تغيير قسمت تناسلی مرد با افزايش سن
اثرات افزايش سن بر روي كاركرد تمام قسمت هاي بدن از جمله قسمت تناسلی وجود دارد.

چگونه قسمت تناسلی مرد با افزایش سن تغییر می کند و چه باید کرد؟

قسمت تناسلی امروز شما احتمالاً همان قسمت تناسلی شما نیست که در جوانی دیدید. زیرا مانند شما، قسمت تناسلی شما نیز اغلب در حال تغییر است. قسمت تناسلی شما ممکن است دستخوش تغییراتی شود، اما آنها اجتناب ناپذیر نیستند. و همه تجربه مشابهی نخواهند داشت. در اين مقاله در مورد تغييراتي كه مي تواند اتفاق بي افتد حرف مي زنم.

1. نعوظ شما ممکن است سخت نباشد

دکتر Asafu-Adjei می گوید: “وقتی جوان تر هستید، بافت های قسمت تناسلی در بهترین شکل خود هستند.” آنها الاستیک هستند و نعوظ کامل و محکم ایجاد می کنند.

این می تواند در طول زمان با افزایش سن و عادات سبک زندگی تغییر کند. سن را نمی توانید کنترل کنید، اما عادات سبک زندگی را می توانید کنترل کنید. ورزش، رژیم غذایی سالم، حفظ وزن مناسب، حفظ کلسترول خون و فشار خون در محدوده مناسب، محدود کردن الکل و اجتناب از سیگار، همگی عادات سالمی هستند که نعوظ سخت را پشتیبانی می کنند.

عامل دیگر؟ تحقیقات نشان می دهد که با افزایش سن، ممکن است از نظر جنسی کمتر فعال شوید. تحقیقات مارس 2019 در پزشکی جنسی نشان می دهد که: این میزان از 94 درصد مردان در 50 سالگی به 31 درصد از مردان بالای 80 سال کاهش یافته است.

میزان فعالیت جنسی شما می تواند بر روی پیری قسمت تناسلی شما تأثیر بگذارد: دکتر آسافو ادجی می گوید: “قسمت تناسلی مانند یک ماهیچه است – اگر از آن استفاده نکنید، آن را از دست می دهید.” “اگر دوره ای وجود داشته باشد که نعوظ مطلوب نداشته باشید. آن بافت می تواند کمی سفت شود. و به خوبی در زمان جوانی کشیده نمی شود.”

2. خطر ابتلا به اختلال نعوظ افزایش می یابد

به گفته انجمن اورولوژی آمریکا، اختلال نعوظ (ED)، 30 میلیون مرد را تحت تاثیر قرار می دهد. سن خطر ابتلا به ED را افزایش می دهد: با توجه به تحقیقات فوریه 2017 در Translational Andrology and Urology، با توجه به تحقیقات فوریه 2017 در آندرولوژی ترجمه ای و اورولوژی، احتمال ابتلا به ED در شما 40 درصد است که در هر دهه 10 درصد افزایش می یابد.

تا حدی، این به دلیل خطر بالاتر شرایطی است که بر رگ های خونی مورد نیاز برای نعوظ جامد تأثیر می گذارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری می گوید ابتلا به دیابت خطر ابتلا به اختلال نعوظ را تا سه برابر افزایش می دهد. علاوه بر این، بر اساس StatPearls، ابتلا به بیماری قلبی، کلسترول بالا یا فشار خون بالا (که همه با افزایش سن شایع تر هستند) نیز با ED مرتبط است.

علاوه بر این، دکتر آسافو ادجی می گوید: سطح تستوسترون به مرور زمان کاهش می یابد. به گفته انجمن غدد درون ریز، تستوسترون هورمونی است که از تولید اسپرم، میل جنسی و سلامت ماهیچه ها و استخوان ها پشتیبانی می کند. اين هورمون نقش مهمی در نعوظ دارد.

هورمون مردانه

تستوسترون پایین اغلب به معنای کاهش میل جنسی و کاهش توانایی در ایجاد و حفظ نعوظ است. این دو در کنار هم ممکن است باعث شود که شما کمتر رابطه جنسی داشته باشید، که چرخه ای ایجاد می کند که نعوظ ضعیف را تقویت می کند.

دکتر Asafu-Adjei می گوید که کاهش شرم و انگ اطراف ED مهم است: “ED شایع تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم. این بیماری مردان مسن نیست. من تعداد زیادی از افراد جوان تر را می بینم که ED دارند.”

این عارضه هم با دارو و هم با عادات سبک زندگی سالم قابل درمان است، بنابراین اگر برای شما مشکلی است با پزشک خود صحبت کنید.

تغییرات ناگهانی یا جدید در نعوظ شما نیز می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد. در این صورت، در اسرع وقت با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

3. احساس در قسمت تناسلی شما ممکن است کاهش یابد

احساسات خوب ممکن است شروع به از بین رفتن کنند، و ممکن است با افزایش سن، برانگیختگی زمان بیشتری طول بکشد. دکتر Asafu-Adjei می گوید: این یک تغییر احتمالی – اما نه لزوماً مورد انتظار – در قسمت تناسلی شما با افزایش سن است.

با این حال، در صورت ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2، که بر اعصاب و رگ‌های خونی در سراسر بدن، از جمله قسمت تناسلی‌تان تأثیر می‌گذارد، ممکن است کاهش احساسات رخ دهد. طبق CDC، افراد بالای 45 سال بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

خبر خوب؟ دکتر آسافو ادجی می گوید: «یک فرد کاملاً سالم نباید انتظار داشته باشد که احساس در قسمت تناسلی به مرور زمان کاهش یابد، بنابراین اجتناب ناپذیر نیست.

4. ممکن است قسمت تناسلی شما کوچکتر به نظر برسد

بر اساس بررسی و متاآنالیز فوریه 2023 در مجله جهانی سلامت مردان، در سه دهه گذشته، طول قسمت تناسلی در حقسمت نعوظ 24 درصد افزایش یافته است. (به گفته محققان، چرا؟ سرنخی نیست.)

با این حال، طبق تحقیقات دسامبر 2018 در گزارش‌های آماری ملی سلامت، در طی آن زمان، دور کمر نیز بزرگ‌تر شده است. اگر با افزایش سن چربی شکمی بیشتری جمع کنید، بزرگ شدن دور کمر می تواند قسمت تناسلی شما را “پنهان” یا “دفن” کند.

دکتر آسافو ادجی می گوید: «این چیزی است که مردم به طور کامل درک نمی کنند.

اگر احساس می کنید که قسمت تناسلی شما کوچکتر شده است، ممکن است تا حدی به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی ذکر شده در بالا باشد.

با این حال، اگر چربی اضافی شکم دارید، اقدامات سبک زندگی سالم – چیزهایی که همیشه در مورد آنها می شنوید، مانند خوردن یک رژیم غذایی مغذی، محدود کردن الکل، ورزش و کاهش زمان بی تحرکی – می تواند کمک زیادی به کاهش این چربی احشایی کند. به هر حال برای سلامت قلب و متابولیک شما خطرناک است).

دکتر Asafu-Adjei می‌گوید: «من پیشرفت بزرگی در احساس مردم نسبت به خود و ظاهر قسمت تناسلی‌شان فقط با از دست دادن چربی شکمی می‌بینم.

به گفته مؤسسه ملی قلب، ریه و خون، اگر اندازه دور کمر شما بیشتر از 40 اینچ باشد، ممکن است مقدار چربی شکمی ناسالم داشته باشید.

5. انحنای قسمت تناسلی شما

قسمت تناسلی شما در طول سال ها دچار مشکلات زیادی می شود. و این می تواند منجر به تغییر در شکل قسمت تناسلی شود. به گفته مؤسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی (NIDDK)، که بیماری پیرونی نامیده می‌شود، قسمت تناسلی خمیده زمانی اتفاق می‌افتد که بافت اسکار زیر پوست قسمت تناسلی تشکیل شود و در حین نعوظ باعث خمیدگی جدیدی شود که می‌تواند دردناک نیز باشد.

این موسسه می‌گوید تعداد کمی از افراد مبتلا به بیماری پیرونی تشخیص داده می‌شوند، اگرچه ممکن است از هر 10 نفر یک نفر مبتلا به قسمت تناسلی باشد. خطر شما با افزایش سن افزایش می یابد.

دکتر Asafu-Adjei می گوید: “این به دلیل آسیب به قسمت تناسلی، از جمله برخی موقعیت های جنسی ایجاد می شود.”

اگر متوجه انحنای جدیدی در قسمت تناسلی خود شدید، به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر بر فعالیت جنسی یا توانایی ادرار کردن شما تأثیر بگذارد. بیماری پیرونی با برخی داروها، روش های درمانی و در موارد شدیدتر، جراحی قابل درمان است.

مقاله مرتبط: اگر هیچ چیز شما را خوشحال نمی کند چه باید کرد

نتيجه

شما با بزرگتر شدن در حال تغییر هستید – و قسمت تناسلی شما نیز تغییر می کند. در حالی که ممکن است متوجه تفاوت هایی در نعوظ یا اندازه و شکل قسمت تناسلی خود شوید، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای حفظ سلامت قسمت تناسلی خود در طول سال ها انجام دهید، از جمله فعال ماندن از نظر جنسی در ازدواج و داشتن یک زندگی سالم برای قلب.

مطلب پیشنهادی

چگونه يك دروغگو را تشخيص دهيم

چگونه دروغگو را در رابطه بشناسيم؟

دانستن اینکه به شما دروغ می گویند می تواند آزاردهنده باشد، اما اگر حتی مطمئن …

اشتراک بيش از حد و پرحرفي

چگونه از اشتراک گذاري زياد و برملا كردن اسرارمان خودداری کنیم

آیا می بینید که جزئیات صمیمی زندگی خود را با یک غریبه به اشتراک می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *