هفت درس زندگي كه خيلي دير ياد مي گيريم.
خيلي از ما منتظر هستيم تا بازنشسته شويم و بعد زندگي دلخواه خودمان را شروع كنيم ولي خيلي دير است.

هفت درس زندگي كه خيلي دير ياد مي گيريم.

در اين مقاله هفت درس زندگي را كه مرور مي كنيم كه دانستنشان همين الان زندگي شما را تغيير خواهد داد.

درس زندگي: عادات روزمره ما آینده ما را تعیین می کند.

انتخاب های کوچکي که در یک دوره زمانی انجام می دهيد، تعیین می کنند که آینده شما چگونه خواهد بود. درس های زندگی پر از حکمت است زیرا به سختی آموخته می شوند. مراحل مختلف زندگی به ما درس های مختلفی می دهد.

بين تولد و مرگ هميشه انتخاب هايي وجود دارد. ما همیشه در زندگی یک انتخاب داریم. شما می توانید تصمیم بگیرید که گام بعدی شما در ایجاد زندگی مورد نظرتان چیست. استفاده از این قدرت انتخاب دست کم گرفته شده، در هر بار تصمیم گیری می تواند به شما کمک کند تا یک قدم به زندگی ایده آل خود نزدیکتر شوید.

کاش اینها را در اوایل زندگیم می دانستم. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای بیایید در مورد درس هاي زندگي كه دير ياد مي گيريم مرور كنيم.

مقاله مرتبط: چرا ياد گرفتن مهارت هاي جديد را متوقف مي كنيم؟

ترس از آنچه دیگران در مورد شما می گویند یا در مورد شما فکر می کنند یک تله است

مهم نیست که از کدام قسمت از جهان آمده اید. راه ها، هنجارها و استانداردهای خاصی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. پیروی از همه اینها اشکالی ندارد. اما وقتی هر تصمیمی در زندگی شما به خاطر فكر بقيه در مورد شما گرفته مي شود. اين يك پرچم قرمز است.

اغلب، ما بیش از حد از خارج شدن از آن منطقه راحت تاييد ديگران می ترسیم، زیرا هر تصمیم ما توسط دیگران بررسی می شود. زندگی کوتاه تر از آن است که اجازه دهید دیگران تصمیم بگیرند در زندگی شما چه اتفاقی می افتد. غالب ترین احساس این است که اگر کارها را متفاوت انجام دهیم، مورد قضاوت قرار می گیریم یا به آن می خندند. دوست من بیدار شو، به اطراف نگاه کن و ببین چقدر این زندگی زودگذر است. ثانیه اي بعد ممکن است رفته باشیم

کاری را که می خواهید انجام دهید، مهم نیست که این ایده چقدر دیوانه کننده است. بهتر است یک کار دیوانه وار انجام دهید تا اینکه بعداً در زندگی پشیمان شوید. آواز بخوانید، برقصید، سرگرمی انتخاب کنید، کسب و کاری راه بیندازید، تنها سفر کنید، هر کاری که دوست داريد انجام دهید، اما راضی نشوید زندگيتان به خاطر قضاوت هاي ديگران خراب شود.

يك درس زندگي اين است كه براي ساختن زندگي دلخواهتان تا دوران پيري صبر نكنيد.
منتظر پيري نمانيد. الان شروع به زندگي دلخواهتان كنيد.

لازم نیست منتظر بازنشستگی باشید تا زندگی دلخواه خود را داشته باشید

من پدر و مادرم را دیده ام که تمام زندگی خود را برای سفر و تفریح منتظر می مانند. متأسفانه زمانی که آنها بازنشسته شدند، انرژی یا ظرفیت کافی برای سفر مسافت های طولانی وجود نداشت. آنها نمی توانند بیشتر چیزها را بخورند، لیست طولانی از مواد غذایی وجود دارد که برای آنها مناسب نیست.

ببینید ایده این است که از زندگی لذت ببرید در حالی که مشتاقانه روی چیزی که دوست دارید کار می کنید. اگر چیزی در ذهنتان هست لطفا آن را انجام دهید و خوشحالی خود را به بازنشستگی خود موکول نکنید.

شما چیزی را که می خواهید به دست نمی آورید، باید برای آن تلاش کنید. من می دانم که ساختن زندگی ای که برای خود می خواهیم آسان نیست. اما همیشه یک انتخاب داریم. شما در هر مرحله از زندگی خود با چالش مواجه خواهید شد و اگر از خود نظری نداشته باشید مجبور می شوید ایده دیگران را در مورد حقیقت زندگي خوب باور کنید.

درس زندگي: مراقبت از ذهن و بدن شما بسیار مهم است.

جاه طلب بودن خوب است اما كافي نیست، مردم این درس را به سختی یاد می گیرند.

معمولاً بعد از 40 سالگی، زمانی که نشاط شروع به کاهش می کند. عادات شما شروع به انعکاس در بدن شما می کند. دیگر دیر شده است. همیشه حفظ تعادل خوب و اولویت دادن به سلامتی خوب است.

“اجازه نده بیماری باعث شود که به ارزش سلامتی پی ببری.”

مقاله مرتبط: يازده ايده براي اوقات فراغت تا شادتر و سالم تر باشيد.

درس زندگي: هرگز یادگیری و سرمایه گذاری روی مهارت ها را متوقف نکنید حتی اگر شغل رویایی خود را بدست آورید

من افراد زیادی را در اطرافم دیده‌ام که با مهارت‌هایی که برای موفقیت در کارشان لازم است، خیلی راحت بودند.

مردم آنقدر روی موقعیتی که دارند و پولی که به دست می‌آورند متمرکز شده‌اند، که کاملاً فراموش می‌کنند می‌توانند به راحتی با فردی جوان‌تر که مجموعه مهارت‌های مشابهی دارد جایگزین شوند یا بدتر از آن اخراج شوند.

به همین دلیل است که می گویند هرگز تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید.

اين طرز فکر ثابت است که به آنها اجازه نمی دهد در زندگی رشد کنند. اگر به یادگیری ادامه دهید و بر افزایش دانش خود تمرکز کنید، آسمان برای شما محدودیت است. جالب است که شما به یک شغل وابسته نیستید. شما همیشه می توانید یک فعاليت جانبی را شروع کنید.

درس زندگي: عدم استفاده از قدرت “ترکیب”

بهترین زمان برای سرمایه گذاری دیروز بود، بهترین زمان بعدی امروز است.

اگر شروع به سرمایه گذاری نکنید، چیزهای زیادی را از دست می دهید. مردم انواع و اقسام تصورات غلطی دارند مبنی بر اینکه سرمایه گذاری در بازار سهام ریسکی است یا اینکه برای شروع سرمایه گذاری باید دانش فنی داشته باشید.

درآمد و پس انداز کاملاً متفاوت است. شما باید 1000 دلار در ماه درآمد داشته باشید و بیش از درآمد خود هزینه کنید. یا ممکن است 100 دلار درآمد داشته باشید و همچنان مبلغ مناسبی پس انداز کنید. یک سكه پس انداز، یک سكه درآمد است.

مسیر زندگی شما بستگی به این دارد که با پول خود چه کاری انجام دهید. چه پول خود را تا آخر عمر در یک حساب پس انداز نگه دارید و چه راهی برای رشد پول خود پیدا کنید.

“اگر در خواب راهی برای پول درآوردن پیدا نکنید، تا زمانی که بمیرید کار خواهید کرد.” – وارن بافت

درس زندگي: تغییر افراد سمی

هنگامی که با فردی روبرو می شوید که چیزی جز سم خالص نیست، قدم بعدی حفظ فاصله قابل توجه از آنها یا قطع کامل ارتباط است. در حالی که خوب است به یک فرد فرصتی برای پیشرفت بدهید. اما انتظار نداشته باشید افراد سمی از رفتارهای خود دست بکشند. یک مار هرگز نیش زدن را فراموش نمی کند. زیرا به سادگی در طبیعت او ریشه دوانده است. این الگو را بشناسید و از آنها دوری کنید تا از سلامت روحی و جسمی خود محافظت کنید.

درس زندگي: خودگویی منفی می تواند زندگی شما را خراب کند

خودگویی منفی هر گفتگوی درونی ای است که با خودتان دارید. که ممکن است توانایی شما را برای باور به خود و توانایی هایتان و رسیدن به پتانسیل هایتان محدود کند.

ما منتقد خودمان هستیم و انتقاد سالم در مسیر خودسازی ما نقش بسزایی دارد. زیرا هیچ کس شما را بهتر از خودتان نمی شناسد. اما خودگویی منفی می تواند شما را به پایین بکشاند و طبق مطالعات اخیر می تواند سلامت روان شما را از بین ببرد و باعث افسردگی و اضطراب شود.

مردم عادت به خودگویی منفی دارند، آنچه به خود می گوییم (گفتگوی درونی) به ایجاد واقعیت ما کمک می کند.

آیا متوجه می شوید که جملاتی مانند-

من به اندازه کافی خوب نیستم قطعا يه مشكلي دارم!

از پاهایم متنفرم، خدایا چرا وجود دارم؟

من در ریاضیات خوب نیستم هیچ راهی وجود ندارد که بتوانم این کار را انجام دهم

“هیچ کس مرا دوست ندارد، من باید از تلاش برای دوست یابی دست بردارم.”

اگر بله، وقت آن رسیده است که گفتگوی درونی خود را تغییر دهید. اين گفتگوي دروني بسیار شخصی و قدرتمند است. که ظرفیت ساختن یا شکستن تو را دارد.

شروع روز با اظهارات مثبت می تواند زندگی شما را تغییر دهد. همه ما این توانایی را داریم که واقعیت خود را بسازیم. از این قدرت عاقلانه استفاده کنید، حتی اگر هیچ یک از آن‌ها درست نباشد، اما با تکرار آن جملات قدرتمند، تفاوت را خواهید دید و به تدریج شروع به باور به هر چیزی که می‌کنید می‌کنید.

نتیجه

پشت هر شکست و هر اشتباهی که انجام می دهیم، درسی پنهان وجود دارد. ما باید از اشتباهات خود درس بگیریم. امیدوارم از این مقاله موضوعات خوبي یاد بگیرید و از انجام این اشتباهات جلوگیری کنید.

مطلب پیشنهادی

اعتماد دوباره به همسر سابق

چگونه دوباره به همسر يا نامزد سابق اعتماد كنيم؟

بازسازی اعتماد با یک سابق می تواند واقعا سخت باشد و ممکن است زمان زیادی …

چگونه بفهميم اين دختر ديگر ما را دوست ندارد.

چگونه متوجه شويد که اين دختر دیگر شما را دوست ندارد

اگر احساس می‌کنید که رابطه‌تان ممکن است به هم بخورد، به دنبال علائم هشداردهنده‌ای باشید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *