شوهر در کارهای خانه

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه شوهرتان را وادار به انجام کارهای خانه بدون غر زدن کنید. و بله، این یک ناامیدی رایج است که اکثر زنان حتی در این عصر مدرن با آن دست و پنجه نرم می کنند.

برخی از سوالات ممکن است شما را آزار دهد، مانند اینکه آیا شوهر باید در کارهای خانه کمک کند و چگونه کارهای خانه را بین خود و شوهرتان تقسیم کنید.

بیایید نگاهی عمیق به این داشته باشیم که چگونه شوهر را وادار به انجام کارهای خانه بدون غر زدن و به اشتراک گذاشتن کارهای خانه با شوهر کنیم.

توزیع نابرابر کارهای خانه می تواند ازدواج را از بین ببرد

بخش بزرگی از درک چگونگی وادار کردن شوهر به انجام کارهای خانه بدون غر زدن، پذیرش اهمیت کارهای خانه است. وقتی ازدواج کرده اید و زیر یک سقف با شوهرتان زندگی می کنید، وظایف اطراف خانه بخش بزرگی از رابطه می شود.

از آنجایی که کار خانگی تکراری، خسته کننده (به عنوان یک شغل) است، اگر به درستی با آن برخورد نشود، می تواند به سرعت به یک عامل استرس زا در ازدواج تبدیل شود.

مقاله مرتبط:نحوه برخورد با شوهر معتاد به کار: 10 نکته

خبر خوب این است که هنوز دیر نشده است! مهم نیست که چند سالی است که ازدواج کرده اید، این سوال که چگونه شوهرتان را مجبور به انجام کارهای خانه بدون غر زدن کنید همیشه معتبر است.

نااميدي

اگر شما بیشتر کار خانه را انجام می دهید، به این معنی است که باید زمان قابل توجهی را به یک کار بدون مزد اختصاص دهید! هیچ دستمزد پولی وجود ندارد

اگر شغلی جدا از انجام کار خانه (مانند همسرتان) دارید، می تواند ناامید کننده تر باشد! وقتی شریک زندگی زناشویی از تخصیص کار خانگی ناراضی است، سطح استرس در خانه می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وقتی صحبت از وادار کردن شوهر به انجام کار خانه بدون آزار و اذیت می شود، بیشتر به دنبال و برقراری برابری در ازدواج است.

نابرابری در توزیع کار خانگی، با انجام بیشتر یا تمام کار خانه توسط همسر، می تواند باعث ناراحتی و ناراحتی همسر شود. این به این دلیل است که ممکن است به نظر برسد که او هیچ وقت آزاد یا روزهای مرخصی ندارد، برخلاف شوهری که تعطیلات آخر هفته را از کارش می گیرد.

می تواند باعث ایجاد رنجش در ازدواج شود. زن ممکن است از شوهر دلخور باشد، زیرا ممکن است به نظرش برسد که او به خانه آنها اهمیتی نمی دهد یا به او اهمیت نمی دهد.

مفهوم اشتراک همسران در کار خانه بسيار مهم است.

آیا شوهرتان باید در کار خانه کمک کند؟

قبل از تصدیق و بررسی چگونگی وادار کردن شوهر به انجام کار خانه بدون غر زدن، بیایید به این سوال پاسخ دهیم: آیا شوهران باید در کار خانه کمک کنند؟

بله، آنها باید كمك كنند.

اکنون ممکن است تعجب کنید که چگونه این امر در مورد همسرانی که در خانه می مانند، صدق می کند. پاسخ سوال قبلی همچنان برای خانه دارها مثبت است!

اين مقاله براي كمك به وادار كردن كمك شوهرتان به شما در کارهای خانه بدون غر زدن است.

چگونه؟

این به این دلیل است که زنان خانه دار همیشه کار می کنند! خانم های خانه دار مانند شوهران شاغلشان تعطیلات ندارند. انجام کار خانه توسط شوهر به برقراری عشق بيشتر در رابطه كمك مي كند.

همچنین در مورد ایجاد فضای بیشتری برای استراحت زنان خانه دار است و احساس ناامیدی بیش از حد از انجام یک کار بدون مزد، بی پایان و تکراری نمی کنند.

بنابراین بله، این سوال که چگونه شوهر را مجبور به انجام کار خانه بدون غر زدن کنیم، به همان اندازه برای خانم های خانه دار قابل اجرا است!

چگونه شوهر را تشويق به انجام کار خانه بدون غر زدن کنیم؟

بله، تاکید بر بخش “ناراحت نشدن” سوال. وقتی صحبت از کار خانه به میان می‌آید، بیایید ابتدا روی کار که نباید به عنوان یک همسر به شوهرتان بگویید یا انجام دهید، تمرکز کنیم.

نق زدن به هیچ وجه برای کار خانه شوهر کمکی نمی کند.

نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که بحث در مورد کار خانه را با سؤالات “چرا” شروع کنید مانند “چرا اهمیت نمی دهید؟” یا “چرا کمک نمی کنی؟” همچنین وقتی صحبت از نحوه وادار کردن شوهر به انجام کار خانه بدون نق زدن می شود، نتیجه معکوس دارد.

چرا؟

این به این دلیل است که شوهر شما در مورد آن احساس حمله، تهدید و شرم می کند و به شدت تدافعی می کند.

درگیر کردن شوهر با کارهای خانه

جدای از تمرکز بر این که وقتی صحبت از چگونگی وادار کردن شوهر به انجام کارهای خانه بدون غر زدن می شود، چه کارهایی را نباید انجام داد، بیایید به علت اصلی اینکه چرا مردان به اندازه یک زن در مورد کارهای خانه احساس ناراحتی نمی کنند، برویم.

این به دلیل قرن ها هنجارهای جنسی موجود است که مردم به سختی از آنها پیروی می کنند. مردان از منظر تکاملی مسئول شکار بودند و زنان مسئول كارهاي خانه بودند

علاوه بر این، آموزش در دوران کودکی و قرار گرفتن در معرض اين آموزشها از دیگر علل شایع این سهل انگاری در کار خانه است. در نسل های قبلی، فرزندان در خانواده هایی بزرگ می شدند که مادر بیشتر کارهای خانه را انجام می داد و پدر برای پول کار می کرد.

شوهر و کارهای خانه: 15 راه ساده برای به اشتراک گذاشتن کارهای خانه

اکنون که به برخی از حقایق مهم براي  کمک کردن شوهرتان در خانه پرداختیم، بیایید راه‌های مختلفی را بررسی کنیم که از طریق آنها می‌توانید به طور مؤثر مسئولیت‌های خانه را با معشوق خود تقسیم کنید.

1. ضرورت را ابلاغ کنید

این می تواند اولین قدم برای انتقال موثر اهمیت کار خانگی باشد. اما مطمئن شوید که وقتی با شوهرتان در مورد اینکه چرا کارهای خانه اهمیت دارد صحبت می کنید، موعظه نکنید.

به او بگویید که چقدر طول می کشد تا کارها انجام شود و کل مسئولیت هایی که باید انجام دهید كدامند.

2. لیست تهیه کنید

این عینی ترین و سازنده ترین راه برای توزیع مساوی کارهای خانه بین شما و معشوقتان است. هنگامی که ضرورت انجام کارهای خانه را بیان کردید، با هم بنشینید و فهرستی از کارهای روزمره برای زوج ها تهیه کنید.

فهرست کارهای سخت برای زن و شوهر یک راه فوق العاده برای حفظ تمام مسئولیت های خانه است.

3. نقش ها را تغییر دهید

گاهی اوقات، صحبت کردن در مورد کارهای خانه و تهیه لیست کافی نیست. اگر با شوهری سر و کار دارید که تلاش و زمان صرف شده برای انجام کارهای خانه را تضعیف می کند، نقش او را عوض کنید.

به او اجازه دهید کارهایی که باید در طول هفته انجام دهید را تجربه کند تا بتواند در مورد آن همدلی بیشتری داشته باشد.

4. به او اولتیماتوم بدهید

به شوهرتان بگویید که شما خانه دار و سرایدار او نیستید. مرزهای سالم ایجاد کنید.

5. از تلاش های او انتقاد نکنید

اگر شوهرتان تازه وارد کارهای خانه شده است، بسیار مهم است که از انتقاد از کار او اجتناب کنید. او ممکن است مرتکب خطا شود. اما، تصدیق پیشرفت ارزشمندتر از تمرکز بر موارد منفی خواهد بود.

به او بفهمانید که قدردانی می کنید که او در تلاش است کارهای خانه را انجام دهد.

6. به علایق او توجه کنید

اگر متوجه شدید که شوهرتان مهارت های سازماندهی خوبی دارد، کارهای مربوط  را به او اختصاص دهید. این می تواند شامل تهیه غذا، بی نظمی، خرید مواد غذایی و غیره باشد.

7. خرد مدیریت نکنید

اگر کارهای خانه را تقسیم کرده اید، روی کارهایتان تمرکز کنید. وقتی مشغول انجام کارهایش است، سعی نکنید روی او شناور شوید. درک این نکته مهم است که او در انجام کارهای خانه به شما کمک نمی کند. مسئولیتش هم هست

اگر شما او را خرد کنید، او ناامید می شود و به شما می گوید که وظایف خود را انجام دهید.

8. به او آموزش دهید

یکی از اجزای اصلی واداشتن شوهرتان به انجام کارهای خانه، به خصوص اگر او در این نقش بسیار تازه کار باشد، این است که به او بیاموزید چگونه می تواند کارهایش را انجام دهد. این برای اجتناب از درماندگی آموخته شده از پایان او مهم است.

صبور باش. به اون پسر بیاموز. ببینید که یاد می گیرد

9. به او اعتبار بدهید

قدردانی از تلاش های همسرتان در کارهای خانه همیشه مهم است. به عنوان تقویت کننده عمل می کند. و به این ترتیب، او همچنین از تلاش های شما در اطراف خانه قدردانی خواهد کرد.

10. آن را سرگرم کننده کنید

تزریق مقداری سرگرمی به کارهای خانه هرگز به کسی آسیب نمی رساند! تفریح کردن، به عنوان مثال، با اختصاص دادن کارهای خانگی بر اساس اینکه چه کسی  در بازی برنده می شود، می تواند سرگرم کننده باشد!

مثال دیگر برگزاری یک مسابقه کوچک برای اینکه ببینند چه کسی کارهای خانه خود را اول انجام می دهد!

11. دریافت کمک خانه را در نظر بگیرید

اگر هر دوی شما افراد شاغل هستید و به سختی می توانید برای کارهای خانه وقت بگذارید، در صورت امکان، کمک خانه را در نظر بگیرید.

12. تصدیق کنید چرا سخت است

حتی با فهرستی از کارهای خانه برای زوج‌ها، اگر می‌بینید که شوهرتان مسئولیت‌هایش را جدی نمی‌گیرد، خوب است به او بگویید که کارهای خانه دشوار است. شاید به همین دلیل است که او سست می شود. به او بگویید که احساس خستگی یا استرس بیشتر با مسئولیت های اضافه شده اش طبیعی است.

13. با احساسات خود رهبری کنید

به او بگویید که چه احساسی خواهید داشت وقتی مجبور شدید بیشتر کارهای خانه را مستقل انجام دهید. ممکن است چشمان شوهر شما را باز کند.

14. کارهای خانه را با هم انجام دهید

تقسیم کارها روشی فوق العاده برای گذراندن وقت با هم به عنوان یک زوج است. شما و همسرتان این فرصت را خواهید داشت که در حین مراقبت از خانه، زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید!

15. ساختار با انعطاف پذیری

وقتی نوبت به یادگیری نحوه مدیریت کارهای خانه با شوهرتان می رسد، هر دوی شما باید در مورد این واقعیت صحبت کنید که ممکن است موقعیت ها یا مواقعی پیش بیاید (مثل یک اورژانس کاری).

به همدیگر بفهمانید که در آن موقعیت‌ها برای یکی از شریک‌ها اشکالی ندارد که کارهای خانه را برای آن زمان به عهده بگیرد.

نتیجه

این تاکتیک‌ها، همانطور که در بالا ذکر شد، در یادگیری چگونگی وادار کردن شوهر به انجام کارهای خانه بدون آزار و اذیت مؤثر است. فراتر از تاکتیک های ذکر شده، مشاوره ازدواج را در نظر بگیرید تا راه خود را در این راه طی کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهمیم که کسی ما را دوست دارد

چگونه بفهمیم که کسی ما را دوست دارد

دانستن اینکه آیا کسی شما را دوست دارد یا نه ممکن است دشوار باشد. اگر …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *