نحوه برگزاري جشن تولد
براي برگزاري تولد شما به عنوان ميزبان بايد ليستي از كارهايي كه بايد انجام دهيد تهيه كنيد.

نحوه برگزاری جشن تولد

جشن تولد یک نفر همیشه یک زمان سرگرم کننده و جشن برای همه افراد درگیر است. اما وقتی میزبان هستید، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد – غذا، بازی، دسر و هدایا – همه اینها می تواند کمی خسته کننده باشد. خوشبختانه، با کمی برنامه ریزی و آمادگی زیاد، جشن تولد شما می تواند به آرامی برگزار شود و مهمانان شما می توانند با احساس خوشحالی ترک کنند.

1.مکانی را برای مهمانی انتخاب کنید.

مطمئن شوید که مکان شما به اندازه کافی بزرگ است که همه مهمانان شما را در خود جای دهد! شما می توانید یک مهمانی در خانه خود، یک پارک محلی، یک رستوران یا كافه، یک فود كورت، یک خانه بازي، یک سالن یا حتی در برخی از باغ ها میزبانی کنید.تاریخ و زمانی را انتخاب کنید که برای اکثر افراد خوب باشد، مانند آخر هفته یا عصر. بچه‌های کوچک ممکن است از یک مهمانی در خانه بازي بيشتر استقبال کنند. افراد مسن احتمالاً با یک مهمانی در خانه یا رستوران موافق هستند.

اگر گردهمایی حضوری الزامي نیست، می‌توانید از طریق چت ویدیویی مهمانی بگیرید. از مهمانان خود دعوت کنید تا به یک جلسه در زوم، Google Hangouts یا Skype بپیوندند، سپس مانند هر مهمانی دیگری غذا بخورید و گپ بزنید.

2. یک تم یا ترکیب رنگی را انتخاب کنید تا لباس مهمانی بر اساس آن باشد.

این کار دکوراسیون و خرید غذا را آسان تر می کند. اگر در حال برنامه ریزی برای یک مهمانی برای یک کودک کوچک هستید، ممکن است کتاب یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه او را انتخاب کنید. اگر مهماني برای یک بچه بزرگتر یا یک جوان باشد، ممکن است چیزی کمی پیچیده تر کار کند.

جنگل ها، حیوانات باغ وحش، دزدان دریایی، شاهزاده خانم ها و زندگی اقیانوسی همگی تم های سرگرم کننده ای هستند که برای یک بچه کوچک انتخاب می شود. تم علمی تخیلی، فيلم، و ساحل همگی مضامین عالی برای نوجوانان هستند.

افراد مسن احتمالاً نیازی به تم ندارند، بنابراین می‌توانید به جای آن رنگ‌های سرگرم‌کننده مهمانی را انتخاب کنید.

3. دعوت نامه ها را چند هفته قبل ارسال کنید.

این كار  به مهمانان شما زمان زیادی می دهد تا زمان تولد را در برنامه خود قرار دهند. چند هفته قبل از مهمانی، دعوت نامه های کاغذی، دعوت نامه های ایمیلی، یا پیام های متنی را برای همه مهمانان خود ارسال کنید. اگر میهمانی برای فرزندتان برگزار می کنید، از او بخواهید در کلاس به همكلاسي هايش دعوت نامه بدهد. می‌توانید دعوت‌نامه‌هایی بخرید که با تم مهمانی‌تان مطابقت داشته باشد. حتما زمان و مکان مهمانی را در دعوتنامه یادداشت کنید.

4. برای غذا دادن به مهمانان فینگر فود بخرید.

مهمانان شما احتمالاً هنگام راه رفتن و گپ زدن غذا می خورند. غذاهایی مانند چیپس، ساندویچ، و بستنی‌ها را که به راحتی می‌توانید در حال حرکت میل کنید، انتخاب کنید.

اگر میزبان یک مهمانی کودکان هستید، حتما با والدین دیگر مشورت کنید تا ببینید آیا کسی محدودیت های غذایی يا آلرژي دارد یا خیر.

پاپ کورن، چوب شور، واسمارتيز ها همگی فینگر فودهای سرگرم کننده ای هستند که مهمانان شما می توانند بخورند.

اگر یک جایگزین سالم می‌خواهید، سبزیجات یا میوه‌های تازه را امتحان کنید.

افراد مسن ممکن است غذاهایی را دوست داشته باشند که کمی شیک تر باشد، مانند مینی ساندويچ ها. اگر میزبان بچه ها و بزرگسالان هستید، سعی کنید غذاهای متنوعی تهیه کنید که همه دوست داشته باشند.

براي برگزاري تولد از قبل برنامه ريزي كنيد.

5. انواع نوشیدنی و مقداری یخ آماده كنيد.

شما نمی توانید غذا بدون نوشيدني داشته باشید! برای مهمانی آب میوه، دوغ و نوشابه تهيه كنيد.  تمام شدن یخ هیچ وقت جالب نیست، بنابراین مطمئن شوید که در روز مهمانی يخ كافي ذخیره کرده اید.

6. کیک تولد را بخرید (یا درست کنید).

این مهمترین بخش مهمانی است. اگر می خواهید برای تهیه کیک خود از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید، چند روز قبل به قنادي محل خود بروید تا كيك خود را سفارش دهید. در صورتي كه احساس ماجراجویی می کنید، می توانید کیک را خودتان از شب قبل درست کرده و تزئین کنید.

اگر مهمانی شما تم دارد، کیک را مطابق با آن تزئین کنید. می توانید از رویه های کیک فوندانت، فراستینگ یا پلاستیکی برای تزیین مفرح و آسان استفاده کنید.

اگر نمی خواهید با بریدن یک کیک بزرگ برای همه مهمانان خود کنار بیایید، به جای آن تعدادي کاپ کیک تهیه کنید. همچنین می‌توانید مقداری از کوکی‌ها را به عنوان یک خوراکی شیرین اضافه کنید.

فراموش نکنید که شمع بخريد!

7. برای اینکه مکان شما جشن به نظر برسد، تزئیناتی بچینید.

مطمئن شوید که تزئينات محل متناسب با موضوع شما هستند! بادکنک‌ها، بنرها و آويزها همگی از آثار کلاسیک تولد هستند. سعی کنید بیرون و داخل مکان خود را تزئین کنید تا حال و هوای بقیه مهمانی را ایجاد کنید.

اگر به دنبال تم حیوانات هستید، برش هایی از حیوانات جنگل، حیوانات باغ وحش یا حیوانات آبزی قرار دهید.

اگر میزبان یک مهمانی برای یک نوجوان یا جوان هستید، سعی کنید یک بنر سرگرم کننده «تولدت مبارک» قرار دهید. یا، یک مهمانی مرموز قتل با تار عنکبوت و ظروف نقره قدیمی را امتحان کنید. همچنین می توانید چند کلاه مهمانی یا عینک احمقانه برای مهمانان بگذاريد. اگر مهمانی را بیرون برگزار می‌کنید، چراغ‌های فضای باز یا فانوس‌های آویزان استفاده كنيد.

8. بازی های مهمانی سرگرم کننده را با مهمانان خود انجام دهید.

این امر به ویژه برای مهمانی هایی که بچه های زیادی دارند بسیار مهم است. بچه های کوچک ممکن است از سنجاق دم به الاغ لذت ببرند. بچه‌های بزرگتر ممکن است ساختن اسلایم را دوست داشته باشند.

نوجوانان و بزرگسالان احتمالاً نیازی به بازی یا فعالیتی برای انجام در مهمانی ندارند. فقط مطمئن شوید که موسیقی و تنقلات زیادی برای خوردن وجود دارد.

حتی می‌توانید سرگرمی‌های زنده، مانند یک گروه موسیقی یا دی‌جی، برای یک بزرگسال مسن‌تر داشته باشید.

9. در طول مهمانی تعداد زیادی عکس بگیرید.

به‌عنوان میزبان، احتمالاً می‌خواهید تمام تفریحات مهمانانتان را به خاطر بسپارید. تلفن یا دوربین دیجیتال خود را بردارید و مدتی را به قدم زدن در مهمانی بگذرانید تا از مردم عکس بگیرید.

می‌توانید عکس‌ها را بعداً بعد از مهمانی بفرستید تا همه به یاد بیاورند که چه لحظات خوبی را سپری کرده‌اند!

اگر می‌خواهید عکس‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی پست کنید، یک هشتگ سرگرم‌کننده درست کنید.

10.از گیرنده بخواهید هدایای خود را در طول مهمانی باز کند.

این یکی از سرگرم کننده ترین سنت های مهمانی است. تقریباً در اواسط جشن، از همه بخواهید بنشینند و دختر یا پسر تولد را تماشا کنند که هدایایی را باز می کند.

این امر به ویژه در هنگام مهمانی برای یک بچه کوچک مهم است. همیشه برای دوستانشان جالب است که ببینند چه نوع اسباب بازی ها و بازی هایی دارند.

اگر می خواهید این لحظه را برای همیشه به خاطر بسپارید، از کسی بخواهید که باز كردن هدايا را با تلفن خود ضبط کند.

اگر میزبان یک مهمانی برای یک فرد مسن هستید، باز کردن هدایا در حضور همه ضروری نیست. با این حال، هنوز هم می تواند سرگرم کننده باشد!

اگر می‌خواهید کارت‌های تشکر ارسال کنید، مطمئن شوید که هر هدیه از طرف چه کسی است.

مقاله مرتبط: آموزش مهارت های اجتماعی برای کودکان

11″.تولدت مبارک” را بخوانید و شمع ها را فوت کنید.

یکی دیگر از سنت های تولد که نمی توانید فراموش کنید آهنگ تولد است! وقتی همه از تنقلات و فینگر فود خوردند، شمع ها را روشن کنید و قبل از اینکه دختر یا پسر تولد آنها را فوت کند، «تولدت مبارک» را بخوانید.

پس از آن، می‌توانید کیک را برش بزنید و تکه‌های آن را به همه مهمانانتان بدهید تا از آن لذت ببرند.

اگر تصمیم به کاپ کیک گرفته ايد، به جای آن چند شمع در یک کیک کوچک قرار دهید.

12. هنگام خروج مهمانان کیسه های يادگاري را به آنها بدهید.

این یک راه سرگرم کننده برای تشکر از مهمانان خود برای آمدن است. برای مهمانی‌های بچه‌های کوچک، سعی کنید کیف‌هایی با وسایل هنری یا اسباب‌بازی‌های کوچک بسازید که بچه‌ها ممکن است دوست داشته باشند. برای مهمانان مسن تر، شکلات های فانتزی انتخاب مناسبي است.

مطلب پیشنهادی

چگونه به ظاهر خود افتخار كنيم.

چگونه به ظاهر خود افتخار کنیم

اعتماد به نفس می تواند واقعاً كم شود، به خصوص اگر به خودتان سخت بگیرید. …

شوهر تنبل

چگونه یک شوهر تنبل را مدیریت کنیم

شما شوهرتان را دوست دارید، اما نمی توانید به رفتار تنبل او توجه نکنید. آیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *