چگونه به آزادي مالي برسيم.
هدف همه ما در زندگي رسيدن به آزادي مالي است مي خواهيم شرايطي را تجربه كنيم كه بتوانيم بدون دغدغه پول تصميم بگيريم

بدست آوردن آزادي مالي در هفت قدم

مانند بسیاری از مردم، شما احتمالاً آرزوی دستیابی به آزادي مالي را داشته‌اید – توانایی زندگی بر اساس شرایط خود بدون گرفتار شدن در نگرانی‌های مالی یا شغلی. شغلي که باید به آن رفت و آمد کنید تا بتوانید حداقل از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر کار کنید. امروز روز خوش شانسي شماست زیرا من نقشه راه رسیدن به آن هدف مورد نظر در بدست آورردن آزادي مالي را در هفت مرحله مجزا به اشتراک خواهم گذاشت. بیایید در اين مقاله شیرجه بزنیم و سفر به سوی آزادی مالی را بررسی کنیم.

هفت گام برای آزادي مالي:

0 – وابستگی مالی به شغل

1 – پرداخت بدهی مالی

2 – ثبات مالی

3 – صلح مالی

4 – امنیت مالی

5 – استقلال مالی

6 – آزادی مالی

7 – فراوانی مالی

مرحله 0 – وابستگی مالی به شغل

همه ما از جایی شروع می کنیم. برای بسیاری، زندگی از اين چک حقوق ماهانه به  آن چک حقوق ماهانه  است. در این مرحله برای بقای مالی کاملاً به شغل خود متکی هستید. ممکن است برای گذراندن زندگی خود با مشکل مواجه شوید و هزینه‌های غیرمنتظره ممکن است شما را به  سمت مشکل مالی سوق دهد. این زندگي پرمخاطره ای است، اما خبر خوب این است که تازه شروع است. شما باید سخت و هوشمندانه کار کنید تا با افزایش درآمد و کاهش هزینه های خود، هر چه سریعتر از مرحله “دست به دهان نرسيدن” خارج شوید.

اکثر مردم كه تازه از کالج فارغ التحصیل شده اند و شغلی پیدا می کنند که به سختی کفاف اجاره و خواربار آنها را می دهد. با این حال، بدانید که این فقط یک پله است و به دنبال راه هایی برای بهبود وضعیت مالی خود و رسيدن به آزادي مالي باشید.

مرحله 1 – پرداخت بدهی مالی

اولین نقطه عطف مهم در مسیر آزادي مالي، دستیابی به پرداخت بدهی است. این بدان معناست که شما بیشتر از آنچه خرج می کنید درآمد کسب می کنید و برای هزینه های غیرمنتظره صندوق اضطراری دارید. وقتی به این مرحله رسیدید، کنترل بیشتری بر امور مالی خود احساس خواهید کرد.

اگر در نهایت شغلی با درآمد بهتر پیدا کنید و پس‌انداز کنید، می‌توانید از دست و پا زدن دست به دهان نرسيدن فرار کنید. ایجاد یک صندوق اضطراری کوچک به شما کمک می‌کند شب‌ها بهتر بخوابید، زیرا می‌دانید که  پشتيبان مالی دارید.

مرحله 2 – ثبات مالی

همانطور که ثبات مالی به دست می آورید، خود را با یک شغل تثبیت شده می یابید که در حد توان خود زندگی می کنید و به بدهی اضافه نمی کنید. اين مرحله راحت برای بودن است، اما هنوز چیزهای بیشتری برای دستیابی وجود دارد.

اگر سخت کار می‌کنید، چندین ترفیع دریافت می‌کنید و در هزینه‌های خود نظم بیشتری پیدا می‌کنید. با زندگی در حد توان خود و انباشت نکردن بدهی جدید، احساس امنیت بیشتری می کنید و به هدف مالی بعدی خود یعنی آزادی بدهی توجه می کنید.

هدف همه ما در نهايت رسيدن به آزادي مالي در زندگي است.

مرحله 3 – صلح مالی

آزادی بدهی یک نقطه عطف حیاتی است. هنگامی که بدهی های خود را پرداخت کردید، با دانستن اینکه دیگر خدمتکار طلبکاران نیستید، احساس آرامش خواهید کرد. این آزادی جدید به شما امکان می دهد تا روی ثروتمندسازی و دنبال کردن رویاهای خود تمرکز کنید.

فرض کنید که موفق به پرداخت وام های دانشجویی و بدهی اقساط خود شده اید، که انگار وزنی از روی شانه های شما برداشته شده است. سپس می‌توانید رویاهای بزرگ‌تری داشته باشید و به امنیت مالی توجه کنید.

مرحله 4 – امنیت مالی

امنیت مالی در مورد داشتن پول کافی برای حفظ یک سبک زندگی راحت و مقرون به صرفه بدون نگرانی دائمی در مورد پول است. این مرحله جایی است که می توانید از ثمره کار خود لذت ببرید و در عین حال به ساختن آینده مالی خود ادامه دهید.

در نهایت می توانید یک خانه ساده بخرید، به تعطیلات بروید و برای آینده خود پس انداز کنید. اگرچه شما راحت زندگی می کنید، اما همچنان باید برای حفظ سبک زندگی خود تلاش کنید و این باعث می شود که بخواهید برای استقلال مالی تلاش کنید.

مرحله 5 – استقلال مالی

رسیدن به استقلال مالی به این معنی است که دیگر برای زندگی به چک دستمزد متکی نیستید. در عوض، دارایی‌های نقدی شما (مانند سرمایه‌گذاری، املاک اجاره یا مشاغل جانبی) هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که طبق شرایط خود کار کنید یا اصلاً کار نکنید. شما دارای ارزش خالص بالایی از طریق ارزش سبد سرمایه گذاری، دارایی های نقدی یا کسب و کاری که ایجاد کرده اید، هستيد.

سرمایه گذاری در املاک اجاره ای، سبد سهام متنوع، ایجاد دارایی های نقدی و ایجاد یک کسب و کار مسیر استقلال مالی است. این دارایی‌ها جریان درآمدی ثابتی را فراهم می‌کنند که برای پوشش هزینه‌های شما بدون نیاز به کار کافی است.

مقاله مرتبط: چرا نمرات عالي مدرسه و دانشگاه مهم نیستند؟

مرحله 6 – آزادي مالي

آزادي مالي هدف نهایی است: داشتن پول کافی برای داشتن سبک زندگی دلخواه خود بدون نگرانی در مورد پول. در این مرحله، شما نه تنها هزینه های اولیه خود را پوشش می دهید، بلکه از تجملات لذت می برید و بدون محدودیت مالی به دنبال علایق خود هستید.

وقتی به این مرحله رسیدید، سرمایه‌گذاری‌های شما به طور قابل توجهی رشد کرده است، و (در صورت وجود) املاک اجاره‌ای شما افزایش یافته است. اکنون می‌توانید درجه یک سفر کنید، سخاوتمندانه به اهدافی که به آنها اهمیت می‌دهید کمک مالی کنید، و سرگرمی‌هایی را که همیشه می‌خواستید امتحان کنید، انجام دهید. آزادی مالی شما دنیایی از امکانات را باز خواهد کرد.

مرحله 7 – فراوانی مالی

در مرحله آخر، فراوانی مالی، به وضعیت مولتی میلیونر با ارزش خالص و جریان نقدی بالا رسیده‌اید. در این مرحله، ثروت شما به شما این امکان را می دهد که تجارت خود را افزایش دهید، کمک های خیریه کنید و میراثی برای نام خود ایجاد کنید.

اگر به رشد ثروت خود از طریق سرمایه گذاری های هوشمند و سرمایه گذاری های تجاری ادامه دهید، می توانید به سطحی از فراوانی برسید که بتوانید رویاهای مالی خود را زندگی کنید و شجره نامه خود را برای نسل های آینده تغییر دهید.

خوراکی های کلیدی

با پرداخت بدهی مالی با کسب درآمد بیشتر از هزینه های خود و ایجاد یک صندوق اضطراری شروع کنید

از طریق یک شغل تثبیت شده، زندگی در حد توان خود و اجتناب از بدهی های جدید، به ثبات مالی دست یابید

آزادی بدهی را دنبال کنید تا خود را از نوکر طلبکاران رها کنید

برای امنیت مالی تلاش کنید تا از یک سبک زندگی راحت و بدون نگرانی دائمی پول لذت ببرید

با ایجاد درآمد از دارایی های نقدی به استقلال مالی برسید

با داشتن ثروت کافی برای داشتن سبک زندگی مورد نظر خود به آزادی مالی دست یابید

فراوانی مالی را در آغوش بگیرید تا تأثیر قابل توجهی داشته باشید و میراثی ماندگار به جا بگذارید

نتیجه گيري

آغاز سفر به سوی آزادی مالی یک تجربه دگرگون کننده است که به شما امکان می دهد زندگی را مطابق با شرایط خود زندگی کنید. با دنبال کردن این هفت مرحله، به تدریج ثروت می‌سازید، یک بالشتک مالی ایجاد می‌کنید و در نهایت به آزادی زندگی کردن رویاهای خود دست خواهید یافت. در طول مسیر، آرامش، امنیت، استقلال و فراوانی را خواهید یافت – همه اجزای ضروری یک زندگی کامل. بنابراین، سفر خود را از امروز شروع کنید و به یاد داشته باشید که آزادی مالی در دسترس شماست.

مطلب پیشنهادی

اشتراک بيش از حد و پرحرفي

چگونه از اشتراک گذاري زياد و برملا كردن اسرارمان خودداری کنیم

آیا می بینید که جزئیات صمیمی زندگی خود را با یک غریبه به اشتراک می …

چگونه شخصیت خود را بشناسيم

چگونه شخصیت خود را بشناسيم

یادگیری بیشتر در مورد شخصیت شما سرگرم کننده است، اما همچنین می تواند راهی واقعا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *