برخورد با همسر منفي باف
زندگي با آدم منفي باف بسيار چالش برانگيز است. در اين مقاله مي خواهيم راه هاي رفتار درست با آدم منفي باف را بررسي كنيم.

نحوه برخورد با همسر منفی باف

هر ازدواجی با فراز و نشیب هایی همراه است. با این حال، چالش برخورد با همسری که ذهنیت منفی باف یا بدبینانه دارد، می تواند چالشی کاملا متفاوت باشد.

اگرچه ممکن است چندین دلیل مرتبط با سلامت روان وجود داشته باشد که ممکن است همسر شما ذهنیتی منفی را اتخاذ کرده یا در خود ایجاد کرده باشد، اما همچنان کنار آمدن یا تطبیق با آن دشوار است.

اگر می خواهید بدانید که چگونه با یک همسر منفی برخورد کنید، این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد. برخورد با منفی گرایی یا طرز فکر منفی از سوی همسر یا همسرتان می تواند فشار زیادی بر ازدواج وارد کند.

بیایید با چند نفس عمیق شروع کنیم. پتانسیل زیادی برای تغییر اوضاع و اجرای روش های ذکر شده در این مقاله وجود دارد

12 استراتژی کلیدی برای برخورد با همسر منفی  باف

اول، بیایید سعی کنیم درک کنیم که برای اینکه بدانید چگونه با یک همسر منفی باف برخورد کنید، باید بدانید که آنها ممکن است با مشکلات روانی مانند افسردگی یا تمایلات افسردگی روبرو شوند.

آنها احتمالاً در انرژی بد خود غرق شده اند بدون اینکه حتی متوجه شوند که چگونه آنها را تحت تأثیر قرار می دهد و به نوبه خود بر افراد اطراف آنها تأثیر می گذارد. اگر احساس می کنید که ازدواج شما ممکن است به دلیل تمام منفی بافي ها مسموم شود، این احتمال وجود دارد که زن یا شوهر شما حتی از این موضوع آگاه نباشند!

برای مقابله با همسر منفی خود می توانید 12 استراتژی زیر را اجرا کنید:

1. سعی نکنید از طریق احساسات منفی با همسرتان ارتباط برقرار کنید

این یک غریزه است که احساسات خود را با احساسات فرد مورد علاقه خود مطابقت دهید. وقتی صحبت از همسرتان می شود، این اتفاق حتی بیشتر می شود.

با این حال، اگر احساسات همسرتان منفی باشد، متأسفانه، تطبیق احساسات خود با احساسات همسرتان برای برقراری ارتباط مؤثر نخواهد بود.

چرا؟ چون منفی بافي مسری است!

دانستن نحوه برخورد با همسر منفی باف اولین قدم است. اگر سعی کنید با ابراز احساسات منفی با آنها ارتباط برقرار کنید، فقط احساسات او را بیشتر تغذیه خواهید کرد. بنابراین، اگر بخواهید با انعکاس احساسات ارتباط برقرار کنید، در نهایت احساس ناراحتی خواهید کرد. ممکن است احساس استرس، غمگینی، ناامیدی یا همه این چیزها با هم داشته باشید!

2.درک کنید و بپذیرید که شما متولی انرژی عاطفی همسرتان نیستید

برای محافظت از خود در برابر انرژی منفی طاقت فرسا، باید مرزهای سالمی تعیین کنید. مرزهای سالم به هر حال برای ایجاد یک رابطه عاشقانه، محترمانه و طولانی مدت ضروری است.

با این حال، در این شرایط خاص، کاملاً ضروری است. اگرچه همسرتان شریک زندگی شماست، اما شما قیم همسرتان نیستید. شما سیستم نظارتی همسرتان نیستید!

اگر این مسئولیت را به عهده بگیرید، احساس می کنید که باید مشکل همسرتان را برطرف کنید. این باعث می شود فشار غیرمنطقی بر شما وارد شود. اینکارو با خودت نکن به یاد داشته باشید که شما و همسرتان هر دو بزرگسال هستید!

فقط به طور مرتب به خود یادآوری کنید که نمی توانید مسئول شادی همسرتان باشید. اینطوری کار نمیکنه شما نمی توانید زندگی خود را به خطر بیندازید تا زندگی دیگران را اصلاح کنید.

3.زمانی که مسئولیتی بر عهده شما نیست، از پذیرش هر نوع سرزنش خودداری کنید

وقتی با یک همسر منفی باف روبه‌رو می‌شوید، اغلب ممکن است در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که همسرتان احساسات منفی را به سمت شما هدایت کند.

وقتی این اتفاق می افتد، تمام تلاش خود را بکنید تا این احساس را از خود دور کنید. هیچ فایده‌ای ندارد که با منفی‌بافی بیشتر تلافی کنید یا در یک مهمانی ترحم برای خودتان شرکت کنید.

زمانی که شما را به خاطر چیزهایی که حتی تحت کنترل شما نیست، سرزنش می کنند، ممکن است احساس ناعادلانه ای داشته باشید. اما شما کنترل آنچه را که برای آن سرزنش می کنید در دست دارید.

زمانی که احساس می کنید مسئول یک موقعیت هستید، آن را بپذیرید. اما اگر شما مسئول نیستید، نباید قربانی منفی گرایی همسرتان باشید.

زندگي كنار آدم منفي باف مي تواند شما را فرسوده كند.

4. از طریق ارتباط باز، علل اصلی منفی گرایی را درک کنید

وقتی صحبت از نحوه برخورد با یک همسر منفی باف  می شود، همانقدر که ایجاد مرزهای سالم مهم است، باید کانال ارتباطی با همسرتان را نیز باز کنید.

به این ترتیب می توانید از شریک زندگی خود حمایت کنید و در عین حال از خود محافظت کنید. با زن یا شوهرت بشین. بحثی را شروع کنید تا بفهمید چرا آنها احساسی را دارند.

اگر هر دوی شما بتوانید با هم همکاری کنید تا به همسرتان کمک کنید تا راه خود را برای شناسایی برخی از علل ریشه ای ذهنیت یا نگرش منفی خود بپیماید، این بینش می تواند به همسرتان کمک کند.

منشا یک ذهنیت منفی می تواند بسیار باشد. ممکن است تجربیات بد دوران کودکی، فرزندپروری ضعیف، حوادث ناگواری که ممکن است همسرتان با آن مواجه شده باشد و غیره باشد.

در بسیاری از مواقع، مردم حتی نمی دانند که چرا اینگونه هستند. بنابراین، کمی بینش می تواند به آنها کمک کند.

5. تأثیر رویدادهای مهم زندگی بر احساسات همسر

همانطور که قبلا ذکر شد، یک طرز فکر یا نگرش منفی ممکن است به تجربیات زندگی گذشته نسبت داده شود.

رویدادهای مهم زندگی می توانند تأثیر زیادی بر توانایی فرد در تنظیم احساسات خود داشته باشند. بنابراین، می توانید بنشینید و به هر حادثه مهمی فکر کنید، به خصوص حوادثی که ممکن است اخیراً در زندگی همسرتان اتفاق افتاده باشد.

آیا همسرتان به طور ناگهانی با بیکاری مواجه شده است؟ عزیزی را از دست داده اند؟ با کسی که نزدیکشان بودند درگیری داشته اند؟ آیا همسرتان از نظر جسمی سالم است؟

خودتان به این سوالات پاسخ دهید و از همسرتان بخواهید که به این سوالات پاسخ دهد. این برای یادگیری نحوه برخورد با یک همسر منفی باف ضروری است.

6.دلسوز باشید تا یک شریک حامی باشید

وقتی با فردی ازدواج می کنید، مهم است که از او حمایت کنید. حمایت از آنها و همراهی با آنها در مراحل شاد و دشوار زندگی آنها مهم است. شفقت راهی عالی برای ابراز عشق و کمک به یک فرد منفی است. بنابراین، چگونه می توانید دلسوز باشید بدون اینکه گرفتار نگرش منفی شوهرتان شوید؟

برای انجام این کار، باید درک کنید که همدلی و شفقت مفاهیم متفاوتی هستند. اگر شروع به همدلی با یک فرد بسیار منفی کنید، مرزهای عاطفی سالم وجود نخواهد داشت.

وقتی دلسوز هستید، تصمیم می‌گیرید که احساسات آنها را تأیید کنید، بدون اینکه خودتان را تحت فشار قرار دهید که واقعاً چه احساسی دارد که همسرتان دارد.

پس شنونده ای دلسوز باشید.

7.روی خودآگاهی خود کار کنید

هر فردی در این دنیا با سهم خود از چمدان می آید.

اما به دست آوردن وضوح در مورد خود از طریق خودآگاهی می تواند به شما در محافظت از خود کمک کند. هنگامی که خودآگاه باشید، می توانید به وضوح امكان کنترل خود را درک کنید.

شما می توانید محرک های خود را درک کنید و بنابراین، هنگام زندگی با یک همسر منفی برای خود مرزهایی تعیین کنید. کار بر روی خودآگاهی می تواند به شما کمک کند تا از خود در برابر منفی گرایی در ازدواج محافظت کنید.

8. بپذیرید که نمی توانید مشکلات همسرتان را حل کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، مرزها برای مقابله با نگرش منفی همسر ضروری است.

بخش بزرگی از ایجاد مرزهای عاطفی این است که بپذیرید شما کسی نیستید که راه حل های جدیدی برای آشفتگی عاطفی همسرتان ارائه دهید.

بخش مهمی از نحوه برخورد با همسر منفی باف این است که بدانیم وقتی مردم نگرش منفی دارند، یک شریک فهمیده می خواهند. حلال مشکل نیست به احتمال زیاد، همسرتان فقط از شما می خواهد که او را درک کنید.

مقاله مرتبط: چگونه در برابر خشم همسر رفتار کنیم؟

9.به خود اجازه دهید احساسات مثبت را تجربه کنید و شاد باشید

حالا فقط به این دلیل که شما در یک رابطه منفی هستید به این معنی نیست که لیاقت تجربه شادی را ندارید.

این کاملا ممکن است که شما نگران و مراقبت از همسر خود باشید در حالی که مثبت و شاد باشید.

در فعالیت ها و چیزهایی که باعث شادی شما می شود شرکت کنید.

10.نیازی به قضاوت شریک زندگی خود نیست

وقتی صحبت از نحوه برخورد با همسر منفی باف می شود، یک طرز فکر قضاوتی نتیجه معکوس دارد.

نگرش قضاوت آمیز نسبت به احساسات منفی همسرتان به سادگی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. مسئله این است که شما ممکن است تحت این تصور باشید که می دانید چه چیزی برای همسرتان بهترین است، اما اینطور نیست!

وقتی قضاوت می‌شوید، ممکن است ذهنیت منفی نیز در خود ایجاد کنید! این به این دلیل است که شما درگیر توجه به آنچه فکر می کنید در مورد همسر یا همسرتان اشتباه است، گرفتار خواهید شد.

11.می توانید روی هوش هیجانی خود کار کنید و بالغ باشید

اگرچه هوش هیجانی بخشی از کار بر روی خودآگاهی شماست، اما نیاز به توجه ویژه دارد.

چرا؟ زیرا مسئله اصلی شما برخورد با احساسات منفی همسرتان است.

بنابراین، اگر به خوبی از احساس خود آگاه باشید، چگونه احساسات خود را به درستی بیان کنید، چگونه اتاق را بخوانید و واکنش مناسب نشان دهید، نه تنها از خود محافظت خواهید کرد، بلکه حتی ممکن است به طور غیرمستقیم بر روی همسر خود تأثیر بگذارید تا کار کند. بر روی خودش

12.درمان ممکن است بسیار مفید باشد

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای مقابله با یک بدبین ممکن است تشویق آنها به انتخاب مداخله حرفه‌ای باشد.

ارزش دیدگاه بی طرفانه و حرفه ای منفی گرایی در رابطه بسیار سودمند است.

درمان فقط یک گزینه مناسب برای همسر شما نیست، بلکه ممکن است به شما نیز کمک کند. اگر می خواهید بدانید که چگونه با یک همسر منفی باف برخورد کنید، می توانید یک قرار ملاقات با یک متخصص سلامت روان برای خود رزرو کنید!

یکی دیگر از گزینه های عالی این است که برای زوج درمانی بروید. به این ترتیب، هر دوی شما یاد می گیرید که چگونه با منفی ها مقابله کنید و به طور مشترک روی خود و رابطه کار کنید.

نتیجه

اکنون که می دانید چگونه با یک همسر منفی برخورد کنید، می توانید برای محافظت از خود و نجات ازدواج خود، اجرای این استراتژی ها را شروع کنید. باور کنید یا نه، این استراتژی ها کار می کنند!

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

چگونه با كسي كه به شما خیانت كرده است رفتار كنيد.

چگونه با کسی که به شما خیانت کرده رفتار کنید

وقتی کسی به شما خیانت می‌کند، ممکن است احساس تکان‌دهنده یا حتی بیمارگونه کنید. بالاخره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *