رابطه جنسي بعد از 40 سالگي
بعد از 40 سالگي دغدغه هاي شما در زندگي تغيير مي كند.

رابطه جنسی در 40 سالگی

با افزایش سن، بدن ما دچار تغییراتی می شود. ممکن است متابولیسم شروع به کند شدن مي کند. مفاصل شروع به ترک خوردن کنند. شما ناگهان ممکن است احساس کنید که صدای زندگی از بین رفته است.این تغییرات اجتناب ناپذیر هستند. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید از فکر لذت بردن از زندگی خود دست بکشید. مردم فکر می‌کنند وقتی به 40 سالگی می‌رسی زندگی جنسی می‌میرد. اما حقیقت در مورد رابطه جنسی در 40 سالگی چیست؟

شما از سال های باشکوه زندگی خود لذت برده اید. حالا وقت آن است که آرام شوید و پیری را گرامی بدارید. خوب، انواع مختلفی برای داشتن رابطه جنسی بالای 40 سال وجود دارد، و شما هنوز هم می توانید با پیری بدن از آن لذت ببرید. ببینیم چطور!

رابطه جنسی بعد از 40 سالگی واقعا چگونه است؟

اگر این را می خوانید تا بدانید وقتی به آن سن رسیدید، زندگی چگونه خواهد بود، یا کسی سعی می کند زندگی جنسی شما را در سن 40 سالگی و بعد از آن بفهمد، احتمالاً از خود می پرسید که رابطه جنسی بعد از چهل سالگی چگونه است.

حقیقت این است که بدن در این سن دچار تغییرات هورمونی متعددی می شود. کارشناسان می گویند زمانی که فردی 40 ساله می شود یا به سن نزدیک به این تعداد می رسد، هم مردان و هم زنان احتمالاً تغییرات هورمونی را تجربه می کنند که بر میل جنسی و راحتی فیزیکی آنها در طول فعالیت جنسی تأثیر می گذارد.

افراد ممکن است در برانگیختگی، تلاش بیشتر یا لذت نفسانی برای احساس میل جنسی دچار مشکل شوند.

با این حال، ممکن است در رختخواب خود را کاوشگرتر و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. کارشناسان همچنین می گویند که افراد در 40 سالگی به احتمال زیاد بهترین رابطه جنسی زندگی خود را دارند زیرا رضایت بیشتری دارند، اعتماد جنسی بیشتری دارند و احتمالاً پیوند قوی تر و پرشورتری با شریک زندگی خود دارند.

همچنین توصیه می شود که افراد بالای 40 سال مراقب سلامت قلب خود باشند، زیرا ممکن است به طور مستقیم بر زندگی جنسی و سلامت آنها تأثیر بگذارد.

مقاله مرتبط: 30 نشانه عشق در رابطه جنسي

رابطه جنسی در 40 سالگی: 20 نکته که باید در نظر داشته باشید

رابطه جنسي در دهه 40 شما می تواند هیجان انگیز، اکتشافی و سرگرم کننده باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد رابطه جنسی در سن بالای 40 سالگی به خاطر بسپارید.

1. شروع به توجه بیشتر به سلامتی خود کنید

بدون شک باید مراقب سلامتی خود باشید. همانطور که به سمت سالمندی پیش می رویم، بدن ما نیاز به توجه ویژه ای دارد. ممکن است در سال های اولیه زندگی از سلامتی خود غافل شده باشید. اما با رسیدن به 40 سالگی، باید تناسب اندام خود را حفظ کنید.

به باشگاه بپیوندید، به طور منظم معاینات سلامتی خود را انجام دهید و در صورت لزوم با پزشک مشورت کنید. مطمئناً اگر بدن شما متناسب و سالم باشد، از رابطه جنسی لذت خواهید برد.

2.مراقب بیماری های مقاربتی (عفونت مقاربتی) باشید.

این قابل درک است که شما در اوايل جواني خود زندگی جنسی وحشیانه ای داشتید. اما این بدان معنا نیست که وقتی 40 سالگی را لمس می کنید، می توانید همين طور باشيد. مشاهده شده است که افرادی که در این سن به روابط جنسي متعدد مي پردازند. از رابطه جنسی ایمن غافل می شوند.

آنها  قبلا در یک رابطه متعهد بوده اند، اما دیگر نه. بنابراین، اگر شما یکی از آن‌ها هستید، مطمئن شوید که رابطه جنسی ایمن را انجام می‌دهید و هنگام درگیر شدن در رابطه جنسی اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

افراد بعد از 40 سالگی بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های مقاربتی هستند و شما نمی خواهید به آنها مبتلا شوید.

رابطه جنسي بعد از 40 سالگي با قبل از آن مقداري متفاوت مي شود.

3.بخش وحشی را کاوش کنید

کارشناسان معتقدند زمانی که به 40 سالگی می رسید، از نظر جنسی اعتماد به نفس دارید. شما از علایق و علاقه های خود آگاه هستید. شما در طول سال ها تجربه جنسی به دست آورده اید. بنابراین، وقتی به 40 سالگی رسیدید، روی چیزهای ناهموار جدید باز هستید و از تلاش کردن ابایی نخواهید داشت.

کی گفته رابطه جنسی بعد از 40 سالگی میمیره؟ تنها چیزی که نیاز دارید کمی الهام است. شما آماده هستید.

4. مسائل مالی خود را کنار بگذارید

مسائل مالی اصلی ترین مشکلاتی است که اکثر زوج ها تا سن 40 سالگی با آن مواجه می شوند. آنها خانواده و مخارج پیش روی آنها صف کشیده اند. فکر بازپرداخت آنها به شدت آنها را آزار می دهد.

راه حل می تواند برگزاری یک جلسه ماهانه باشد که در آن بتوانید در مورد وضعیت مالی صحبت کنید و صفحات گسترده را از اتاق خواب دور نگه دارید. اجازه ندهید چیزی بین شما دو نفر بیفتد.

5.عملکرد دیگر شما را آزار نمی دهد

همانطور که در بالا ذکر شد، با رسیدن به 40، از نظر جنسی اعتماد به نفس دارید. شما می‌دانید که در چه چیزی بهترین هستید، و مشکل عملکرد اکنون مطرح نیست.

شما بیشتر بر لذت بردن از رابطه جنسی متمرکز هستید. تا اینکه نگران تحت تاثیر قرار دادن شریک زندگی خود باشید. وقتی فشار از بين رفت می توانید بهترین حالت را داشته باشید.

6. حتی ارتباط سریع هم نشاط آور هستند

تناوب رابطه جنسی بعد از 40 سالگی می تواند کاهش یابد، اما رابطه سریع ممکن است روش خوبی باشد. وقتی شروع کردید، نگران رابطه جنسی آرام و سریع بودید. وقتی خانواده را تشکیل دادید، راه هایی برای لذت بردن از این دو پیدا کردید. در سن 40 سالگی، در هر دو نوع آن متخصص خواهید شد.

7.بارداری ممکن است مشکل ساز باشد

بدن ما تا رسیدن به 40 سالگی دچار تغییرات خاصی می شود. تخمک‌های زنان کاهش می‌یابد، و اگر در تلاش برای باردار شدن هستید، ممکن است یک چالش باشد. برای شما کار آسانی نخواهد بود و ممکن است بیشتر درگیر درمان باروری یا رابطه جنسی براي  بچه دار شدن شوید.

بنابراین، زمانی باردار شوید که مقدار تخمک خوب است، زیرا احتمال عوارض بعدا افزایش می یابد.

8.تشریفات خود را ایجاد کنید

چگونه رابطه جنسی را بعد از 40 سالگی جالب تر کنیم؟

زمان آن فرا رسیده است که زمان با کیفیتی را صرف انجام کاری جنسی کنید. به عنوان مثال، می توانید هر یکشنبه آشپزی کنید یا هر شنبه شب به یکدیگر ماساژ دهید و می توانید هر آخر هفته اول ماه کمی فعالیت در فضای باز انجام دهید.

به این ترتیب، رابطه خود را تقویت می کنید و جنبه های مختلف شریک زندگی خود را بررسی می کنید.

9.تخصص پیشبازی خود را آشکار کنید

پیش بازی در فعالیت های جنسی دست کم گرفته می شود. با این وجود، وقتی پیر می‌شوید، می‌خواهید همه چیز را خوب و آسان بگیرید. این زمانی است که پیش بازی به عنوان یک بخش مهم ظاهر می شود. بنابراین، هنگامی که بیش از 40 سال درگیر رابطه جنسی هستید، مهارت پیشبازی خود را آشکار کنید.

به دنبال راه های مختلفی برای ایجاد رضایت شریک زندگی خود از طریق پیش بازی باشید. این به شما کمک می کند تا هیجان جنسی را حفظ کنید، که در غیر این صورت ممکن است از بین برود.

10.رابطه جنسی خود به خود در یک رابطه طولانی مدت

از آنجایی که زوج‌ها مشغول بزرگ کردن بچه‌ها و دست نخورده نگه داشتن خانواده‌هایشان هستند، ممکن است رابطه جنسی را در جایگاه دوم زندگی‌شان بیابند. این به این دلیل است که بیشتر زوج ها می خواهند به رابطه جنسی برنامه ریزی شده بروند. اما با افزایش سن، باید رابطه جنسی خود به خود را انتخاب کنید.

چیزهای جدید را امتحان کنید، موقعیت را آزمایش کنید و هر زمان که هر دو آزاد هستید یا می توانید برای مدتی مخفیانه بیرون بروید، رابطه جنسی داشته باشید. این لحظات هیجان انگیز هر دوی شما را با هم نگه می دارد و رابطه جنسی را زنده می کند.

مقاله مرتبط:چگونه جوان تر به نظر برسیم

11. بدن خود را بپذیرید و از آن مطمئن باشید

بدن شما احتمالاً با رسیدن به سن 40 سالگی دستخوش تغییرات متعددی می شود. ممکن است در دهه 20 یا حتی 30 سالگی احساسی نداشته باشید. همچنین ممکن است متوجه شوید که اکنون متفاوت به نظر می رسید.

با این حال، یک کلید برای رابطه جنسی خوب در دهه 40 زندگی، پذیرش بدن و تغییراتی است که در آن رخ می دهد. شما همچنین باید بدن خود را دوست داشته باشید و نسبت به آن اطمینان داشته باشید. اعتماد به نفس برای مردم جذاب است و همسرتان احتمالاً بدن شما را همانطور که شما می بینید خواهد دید.

12.موقعیت ها اهمیت بیشتری دارند

همانطور که بدن شما تغییر می کند، جنسیت نیز باید با آن تغییر کند. ممکن است مشکلات خاصی در بدن یا سلامتی شما ایجاد شده باشد که برخی از موقعیت های جنسی را برای شما سخت می کند. پوزیشن هایی را که از نظر راحتی و لذت برای هر دوی شما بهتر کار را دارند، با شریک زندگی خود مطرح کنید.

13.روان کننده ها می توانند کمک کنند

روان‌کننده‌ها می‌توانند هنگام تلاش برای آزمایش موقعیت‌های جدید یا صرفاً چیزهای مختلف، به خصوص پس از یک سن خاص، به آرامش جنسی برای شما کمک کنند. لطفا از دادن فرصت به آنها ابایی نداشته باشید.

14.هورمون های احساس خوب را تغذیه کنید

چگونه میل جنسی را در مردان بالای 40 سال افزایش دهیم؟

اکسی توسین، اندورفین، سروتونین و دوپامین هورمون های احساس خوب هستند. لمس فیزیکی، اعمال عشقی، تفریح با هم، گذراندن وقت با یکدیگر و فعالیت های مشابه احتمالا باعث ترشح یک یا چند مورد از این هورمون ها در بدن شما می شود.

هنگامی که این هورمون ها آزاد می شوند، احتمالاً احساس نزدیکی و عشق بیشتری به شریک زندگی خود خواهید داشت و رابطه جنسی فقط بهبود می یابد.

15.شریک زندگی خود را ایمن نگه دارید

با افزایش سن، ممکن است نسبت به سن و بدن خود ناامن شویم. ایجاد احساس امنیت و اطمینان از اینکه هنوز او را دوست دارید و می خواهید، می تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر مثبت بگذارد، به خصوص بعد از یک سن خاص.

16.ارتباطات را باز نگه دارید

در صورتی که شما و شریک زندگیتان بتوانید در مورد مسائل صریح و صادقانه صحبت کنید، می توان از همه چیز مراقبت کرد. وقتی صحبت از رابطه جنسی بالای 40 سال به میان می آید، اگر در مورد چیزهایی که دوست دارید یا نه و با آن راحت هستید صحبت کنید، احتمالاً همه چیز برای هر دوی شما آسان تر خواهد بود.

17. خواب مناسب داشته باشید

با افزایش سن، احتمالاً مسئولیت های شما افزایش می یابد. با مراقبت از بچه ها، خانه و انجام کارتان، ممکن است خوابتان را از دست بدهید که می تواند بر سلامتی و حتی زندگی جنسی شما تأثیر منفی بگذارد. سعی کنید چرخه خواب مناسبی داشته باشید و به آن پایبند باشید تا بعد از ۴۰ سالگی رابطه جنسی خوبی داشته باشید.

18.همیشه مجبور نیستید به یک روتین پایبند باشید

سعی کنید تا زمانی که می توانید روال را بشکنید. حتی اگر روتین آرامش بخش است و باعث می شود در هنگام اتفاقات زیاد احساس سازماندهی بیشتری کنید، اما می تواند یکنواخت و خسته کننده شود. انجام کاری خودجوش و سرگرم کننده با همسرتان می تواند شیمی شما را قوی نگه دارد و رابطه جنسی عالی را حفظ کند.

19.مراقب آنچه می خورید باشید

جدای از مراجعه منظم به پزشک و یک برنامه ورزشی، تماشای آنچه می خورید نیز برای داشتن یک زندگی جنسی سالم و شاد پس از 40 سالگی بسیار مهم است. کنترل وزن اضافی و خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند کمک زیادی به شما کند.

20. بگو: «دوستت دارم».

یک مطالعه نشان داده است که ابراز عشق به همسرتان در طول رابطه جنسی می تواند بر کیفیت شما تأثیر مثبت بگذارد. به خصوص با افزایش سن. اطمینان حاصل کنید که به شریک زندگی خود بگویید که چه احساسی نسبت به آنها دارید. صمیمیت چیزی فراتر از رابطه جنسی است – عاطفی نیز هست.

نكته

رابطه جنسی یکی از اجزای مهم یک رابطه عاشقانه است. ممکن است برای برخی از زوج ها موضوع سختی باشد. به خصوص که پا به سن گذاشتن شما شروع می شود.

موارد ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید. و آنها باید به شما و همسرتان کمک کنند تا با افزایش سن، زندگی جنسی خود را بهبود ببخشید. با این حال، اگر با افزایش سن با رابطه جنسی مشکل دارید، جستجوی کمک حرفه ای همیشه ایده خوبی است.

مطلب پیشنهادی

چگونه خودتان را تميز نگه داريد

چگونه  خودمان را تمیز نگه داریم

نظافت بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. شستشو به حذف میکروب هایی که …

چگونه به ظاهر خود افتخار كنيم.

چگونه به ظاهر خود افتخار کنیم

اعتماد به نفس می تواند واقعاً كم شود، به خصوص اگر به خودتان سخت بگیرید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *