ورزش همراه همسر
وقتي همراه همسرتان ورزش مي كنيد ازدواج شما محكم تر مي شود

7 دلیل برای ورزش کردن زن و شوهر همراه هم

همه ما می دانیم که ورزش تقریباً برای همه جنبه های زندگی ما چقدر مفید است. سلامت مغز را تقویت می کند، ایمنی را بهبود می بخشد، به هضم غذا کمک می کند و کیفیت خواب را افزایش می دهد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ورزش با هم چگونه رابطه شما را بهبود می بخشد؟

ورزش کردن با همسرتان می تواند رابطه شما را با طرق مختلف به طور چشمگیری بهبود بخشد. در اینجا نحوه ورزش با شریک زندگی آورده شده است:

ورزش كردن همراه همسر سلامتي شما را بهبود مي بخشد.
Young Couple Jogging Together

1. افزایش احساس مثبت نسبت به دیگری

وقتی کارهایی را با هم انجام می دهید که از آنها لذت می برید، از این طریق قدرت تداعی اتفاق می افتد و باعث مي شود از رابطه خود لذت ببريد.

2. اندورفین به شما احساس خوبی می دهد

ورزش باعث اندورفین می شود. اندورفین در حین ورزش به دو دلیل اصلی می شود.

اولا، به عنوان مسکن های طبیعي برای کاهش درد عمل می کنند.

ثانیاً، اندورفین ها با تحریک شادی دوپامین، خلق و خو را بالا می برند. دوپامین که به عنوان یک عامل مهم می شود، باعث می شود احساس خوبی نسبت به یک فعالیت خاص داشته باشیم.

اگر در موقعیتی قرار داشتیم که نیاز به تلاش داشتیم، مغز باید درباره آنچه اتفاق افتاده است یاد بگیرد تا بتوانیم در آینده تصمیمات هوشمندانه تری بگیریم..

به طور خلاصه، اندورفین به شما احساس خوبی می دهد. وقتی هنگام انجام کاری با طرف مقابل احساس خوبی داشته باشید، احساس مثبت را با آنها مرتبط مي کنید.

ورزش منظم با شریک زندگی تان به شما کمک می کند تا از همراهی یا به طور منظم لذت ببرید. متوجه شد که به راحتی در مجاورت آنها احساس خوبی به شما می دهد.

3. زمان با کیفیت

یکی از بزرگترین مشكلات رابطه گذراندن زمان بي كيفيت كنار همسر است.از آنجایی که هدف اصلی ما از عشق به همسر به فرزندپروری یا کار کردن برای مخارج خانواده تغییر می کند، فراموش کردن عشق بسیار آسان می شود.

ورزش کردن به عنوان یک زوج برای جلسه ورزشی روزانه شما این اطمینان را می دهد که با آن فرد زمان تنهایی را با کیفیت سپري كرديد.

4. موضوعي برای صحبت کردن به شما می دهد

درک متقابل و ارتباط دو مؤلفه مهم یک گفتگوی معنادار است. در ابتدا، این دو جزء به راحتی در یک رابطه جدید ملاقات می کنند.

هر دو طرف علاقه مند به شناخت همسر خود هستند با پیشرفت ازدواج، شوهر ممکن است بیش از حد در پروژه جدید خود در محل کار صحبت کند، در حالی که زن می‌خواهد در مورد آخرین پویایی‌های اجتماعی در شغل خود صحبت کنند.

بدون زمینه یا ارتباط کافی، زن و شوهر ممکن است علاقه خود را به زندگی  فعلی از دست بدهند. فقط در مورد شغلشان صحبت كنند.

زن و شوهر به چیزی برای صحبت نیاز دارند که هر دوی آنها را درگیر کند – چیزی که هر دو به طور فعال با هم درگیر آن هستند.

شروع یک ورزشی جدید با هم زن و شوهر را به هم نزدیکتر می کند زیرا شوهر یاد می گيرد از زن قدردانی کند که هرگز تسلیم نمی شود در حالی که زن خواهد دید که شوهر قوی تر از آنچه به نظر می رسد است.

5. تنش را کاهش می دهد

من معتقدم رابطه ای که اصطکاک نداشته باشد، رابطه واقعی نیست. منظورم چیست؟ هر چه به کسی نزدیک‌تر شوید، احتمال بیشتری وجود دارد که مناطقی را پیدا کنید که باید مصالحه کنید.

همه افراد یکسان نیستند و تفاوت در برخی اصول می تواند منجر به ناامیدی شود. اینها ممکن است شامل رویکردی باشد که باید هنگام بزرگ کردن بچه ها در نظر گرفت، چگونه پول اضافی را خرج کرد یا خانه باید چگونه باشد.

اثرات تسکین دهنده درد، بهبود خلق و خو و افزایش تمرکز اندورفین به زوج ها کمک می کند تا سریعتر به راه حل برسند.

مشکلات کمتر دراماتیک به نظر می‌رسند، احساسات منفی از بین می‌روند و درک دیدگاه طرف مقابل در مورد موضوع برای هر دو طرف آسان‌تر خواهد بود.

افزایش انرژی و کاهش تنش ناشی از ورزش دلیل مهمی است که چرا زوج ها باید با هم عرق کنند.

6. کاهش احساس استرس و اضطراب

یکی دیگر از دلایل حیاتی که چرا ورزش تنش احتمالی بین دو نفر را کاهش می‌دهد، اثر منحصر به فرد آن بر کورتیزول است. کورتیزول که به عنوان هورمون استرس شناخته می شود، زمانی ترشح می شود که مغز سختی یا خطر را احساس کند.

یکی از نقش های اصلی آن این است که بدن را برای افزایش بازده فیزیکی برای فرار از تهدید یا مقابله با وضعیت موجود آماده کند. هنگامی که کورتیزول آزاد می شود، اما ورزش به دنبال آن انجام نمی شود، بدن تصور می کند که تهدید هنوز در دسترس است و بدن را برای فعالیت بدنی آماده نگه می دارد.

این همان چیزی است که باعث ایجاد گره در عضلات پشت یا سردرد ناشی از استرس زیاد می شود. ورزش به تنظیم سطح کورتیزول کمک می کند زیرا به طور غیرمستقیم به بدن می گوید که با این وضعیت مقابله شده است و بدن می تواند به حالت طبیعی و آرام خود بازگردد.

به همین دلیل است که ورزش یک کاهش دهنده استرس فوق العاده است.

ورزش کردن با هم می تواند تنش بین دو نفر را کاهش دهد. علاوه بر این، کاهش استرس با شریک زندگی‌تان باعث می‌شود که به شما این فکر را ندهد که برای بازگشت به حالت آرامش، از او فاصله بگیرید.

بنابراین، ورزش کردن با شریک زندگی‌تان، احساس آرامش و لذت را نسبت به طرف مقابلتان بهبود می‌بخشد، در حالی که احساس ناامیدی یا بدبختی نسبت به آن شخص را کاهش می‌دهد.

7. با هم به اهداف برسید

هیچ چیز مردم را به اندازه داشتن یک هدف مشترک به هم نزدیک نمی کند. به همین دلیل است که تیم های ورزشی اغلب از آنچه که به اعضای خانواده خود هستند به یکدیگر نزدیک تر هستند.

وقتی شما و همسرتان برای رسیدن به یک هدف تلاش می کنید. به احتمال زیاد می خواهید به آنها کمک کنید تا پیشرفت بیشتری داشته باشند، زیرا به طور مستقیم بر عملکرد شما تأثیر می گذارد.

این نه تنها به شما علاقه خاصی به سلامت شریک زندگی خود می دهد و باعث می شود که به طور روزانه نسبت به او احساس دلسوزی کنید. بلكه ورزش می تواند رابطه شما را بهبود بخشد.

مقاله مرتبط: 20 راز برای شاد ماندن در ازدواج بعد از به دنيا آمدن بچه ها

نتیجه

تمرینات دو نفره می تواند رابطه شما را بهبود بخشد و به شما و همسرتان حس رفاقت بدهد. شما آنها را به عنوان بزرگترین طرفدار و حامی مادام العمر خود خواهید دید، به جای کسی که برای کنار آمدن با او تلاش می کنید. هرچه به عنوان یک زوج با موانع بیشتری روبرو شوید، بیشتر به عنوان یک واحد با هم پیوند خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که فعالیتی را پیدا کنید که هر دو از آن لذت ببرید و از هر دو هدف خود حمایت کنید. ممکن است لازم باشد چیزهای مختلفی را امتحان کنید قبل از اینکه مناسب مناسب را پیدا کنید.

برخی از زوج ها با دویدن صبح زود بهترین عملکرد را دارند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند زوج دیگری را در زمین اسکواش به چالش بکشند یا كنار هم حركات موزون انجام دهند. شما واقعاً می توانید زندگی فیزیکی و اجتماعی خود را همزمان بهبود بخشید!

مطلب پیشنهادی

راه هايي كه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

11 راه برای اینکه به يك زن نشان دهيد دوستش داريد.

ایجاد احساس دوست داشتن، امنیت و احترام به زن زندگی شما، پایه ای عالی برای …

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *