اشتراک بيش از حد و پرحرفي
اشتراک بيش از حد اسرارتان مي تواند به زندگيتجتماعي شما آسيب بزند.

چگونه از اشتراک گذاري زياد و برملا كردن اسرارمان خودداری کنیم

آیا می بینید که جزئیات صمیمی زندگی خود را با یک غریبه به اشتراک می گذارید؟ یا، ممکن است به مکالمه با همکار خود نگاه کنید و متوجه شوید که تمام مدت صحبت کرده اید. اشتراک گذاری بیش از حد آسان است، و این مشکلی است که بسیاری از ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم. چه برای پر کردن سکوت‌های ناخوشایند اشتراک‌گذاری بیش از حد کنید یا فقط به این دلیل که نمی‌دانید در مورد چه چیز دیگری صحبت کنید، ما شما را تحت پوشش قرار داده‌ایم: ما بهترین نکات مکالمه را برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری بیش از حد جمع‌آوری کرده‌ایم و در عوض درباره افرادی که با آنها صحبت می‌کنید بیشتر بدانید. .

چیزهایی که باید بدانید

مهارت های گوش دادن فعال را تمرین کنید و از شریک مکالمه خود سوالاتی بپرسید تا در مورد آنها بیشتر بدانید.

1 تا 2 ثانیه مکث کنید تا به آنچه می خواهید بگویید فکر کنید تا از اشتراک گذاری تصادفی خودداری کنید.

اگر متوجه شدید که بیش از حد به اشتراک می گذارید، موضوع را به موضوعی راحت تر و خنثی تر تغییر دهید.

زمانی که احساس ناراحتی می کنید یا خسته هستید از ارسال پست در شبکه های اجتماعی خودداری کنید.

چگونه از اشتراک گذاری بیش از حد خود جلوگیری کنیم

قبل از صحبت ۱ تا ۲ ثانیه مکث کنید.

وقتی بدون فکر حرف می زنیم، گاهی اوقات بیشتر از آنچه که می خواستیم به اشتراک می گذاریم. قبل از شروع داستان، لحظه ای مکث کنید و به آنچه می خواهید بگویید فکر کنید. به این ترتیب، می‌توانید درباره آنچه می‌خواهید بگویید فکر کنید و از هر چیزی که نمی‌خواهید درباره آن صحبت کنید، اجتناب کنید.

اشتراک بيش از حد مي تواند شما را به خطر بي اندازد.

مرحله 2 مهارت های گوش دادن فعال را تمرین کنید.

مهارت های گوش دادن فعال را تمرین کنید.

گاهی اوقات، اشتراک گذاری بیش از حد در نتیجه گوش نکردن به صحبت های شریک گفتگوی شماست. با خلاص شدن از شر حواس‌پرتی‌ها و برقراری تماس چشمی با فردی که با او چت می‌کنید، مهارت‌های گوش دادن فعال را تمرین کنید. به سؤالات بعدی فکر کنید تا از آنها بپرسید تا بتوانید درباره آنها و آنچه می گویند بیشتر بدانید.

سوالات عالی برای پرسیدن در طول مکالمه عبارتند از: “وای، بعد چه اتفاقی افتاد؟” یا “این چه احساسی به شما داد؟”

مرحله 3 درباره افرادی که با آنها هستید سؤال بپرسید.

درباره افرادی که با آنها هستید سؤال بپرسید.

قبل از اینکه به جزئیات زندگی خود بپردازید، مهم است که کمی در مورد کسی بیاموزید. برای جلوگیری از اشتراک گذاری بیش از حد، در مورد شغل، وضعیت زندگی و سرگرمی های طرف مقابل سؤال بپرسید. به این ترتیب، آنها می توانند اطلاعات بیشتری در مورد خود به اشتراک بگذارند، و هر دو می توانید یک یا دو چیز در مورد یکدیگر بیاموزید.

“خب، چه مدت در آن منطقه زندگی می کنید؟”

“روش مورد علاقه شما برای استراحت در تعطیلات آخر هفته چیست؟”

“آیا شما حیوان خانگی دارین؟”

مرحله 4 موضوع گفتگو را تغییر دهید.

موضوع گفتگو را تغییر دهید.

شاید یک مکالمه در جهتی باشد که وزن عاطفی زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اگر نمی‌خواهید در مورد چیزی صحبت کنید (مشکلات روابط، آسیب‌های گذشته، غم و اندوه، و غیره)، با تعریف و تمجید از آنها یا اشاره به چیزی در مورد محیط خود موضوع را تغییر دهید

من عاشق هودی تو هستم! از کجا گرفتی؟»

“اوه، به آن بوته رز نگاه کن! آن رنگ ها بسیار پر جنب و جوش هستند.”

مرحله 5 قبل از شروع صحبت، مرزهای مشخصی برای خود تعیین کنید.

قبل از شروع صحبت، مرزهای مشخصی برای خود تعیین کنید.

در ذهن خود فهرستی از موضوعاتی تهیه کنید که نمی خواهید با یک آشنا یا غریبه در مورد آنها صحبت کنید. هنگامی که متوجه شدید که به سمت آن موضوعات منحرف می شوید، از روش های بالا برای اجتناب از آنها استفاده کنید. به این ترتیب، از همان ابتدا می‌توانید از اشتراک‌گذاری بیش از حد خود جلوگیری کنید.

به عنوان مثال، ممکن است از صحبت در مورد رابطه خود یا هر درام خانوادگی که در حال حاضر با شما اتفاق می افتد اجتناب کنید.

مرحله 6 هنگامی که احساس می کنید از رسانه های اجتماعی اجتناب کنید.

هنگامی که احساس می کنید از رسانه های اجتماعی اجتناب کنید.

اشتراک گذاری بیش از حد همیشه شخصا اتفاق نمی افتد. وقتی ناراحت هستید، ممکن است متوجه شوید که چیزهایی را در حساب های رسانه های اجتماعی خود پست می کنید که معمولاً نمی خواهید. برای جلوگیری از اشتراک گذاری بیش از حد در رسانه های اجتماعی، از سیستم خارج شوید

هر زمان که احساس ناراحتی یا پریشان کردید، حساب های خود را ببنديد. به این ترتیب، وسوسه نمی‌شوید که چیزهایی را به صورت آنلاین به مردم بگویید که واقعاً نمی‌خواهید به اشتراک بگذارید.

چرا بیش از حد اشتراک گذاری می کنم؟

مرحله 1 یک حس صمیمیت کاذب بین شما دو وجود دارد.

یک حس صمیمیت کاذب بین شما دو نفر وجود دارد.

آیا می بینید که جزئیات زندگی خود را با آرایشگر یا تکنسین ناخن خود در میان می گذارید؟ وقتی شخصی در فضای شخصی شما قرار دارد یا زمان زیادی را با هم می گذرانید، ممکن است احساس کنید که از آنچه واقعا هستید به شما نزدیکتر هستید. با این حال، فقط به این دلیل که این شخص در حباب شما قرار دارد یا هر ماه او را می بینید به این معنی نیست که شما دو نفر واقعاً به هم نزدیک هستید.

مرحله 2 شما احساس نمی کنید که توسط غریبه ها مورد قضاوت قرار می گیرید.

شما احساس نمی کنید که توسط غریبه ها مورد قضاوت قرار می گیرید.

شاید بیش از حد با شخصی که در پرواز کنارش هستید اشتراک گذاری کنید، یا داستان های خنده دار گذشته خود را برای شخصی که در اتاق انتظار کنارش نشسته اید تعریف کنید. وقتی می‌دانید که بعید است که آن شخص را دوباره ببینید، احساس بهتری می‌کنید که بیش از حد با او به اشتراک بگذارید، زیرا آنها نمی‌توانند شما را به اندازه‌ی یک دوست یا یکی از اعضای خانواده قضاوت کنند.

مرحله 3 شما سعی می کنید رابطه را سریع دنبال کنید.

شما سعی می کنید رابطه را سریع دنبال کنید.

هنگامی که برای اولین بار با فردی باحال ملاقات می کنید، احتمالاً می خواهید با او (و سریع) آشنا شوید. با این حال، آن مرحله “آشنایی با شما” مهم است. به جای اینکه بیشتر بدانید که آنها چه کسانی هستند و چه کارهایی را دوست دارند برای سرگرمی انجام دهند، ممکن است جزئیات شخصی زندگی خود را بیش از حد به اشتراک بگذارید تا به سرعت رابطه برقرار کنید.

مرحله 4 شما دارای اضطراب اجتماعی هستید.

شما اضطراب اجتماعی دارید.

اضطراب اجتماعی فراتر از خجالتی بودن است. اگر از نظر اجتماعی فردی مضطرب هستید، ممکن است آنقدر از قضاوت شدن توسط دیگران ترس داشته باشید که توانایی شما در خواندن نشانه های اجتماعی را مختل کند. اضطراب اجتماعی ممکن است شما را به اشتراک گذاری بیش از حد، به ویژه با غریبه ها وادار کند تا بتوانید از سکوت های ناراحت کننده و لحظات ناخوشایند اجتناب کنید.

مرحله 5 شما مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی (ADHD) هستید.

شما مبتلا به اختلال کمبود توجه/بیش فعالی (ADHD) هستید.

ADHD می تواند باعث کنترل ضعیف تکانه و بیش فعالی، به ویژه در حین گفتگو شود. اگر در مورد موضوع هیجان‌زده هستید یا زمان خوبی را با صحبت کردن با کسی سپری می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که تا بعداً بدون اینکه متوجه شوید، بیش از حد به اشتراک بگذارید.

مرحله 6 شما احساسي هستيد(به خصوص در رسانه های اجتماعی).

احساسات می توانند اعمال ما را هدایت کنند اگر اجازه دهیم. ممکن است متوجه شوید که وقتی در زباله‌دانی احساس ناراحتی می‌کنید یا از چیزی عصبانی هستید، پست کردن در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. این راهی است برای کمک به دیگران بدون درخواست مستقیم.

مرحله 7 شما در تلاش هستید تا شخص دیگری احساس راحتی کنید.

شاید شما کسی نباشید که در وهله اول شروع به اشتراک گذاری بیش از حد کرده اید-شاید شریک مکالمه شما فقط برخی از آسیب های دوران کودکی یا یک فوبیای عمیق را فاش کرده است. ممکن است احساس کنید که باید جزئیات صمیمی خود را به اشتراک بگذارید تا طرف مقابل احساس ناخوشایندی نکند.

چرا اشتراک گذاری بیش از حد می تواند مضر باشد

مرحله 1 می تواند باعث شود دیگران احساس ناراحتی کنند.

می تواند باعث شود دیگران احساس ناراحتی کنند.

شاید شخصی که با او صحبت می کنید هنوز به اندازه کافی با شما احساس راحتی نکرده باشد که جزئیات زندگی خود را به اشتراک بگذارد. یا، شاید موضوعی که در مورد آن صحبت می‌کنید، موضوعی نیست که آن‌ها احساس می‌کنند خوب بحث می‌کنند. اشتراک گذاری بیش از حد ممکن است باعث شود شریک مکالمه شما احساس ناخوشایندی داشته باشد، و آنها ممکن است ندانند که چگونه با این موقعیت کنار بیایند.

مرحله 2 می‌تواند باعث شود که افراد دیگر احساس خستگی یا گیجی کنند.

این می تواند باعث شود که افراد دیگر احساس خستگی یا سرگیجه کنند.

شنیدن آسیب های شخصی یا داستان زندگی شخص دیگری می تواند باعث خستگی دیگران شود. پرسیدن سؤالات درست و همدلی می‌تواند انرژی عاطفی زیادی را به خود اختصاص دهد، به‌ویژه با فردی که به خوبی نمی‌شناسد.

مرحله 3 می تواند ردپای دیجیتالی آنلاین از خود به جای بگذارد.

هر زمان که چیزی را در اینترنت پست می کنید، برای همیشه وجود دارد (حتی اگر آن را حذف کنید). اشتراک گذاری بیش از حد در مورد زندگی شما می تواند بر آینده شغلی شما تأثیر منفی بگذارد، بنابراین خوب است در مورد آنچه که پست می کنید و اینکه کارفرمایان بالقوه چگونه ممکن است آن را ببینند آگاه باشید.

نشانه هایی که شما بیش از حد به اشتراک می گذارید

مرحله 1 شما چیز زیادی در مورد افرادی که با آنها صحبت می کنید نمی دانید.

شما چیز زیادی در مورد افرادی که با آنها صحبت می کنید نمی دانید.

وقتی بیش از حد به اشتراک می گذاریم، بیشتر در مورد خود صحبت می کنیم تا اینکه اجازه دهیم دیگران صحبت کنند. اگر به اطراف اتاق نگاه کنید و متوجه شوید که چیز زیادی در مورد شخص دیگری نمی‌دانید، احتمالاً کمی بیش از حد شنیده‌اید.

مرحله 2 شما تمایل دارید از صحبت های عادي صرف نظر کنید.

شما تمایل دارید از صحبت های عادي صرف نظر کنید.

صحبت های عادي در واقع بسیار مهم است! اگر متوجه شدید که از “چه کار می کنید؟” یا «دوست داری در آن منطقه زندگی کنی؟» مکالمات، ممکن است کمی بیش از حد به اشتراک بگذارید. این تعاملات پایه برای افرادی که ما آنها را به خوبی نمی شناسیم مناسب است و به ایجاد یک رابطه محکم که می تواند با سرعت عادی رشد کند کمک می کند.

مرحله 3 شما همیشه در حال برنامه ریزی برای آنچه در آینده خواهید گفت هستید.

شما همیشه در حال برنامه ریزی برای آنچه در آینده خواهید گفت هستید.

به جای گوش دادن به افراد اطرافتان، ممکن است متوجه شوید که به داستانی که قرار است به اشتراک بگذارید یا چیزی که می خواهید درباره آن صحبت کنید فکر می کنید. در حالی که همه ما تا حدودی آنچه را که قرار است بگوییم برنامه ریزی می کنیم، انجام این کار احتمالاً به این معنی است که توجه کامل خود را به شریک گفتگوی خود معطوف نمی کنید.

برنامه‌ریزی مکالمه همچنین به این معناست که شما نسخه‌ای از خود را به آن‌ها می‌دهید، نه نسخه‌ای که از همان لحظه صحبت می‌کنید.

مقاله مرتبط: چگونه شخصیت خود را بشناسيم

مرحله 4 شما در مورد خودتان در یک محیط حرفه ای صحبت می کنید.

وقتی صحبت از به اشتراک گذاشتن چیزهایی در مورد خودتان در محل کار می شود، کمتر همیشه بیشتر است. اگر در محل کار یا یک رویداد شبکه هستید و متوجه می‌شوید که جزئیات صمیمی خود را به اشتراک می‌گذارید، احتمالاً بیش از حد به اشتراک می‌گذارید

مطلب پیشنهادی

رفتار بد دخترانه

رفتار هاي بدي كه يك دختر انجام مي دهد و چطور از انجام آنها دست برداريم.

آیا تا به حال با دختری به یک قرار شام رفته اید و او با …

چطور عاشق بهتري باشيم

چگونه عاشق بهتری شویم

چه در رختخواب باشد چه بیرون، یک ازدواج جدید یا یک ازدواج قدیمی، همه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *