زوج هاي متاهل چقدر رابطه جنسي دارند.
زوج هاي متاهل از خودشان سوال مي كنند چقدر رابطه جنسي نرمال است.

زوج های متاهل چقدر رابطه جنسی دارند؟

بسیاری از زوج هایی که در اتاق خواب بی حوصله هستند می پرسند، “زوج های متاهل چند وقت یکبار رابطه جنسی دارند؟”

در رابطه با فراوانی رابطه جنسی در ازدواج هیچ  حالتي طبیعی نیست. در حالی که برخی از زوج ها هر روز جلسات عشق ورزی دارند، برخی دیگر از زندگی جنسی خوب خود كم كرده اند.

اگر با مشكل در زندگی جنسی خود دست و پنجه نرم می کنید، این جمله احتمالاً حال شما را بهتر نمی کند. لطفا به یاد داشته باشید که می توانید زندگی جنسی خود را بهبود بخشید. با ما همراه باشید، ممکن است راهی برای بهبود زندگی جنسی خود پیدا کنید.

اهمیت رابطه جنسی

مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد نشان می دهد که یک آمریکایی در دهه 20 به طور متوسط 80 بار در سال، یعنی 6 بار در ماه و یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارد. به نظر زیاد نیست؟

هیچ پاسخ مطلقی برای رابطه جنسی زوج های متاهل وجود ندارد. با این حال، رابطه جنسی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی زناشویی است.

زوج های متاهل چند بار رابطه جنسی دارند؟

شما احتمالاً به دنبال یک نقطه مرجع برای تشابه با آن برای تعیین وضعیت زندگی جنسی خود هستید. در اینجا چند یافته هیجان انگیز در مورد اینکه زوج های متاهل چقدر رابطه جنسی دارند، آورده شده است.

مجله نیوزویک در نظرسنجی خود دریافت که زوج های متاهل حدود 68.5 بار در سال یا کمی بیشتر از میانگین رابطه جنسی دارند. این مجله همچنین دریافت که در مقایسه با افراد مجرد، زوج های متاهل 6.9 برابر بیشتر در سال رابطه جنسی دارند.

منبع دیگری نشان می دهد که زوج های متاهل زیر 30 سال حدود 112 بار در سال رابطه جنسی دارند.

نتایج نظرسنجی جنسی در سال 2019 نشان می‌دهد که اکثر زوج‌های متاهل به رابطه جنسی اهمیت می‌دهند و رضایت بیشتری از رابطه را هنگام داشتن یک رابطه جنسی انحصاری با همسر خود گزارش می‌دهند.

در مطالعه دیگری توسط دکتر دیوید شنارچ، که بیش از 20000 زوج را مورد مطالعه قرار داد، 26 درصد از زوج ها یک بار در هفته و به احتمال زیاد یک یا دو بار در ماه رابطه جنسی دارند.

سپس مطالعه دیگری در سال 2017 انجام شد که نشان داد ارتباط قوی بین رابطه جنسی، رفاه، محبت و خلق و خوی مثبت وجود دارد.

مطالعه دیگری در سال 2019 ارتباط بین رابطه جنسی و رضایت جنسی و اوج لذت هاي جعلی کمتر توسط زنان را نشان داد.

زوج های متاهل با توجه به سنشان چند وقت یکبار رابطه جنسی دارند

مطالعه‌ای که توسط جامعه‌شناسان Pepper Schwartz، Ph.D. و James Witte، Ph.D. منتشر شده در AARP انجام شد، بیان می‌کند که افراد مسن‌تر از 50 سال رابطه جنسي کمتری نسبت به افراد جوان دارند.

این مطالعه بر روی بیش از 8000 نفر انجام شد که از این میان 31 درصد از افراد چند بار در هفته، 28 درصد چند بار در ماه و 8 درصد از زوج ها فقط یک بار در ماه رابطه جنسی دارند. 33 درصد از زوج ها از این افراد گفتند که تقریباً هرگز رابطه جنسی ندارند.

یک مطالعه منتشر شده در سال 2015 بیان می کند که 36 درصد از زنان و 33 درصد از مردان در دهه 70 زندگی خود دو بار در ماه رابطه جنسی دارند. 19 درصد از مردان فعال از نظر جنسی و 32 درصد از زنان فعال جنسی در دهه 80 زندگی خود دو بار در ماه رابطه جنسی دارند.

یک روانشناس و درمانگر جنسی می گوید که با افزایش سن، تمایلات جنسی تغییر می کند و بدون شک کاهش می یابد. او اضافه کرد که افراد ممکن است زمان بیشتری را برای برانگیختگی و اوج لذت صرف کنند، میل آنها کاهش می یابد و با بالغ شدن رابطه، دفعات رابطه جنسی کاهش می یابد.

در حالی که بسیاری از مطالعات تأیید می کنند که زندگی جنسی با افزایش سن کاهش می یابد، تعداد مشخصی از زوج های متاهل وجود ندارد که رابطه جنسی داشته باشند. ممکن است برای افراد مسن از دست دادن علاقه به رابطه جنسی معمول باشد، اما برای همه صدق نمی کند.

میانگین تعداد دفعاتی که زوج های متاهل در هفته عشق می ورزند

نظرسنجی انجام شده بر روی 660 زوج متاهل در سال 2018 توسط نظرسنجی عمومی جامعه بیان می کند که 25٪ از زوج ها یک بار در هفته، 16٪ 2-3 بار در هفته، 5٪ بیش از چهار بار در هفته رابطه جنسی داشتند.

از این زوج ها 17 درصد یک بار در ماه و 19 درصد 2 تا 3 بار در ماه رابطه جنسی داشتند. 10 درصد از زوج ها گفتند که در سال قبل اصلاً رابطه جنسی نداشته اند و 7 درصد فقط یک یا دو بار در سال رابطه جنسی داشته اند.

مقاله مرتبط: 30 نشانه عشق در رابطه جنسي

آیا میل جنسی شما طبیعی است یا از بین رفته است؟

باور کنید یا نه، رابطه جنسی، پیوندی است که زوج‌ها را کنار هم نگه می‌دارد، علاوه بر این تنها دلیل وجود زندگی بر روی زمین است. اما، امی لوین، مربی جنسی بیان می کند که میل جنسی سالم برای هر فردی متفاوت است.

بیایید ببینیم – آیا میل جنسی بالاتری نسبت به همسرتان دارید؟ یا از رد کردن مکرر پیشرفت های جنسی خود ناامید شده اید؟

اگر پاسخ یک یا هر دو سؤال مثبت است، حتماً از خود پرسیده اید که آیا میل جنسی بیشتری نسبت به دیگران دارید یا اینکه شریک زندگی شما فاقد میل جنسی است.

اگر میل جنسی نسبتاً پایین تری دارید، باید با سؤالات مشابهی احاطه شوید.

همه این صحبت ها در مورد رابطه جنسی در ازدواج فقط به دو سؤال خلاصه می شود:

معمولاً زوج های متاهل چند وقت یک بار رابطه جنسی دارند؟

آیا با تعداد دفعاتی که با شریک زندگی خود رابطه جنسی دارید تفاوت قابل توجهی دارد؟

اگر پاسخ سوال آخر بله است، پس چه کسی میل جنسی بیش از حد یا کمبود دارد؟

با این حال، دکتر ایان کرنر، همیشه معتقد است که در مواجهه با تعداد دفعات رابطه جنسی زوج ها، هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد.

زوج ها میل جنسی متفاوتی دارند

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید از واریانس قابل توجه این آمار که تأیید می کند زوج های متاهل چند بار رابطه جنسی دارند، به راحتی می توان فهمید که هیچ “طبیعی” وجود ندارد. در بسیاری از مطالعات، محققان و درمانگران گفتند که بستگی به زوج دارد.

میل جنسی هر فرد متفاوت است، ازدواج هر زوج متفاوت است و زندگی روزمره آنها متفاوت است. از آنجایی که فاکتورهای زیادی دخیل هستند، دانستن اینکه چه چیزی “طبیعی” است دشوار است.

رابطه جنسی پس از ازدواج به متغیرهای زیادی بستگی دارد، بنابراین بهتر است سوالاتی مانند:

چه چیزی برای شما و همسرتان عادی است؟

هر یک از شما دوست دارید “عادی” خود چگونه باشد؟

اگر هر دوی شما یک بار در هفته یا یک بار در ماه خوشحال باشید، مهم نیست که زوج های دیگر چه می کنند. اما اگر یکی یا هر دوی شما راضی نیستید، شاید بتوانید یک موضوع عادی جدید مذاکره کنید.

در اکثر زوج‌ها، یک نفر همیشه تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارد و دیگری تمایل کمتری به رابطه جنسی دارد.

همچنین، میل جنسی شما یکنواخت و همیشه یکسان نخواهد بود.

عوامل زیادی می توانند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارند، مانند:

1. استرس

2. دارو

3. خلق و خو

4. تصویر بدن

5. تغییرات در زندگی مانند زایمان، مرگ یکی از عزیزان یا دور شدن

اگر میل جنسی شما برای مدتی کاهش یافته است، عملاً هیچ دلیلی وجود ندارد که شما عصبانی شوید. احتمالاً یک توضیح منطقی برای این وجود دارد.

این نحوه مدیریت شماست که تفاوت را ایجاد می کند.

چقدر رابطه جنسی برای شاد بودن لازم است؟

“سکس نه تنها اساس زندگی است، بلکه دلیل زندگی است.” – نورمن لیندسی.

یک زوج متاهل چقدر باید برای جلوگیری یا غلبه بر جدایی رابطه، خیانت و رنجش در ازدواج، عشق ورزیدن داشته باشند؟

شادي يك زوج متاهل با رابطه جنسي ارتباط مستقيم دارد.

شادی را می توان به راحتی با زندگی جنسی سالم مرتبط کرد.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که هر چه رابطه جنسی بیشتر باشد، بهتر است، و نقطه ای وجود داشت که شادی کاهش یافت. این مطالعه توسط انجمن شخصیت و روانشناسی اجتماعی منتشر شد و 30000 زوج در ایالات متحده را به مدت 40 سال مورد بررسی قرار داد.

بنابراین چقدر رابطه جنسی در ازدواج باید با شادی برابری کنید؟

به گفته محققان هفته ای یکبار. به طور کلی، رابطه جنسی بیشتر ازدواج به افزایش شادی کمک می کند، اما روزانه ضروری نیست. هر چیزی بالاتر از یک بار در هفته افزایش قابل توجهی در شادی نشان نمی دهد.

البته، اجازه ندهید که این بهانه ای برای عدم داشتن رابطه جنسی بیشتر باشد. شاید شما و همسرتان کم و بیش دوست دارید این کار را انجام دهید. نکته مهم این است که با هم ارتباط برقرار کنید و بفهمید چه چیزی برای هر دوی شما مفید است.

رابطه جنسی می تواند استرس را کاهش دهد و شما را به عنوان یک زوج به هم نزدیکتر کند.

حدس بزن چی شده؟ یک توضیح علمی مناسب پشت جمله فوق وجود دارد. رابطه جنسی مسئول افزایش اکسی توسین، به اصطلاح هورمون عشق است که به ما کمک می کند تا با هم پیوند برقرار کنیم و اعتماد ایجاد کنیم.

اکسی توسین به ما این امکان را می دهد که میل به پرورش و پیوند را احساس کنیم. اکسی توسین بالاتر نیز با احساس سخاوت ارتباط دارد. – پتی بریتون، دکترا

بنابراین اگر هر دوی شما بیشتر می خواهید، آن را دنبال کنید!

میل جنسی کم و سایر دلایل رایج برای ازدواج بدون رابطه جنسي

اگر رابطه جنسی حتی در ذهن شما نباشد چه؟ به همان اندازه که آماری وجود دارد که میانگین تعداد دفعات عاشقی زوج های متاهل در هفته را ثابت می کند، بخشی از زوج ها نیز در یک ازدواج بدون رابطه هستند.

متأسفانه، بسیاری از افراد و حتی گاهی اوقات هر دو نفر در ازدواج یا میل جنسی ندارند یا چیز دیگری مانع آنها می شود.

طبق مجله نیوزویک، 15 تا 20 درصد از زوج ها در یک ازدواج “بدون جنسی” هستند که برابر با داشتن رابطه جنسی کمتر از 10 بار در سال است.

سایر نظرسنجی ها نشان می دهد که حدود 2 درصد از زوج ها رابطه جنسی صفر دارند. البته، دلایل همیشه بیان نشده است – این می تواند به دلیل تعدادی از عوامل باشد که میل جنسی پایین تنها یکی از آنهاست.

میل جنسی کم می تواند برای هر دو جنس اتفاق بیفتد، اگرچه زنان بیشتر آن را گزارش می کنند.

طبق گزارش USA Today، 20 تا 30 درصد از مردان میل جنسی کمی دارند یا اصلاً میل جنسی ندارند و 30 تا 50 درصد از زنان می گویند که میل جنسی کمی دارند یا اصلاً میل جنسی ندارند.

محققان می گویند هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، تمایل بیشتری به انجام آن دارید.

ميل جنسي

میل جنسی یک چیز هیجان انگیز است. میانگین تعداد دفعاتی که زوج‌های متاهل در هفته باعث می‌شوند سطح میل جنسی افراد به شدت عشق را تعیین کند.

به نظر می رسد برخی از افراد با میل جنسی بالا یا پایین متولد می شوند، اما بسیاری از عوامل دیگر می توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند.

اینکه رابطه شما چقدر خوب پیش می رود می تواند یک عامل باشد. با این حال، سوء استفاده جنسی در گذشته، تعارضات روابط، خیانت، خودداری از رابطه جنسی و بی حوصلگی می توانند عوامل دیگری باشند که در زندگی جنسی ناسالم نقش دارند.

چگونه می توان رضایت جنسی را در زندگی زناشویی افزایش داد؟

اگر تعجب می‌کنید که دیگران چقدر رابطه جنسی دارند، می‌تواند به این دلیل باشد که در زندگی زناشویی خود در جایی که می‌خواهید از نظر جنسی رفتار کنید، نیستید. اتفاق می افتد. همه ما فراز و نشیب هایی را پشت سر می گذاریم. زمان‌های استرس، مانند جابجایی، تولد نوزاد یا بیماری، همگی می‌توانند به طور موقت مانع شوند.

همچنین، زوج‌ها تمایل به کاهش مداوم تمایل جنسی پس از ازدواج را نسبت به آنچه قبل از گفتن «من انجام می‌دهم» تجربه می‌کنند.

یک نظرسنجی نشان داد که افت فراوانی جنسی، صرف نظر از سن همسران و مدت زمان ازدواج، همه جا وجود دارد.

اما اگر مدتی است که شما و شریک زندگیتان در وضعیت منفی قرار داشته اید و به نظر می رسد دلیل قابل توجهی وجود ندارد، صحبت با یک درمانگر جنسی گزینه خوبی است.

یک درمانگر زناشویی خوب می تواند به شما کمک کند تا ریشه مشکل رابطه جنسی را پیدا کنید و به شما کمک کند تا دوباره شما را دور هم جمع کند.

فراتر از رابطه جنسی، کتاب های بسیار خوبی در مورد رابطه جنسی و ازدواج وجود دارد که شما و همسرتان می توانید با هم بخوانید تا ایده بگیرید.

همچنین، اگر هر دو می‌خواهید دوباره وصل شوید، چرا تعطیلات آخر هفته را برای شروع سریع برنامه‌ریزی نکنید؟

7 نکته برای سالم نگه داشتن زندگی جنسی

به دنبال نکات بیشتری برای برانگیختن اشتیاق در زندگی جنسی زناشویی خود هستید؟ در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند:

کیفیت رابطه جنسي را در مقابل کمیت را در نظر بگیرید

رضایت جنسی در ازدواج ناشی از کیفیت و دفعات رابطه جنسی زوجین است.

یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید کیفیت در مقابل کمیت رابطه جنسي بين شما و همسرتان است.

این درک به شما کمک می کند تا بر چالش های مربوط به ازدواج و رابطه جنسی غلبه کنید، زیرا در حال حاضر، فقط افزایش مقدار، نقطه کانونی زندگی جنسی شما نخواهد بود.

به یاد داشته باشید که سلامت زندگی جنسی زناشویی خود را با کیفیت و نه کمیت اندازه گیری کنید. در اینجا کیفیت رابطه جنسی شامل موارد زیر است:

بحث در مورد پوزیشن های جنسی که باعث رضایت هر دو طرف می شود

در مورد نیازهای جنسی خود صحبت کنید

درگیر شدن در رابطه جنسی دهانی

تحریک اندام تناسلی

بوسیدن و نوازش کردن

با فاکتورگیری در ترجیحات شریک زندگی خود آزمایش کنید

1. برنامه ریزی جنسی می تواند ازدواج شما را نجات دهد

اگر هر دوی شما عاشق رابطه جنسی در هنگام داشتن آن هستید، عالی است!

بسیاری از محققان پیشنهاد می‌کنند که آن را برنامه‌ریزی کنید. به نظر می‌رسد روباتیک است، اما زمانی که شروع به کار کنید، چیزی جز حالت رباتیک است و در افزایش رضایت در زندگی جنسی زناشویی مؤثر است.

برنامه ریزی رابطه جنسی به این معنی است که اولویت بیشتری دارد.

برنامه ریزی برای رابطه جنسي چیز بی سابقه ای نیست. زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، اغلب قبل از انجام عمل جنسی، برنامه‌ریزی جنسی خود را انجام می‌دهند. مگان فلمینگ، دکترا، و یک درمانگر جنسی و رابطه در شهر نیویورک، زوج ها را تشویق می کنند تا لحظات صمیمی خود را با هم برنامه ریزی کنند.

با این حال، همانطور که فلمینگ بیان کرد، تنها مشکل برنامه‌ریزی رابطه جنسی این است که «شما نمی‌دانید در آن زمان هر دو چه احساسی خواهید داشت، و ما نمی‌توانیم به خود فرمان دهیم که برانگیخته شویم»، اما می‌توانید «شرایطی را ایجاد کنید که احتمال وقوع رابطه جنسی را افزایش دهید.”

2. احساسات منفی را در ازدواج متوقف کنید

اگر کیفیت رابطه جنسی شما پایین است، به همین دلیل است که مقدار آن نیز پایین است. در ازدواج، رابطه جنسی پیوندی است که مهم است.

اگر کاهش میل جنسی خود را تجربه می کنید، بررسی کنید که آیا این به دلیل احساسات منفی در مورد ازدواج، همسر یا خودتان است.

دیدگاه منفی در مورد ازدواج می تواند ناقوس مرگ برای زندگی جنسی متاهل باشد.

تمرین جملات تاکیدی مثبت در مورد شریک زندگی‌تان، توقف مقایسه‌های ناعادلانه، رهاسازی احساسات منفی با برقراری ارتباط آشکار و خودباوری می‌تواند به شما کمک کند تا در زندگی مشترکتان مثبت بمانید.

هر چیزی که در مورد ازدواج کشف می کنید، مطمئن شوید که زمانی را صرف انجام کاری سازنده در مورد آن می کنید تا بتوانید بیشتر از مزایای رابطه جنسی لذت ببرید.

3. در خانه ظاهر خوب و احساس جذابیت داشته باشید

هیچ کتاب قانونی در مورد اینکه چه زمانی و کجا احساس جذابیت داشته باشید وجود ندارد، و همچنین لازم نیست که خيلي خوش‌قیافه باشید. با این حال، معمول است که در زندگی زناشویی وارد یک منطقه راحت شوید و از احساس یا تلاش برای ظاهر و احساس جذابيت خودداری کنید.

لولاهای خود را شل کنید و با تمرکز بر آنچه در مورد خودتان بیشتر دوست دارید، به سمت جذابیت درونی خود بروید. انرژی خود را به تمام نکات مثبت و مورد علاقه خود هدایت کنید.

هر روز عشق به خود و مراقبت از خود را تمرین کنید.

یک مدل موی جدید برای خود بسازید، کمد لباس خود را اصلاح کنید، آرایش جدید بخرید—هر کاری برای شروع روتین انجام دهید و اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید. کمی چیزها را تغییر دهید و مورد توجه شریک زندگی خود قرار بگیرید،

4. راز هاي خود را حفظ کنید

هرچقدر که به نظر غیرشهودی می رسد، همه چیز را در مورد خودتان برای شریک زندگی تان فاش نکنید.

با آشکار کردن جنبه های مختلف خود، به تدریج آنها را غافلگیر کنید. به همین ترتیب، نیازی به دانستن همه چیز در ذهن شریک زندگی خود ندارید. به خودتان اجازه دهید که شگفت زده شوید، با سایه های مختلف شخصیت، خیالات و خواسته های آنها جذب شوید.

5. جذابيت را به رابطه خود بازگردانید

انتظار یک قرار باعث ایجاد هیجان بین شما دو نفر می شود. در حین قرار ملاقات، به بوسیدن بپردازید. بوسیدن یک راه عالی برای نشان دادن تمایل به شریک زندگی است.

نوازش گونه‌ها و پشت همسرتان یا گرفتن دست‌های او در حین بوسیدن می‌تواند برای شما دو نفر گرم شود!

با شرکت در گفتگوهای صمیمی، جنبه های جنسی یکدیگر را پرورش دهید، جایی که در مورد زبان عشق شریک زندگی خود یاد می گیرید.

6. بازی سرزنش بدون رابطه جنسی را با همسرتان متوقف کنید

سرزنش او را متوقف کنید و برای بهتر کردن اوضاع مسئولیت پذیر باشید. همچنین، به یاد داشته باشید که یک درمانگر خوب ازدواج می‌تواند به شما کمک کند تا دریابید که چگونه می‌توانید همه چیز را در همه زمینه‌ها بهبود بخشید، از جمله زندگی زناشویی پر رونق.

رابطه جنسی متاهلي و رضایت چگونه است

ممکن است برای شما سخت باشد که بدانید یک زوج متاهل دقیقاً چند وقت یکبار باید عشق بورزند، اما این که ارتباط عاطفی می تواند زندگی جنسی زناشویی شما را رضایت بخش تر کند، بی دلیل است.

در واقع، یک نظرسنجی در سال 2013 انجام شد، نشان داد که 96٪ از مردم موافق بودند که هر چه ارتباط عاطفی بهتر باشد، تجربه جنسی بهتری دارد.

92 درصد از مردم اظهار داشتند که وقتی شریکشان آسیب پذیر است، آنها را تحريك می کنند و 90 درصد معتقدند که اگر برای مدت طولانی تری با شریک زندگی خود باشند، شانس رابطه جنسی بهتر بیشتر است.

رابطه جنسی مستقیماً با ارتباط عاطفی و احترام در رابطه رابطه دارد. یک رابطه خوب بدون استرس می تواند زندگی جنسی شما را تقویت کند و بر زندگی زناشویی شما تأثیر مثبت بگذارد.

نتیجه

به نظر می رسد بسیاری از آمارهای مربوط به زندگی جنسی متاهلي به ما می گویند که میزان “طبیعی” رابطه جنسی برای زوج های متاهل چقدر است یا به ما آموزش می دهد که زوج های متاهل به طور متوسط در هفته چند بار عشق بورزند.

در واقعیت، هیچ تعریف مشخصی از نرمال وجود ندارد. با این حال، به خاطر داشته باشید که ازدواج و رابطه جنسی متقابلاً منحصر به سعادت رابطه نیستند.

هر زوج متفاوت است، بنابراین این شما هستید که تعیین می کنید چه چیزی برای شما عادی است!

مطلب پیشنهادی

يازده راه براي اينكه به همسر خود بگوييد به توجه نياز داريد.

11 راه برای اینکه به همسر خود بگویید نیاز به توجه بیشتری دارید

وقتی همسر شما با چیزهای دیگری در زندگی اش درگیر می شود، ممکن است به …

چگونه بفهميم يك دختر به ما علاقه دارد.

چگونه بفهمید که يك دختر شما را دوست دارد؟

آیا برای مراحل بعدی یک آشنايي آماده هستید اما مطمئن نیستید که دختری که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *