قدردانی از همسر
قدردانی از همسر به او اين احساس را مي دهد كه ارزشمند و دوست داشتني است.

وقتی شریک زندگی شما از شما قدردانی نمی کند چه باید کرد؟

همه می خواهند احساس کنند که دیگران از آنها قدردانی می کنند. وقتی شریک زندگی‌تان تلاش‌های شما را تصدیق نمی‌کند یا باعث می‌شود احساس کنید که زحماتتان بدیهی است، احساس کم‌ارزش شدن ناراحت‌کننده است. اما رابطه هنوز هم می تواند پیشرفت کند، و اگر هر دو به آن متعهد باشید، می توانید با شریک زندگی خود مشكلات را حل کنید.

یکی از انتظارات در یک رابطه احساس حمایت است. این یک انتظار معتبر و معقول است. شما می خواهید احساس کنید که در هر شرایطی، شریک زندگی شما پشت شماست. وقتی شریک زندگی شما نیازهای شما را نادیده می گیرد و به شما احترامی که لایق آن هستید نمی گذارد، می خواهید این سوال را مطرح کنید که آیا در یک رابطه ناسالم هستید یا خیر.

قدردانی از همسر زندگي شما را شيرين مي كند.

علائم احساس عدم قدردانی

اگر احساس می کنید که شریک زندگی تان قدر شما را نمی داند، شبکه های اجتماعی را کنار بگذارید. آن زوجی که شما آنها را ” هدف” در نظر می گیرید ممکن است در حیاط خلوت خود در حال باربیکیو خوشحال به نظر برسند، اما شما داستان واقعی آنها را نمی دانید.

به جای احساس غمگینی یا طرد شدن، ببینید آیا موارد زیر را به عنوان بخشی از رابطه عاشقانه خود تجربه می کنید.

علائم رایج عدم قدردانی عبارتند از:

شریک زندگی شما از نظر احساسی در دسترس نیست یا اصلاً احساسات شما را در نظر نمی گیرد.

وقتی چیزی که از آن ناراحت هستید را مطرح می کنید، شریک زندگیتان شما را ناديده مي گيرد

شریک زندگی شما نظر یا توصیه شما را نمی پرسد. شاید آنها در واکس زدن ماشین خوب باشند و بخواهند روش دلخواه خود را انجام دهند. اما اگر تصمیم گرفتند به شهر دیگری نقل مکان کنند، باید در مورد تصمیم گیری خود با شما صحبت کنند.

• شریک زندگی شما در مورد برنامه ها با شما مشورت نمی کند. به عنوان مثال، شریک زندگی شما یک سفر آخر هفته را برای دیدار دوستان دانشگاه ترتیب می دهد و شما صبح همان روز در مورد آن مطلع می شوید.

• شریک زندگی شما تولدها و سالگردها را تایید نمی کند. اگر موقعیت را توضیح دهید و شریک زندگی تان دفعه بعد با حرکات بیش از حد بزرگ معامله بزرگی انجام دهد، ممکن است شما را بمباران عشقی کند.

• شریک زندگی شما سهم خود را از کارهای خانه انجام نمی دهد.

یک مطالعه با هدف بررسی اینکه آیا توزیع نابرابر کارهای خانه بین مردان و زنان به تعارض کار و خانواده کمک می کند یا خیر. مشارکت کمتر مردان در این کارها باعث افزایش استرس، بار کاری خانگی بر روی زنان و تعارضات زناشویی شد.

  وقتی شریک زندگی شما به شما احترام نمی گذارد چه کاری انجام دهید

خطرات ناشی از عدم قدردانی

در حالی که شریک زندگی شما نمی تواند همه نیازها را برآورده کند، باید یک دادن و گرفتن وجود داشته باشد. قدردانی در یک رابطه بسیار مهم است، بنابراین شما احساس راحتی و امنیت می کنید. در غیر این صورت، عدم قدردانی می تواند باعث این نتایج شود.

نگرانی های سلامت روانی و جسمی

روابط سالم و پرورش دهنده سلامت روانی را تقویت می کند. علاوه بر این، فشارهای اجتماعی و روابط بین فردی استرس زا می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی شود.

سرزنش کردن

اگر صدمه دیده اید و احساس نمی کنید که شریک زندگی تان اهمیت می دهد، ممکن است شریک زندگی خود را سرزنش کنید و تصمیم بگیرید که کنار بکشید. می توانید رابطه را در یک مارپیچ رو به پایین قرار دهید. یا کنار می کشید و خودتان را به خاطر مشکلات موجود در رابطه سرزنش می کنید.

رنجش

خیلی زود، ممکن است کینه به دل داشته باشید. از آنجایی که او به شما نگفته است که برای آخر هفته می رود، شما نمی خواهید به سوال او در مورد اینکه بسکتبال کجاست پاسخ دهید. اگر پر از تلخی هستید، هنوز در حال نشخوار فكري وضعیت منفی هستید.

آسیب عاطفی

شما نمی خواهید در یک رابطه یک طرفه قرار بگیرید که طرف مقابل شما قدردان شما نباشد. اما اگر از نظر عاطفی کناره گیری کنید و خود را منزوی کنید، ممکن است احساس بی ارزشی در شما ایجاد شود. آسیب عاطفی بر شما تأثیر منفی گذاشته و رابطه را به خطر انداخته است.

اگر احساس قدردانی نمی کنید چه کاری می توانید انجام دهید

به جای داشتن این پیامدهای منفی، گام هایی وجود دارد که می توانید با شریک زندگی خود برای بازگرداندن رابطه به مسیر اصلی خود بردارید. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

درهای ارتباط را باز کنید

شاید شریک زندگی شما در محل کار با مشکلی دست و پنجه نرم کند. احساس قدردانی نشدن خود را مطرح کنید و فعالانه به پاسخ آنها گوش دهید. شاید چیزی در حال وقوع است که شما از آن خبر نداشتید. توجه به ارتباط غیرکلامی را فراموش نکنید. آیا با چرخاندن چشمان خود و بالا انداختن شانه های خود پاسخ می دهید؟

در مورد مشکل با شریک زندگی خود با آرامش و صادقانه صحبت کنید. در حالت ایده‌آل، می‌توانید برای حل مشکل و یافتن راه‌هایی که شریک زندگی‌تان می‌تواند به شما احساس قدردانی کند، با هم کار کنید. آنها می توانند اقدامات بسیار کوچکی مانند بوسیدن شما صبح بخیر یا تشکر از شما برای شستن ظرف ها باشند.

روش قدردانی

شاید هیچ کدام از شما قدردان دیگری نباشید. دوباره روی کارهای مثبتی که همسرتان انجام می دهد تمرکز کنید. با دادن انرژی بیشتر به کاری که شریکتان درست انجام می دهد، مانند به اشتراک گذاشتن داستان کمک او به حمل مواد غذایی برای همسایه سالخورده یا آوردن طعم مورد علاقه بستنی به خانه، می توانید روی راه هایی برای بهبود رابطه خود تمرکز کنید.

ابراز قدردانی کنید

قدردانی روابط ما را تقویت می کند. همچنین قدردانی شما را شادتر می کند. وقتی قدردانی می کنید، چیزی را تصدیق یا تشخیص می دهید. وقتی قدردانی می کنید، در حالت عاطفی هستید و احساس شکرگزاری می کنید.

در یک مطالعه اخیر، دانشمندان از 120 زوج تازه ازدواج کرده خواستند تا به مدت 2 سال هر سال احساسات و ابراز قدردانی خود را نسبت به شریک زندگی خود و رضایت زناشویی خود را هر 4 ماه به مدت 3 سال گزارش دهند. نتایج نشان داد که قدردانی کم در یک شریک به عنوان یک حلقه ضعیف عمل می کند که می تواند رضایت هر دو طرف را از رابطه مختل کند.

عینی نگاه کنید و ارزیابی کنید

شاید شریک زندگی شما قدردانی خود را در عمل به شما نشان دهد نه در کلام. شما می خواهید بشنوید که او متوجه شده است که شما برای تمیز کردن آشپزخانه زود از خواب بیدار شده اید، اما زبان عشق شریک زندگی شما لمس است. بنابراین، او شانه شما را لمس می کند و بدون گفتن کلمات تصدیق به شما لبخند می زند

ممکن است از خود بپرسید که چگونه از شریک زندگی خود قدردانی می کنید؟ انگیزه خودتان برای دادن چیست؟ آیا برای شناخت است یا به این دلیل که احساس می کنید مدیون شریک زندگی خود هستید؟ هنگامی که موقعیت را به طور عینی ارزیابی کردید، ممکن است متوجه شوید که خیلی قدردان هم نبوده اید.

خودتان را در اولویت قرار دهید

ممکن است متوجه شده باشید که وقتی خودتان غرق هستید، بیشتر از شریک زندگی خود ناراحت می شوید. ذهنیت درستی داشته باشید و از خود مراقبت کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که مرزهای جدیدی ایجاد کنید و کمی بیشتر خودتان را اولویت بندی کنید.

مقاله مرتبط: چگونه در یک رابطه احترام ایجاد کنیم

به دنبال مداخله حرفه ای باشید

اگر شما دو نفر نمی توانید به تنهایی راه حلی پیدا کنید، به مشاوره زوجین مراجعه کنید. درمان آنلاین راه دیگری برای بهره مندی از مشاوره در آسایش خانه شماست. مشاوره به صورت مجازی می تواند باعث صرفه جویی در وقت شما در رانندگی تا قرارهای ملاقات شود و همچنین در هزینه شما صرفه جویی کند.

مشاوره زوجین می تواند به شما کمک کند تا رابطه خود را بازیابی کنید. این نوع مشاوره می تواند پیوند عاطفی شما را تقویت کند و ابزارهایی را در اختیار شما قرار دهد که به همکاری و برقراری ارتباط بهتر کمک می کند.

مطلب پیشنهادی

بوسه روي گردن همسر

معني بوسه به گردن همسر چيست؟ (به علاوه، انواع دیگر بوسه ها)

بوسیدن گردن از طرف شریک زندگی خود مطمئناً قلب شما را پر از عشق می …

چطور همسر ايده آل پيدا كنيم

چگونه همسر ایده آل را پیدا کنیم

کسی که قرار است بقیه عمرتان را با او بگذرانید، شریک زندگی یا همسری که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *