آماده سازي دخترتان براي بلوغ
براي آماده سازي دخترتان براي بلوغ لازم است كه قبل از بلوغ در مورد اتفاقي كه قرار است تجربه كند با او صحبت كنيد.

چگونه به آماده سازی یک دختر نوجوان برای بلوغ کمک کنیم؟

شما می توانید با دخترتان صادقانه حرف بزنيد. حتی اگر احساس ناخوشایندی داشته باشيد.شما با صحبت كردن مي توانيد یک دختر نابالغ را برای تغییراتی که بلوغ ایجاد می کند آماده کنید. بهترین راه برای آماده سازی کودک پیش از نوجوانی این است که تغییراتی را که بدن او تجربه می کند، قاعدگی و رابطه جنسی را آشکارا توضیح دهید. به هر سوالی که می پرسد پاسخ دهید. علاوه بر این، چیزهایی را که به زودی به آنها نیاز دارد، مانند نوار بهداشتی یا تامپون، دئودورانت، شستشوی صورت، و لباس زير زنانه تمرینی در اختیار او قرار دهید. به او بفهمانید که هر زمان که به شما نیاز داشته باشد در کنار او خواهید بود.

روش

1

کمک به او برای سازگاری با تغییرات فیزیکی

مرحله 1 به محض اینکه سینه هایش شروع به رشد کرد، برای او لباس زير تمرینی تهیه کنید.

به محض اینکه سینه هایش شروع به رشد کرد، برای او لباس زير تمرینی تهیه کنید. یکی از قابل توجه ترین تغییراتی که ممکن است در دوران بلوغ برای دختران رخ دهد رشد بافت سینه است. به فرزندتان توضیح دهید که این طبیعی است و برای هر دختری به طور متفاوتی اتفاق می افتد. هنگامی که این پیشرفت شروع شد، او را برای خرید یک لباس زير تمرینی ببرید تا به او کمک کنید در مورد بدن در حال تغییرش احساس راحتی کند. او از این بابت بسیار خوشحال خواهد شد.

این تغییر ممکن است از سن 8 سالگی در برخی از دختران شروع شود.

اگر دخترتان قبل از شروع رشد، درخواست یک لباس زير تمرینی می‌دهد، به هر حال برایش لباس زير بخرید تا او را تشویق کنید تا انتخاب‌های فعالی در مورد بدنش انجام دهد.

براي آماده سازي دخترتان براي بلوغ با او در مورد بهداشت شخصي اش صحبت كنيد.

مرحله 2 به او کمک کنید تا یک برنامه منظم برای حمام ایجاد کند.

به او کمک کنید تا یک برنامه منظم برای حمام ایجاد کند. همانطور که دختر شما بزرگتر می شود، او باید بهداشت شخصی خود را کنترل کند و برنامه ای برای آن تنظیم کند. مطمئن شوید که او متوجه شده است که باید حداقل یک بار در روز دوش بگیرد. حداقل دو بار در هفته موهایش را بشوید. به او کمک کنید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد این کار را صبح یا عصر قبل از خواب انجام دهد.

کودکی که ورزش می کند ممکن است نیاز به شستشوی بیش از یک بار در روز برای حفظ بهداشت داشته باشد.

مرحله 3 به او نشان دهید که چگونه صورت خود را به درستی بشویید تا از آکنه جلوگیری شود.

به او نشان دهید که چگونه صورت خود را به درستی بشویید تا از آکنه جلوگیری شود. بیشتر نوجوانان تا حدودی با آکنه سر و کار دارند، اما رعایت بهداشت می تواند آن را به حداقل برساند. به دخترتان نشان دهید که چگونه صبح و عصر صورت خود را به درستی بشوید تا از تجمع چربی و کثیفی که می‌تواند باعث ایجاد جوش شود، جلوگیری کند. اگر پوست او خشک است. نشان دهید که چگونه می تواند صورت خود را بعد از شستن آن مرطوب کند.

به دخترتان کمک کنید تا یک شوینده و مرطوب کننده صورت را انتخاب کند که مناسب نوع پوست او باشد.

مرحله 4 برای کمک به کاهش بوی بدن او دئودورانت یا ضد تعریق بخرید.

برای کمک به کاهش بوی بدن برای او دئودورانت یا ضد تعریق بخرید. در دوران بلوغ، غدد عرق زیر بغل تحریک مي شود. باعث ایجاد عرق و بوی بد می شود. دئودورانت زیر بغل دخترتان را بخرید. اين دئودورانت بوی بد بدن را کاهش می دهد یا ضد تعریق که عرق تولید شده را کاهش می دهد. به دخترت بگو هر روز بعد از حمام آن را بمالد.

در صورت تمایل، دخترتان را برای خرید دئودورانت یا ضد تعریق بیاورید تا بتواند مارک و عطری را که دوست دارد انتخاب کند.

مرحله 5 زمانی که موهای بدن دختر شروع به رشد کرد، در مورد اصلاح آن صحبت کنید.

درزمان بلوغ که موهای بدن دخترتان شروع به رشد کرد، در مورد اصلاح آن با او صحبت کنید. به دخترتان اطمینان دهید که رشد موهای بدن در دوران بلوغ کاملا طبیعی است، به خصوص در زیر بغل، ناحیه شرمگاهی و

پاها به او بگویید که اصلاح انتخاب اوست و اگر مایل به انجام آن نیست، لازم نیست. اگر این کار را کرد، به او نشان دهید که چگونه این کار را با خیال راحت انجام دهد تا آسیب نبیند.

برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از بریدگی هنگام اصلاح، ابتدا به دخترتان کرم موبر و یک تیغه بدهید.

از طرف دیگر، یک تیغ برقی یا با باتری به او بدهید، که ایمن تر خواهد بود، اما اصلاح کمتری را ارائه می دهد.

روش

2

توضیح قاعدگی

مرحله 1 به او بگویید واقعاً دوره قاعدگی چیست.

1به او بگویید واقعاً دوره قاعدگی چیست؟ با بیان ساده آنچه در بدن زن در طول چرخه قاعدگی 28 روزه طبیعی اتفاق می افتد، شروع کنید. توضیح دهید که رحم برای تغذیه تخمک بارور شده یک پوشش ایجاد می کند، اما اگر حاملگی اتفاق نیفتد، این پوشش می ریزد. توجه داشته باشید که وقتی این اتفاق می افتد، خون و مایع قاعدگی از طریق واژن آزاد می شود.

نحوه انجام همه اینها در جدول زمانی 28 روزه را مشخص کنید. درک چگونگی عملکرد هر سیکل قاعدگی اطلاعات ارزشمند و کاربردی برای او است.

مرحله 2 برخی از اثرات احساسی که ممکن است قاعدگی ایجاد کند را توضیح دهید.

برخی از اثرات عاطفی که ممکن است قاعدگی ایجاد کند را توضیح دهید. مهم است که دختران را برای تغییرات هورمونی که در طول دوره قاعدگی خود تجربه خواهند کرد، آماده کنیم. توضیح دهید که چگونه سطح هورمون درست قبل از شروع قاعدگی یک زن کاهش می یابد، که ممکن است باعث ناراحتی، تحریک پذیری یا نوسانات خلقی شود. به او بگویید که این امری عادی و کاملا طبیعی است.

به او اطمینان دهید که همیشه راه‌هایی وجود خواهد داشت که وقتی این احساسات را تجربه می‌کند، خودش را شاد کند و این مدت طولانی نخواهد بود.

مرحله 3 به او در مورد علائم فیزیکی که ممکن است در طول چرخه خود تجربه کند، اطمینان دهید.

به او در مورد علائم فیزیکی که ممکن است در طول چرخه خود تجربه کند، اطمینان دهید. علائم سندرم پیش از قاعدگی و دردهای قاعدگی علائم دشواری هستند که اکثر زنان مجبورند با آن دست و پنجه نرم کنند. توضیح دهید که این عوارض سیکل قاعدگی موقتی است و می توان ناراحتی او را مدیریت کرد. به او در مورد برخی از داروهای قابل اعتماد بگویید، مانند:

یک بطری آب گرم یا پد گرم کننده برای تسکین گرفتگی عضلات.

مصرف مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن برای کاهش شدت گرفتگی عضلات.

ورزش و تغذیه سالم برای کاهش نفخ در هنگام PMS.

مرحله 4 انواع مختلف محصولات بهداشتی را زودتر از موعد به کودک خود بدهید.

انواع محصولات بهداشتی را از قبل به کودک خود ارائه دهید. در حمام خود را با نوار بهداشتی داشته باشيد تا در اولین پریود شدن دخترتان آماده باشند. نحوه استفاده از آنها را توضیح دهید و به او توصیه کنید هر گزینه ای را که راحت انجام می دهد امتحان کند تا ببیند چه چیزی را ترجیح می دهد. شما همچنین باید یک کیف کوچک از این لوازم را به او بدهید تا هر وقت که لازم شد به مدرسه بیاورد.

به او بگویید چگونه و چه زمانی پدها را به درستی دور بیاندازد.

روش

3

او را برای انتخاب خوب راهنمایی کنید

مرحله 1 در مورد سلامت جنسی صادقانه با فرزند خود صحبت کنید.

در مورد سلامت جنسی صادقانه با فرزندتان صحبت کنید. در حالی که ممکن است احساس کنید بلوغ برای فرزندتان خیلی زود است که بتواند به  موضوع جنسی فکر کند، احتمالاً از دوستان، فیلم‌ها یا رسانه‌های اجتماعی درباره آن می‌شنود. مطمئن شوید که دخترتان اطلاعات دقیقی در مورد رابطه جنسی دارد، با صحبت آشکار در مورد آن. به هر سؤالی که دارد پاسخ دهید و او را تشویق کنید تا در مورد هر چیزی که می خواهد بداند بپرسد.

مطمئن شوید که در مورد موضوعات جنسی، فشار همسالان و خطرات سلامتی با فرزندتان به عنوان بخشی از یک صحبت کامل در مورد رابطه جنسی صحبت کنید.

مرحله 2 به دختر خود کمک کنید تا در عین حال که نسبت به بدن خود احساس خوبی دارد، سالم بماند.

به دخترتان کمک کنید در عین حال که نسبت به بدن خود احساس خوبی دارد سالم بماند. افزایش وزن در دوران بلوغ یا بعد از بلوغ برای دختران رایج است زیرا متابولیسم آنها تغییر می کند. به دخترتان اطمینان دهید که این افزایش وزن احتمالی بخشی طبیعی از رشد اوست و چیزی برای احساس ناامنی نیست. بر اهمیت تغذیه مغذی و همچنین ورزش برای سالم ماندن بدون توجه به وزن او تأکید کنید.

با دخترتان در مورد اختلالات خوردن صحبت کنید تا اذعان کنید که برخی از رفتارهای کنترل وزن خطرناک و ناسالم هستند.

ادعا کنید که غذاهای ناسالم شیرین یا فرآوری شده برای او مضر هستند، زیرا آنها فاقد مواد مغذی مورد نیاز او برای سلامتی هستند، برخلاف تاکید بر محتوای کالری آنها.

آشپزخانه خود را با تنقلات سالم تهیه کنید تا دخترتان از آن لذت ببرد.

مقاله مرتبط:چطور پدر خوبي باشيم؟

مرحله 3 به او استراتژی نه گفتن به مواد مخدر و الکل بدهید.

به او استراتژی نه گفتن به مواد مخدر و الکل بدهید. فشار همسالان می تواند در میان نوجوانان زودرس شروع شود، بنابراین بهتر است دختر خود را هر چه زودتر آماده کنید. با او در مورد مواد مخدر و الکل صریح و صادقانه صحبت کنید و به هر سوالی که ممکن است داشته باشد پاسخ دهید. چند مثال عملی از نحوه مقابله با فشار برای امتحان کردن این مواد به او بگویید، مانند:

ذکر دلیل مشخصی برای نه گفتن، مانند عدم تمایل به سیگار کشیدن به دلیل ابتلا به آسم.

قاطعانه و واضح صحبت کنید تا پیام را منتقل کنید.

اگر برای انجام کاری که نمی‌خواهد تحت فشار باشد، خود را از موقعیتی خارج می‌کند.

در صورت خارج شدن از کنترل وضعیت، با خانه تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی

آدم عصبانی

چرا من اینقدر عصبانی هستم؟

خشم احساسی است که تجربه و بیان آن دشوار است. اگر متوجه شدید که چرا …

چگونه از منفعل پرخاشگر بودن دست برداريم.

چگونه از منفعل- پرخاشگر  بودن دست برداریم

اگر کسی شما را به منفعل بودن-پرخاشگری متهم کرده باشد، ممکن است تعجب کنید که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *