درس هايي براي رسيدن به موفقيت مالي
رسيدن به موفقيت مالي به شما آزادي انتخاب مي دهد.

ده درس براي موفقيت مالی شخصی

در این مقاله، ده درس موفقيت مالی مهم شخصی را که زندگی من را متحول کرده اند به اشتراک می گذارم. این درس هاي خرد به من کمک کرد تا به موفقیت مالی برسم و زندگی رضایت‌بخش‌تری داشته باشم. امیدوارم آنها به شما الهام بخشند و شما را در مسیر اول آرامش مالی، سپس استقلال مالی و در نهایت آزادی مالی قرار دهند تا زندگی رویایی خود را داشته باشید.

1. تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مردم گران است

در اوایل زندگی ام، پول خود را برای لباس های گران قیمت، رفتن به رستوران های گران قیمت و خرید ماشین های جدید برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران تلف می کردم. اما حقیقت این است که تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مردم پرهزینه و غیرقابل تحقق است. وقتی متوجه شدم که نیازی به تایید دیگران ندارم، شروع به پس انداز بیشتر کردم و روی چیزی که واقعا مهم بود تمرکز کردم – ثروت سازی و موفقيت مالی ام. تعداد کمی از مردم به ماشینی که رانندگی می کنید یا اندازه خانه شما اهمیت می دهند. تعداد کمی که این کار را می کنند احتمالا حسود هستند. فراموش کنید که دیگران را با آنچه دارید تحت تاثیر قرار دهید. خود را با دارایی خالص خود تحت تأثیر قرار دهید و به موفقيت مالي برسيد.

براي رسيدن به موفقيت مالي بايد عاقلانه خرج كنيد.

2. میلیونرهای واقعی عاقلانه خرج می کنند

یکی از مکاشفه‌های شگفت‌انگیز این بود که بیشتر میلیونرهای واقعی متواضعانه زندگی می‌کنند، اغلب رانندگی می‌کنند و در خانه‌های معمولی زندگی می‌کنند. این طرز فکر صرفه جویانه به آنها این امکان را می داد که به جای هدر دادن پول در مصرف آشکار، با سرمایه گذاری و پس انداز ثروت جمع کنند. اتخاذ این ذهنیت به من کمک کرد تا تصمیمات مالی بهتری بگیرم و ثروتم را افزایش دهم. حتی وارن بافت میلیاردر تا به امروز بسیار مقتصد است. مفهوم اصلی که ثروت را ایجاد می کند، مدل ذهنی خرج کردن عاقلانه پول و دریافت ارزش برای پول شما است. هدر دادن پول و خرج کردن بیش از حد یک فرآیند مطمئن برای ورشکسته ماندن و نرسيدن به موفقيت مالي است.

3. اجازه ندهید دوستان یا خانواده شما سرنوشت مالی شما را تعیین کنند

دریافت مشاوره مالی از افراد شکست خورده ایده بدی است. دوستان شما می توانند به توصیه های مالی خود و اینکه چگونه در مورد پول فکر می کنند، با وجود اینکه فقیر یا ضعیف هستند، مطمئن باشند. لطفاً از افرادی که دلیلی برای باورهای خود ندارند، توصیه قبول نکنید. ممکن است عزیزان شما بهترین نیت را داشته باشند، اما سوابق مالی آنها گویای ارزش مشاوره آنهاست. شما می توانید دوستان خود را دوست داشته باشید و خانواده خود را دوست داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که آنها مشاور مالی شما هستند. پيدا كردن افراد و کارشناسان موفق مالی برای من در انتخاب های مالی هوشمندانه  و رسيدن به موفقيت مالي بسیار مهم بوده است.

مقاله مرتبط: چرا 50 درصد از کسب و کار ها شکست می خورند

4. همسر شما شریک مالی شماست. با دقت انتخاب کنید.

ازدواج با فردی با اهداف و ارزش های مالی مشابه ضروری است. شریکی که بی پروا خرج می کند یا بدهی قابل توجهی دارد می تواند آینده مالی شما را به خطر بیندازد. من خوش شانس هستم که همسری پیدا کردم که طرز فکر مالی مان را به اشتراک می گذاريم و با هم، یک پایه مالی محکم برای زندگی خود ایجاد کرده ایم. قبل از ازدواج باید مدل ذهنی همسرتان را برای مسائل مالی بشناسید. این بخش مهمی از این فرآیند است که شریک زندگی شما چه کسی است. اگر همسرتان اخلاق کاری قوی نداشته باشد یا بیش از حد خرج کند، مهم نیست که چه کاری انجام دهید، امور مالی شما محکوم به شکست است. با دقت همسرتان را انتخاب کنید تا به موفقيت مالي برسيد.

5 سرمایه گذاری نباید هیجان انگیز باشد

سرمایه گذاری به معنای افزایش ثروت در طول زمان است، نه دنبال کردن آخرین روندهای بازار سهام یا مدهای ارزهای دیجیتال. وقتی فهمیدم که بهترین سیستم‌های سرمایه‌گذاری اغلب کسل‌کننده هستند، تمرکزم را به دنبال کردن روند و معاملات نوسانی تغییر دادم. این رویکرد محافظه کارانه به من کمک کرد تا از طریق سیستم معاملاتی خود، یک سبد بزرگ، قابل اعتماد و متنوع بسازم.

. 6 فقط سیستم های سرمایه گذاری درست باعث كسب درآمد مي شود.

سرمایه گذاری سودآور مستلزم سیستمی است که از ناکارآمدی بازار بهره برداری کند و به شما برتری دهد. شناسایی و استفاده از چنین فرصت هایی برای موفقیت سرمایه گذاری من بسیار مهم بوده است. من با تحقیق مجدانه و پایبندی به یک استراتژی منظم در دراز مدت به بازده ثابت و موفقيت مالي دست یافته ام.

7 .با اهداف مالی بلند مدت فکر کنید

تعیین اهداف بلندمدت مالی برای من تحول آفرین بوده است. به جای تمرکز بر سود کوتاه مدت، آموخته ام که با مشارکت در حساب های بازنشستگی، پس انداز برای مواقع اضطراری و ایجاد دارایی های نقدی در آینده خود سرمایه گذاری کنم. این چشم‌انداز بلندمدت به من این امکان را می‌دهد که بازارها را تحمل کنم و به امنیت مالی پایدار برسم. اگر شغل خود را شروع می کنید، به جایی که هستید فکر نکنید، کار را انجام دهید تا به جایی که می خواهید برسید. اگر شروع به ایجاد سبد سرمایه گذاری خود کرده اید، روی جایی که در آینده خواهد بود با سپرده های ثابت و در عین حال ترکیب بازده تمرکز کنید تا به موفقت مالي برسيد.

8. به یک منبع درآمد تکیه نکنید

تنوع بخشیدن به منابع درآمد برای ثبات مالی حیاتی است. با توسعه جریان های درآمدی متعدد، دیگر به شغل نیاز نداشتم و یک شبکه ایمنی برای مقاومت در برابر رکود اقتصادی ایجاد کردم. ساختن سیستم های معاملاتی، نوشتن کتاب و ساختن وب سایت من به موفقیت مالی من کمک کرد.

9. از پول خود برای خرید زمان استفاده کنید

پرداخت پول به افراد برای انجام وظایفی که از آنها لذت نمی برم، باعث تغییر بازی شده است. برون سپاری آماده سازی مالیات، کار در حیاط، و سایر کارهای وقت گیر، ساعات ارزشمندی را برای من آزاد کرده است تا بر روی کارهای لذت بخش تر و سودآور تمرکز کنم. این رویکرد کیفیت زندگی من را بهبود بخشیده و به من این امکان را می دهد که برای فعالیت هایی که درآمد یا رضایت شخصی ایجاد می کنند، وقت بگذارم.

10. افراد ثروتمند چیزهایی می سازند

یکی دیگر از درس‌هایی که زندگی را تغییر می‌دهد، درک این موضوع بوده است که ثروتمندان خودساخته با ساختن محصولات، خدمات، مالکیت معنوی یا کسب‌وکار ارزش ایجاد می‌کنند. با پذیرش این طرز فکر، پلتفرم خود را به صورت آنلاین ساخته‌ام و بر توسعه مهارت‌ها و دارایی‌های نقدی که می‌توانند درآمد ایجاد کنند تمرکز کرده‌ام. این روحیه کارآفرینی ارزش خالص من را افزایش داده و رضایت و رشد شخصی بسیار زیادی را فراهم کرده است.

نكات

از دام پرهزینه تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران اجتناب کنید.

از میلیونرهای واقعی که عاقلانه خرج می کنند و متواضعانه زندگی می کنند تقلید کنید.

به دنبال راهنمایی های مالی از افراد موفق باشید، نه دوستان یا اعضای خانواده.

همسری با ارزش ها و اهداف مالی سازگار انتخاب کنید.

به جای تعقیب مدهای بازار، روی سیستم های سرمایه گذاری طولانی مدت و خسته کننده تمرکز کنید.

یک استراتژی سرمایه گذاری با مزیت اثبات شده توسعه دهید.

اهداف مالی بلندمدت تعیین کنید و روی آینده خود سرمایه گذاری کنید.

منابع درآمدی خود را برای ثبات مالی متنوع کنید.

از پول برای خرید زمان و بهبود کیفیت زندگی خود استفاده کنید.

با ایجاد سیستم‌های تجاری، محصولات، خدمات یا کسب‌وکارهای ارزشمند، ثروت ایجاد کنید.

نتیجه

گنجاندن این ده درس مالی شخصی در زندگی من، مسیر مالی من را تغییر داده و من را به دستیابی به اهداف مالی نزدیکتر کرده است. با تمرکز بر اهداف بلندمدت، خرج کردن عاقلانه و ایجاد ثروت از طریق ایجاد ارزش، آزادی مالی و رضایت شخصی بیشتری را تجربه کرده‌ام. امیدوارم این درس ها به شما انگیزه دهد تا عادات مالی خود را بررسی کنید و تغییرات لازم را برای تضمین آینده ای مرفه ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی

اعتماد دوباره به همسر سابق

چگونه دوباره به همسر يا نامزد سابق اعتماد كنيم؟

بازسازی اعتماد با یک سابق می تواند واقعا سخت باشد و ممکن است زمان زیادی …

چگونه بفهميم اين دختر ديگر ما را دوست ندارد.

چگونه متوجه شويد که اين دختر دیگر شما را دوست ندارد

اگر احساس می‌کنید که رابطه‌تان ممکن است به هم بخورد، به دنبال علائم هشداردهنده‌ای باشید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *