چطور مامان بودن را شروع كنيم
مامان شدن در ابتدا دشوار به نظر مي رسد ولي شما مي توانيد با تكنيك هاي اين مقاله هم براي خودتان و هم براي كودكتان اين دوران را آسان كنيد.

چگونه مامان بودن را شروع كنيم؟

مامان شدن  شما را تبریک می گویم! این زمان می‌تواند بسیار سخت و تا حدودی ترسناک باشد، اما یکی از خاص‌ترین زمان‌ها نیز خواهد بود، زیرا مراقبت خوب از کوچولوی جدیدتان بسیار مفید است. مانند هر چیز جدیدی، در ابتدا نوعی اوج وجود دارد، زیرا با کودک جدید خود آشنا می شوید و به او عشق نشان می دهید. فرصت برای سرگرمی به سختی به پایان می رسد، زیرا شما لباس های جدید را روی آنها می پوشید و عکس های بی پایانی از زیبا بودن آنها می گیرید. این بسیار سرگرم کننده است، اما گاهی اوقات تازه مادر شدن می تواند کار دشواری باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به مدیریت نقش شما به عنوان یک مامان جدید کمک می کند.

روش

1

انطباق با نقش جدید شما

مرحله 1 مثبت اندیش باشید…

همیشه مثبت بمانید. منفی نگری شما یا همسرتان در مورد هر چیزی شما را دلسرد می کند. مهمتر از آن، کودک در هر شرایطی که در آن پرورش می یابد، روان خود را رشد می دهد. بنابراین مراقب باشید که در مورد خود و کودکتان چه می گویید. والدینی که نسبتاً خوشحال هستند، نوزادی با سازگاری بهتر و خندان می سازند.

باور کن که می‌توانی مامان خوبی باشی و می‌شوی. باور کنید که کودک شما قرار است نوزاد خوبی شود و او نیز خواهد بود یا حداقل شما مطمئن خواهید شد که او خواهد بود.

شما مي توانيد مامان خوبي باشيد و نوزاد شما هم نوزاد خوبي خواهد بود.

مرحله 2 سعی کنید زیاد نگران نباشید.

سعی کنید زیاد نگران نباشید. نگرانی در مورد هر چیزی انرژی شما را تخلیه می کند. نگرانی هیچ مشکلی را حل نمی کند. باعث می شود مشکلات بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند.

برای مثال، اگر کودک شما تب کرد، سعی کنید فوراً نگران آسیب مغزی و غیره نباشید. بیشتر تب ها پس از حدود 24 ساعت از بین می روند. فقط کافی است طبق برچسب به نوزادتان دارو بدهید و به احتمال زیاد همه چیز درست خواهد شد. اجازه دهید کودکتان هر چقدر که می خواهد بخوابد تا تب را از بین ببرد.

اگر کودک شما گریه می کند و نمی توانید دلیل آن را بفهمید، ممکن است به دلیل گاز باشد و نیاز به آروغ زدن داشته باشد. معمولاً نوزادان در بیشتر موارد زمانی که گرسنه هستند گریه می کنند، اما نیاز آنها به آروغ زدن چیزی است که فکر کردن به آن برای مادران سخت تر است. گاهی اوقات شما نوزاد خود را عوض کرده اید، به نوزاد خود شیر داده اید، اما آنها همچنان گریه می کنند و ممکن است شما را دیوانه کند. نگران نباشید، هر مادری آنجا بوده است، در حالی که نمی داند چه کاری انجام دهد. فقط ممکن است لازم باشد به پشت آنها ضربه بزنید و آنها را صاف نگه دارید تا بتوانند آروغ بزنند.

قنداق کردن نوزاد نیز می تواند به او آرامش دهد و به او کمک کند تا گریه اش را متوقف کند، اگر گریه بعد از شیر دادن و آروغ زدن ادامه یابد.

مرحله 3 سعی کنید در آرامش باقی بمانید…

سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و خونسردی خود را حفظ کنید.  اگر اشتباه کردید یا به آرامی با سر کودکتان برخورد کردید زیاد نگران نباشید و اجازه ندهید همسرتان هم زیاد نگران شود.

مرحله 4 سعی کنید زمان و فضایی را برای فرزندپروری اختصاص دهید.

در این مدت تا جایی که می توانید از کار خود مرخصی بگیرید تا دیگر نگران ساعات زیادی خوابیدن در هر شب نباشید تا برای کار استراحت کنید.

اگر می توانید، به خانه کوچکتر یا آپارتمان ارزانتر نقل مکان کنید تا خانواده شما تا زمانی که کودک شما بزرگتر شود، با یک درآمد زنده بماند.

مرحله 5 اطمینان حاصل کنید که از حمایت یکی از اعضای خانواده برخوردار هستید.

اطمینان حاصل کنید که از حمایت یکی از اعضای خانواده برخوردار هستید. شما نمی توانید این کار بزرگ جدید را به تنهایی انجام دهید. اگر اصلاً کمکی نداشته باشید احساس ناراحتی خواهید کرد.

در صورت امکان، وقتي تازه مامان شديد مطمئن شوید که در نزدیکی اعضای خانواده حمایت کننده زندگی می کنید. قطعا به کمک و راهنمایی آنها نیاز خواهید داشت. همچنین هر زمان که سؤالی داشتید، هر چه که ممکن است در Google جستجو کنید. تقریباً می توانید پاسخ هر چیزی را در اینترنت پیدا کنید.

شما باید استراحت داشته باشید، حتی اگر فقط یک بار در هفته به فروشگاه بروید. سعی کنید هفته ای یک بار مادر یا مادرشوهر خود را به نگهبانی از کودک وادارید، تا بتوانید آرامش داشته باشید و زندگی آرامی را که قبل از به عهده گرفتن این همه مسئولیت داشتید، دوباره به دست آورید.

مرحله 6 وقتي مامان شديد برای حفظ روابط دیگر خود وقت بگذارید.

برای حفظ روابط دیگر خود زمان بگذارید. پس از آمدن نوزاد جدیدتان هنوز دوستانی داشته باشید. اگر قبلاً به یک گروه کتاب یا گروه مذهبی می رفتید، ادامه دهید. داشتن زنان دیگر برای صحبت در مورد مادر بودن بسیار کمک می کند.

اطمینان حاصل کنید که رابطه سالمی با همسر خود دارید و اجازه ندهید کودک تمام وقت شما را مصرف کند. حسادت شوهرتان نسبت به یک نوزاد جدید ممکن است آسان باشد، اما اگر همچنان کارهایی را با هم انجام دهید، به شما کمک خواهد کرد. با هم فیلم تماشا کنید، بازی کنید یا به خرید بروید.

مرحله هفتم بعد از مامان شدن به آرامش ادامه دهید…

اگر مجبور به تغییر تعهدات خود هستید، راحت باشید. احتمالاً نمی توانید تمام کارهایی را که قبل از تولد نوزاد انجام داده اید انجام دهید.

اگر قبلاً بيرون می رفتید، اگر دیگر نمی توانید بيرون بروید، زیاد به خود استرس وارد نکنید. در این مرحله از زندگی‌تان می‌توانید جایگزین‌هایی مانند تماشای آنلاین طبيعت  یا بيرون رفتن در اواسط هفته زمانی که پرستار کودک در دسترس است، پیدا کنید.

انعطاف پذیر باشید و از مجبور کردن خود به بیرون رفتن خودداری کنید، زمانی که می دانید ممکن است کودک در مهد کودک دوران سختی داشته باشد و غیره.

گام هشتم وقتي مامان شديد بخشنده باشید…

خودت را ببخش با خودت لطف داشته باش لازم نیست شما مادر کاملی باشید، زیرا هیچ کس زنده نمی تواند یک مادر کامل باشد. همه ما اشتباه می کنیم، اما همیشه می دانیم که اشکالی ندارد.

خودتان را به خاطر کامل نبودن سرزنش نکنید. درک کنید که كامل بودن غیرممکن خواهد بود. از خودتان یا هیچ کس دیگری انتظار زیادی نداشته باشید.

مرحله 9 در دوران مامان شدن از کودک جدید خود لذت ببرید.

از کودک جدید خود لذت ببرید. فقط از او مراقبت نکنید. با کودک خود بازی کنید، با او بخندید و با او سروصدا کنید. آنها را لباس های زیبا بپوشانيد. عکس های زیادی بگیرید یاد بگیرید از این زمان لذت ببرید زیرا به سرعت می گذرد.

مرحله 10 بابت مامان شدن به خودتان تبریک فراوان بدهید.

بابت مادر شدن به خودت خیلی تبریک بگو. همه نمی توانند یکی باشند. به یاد داشته باشید که هر روز به‌طور باورنکردنی شکرگزار باشید که با ارزش‌ترین هدیه را در کل دنیا دارید. بدانید که مادر شدن یک امتیاز فوق العاده است. شما یک زن بسیار خوش شانس و بسیار خوش شانس هستید.

روش

2

استفاده از برخی “ترفندهای” فرزندپروری

مرحله 1 روش هایی را بیاموزید که مامان مادر شدن را برای خود آسان تر کنید.

راه هایی را بیاموزید که مادر شدن را برای خود آسان تر کنید. به اندازه کافی سخت است که به عنوان والدین  مشغول به کار شوید. تنظیم ساعت می تواند بسیار سخت باشد.

زندگی شما اکنون حول محور کوچولوی جدید شما می چرخد. تقریباً در هر ساعت از روز باید خود را انکار کنید و به نوزاد جدید خود خدمت کنید. مدام خوابتان را قطع می کنید. شما نمی توانید آنقدر که می خواهید بیرون بروید. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات به خودتان استراحت بدهید: به موسیقی سرگرم کننده گوش دهید یا چند فیلم خوب تماشا کنید.

مرحله 2  وقت شير دادن به نوزاد بطری را روی یک پتو قرار دهید.

بطری را روی یک پتو قرار دهید. این کار دستان شما را آزاد می کند تا بتوانید کارهایی را انجام دهید. گاهی اوقات، این می تواند یک استراحت خوب باشد که به شما امکان می دهد کارها را انجام دهید یا فقط کمی استراحت کنید.

مرحله 3 یک تاب بگیرید.

یک تاب بگیرید. هیچ چیز بیشتر از گرفتن یک تاب برای آسان تر کردن زندگی شما انجام نمی دهد. فیشر پرایس مارک خوبی است. به نظر می رسد که آنها بادوام هستند و عمر طولانی تری دارند. نوزادان به حرکت عادت دارند، زیرا زمانی که در شکم شما بودند، هر زمان که شما حرکت می‌کردید، همه جا را تکان می‌دادند و می‌غلتیدند.

تاب خوردن یک راه خوب برای خواباندن کودک شما است، زیرا آنها مانند گذشته حرکت می کنند. می‌توانید خودتان آن‌ها را تکان دهید، اما بعد از اینکه آنها را تکان دادید برای خوابیدن، قرار دادن آنها ممکن است سخت باشد. نوزادان معمولاً زمانی از خواب بیدار می شوند که آنها را در گهواره خود می خوابانید و غیره. یک تاب شما را از نگرانی در مورد آن نجات می دهد.

این امکان وجود دارد که کودک در تاب، چرخشی که به عقب دراز کشیده یا بالش بخوابد، زیرا خوابیدن همزمان توصیه نمی شود.

چرخاندن در خواب می تواند خیال شما را راحت کند که کودک شما به بند بسته شده است و نمی تواند روی شکم خود بغلتد، که می تواند برای او خطرناک باشد و باعث SIDS شود.

شما همچنین می توانید بطری های خود را در تاب به آنها بدهید. می توانید بطری را برای آنها نگه دارید یا همانطور که قبلا ذکر شد می توانید بطری را روی یک پتو نگه دارید تا کار را برای شما راحت تر کند.

مرحله 4 اغلب از کرم  ضد جوش بعد از پوشک استفاده کنید.

اغلب از کرم راش پوشک استفاده کنید. با پوشک های یکبار مصرف، نوزادان به شدت دچار جوش می شوند. این می تواند باعث گریه و ناراحتی زیادی برای آنها شود.

گاهی اوقات نوزادان در برابر زمان تعویض پوشک مقاومت می‌کنند یا به دلیل جوش‌های پوستی بیش از حد شلوغ هستند.

مرحله 5 شیردهی …

به کودک خود شیر خودتان را بدهید. شیر بسیار ارزان تر از شیر خشک است و توسط آکادمی اطفال توصیه می شود زیرا مواد مغذی لازم را فراهم می کند که به راحتی توسط کودک شما قابل هضم است و با خطر کمتر SIDS همراه است.

شما باید به آرامی کودک خود را از شیر خشک جدا کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است دچار یبوست و ناراضی شوند. یبوست با تغییر ناگهانی در رژیم غذایی اتفاق می افتد، بنابراین تغییر در غذا را “آهسته و آسان” انجام دهید.

مرحله 6 از یک رژیم آموزشی خواب استفاده کنید تا از بی خوابی های زیاد جلوگیری کنید و عادات خواب خوب را برای کودک خود ترویج دهید.

از یک رژیم تمرین خواب برای جلوگیری از بی خوابی های زیاد و ترویج عادات خواب خوب برای کودک خود استفاده کنید.

اگرچه مطالعات نشان می‌دهد که نوزادانی که فریاد می‌کشیدند، در مقایسه با نوزادانی که والدینشان از رژیم‌های آموزشی خواب استفاده می‌کردند، هیچ تغییر کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدتی در رشد خود نداشتند، چنین رژیم‌هایی تأثیر مثبتی داشتند. سلامت روانی و مرتبط با خواب والدین و کودک.

مقاله مرتبط: مادري در دوران افسردگی: مديريت علائم و مادر خوب بودن

«کمپ کردن» به این اطلاق می‌شود که والدین به‌طور فزاینده‌ای در زمان گریه کردن نوزاد در اتاق می‌مانند، در حالی که «چک و کنسول» به بازگشت والدین برای بررسی کودک در فواصل زمانی طولانی‌تر اشاره دارد.

اگر فکر می‌کنید مشکل جدی وجود دارد، از کودک خود غافل نشوید – به بهترین شکل ممکن به نیازهای او توجه کنید.

مطلب پیشنهادی

آدم عصبانی

چرا من اینقدر عصبانی هستم؟

خشم احساسی است که تجربه و بیان آن دشوار است. اگر متوجه شدید که چرا …

چگونه از منفعل پرخاشگر بودن دست برداريم.

چگونه از منفعل- پرخاشگر  بودن دست برداریم

اگر کسی شما را به منفعل بودن-پرخاشگری متهم کرده باشد، ممکن است تعجب کنید که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *