چطور پدر خوبي باشيم
تفاوت در رفتار با كودك مي تواند نقش ما را از صرفا يك والد به يك پدر خوب تغيير دهد.

چطور پدر خوبي باشيم؟

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید هر کسی می تواند والد باشد، در حالی که همه نمی توانند پدر باشند. اما چه چیزی پدران را بسیار خاص می کند، و چگونه می دانید که یکی از آنها هستید؟ در حالی که این جمله قدیمی درباره اینکه همه پدر نیستند وجود دارد، واقعیت این است که هر کسی اگر تلاش کند می‌تواند بابا شود. شما فقط باید کنار فرزندتان باشید، او را دوست داشته باشید و از او مراقبت کنید. در این مقاله، مواردی را که پدران را منحصر به فرد می‌کند، پدر بودن چه ویژگی‌هایی لازم است و چرا بابا بودن تا این حد مفید است، پوشش می‌دهیم.

چیزهایی که باید بدانید

هر والد بیولوژیکی واجد شرایط پدر شدن است، اما پدر مراقبی است که کودکی را با عشق، مراقبت و توجه بزرگ می کند. یک باباي خوب احساسات خود را نشان می دهد، به حرف های فرزندش گوش می دهد، با آنها بازی می کند و رفتار مثبت مردانه از خود نشان می دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که بودن شما به‌عنوان بابا، شانس شادی، موفقیت و سازگاری فرزندتان را در روابط خود افزایش می‌دهد.

پدر خوب داشتن باعث افزايش اعتماد به نفس كودك مي شود.

“والد” یک اصطلاح بیولوژیکی است، در حالی که “پدر” واقعی است.

پدر در کنار فرزندش به‌عنوان نیرویی پایدار و دوست‌داشتنی در زندگی آن‌ها حضور دارد، در حالی که والد فقط به هر کسی اشاره می‌کند که فرزندی داشته است. بابا بودن به تعهد و صمیمیت واقعی نیاز دارد، در حالی که یک والد ممکن است حتی فرزندش را مرتباً نبیند.

ویژگی های یک پدر

مرحله 1 او احساسات خود را نشان می دهد

این تصور کلیشه ای وجود دارد که مردان نباید آن گونه که احساس می کنند ابراز کنند، اما یک پدر واقعی از ابراز محبت، عشق یا مراقبت از فرزند خود دریغ نمی کند. آن‌ها به اندازه‌ای آسیب‌پذیر هستند که احساسات خود را به اشتراک بگذارند تا فرزندشان بداند که وقتی غمگین، گیج یا می‌ترسند، تنها نیستند.

یک پدر سرد و دور آنقدر بسته است که نمی تواند واقعاً احساس خود را با فرزندش در میان بگذارد.

مرحله 2 او بازی می کند

بسیاری از مردان فکر می کنند آنقدر باحال هستند که نمی توانند روی زمین بنشینند و با عروسک های اسباب بازی یا سربازها یا هر چیز دیگری بازی کنند. یک پدر واقعی تمام تلاش خود را می کند تا با فرزندش بازی کند. چه این یک بازی ساده گیرایی باشد یا یک بازی خانوادگی شب جمعه، یک پدر همیشه آنجا خواهد بود تا از اوقات خوشی با فرزندانش لذت ببرد.

پسری که فقط خود را به عنوان یک پدر می بیند، ممکن است کارهای بهتری نسبت به بازی با فرزندش در زمان خود داشته باشد.

مرحله 3 او گوش می دهد و درگیر می شود

رد کردن عقاید یا باورهای کودک وقتی که دیدگاه بزرگسالی را دارید آسان است، اما پدر می‌داند که فرزندش شایسته توجه و همدلی است. وقتی فرزندش ناراحت است، پدری برای گریه کردن شانه اش حاضر می شود. وقتی فرزندش در مورد یک سرگرمی جدید هیجان زده می شود، پدر آنجاست تا همه چیز را در مورد آن یاد بگیرد و سرگرم شود.

یک پدر ممکن است خود را صرفاً یک مجری یا تنبیه کننده ببیند و از تعامل با فرزندش در سطح آنها امتناع کند.

مرحله 4 او راهنمایی می کند

کودکان به راهنمایی، مشاوره و حمایت نیاز دارند و پدر مطمئن خواهد شد که همیشه در دسترس است تا این چیزها را برای فرزندش فراهم کند. چه کمکی به پیش‌روی در موقعیت‌های سخت با یک قلدر مدرسه باشد، چه پس از یک شکست سخت در زمین بسکتبال، پدر همیشه به‌عنوان منبعی برای فرزندش خواهد بود

پدری که درگیر نمی شود، به احتمال زیاد چالش های فرزندش را به عنوان یک تجربه یادگیری یا چیزی که به تنهایی باید از آن عبور کند، نادیده می گیرد.

مرحله 5 او احترام نسبت به همسرش نشان می دهد

یک پدر قدردانی و مراقبت واقعی از همسرش را نشان می دهد – به خصوص اگر فرزندش در اطراف باشد. به عنوان مراقب اصلی کودک، برای پدر مهم است که به فرزند خود نشان دهد که قرار است با دیگران چگونه رفتار شود.

مرحله 6 او از خانه مراقبت می کند

خواه اطمینان از وجود غذا روی میز باشد یا تمیز کردن پس از مصرف آن غذا، پدر مطمئن می شود که خانواده اش بهترین زندگی ممکن را داشته باشند. از سوی دیگر، ممکن است والد به این دلیل که کار مادر است، از انجام برخی کارهای خانه امتناع کند، یا فرزندانش را وادار کند تا وظایفی را که او بر عهده دارد، انجام دهند.

اگر بچه ها  ببینند پدر و مادرشان کارهای خانه را به اشتراک می گذارند و با یکدیگر به عنوان یکسان رفتار می کنند، برای بچه ها معنی زیادی دارد.

تاثیر یک پدر

گام 1 پدرها به فرزندان خود مدلی از رفتار مردانه ارائه می دهند.

کودکان با دانستن اینکه قرار است چه کاری انجام دهند یا چه چیزی باید بشوند به دنیا نمی آیند. پدرها الگوی ایده آل رفتار مردانه را تقویت می کنند، بنابراین هر کاری که به عنوان پدر انجام می دهید همان چیزی می شود که فرزندتان تصور می کند مردان باید باشند. اگر پدری یک پسر داشته باشد، پسرش احتمالاً بزرگ خواهد شد تا مدل او شود. وقتي پدری یک دختر داشته باشد، شرکای آینده او احتمالاً از نظر رفتاری و شخصیتی شبیه پدر او خواهند بود.

اگر مهربان، حاضر و همدل باشید، احتمالاً پسرتان هم همینطور بزرگ می‌شود و دخترتان احتمالاً به دنبال شریک‌هایی می‌گردد که مهربان و همدل باشند.

والدین نیز رفتارهای فرزندان خود را تقویت می کنند. اگر شما یک پدر صمیمی هستید و یک پسر دارید، احتمال اینکه آنها بزرگ شوند تا دوستانه باشند به طور چشمگیری افزایش می یابد.

مرحله 2 پدرها به فرزندان خود یاد می دهند که چگونه در یک رابطه عاشقانه باشند.

تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان نشانه‌های خود را در مورد نحوه قرار ملاقات، ازدواج یا عشق ورزیدن از والدین خود می‌گیرند. اگر مردی نسبت به شریک زندگی خود بد و بی رحمانه رفتار کند، احتمال اینکه فرزندانش به آینده خود ادامه دهند بسیار زیاد است.

شرکای عاشقانه ناعادلانه برعکس آن هم درست است! اگر پدر شخصی نسبت به مادرش دیگر مهربان و محترم باشد، احتمالاً فرزندش روابطی را برقرار خواهد کرد که در آن هر یک از طرفین مهربان و محترم باشند.

مقاله مرتبط: چگونه یک مادر خوب باشیم

مرحله 3 پدرها نتایج تحصیلی و رشدی فرزندان خود را بهبود می بخشند.

اگر به عنوان پدر درگیر نباشید، احتمال دارد فرزندتان در مدرسه با مشکل مواجه شود و نتواند معیارهای رشد را برآورده کند. آنها همچنین احتمال بیشتری برای ابتلا به اختلال شخصیت یا نیاز به درمان در آینده در زندگی دارند. اگر شما یک پدر حمايتگر هستید، احتمال این مشکلات بسیار کمتر می‌شود و احتمالاً فرزندتان شاد، سالم و در مسیر درست رشد می‌کند.

پدران  حمايتگر همچنین به تربیت والدین حمايتگر آینده کمک می‌کنند، بنابراین اگر نوه‌های کوچکی می‌خواهید که به خوبی تنظیم شده باشند، همین حالا کار را انجام دهید!

مطلب پیشنهادی

آدم عصبانی

چرا من اینقدر عصبانی هستم؟

خشم احساسی است که تجربه و بیان آن دشوار است. اگر متوجه شدید که چرا …

چگونه از منفعل پرخاشگر بودن دست برداريم.

چگونه از منفعل- پرخاشگر  بودن دست برداریم

اگر کسی شما را به منفعل بودن-پرخاشگری متهم کرده باشد، ممکن است تعجب کنید که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *