چطور با وجود ابتلا به اچ پي وي رابطه جنسي داشته باشيم
در اين پست در مورد رابطه جنسي با همسر مبتلا به اچ پي وي صحبت مي كنيم.

چطور با وجود بيماري اچ پي وي رابطه جنسي داشته باشيم؟

انجام رابطه جنسی با ویروس پاپیلومای انسانی (اچ پي وي) ممکن است سخت باشد. اين ویروس يك ويروس بسیار شایع مقاربتی است. آنقدر رایج است که تقریباً هر فرد فعال جنسی در مقطعی از زندگی خود به آن مبتلا می شود. برای اکثر افراد، ویروس به خودی خود از بین می رود، به خصوص اگر سیستم ایمنی قوی داشته باشید. با این حال، هنوز مهم است که شریک زندگی شما از ابتلای شما به اچ پي وي آگاه باشد. ابتلا به اين ويروس به این معنی نیست که باید رابطه جنسی را متوقف کنید. از محافظ و دستکش های لاتکس برای محافظت از شریک زندگی خود در برابر ابتلا به ویروس هنگام برقراری رابطه جنسی استفاده کنید.

روش 1 صحبت کردن با شریک زندگی

1.قبل از صحبت با شریک زندگی خود، اطلاعات واقعی درباره اچ پي وي را مرور کنید.

 بسیاری از تصورات غلط رایج در مورد اين بيماري وجود دارد. با مرور حقایق رایج در مورد اين بيماري، می توانید با اطمینان به سوالات و نگرانی های شریک زندگی خود پاسخ دهید. حقایق مهمی که باید بدانید عبارتند از:

هر فردی که از نظر جنسی فعال است می تواند به اين بيماري مبتلا شود، حتی اگر فقط با یک نفر رابطه جنسی داشته باشد.

اين ويروس به طور معمول هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند و خود به خود از بین می رود.

اين ويروس بیشتر از طریق رابطه جنسی مقعدی یا واژینال منتقل می شود.

ممکن است یک فرد سال ها پس از رابطه جنسی با فردی که آلوده است، علائم را بروز دهد.

يك فرد ممكن است سالها بعد از رابطه با فرد مبتلا به اچ پي وي مبتلا شود

2.منابع اطلاعاتی را برای شریک زندگی خود جمع آوری کنید.

 به طور طبیعی، شریک زندگی شما می خواهد اطلاعات بیشتری در مورد اچ پي وي بداند. اطلاعات قابل اعتمادی در مورد اچ پي وي به شریک خود ارائه دهید. از پزشک خود یک جزوه اطلاعاتی بخواهید. از طرف دیگر، اطلاعات مربوط به اچ پي وي را از یک وب سایت معتبر مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) یا ائتلاف ملی سرطان دهانه رحم (NCCC) چاپ کنید.

• با در اختیار داشتن این منابع، می توانید از یافتن اطلاعات مربوط به اچ پي وي از منابع نامعتبر جلوگیری کنید.

3.موضوع را مطرح کنید.

 هنگامی که شما و شریک زندگی تان شروع به صمیمی تر شدن با یکدیگر کردید، در مورد اين موضوع با او صحبت کنید. به شریک زندگی خود بگویید که تشخیص داده شده است اچ پي وي، یک ویروس رایج که از طریق جنسی منتقل می شود. داشتن اچ پي وي بازتابی از شما، ارزش‌ها یا شخصیت شما نیست. به این ترتیب، می توانید با اطمینان به سؤالات شریک زندگی خود پاسخ دهید.

• سعی کنید گفتگو را به عنوان یک عذرخواهی یا اعتراف تلقی نکنید.

• مثلاً بگویید: “قبل از اینکه صمیمی شویم، می خواهم کاملاً با شما صادق باشم. مدتی پیش تشخیص داده شد که اچ پي وي دارم. اما اچ پي وي واقعاً شایع است. مانند آنفولانزای بیماری های مقاربتی است و بیشتر موارد بی ضرر هستند. من کاملاً درک می کنم که آیا می خواهید قبل از ادامه کار بیشتر در مورد آن بدانید. من منابع زیادی با اطلاعات عالی دارم که می توانم در اختیار شما بگذارم تا بخوانید.”

روش 2 داشتن رابطه جنسی ایمن

1.برای رابطه جنسی واژینال، دهانی و مقعدی از محافظ استفاده کنید.

محافظ 100٪ از شریک زندگی شما محافظت نمی کند، اما می تواند به کاهش گسترش عفونت کمک کند. در صورت داشتن رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی از محافظ هاي مردانه یا زنانه استفاده کنید.

• مطمئن شوید که تاریخ مصرف محافظ منقضی نشده است و هیچ پارگی یا نقصی ندارد.

• از استفاده همزمان از محافظ مردانه و زنانه خودداری کنید.

2.رابطه دهانی با محافظ دندانپزشكي انجام دهید.

اگر چه 100٪ موثر نیست، یک محافظ دندانپزشكي به کاهش خطر ابتلا به ویروس توسط شریک زندگی شما کمک می کند. هنگام انجام رابطه جنسی دهانی، چه دهان به واژن یا دهان به مقعد، از محافظ دندانپزشكي استفاده کنید.

• از محافظ دندانپزشكي پلی اورتان یا لاتکس استفاده کنید.

• برای جلوگیری از پارگي محافظ دندانپزشكي از سیلیکون یا روان کننده مبتنی بر آب استفاده کنید.

3.برای رابطه جنسی دستی از دستکش لاتکس استفاده کنید.

 هنگام انجام رابطه جنسی دستی، دستکش‌های لاتکس یا نیتریل از دست‌های همسرتان محافظت می‌کنند. از شریک زندگی خود بخواهید قبل از انجام رابطه جنسی دستکش بپوشد. پس از آن دستکش ها را دور بیندازید.

• این روش 100% موثر نیست، اما به کاهش شیوع عفونت کمک می کند.

4.تا زمانی که زگیل دارید از رابطه جنسی خودداری کنید.

اگر نوعی اچ پي وي دارید که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود، نباید در هنگام بروز زگیل رابطه جنسی داشته باشید. صبر کنید تا زگیل ها از بین بروند یا برداشته شوند. در حالی که می‌توانید ویروس را در هر نقطه پخش کنید، اما در صورت وجود زگیل، خطر بیشتر است.

روش 3 ساختن یک سیستم ایمنی سالم

1.وعده های غذایی سالم بخورید.

بدن خود را با میوه ها و سبزیجات تازه، پروتئین بدون چربی و کربوهیدرات های پیچیده تغذیه کنید. به این ترتیب بدن شما قادر خواهد بود سیستم ایمنی سالمی را حفظ کند. با داشتن یک سیستم ایمنی سالم، بدن شما قادر به مبارزه و سرکوب ویروس خواهد بود.

• سعی کنید از غذاهای فرآوری شده، و غذاهای حاوی قند، چربی اشباع شده و نمک پرهیز کنید.

2.به طور منظم تمرین کنيد.

 ورزش همچنین سلامت سیستم ایمنی را افزایش می دهد. سعی کنید هر هفته حداقل 135 دقیقه ورزش کنید. 5 روز از هفته به مدت 30 دقیقه پیاده روی کنید، دوچرخه سواری کنید یا بدوید.

• در عوض، یک روز در میان به مدت 45 دقیقه دوچرخه سواری کنید یا بدوید.

3.اگر سیگاری هستید سیگار را ترک کنید.

سیگار در واقع می تواند خطر تبدیل اچ پي وي به سرطان را افزایش دهد. برای کاهش این خطر برنامه ای برای ترک سیگار تهیه کنید. شما می توانید از داروهای بدون نسخه برای کمک به ترک اعتیاد استفاده کنید یا به یک گروه حمایتی بپیوندید.

• اگر به کمک جدی تری نیاز دارید، با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک شما ممکن است بتواند دارویی مانند Chantix را برای کمک به ترک سیگار تجویز کند.

مقاله مرتبط: بوی خوب واژن چطور داشته باشيم؟

روش 4 آزمایش اچ پي وي

1برای انجام تست پاپ به پزشک مراجعه کنید.

اگر به اچ پي وي مبتلا هستید، برای تست پاپ به پزشک زنان مراجعه کنید. تست پاپ برای تعیین اینکه آیا سلول های رحم شما شکل غیر طبیعی دارند یا خیر استفاده می شود. این می تواند در صورت ابتلا به اچ پي وي-16 و اچ پي وي-18، دو نوع اچ پي وي که می توانند باعث سرطان شوند، رخ دهد

2.اگر رفتار سلولی غیرطبیعی دارید، هر 12 ماه یک بار معاینه شوید.

احتمالاً پزشک از شما می خواهد که یک سال دیگر بازگردید و بعد از آن هر سال سلول های غیرطبیعی شما را بررسی کند. این تا زمانی ادامه خواهد داشت که بدن شما عفونت را پاک کند.

• از آنجایی که سرطان دهانه رحم بسیار کند پیشرفت می کند و از آنجا که ممکن است در این مدت بهبود پیدا کنید، نباید در بین ویزیت ها نگران باشید. اگر اتفاقی بیفتد، پزشک شما آن را تشخیص خواهد داد.

3.واکسن اچ پي وي را دریافت کنید.

اگر قبلا اچ پي وي دارید، واکسن عفونت را درمان نمی کند. با این حال، از شما در برابر ابتلا به سایر اشکال اچ پي وي محافظت می کند. واکسن اچ پي وي در یک سری از 3 واکسن جداگانه تزریق می شود. واکسن دوم 2 ماه بعد از واکسن اول و واکسن سوم 4 ماه بعد از واکسن دوم انجام می شود.

• اگر 9 تا 14 سال سن دارید، فقط به 2 واکسن نیاز دارید.

مطلب پیشنهادی

شوهر تنبل

چگونه یک شوهر تنبل را مدیریت کنیم

شما شوهرتان را دوست دارید، اما نمی توانید به رفتار تنبل او توجه نکنید. آیا …

چطور مزاحمي را كه شماره مي خواهد را رد كنيم

چگونه مزاحمي را که شماره شما را می خواهد رد کنيد

اگر پسری به شما علاقه مند است و شماره شما را می خواهد که واقعاً …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *