مراقبت از يكديگر در ازدواج
بسياري از زوج ها مراقبت از يكديگر را در ازدواج به تاخير مي اندازند چون فكر مي كنند تا ابد زنده هستند

مراقبت از یکدیگر در ازدواج-ذهن، بدن و روح

از آنجایی که زندگی برای زوج ها عادی می شود، ازدواج می تواند به طور فزاینده ای دشوار شود. بسیاری از زوج‌ها وقتی کار، تربیت فرزندان سایر تعهدات خارج از ازدواج را در اولویت قرار می‌دهند. از مراقبت از خود و از مراقبت از یکدیگر غافل می‌شوند.

ما به دلایل زیادی از خود و یکدیگر غفلت می کنیم. اما رایج ترین و واضح ترین دلایل این است که زندگی و مرگ و میر خود را بدیهی می دانیم. فرض می کنیم که خودمان و همسرمان همیشه زنده خواهیم بود.

حقیقت این است که سلامت و رفاه شخصی ما نباید به تعویق بیفتد، در حالی که ما مراقب همه چیز و هر کس دیگری هستیم.

افراد متاهل نیز در نتیجه یک درگیری مداوم، تمایل دارند مراقبت از خود یا یکدیگر را نادیده بگیرند.

تعارضات حل نشده منجر به مشكل در ازدواج می شود

هنگامی که در یک ازدواج تضاد مداوم و حل نشده وجود دارد، معمولاً مشكل اتفاق می افتد. بیشتر افراد از صحبت کردن با همسر خود اجتناب می کنند. زیرا می ترسند صحبت در مورد آن یا مطرح کردن آن فقط باعث ایجاد مشاجره دیگری شود. با پرهیز فاصله می آید و با دوری عدم بصیرت و دانش.

به عنوان مثال، اگر از همسرتان دوری می‌کنید. زیرا می‌ترسید که اختلاف نظر دیگری اجتناب‌ناپذیر باشد. در حالی که همسرتان با بیماری، استرس در محل کار یا ضربه روحی یا هر نوع علائم جسمی یا عاطفی دست و پنجه نرم می‌کند. ممکن است در مورد وضعیت همسرتان در تاریکی قرار بگیرید. .

وقتی همسرتان احساس می‌کند با شما مرتبط است، احتمالاً احساسات، چالش‌ها، پیروزی‌ها و تجربیات روزانه‌اش را با شما به اشتراک می‌گذارد.

وقتی یکی از شرکا به دلیل درگیری مداوم یا دلایل دیگر از نظر عاطفی طولانی مدت در دسترس نباشد. همسرش را مجبور می کند تا احساسات، علائم، افکار و تجربیات را سرکوب کند.

گاهی اوقات می توان احساس کرد که تنها گزینه آنها این است که آنها را با شخص دیگری به اشتراک بگذارند که ممکن است از نظر عاطفی در دسترس باشد و علاقه مند به شنیدن عملکرد روزانه آنها باشد. در نهایت، آنها ممکن است شروع به احساس ارتباط بیشتر با این شخص خارجی کنند (معمولاً یک همکار، دوست، همسایه یا شخصی که به صورت آنلاین با آنها آشنا شده اند).

این در را برای یک یا هر دو طرف باز می کند تا از نظر عاطفی به فردی غیر از همسر خود وابسته شوند.

مراقبت از يكديگر از مهمترين مسائل ازدواج

مراقبت از یکدیگر یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های ازدواج است و اگر همیشه در حال دعوا، قطع ارتباط یا از نظر عاطفی در دسترس نیستید، انجام این مسئولیت به اندازه کافی غیرممکن است.

اغلب اوقات یک رابطه، یک بحران پزشکی یا یک موقعیت اضطراری این چرخه همیشگی تعارض، اجتناب و عدم در دسترس ماندن احساسی را قطع می کند. متأسفانه، بسیاری از زوج‌ها تا زمانی که چنین اتفاقی رخ نداده است، نمی‌دانند که تا چه حد یکدیگر را بدیهی می‌دانند.

درک زمان ارزشمند است

اتصال مجدد و درک اینکه زمان قبل از هر بحران پزشکی یا شرایط تهدید کننده زندگی ارزشمند است، بهترین انتخاب است.

این امر احتمالاً از بروز چنین بحران‌ها یا موارد اضطراری جلوگیری می‌کند، زیرا هماهنگی روزانه با یکدیگر این احتمال را افزایش می‌دهد که فرد متوجه تغییراتی در خلق و خو، رفتار یا رفاه همسر خود شود و آنها را تشویق کند که به دنبال درمان یا خدمات لازم باشند.

علاوه بر این، زمانی که بین زن و شوهر گسست وجود نداشته باشد، احتمال آسیب پذیری در برابر خیانت کاهش می یابد.

اگر افراد عزیزی که به اطرافشان اهمیت می دهند و به آنها توجه دارند، به خصوص مردان، وجود نداشته باشد، احتمال کمتری دارد که از خود مراقبت کند.

این یک واقعیت شناخته شده است که مردان متاهل بیشتر از مردانی که ازدواج نکرده اند عمر می کنند.

این به این معنی است که وقتی از یکدیگر مراقبت نمی کنید، احتمال اینکه از خودتان به عنوان فردی مراقبت کنید، کمتر است. این می تواند منجر به بدتر شدن سلامت کلی روحی و جسمی شود.

مراقبت از یکدیگر در رابطه با بدن به سادگی به این معنی است که شما یکدیگر را تشویق می کنید تا فعال باشند، سالم غذا بخورند، استراحت کافی داشته باشند و در صورت لزوم به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.

مراقبت از یکدیگر در ازدواج موضوع بسيار مهمي است

تماس فیزیکی در ازدواج مهم است

اطمینان از اینکه همسرتان مشتاق تماس فیزیکی است راه دیگری برای مراقبت فیزیکی از اوست.

به عنوان انسان، همه ما مشتاق تماس فیزیکی و فرصتی برای ورزش و استفاده از حس لامسه خود هستیم. برای هر فرد متاهلی بیهوده است که خود را مشتاق این بداند یا احساس کند که این گزینه برای او نیست.

هیچ کس با پیش بینی اینکه از تماس انسانی و/یا تماس فیزیکی محروم و گرسنه خواهد شد ازدواج نمی کند.

متأسفانه، اغلب این اتفاق در ازدواج رخ می دهد. هر فردی باید احساس کند که می تواند آزادانه از تمام حواس پنجگانه شما در ازدواج خود برای احساس، دادن و دریافت عشق استفاده کند.

تماس فیزیکی محدود به رابطه جنسی نیست، بلکه شامل ساير اشكال صميميت نیز می شود.

از دیگر راه‌هایی که می‌توان مطمئن شد همسرش گرسنگی تماس انسانی را پیدا نمی‌کند، گرفتن دست، بوسیدن، نشستن روی دامن یکدیگر، در آغوش گرفتن، مالش شانه‌ها، ضربه زدن به پشت، در آغوش گرفتن، و بوسه‌های نرم روی گردن یا سایر قسمت‌ها است.

مالش آرام پا، سر، بازو یا پشت همسرتان نیز موثر است.

بالاخره چه کسی دوست ندارد روی سینه همسرش دراز بکشد و گرمای دست او را به آرامی روی سر، پشت یا بازوی خود حس كند؟

این برای اکثر افراد کاملاً آرامش‌بخش است، اما اگر هرگز رخ ندهد، می‌تواند به شکل خارجی محبت در ازدواج تبدیل شود.

انتظارات مشترک می تواند مشکلات ازدواج را کاهش دهد

رابطه جنسی بخش عمده ای از صمیمیت در ازدواج است، برای برخی بیشتر از دیگران.

یکی از اشتباهاتی که افراد در ازدواج مرتکب می شوند این است که در نظر نمی گیرند که آیا لمس فیزیکی برای همسرشان به همان اندازه برای آنها مهم است یا خیر.

اگر یکی از طرفین دیگر اشکال صمیمیت را مهم‌تر بداند و شریک زندگی‌شان عمل فیزیکی واقعی رابطه جنسی را مهم‌تر بداند، اگر نتوانند گفت‌وگوی سالمی درباره آن داشته باشند و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند، می‌تواند مشکل‌ساز شود.

در این مورد بحث کنید و دریابید که چگونه می‌توانید نیازها و خواسته‌های فیزیکی یکدیگر را برآورده کنید تا هیچ‌کدام از آنچه که به نظرشان مهم است، احساس محرومیت نکنند.

مراقبت از خود و همسرتان همانطور که به ذهن و/یا احساسات مربوط می شود می تواند پیچیده باشد زیرا تفاوت ما در نیازها پیچیده است.

زوج های متاهل باید از یکدیگر حمایت عاطفی داشته باشند و ابتدا باید تفاوت های عاطفی و نیازهای یکدیگر را درک کنند.

ارتباط در ازدواج باعث ایجاد پیوند سالم می شود

ارتباطات باید سالم باشد.

به عنوان مثال، درک اینکه زنان و مردان به طور متفاوت با هم ارتباط برقرار می کنند، بخش بسیار مهمی است تا اطمینان حاصل شود که ارتباطات و اقدامات در این زمینه سالم و کافی است.

همیشه استثناهایی از این قاعده وجود دارد، اما به طور کلی، زنان نیاز به برقراری ارتباط بیشتر و گسترده‌تر دارند. علاوه بر این، مردان باید به اندازه کافی در کنار همسر خود احساس امنیت کنند تا با بیان احساسات خود آسیب پذیر باشند.

آنها باید بدانند که آنچه را که به اشتراک می گذارند به نحوی علیه آنها در اختلاف نظر یا بحث آینده استفاده نخواهد شد.

راه دیگر برای اطمینان از تامین نیازهای عاطفی یکدیگر از طریق اطمینان از سالم بودن ارتباط در ازدواج این است که مطمئن شوید نه تنها مکرر با هم ارتباط برقرار می کنید، بلکه مطمئن شوید که محتوای بحث معنادار، هدفمند و سودمند است.

صحبت در مورد آب و هوا جواب نمی دهد. از شریک زندگی خود بپرسید که آیا معتقد است در هیچ زمینه ای از او مراقبت نمی شود و معتقد است که برای رفع این کمبود چه کاری می توانید انجام دهید.

در مورد راه هایی بحث کنید که فکر می کنید شما و همسرتان می توانند در ایجاد ازدواج سالم تر، سرگرم کننده تر و رضایت بخش تر کمک کنند. همانطور که قبلاً گفتم، مطمئن شوید که درگیری حل نشده باقی نمی ماند زیرا این امر برای ازدواج سمی است و مانع از برقراری ارتباط می شود.

اگر هفته ها، ماه ها یا سال ها درگیری حل نشده داشته باشید، برقراری ارتباط معنادار و مکرر یا تماس فیزیکی برای شما بسیار دشوار خواهد بود.

مقاله مرتبط: چگونه با همسرمان صمیمی باشیم؟

احساس هویت و فردیت از افسردگی ها و اضطراب های ناخواسته جلوگیری می کند

بهترین کاری که از نظر روحی می توانیم برای همسرمان انجام دهیم این است که انتظار نداشته باشیم آنها تنها هدف ما در زندگي باشند.

به عنوان مثال، همه ما نیازهای عمیقی داریم که انسان دیگری نمی تواند آنها را برآورده کند، مانند نیاز به هدف و هویت.

انتظار اینکه همسرتان هدف شما باشد یا تنها دلیلی که صبح از رختخواب بیرون می آیید به چند دلیل خطرناک است.

یک دلیل این است که مسئولیت آنها به عنوان همسر شما نیست. یکی دیگر از نیازهای عمیقی که همسر شما نمی تواند برآورده کند نیاز به احساس هویت است.

وقتی اجازه می‌دهیم ازدواج‌هایمان هویت ما باشد و نمی‌دانیم که خارج از ازدواج چه کسی هستیم، خود را برای افسردگی عمیق، عدم رضایت، اضطراب، ازدواج سمی و موارد دیگر آماده می‌کنیم.

ازدواج شما باید جزئی از شخصیت شما باشد، نه تنها چیزی که هستید.

اگر روزی مجبور شدید بدون همسرتان زندگی کنید و متوجه شوید که هویت و هدفی ندارید، ممکن است برای یافتن دلایلی برای زندگی تلاش کنید، به شدت افسرده شوید یا بدتر شوید.

این نیازهای عمیق فقط توسط شما و قدرت برتر شما برآورده می شود.

باید این نیازها را عمیقاً بکاوید و این نیازها را برآورده کنید یا راه های سالمی برای برآورده کردن آنها بیابید.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *