چطور دوست واقعي پيدا كنيم
پيدا كردن دوست واقعي در بزرگسالي كار سخت ولي ممكني است.

چطور يك دوست واقعي پيدا كنيم؟

دوستی واقعی یکی از عمیق ترین روابطی است که می توانید با شخص دیگری داشته باشید. یک دوست واقعی در کنار شماست – آنها با شما خواهند خندید، با شما گریه خواهند کرد، اگر لازم باشد شما را از زندان آزاد می کنند. در اینجا چند ایده برای یافتن آن شخص خاص وجود دارد.

روش 1

1.ابتکار عمل را به دست بگیرید.

وقتی نوبت به یافتن یک دوست واقعی می رسد، نمی توانید تنبلی کنید. یک دوست واقعی فقط به شکلی جادویی جلوي در شما ظاهر نمی شود، بنابراین باید مایل باشید که کمی کار کنید. امور را در دستان خود بگیرید و شروع به معاشرت کنید.

دیگر منتظر نباشید تا دیگران کار را برای شما انجام دهند. با افراد تماس بگیرید و بپرسید که آیا می‌توانید با آنها معاشرت کنید یا خودتان رویدادی را سازماندهی کنید.

• نگران ناامید یا نیازمند به نظر رسيدن نباشید. روی خودت و هدفت تمرکز کن اگر همه چیز در نهایت درست شود، پس چه کسی اهمیت می دهد؟

• سعی کنید به گونه ای با هم معاشرت کنید که هیچ کس احساس نکند که شما با ناامیدی یا التماس دوستی به او چسبیده اید. اگر گروهی وجود دارد، با همه ارتباط چشمی برقرار کنید، نه اینکه گفتار خود را به تنهایی به سمت يك نفر هدایت کنید.

مقاله مرتبط: چطور مثبت حرف بزنيم؟

2. با افراد جدید آشنا شوید.

با هر شب با تنها نشستن در خانه دوست پيدا نمی شوید. شما باید فعال باشید، بنابراین به زور خود را از خانه بیرون بیاورید و تا حد امکان با افراد بیشتری ملاقات کنید. ممکن است در ابتدا ترسناک باشد، اما در پایان ارزش آن را خواهد داشت.

• یکی از ساده ترین راه ها برای ملاقات با مردم از طریق دوستانی است که قبلاً دارید. یک مهمانی یا رویداد اجتماعی را تگ کنید و از دوستتان بخواهید که شما را به دوستانشان معرفی کنند.

• افراد را از طریق سرگرمی ها یا کلاس ها ملاقات کنید. دوستان عموماً افرادی هستند که شما با آنها علایق مشترکی دارید، بنابراین افرادی که از طریق سرگرمی ها یا کلاس ها با آنها ملاقات می کنید مواد بالقوه دوستانه عالی هستند.

• از طریق کار با مردم ملاقات کنید. ممکن است یک همکار کاری داشته باشید که با او ارتباط برقرار کنید، اما هرگز از نظر اجتماعی معاشرت نکرده اید. حالا زمانش فرا رسیده.

• به صورت آنلاین با مردم ملاقات کنید. گاهی اوقات برای ملاقات آنلاین با مردم یک دلواپسي وجود دارد، اما می تواند یک راه واقعا عالی برای ملاقات با مردم باشد. وبلاگ نویسی، شبکه های اجتماعی و ارسال در تالارهای گفتگوی آنلاین، همگی راه های مناسبی برای برقراری ارتباط اجتماعی هستند.

• از رفتن به مکان هایی که یک فعاليت متمرکز وجود دارد خودداری کنید. این بدان معنی است که شما نباید سعی کنید شانسی در سینما و تئاتر داشته باشید، زیرا در آنجا تمرکز اصلی روی اکران است و افراد زیادی را در آنجا ملاقات نخواهید کرد مگر به صورت اتفاقی. مکان های عمومی مانند کافی شاپ ها، پارک ها کمک زیادی به معاشرت می کنند. با این حال، مکان های دیگری با محیط دوستانه وجود دارد که نباید در امتحان کردن آنها تردید کنید.

3. بیش از حد حساس نباشید

ملاقات با افراد برای اولین بار می تواند سخت باشد. آنها ممکن است بی علاقه به نظر برسند یا تمایلی به تلاش براي دوستي با شما نداشته باشند. ناامید نشويد پیدا کردن یک دوست واقعی زمان می برد. باید بدانید که دوستی که با تلاش زیاد به دست آورده اید معمولاً یک دوست واقعی است.

4.در مورد افرادی که با آنها معاشرت می کنید ذهن خود را باز نگه دارید.

وقتی می‌خواهید دوستی پیدا کنید، ضربه‌گیر بودن استراتژی خوبی نیست. هدف اولیه شما این است که تا حد امکان با افراد بیشتری ملاقات کنید، بنابراین با همه صحبت کنید و ذهن خود را باز نگه دارید. این به شما کمک می کند تا در مورد شخصیت افراد شناخت پيدا کنید و بدانید که از چه کسی باید دوری کنید و چه ویژگی های خوبی باید در یک دوست خوب وجود داشته باشد.

• حتی اگر فردی را ملاقات کردید که به نظر می رسد شبیه که با او هیچ اشتراکی ندارید، با او صحبت کنید و به او فرصت دهید. آنها ممکن است تبدیل به واقعی ترین دوست شما شوند!

• قرار نیست یک دوست واقعی را در نگاه اول بشناسید – ابتدا باید آنها را بشناسید – پس هر احتمالی را در نظر بگیرید!

5. پیگیر باشيد

 حتی اگر اولین تلاش شما برای نشان دادن خود در آنجا آنطور که انتظار داشتید موفقیت آمیز نبود، ناامید نشوید! افراد ممکن است کمی طول بکشد تا رابطه  خود را گرم کنند، بنابراین ملاقات دوم یا سوم با کسی ممکن است بسیار بهتر از اولین بار باشد.

• اگر کسی را به یک پاتوق دعوت کردید، اگر نتواند آن را انجام دهد، ناراحت نشوید. به احتمال زیاد آنها یک بهانه واقعی دارند، دلیلش این نیست که شما را دوست ندارند. یک یا دو هفته به آن فرصت دهید، سپس دوباره آنها را دعوت كنيد.

• گاهی اوقات با کسی ارتباط درست نمی شود و این اشکالی ندارد.

6. صبور باش.

 زمان می برد تا واقعاً با کسی آشنا شوید، به خصوص زمانی که به دنبال دوستی واقعی هستید. تلاش کنید تا با افراد بیشتری معاشرت کنید، در نهایت کسی را خواهید یافت که واقعاً با او ارتباط برقرار کنید.

در مورد اینکه چقدر زمان نیاز است تا واقعاً یک نفر را بشناسید واقع بین باشید. مطمئناً، ممکن است این کار را انجام دهید و احساس کنید که یک نفر را به‌جای ده دقیقه، ده سال می‌شناسید، اما معمولاً بسته به تعداد دفعات معاشرت‌تان، خیلی بیشتر طول می‌کشد.

• در موقعیت‌های مناسب، می‌توانید خیلی سریع دوستان جدیدی پیدا کنید – مانند زمانی که دانشگاه را شروع می‌کنید، به شهر جدیدی نقل مکان می‌کنید یا به یک تیم ورزشی می‌پیوندید.

روش 2

آشنایی با یکدیگر

1.یک مکالمه را شروع کنید.

 اولین قدم برای شناخت یک دوست بالقوه، شروع یک گفتگو است. باور کنید یا نه، مکالمات بسیار جالبی می توانند با این جمله شروع شوند که “هوا مطمئنا سرد است!”. راه دیگر این است که کمی در مورد آنها و علائق آنها بدانید. هنگامی که شما در مورد یک موضوع جالب شروع کنید، بقیه به طور طبیعی به دست خواهند آمد.

• سعی کنید یک نظر کلی بنویسید یا در مورد چیزی کلی سوال بپرسید، فقط برای شکستن یخ. به عنوان مثال، “مهموني عالیه، ها؟”

• سعی کنید بیشتر از اینکه صحبت کنید گوش کنید. نشان دهید که به آنچه آنها می گویند علاقه مند هستید. حتی اگر گفتار آنها را خسته کننده می دانید، سعی کنید متمرکز به نظر برسید تا به احساسات طرف مقابل آسیب نرسانید.

• در مورد علایق و سرگرمی های آنها اطلاعات کسب کنید. اگر بتوانید وجه اشتراک خود را پیدا کنید، مکالمه آزادتر جریان خواهد داشت.

2. اطلاعات تماس آنها را دریافت کنید.

اگر با کسی برخورد کردید، مطمئن شوید که اطلاعات تماس او را قبل از جدایی دریافت کنید، اگر می‌خواهید برای ملاقات مجدد با او سازماندهی کنید، به آن نیاز خواهید داشت.

• شماره تلفن یا آدرس ایمیل آنها را دریافت کنید یا بپرسید که آیا آنها در اينستا هستند یا خیر. تا زمانی که راهی برای ارتباط با آنها دارید، مهم نیست.

• حتما اطلاعات تماس خود را نیز به آنها بدهید. آنها ممکن است شما را به انجام یک کار سرگرم کننده دعوت کنند.

3. از آنها دعوت کنید تا بنشینند.

 اینجا جایی است که خیلی ها لنگ می زنند. یک بار ملاقات با مردم و پس از آن در اينستا دوست شدن با آنها لذت بخش است، اما تا زمانی که قدم بعدی را بردارید و آنها را به معاشرت دعوت نکنید، دوستی واقعی ایجاد نمی کنید. صميمي شدن لزوماً رفتن به كافي شاپ و خرید یک قهوه اسپرسو برای هر دوی شما نیست! ایده‌های جدید و سرگرم‌کننده را امتحان کنید، مثلاً اگر ماشین دارید به یک رانندگی طولانی فکر کنید

• لازم نیست آنها را به انجام کار خاصی دعوت کنید، فقط از آنها بپرسید که آیا مایلند به نوشیدنی بروند یا در ساحل بنشینند.

• حتی اگر نتوانند از پس آن برآیند، احتمالاً مورد تملق شما قرار خواهند گرفت. یک هفته دیگر دوباره امتحان کنید. اجازه دهید آنها فضای خود را داشته باشند در غیر این صورت آنها فکر می کنند که شما خیلی چسبنده هستید.

4. هر دعوتی را بپذیرید.

 خوب است که برای ملاقات با مردم برنامه ریزی کنید، اما اگر دعوت نامه ای دریافت کنید، حتی بهتر است. به آن به عنوان یک فرصت آسان برای شناخت بهتر شخصی یا ملاقات با افراد بیشتری فکر کنید.

• هر دعوتی را که برایتان پیش می آید بپذیرید، حتی اگر برای دیدن فیلمی باشد که به آن علاقه ای ندارید یا برای انجام ورزشی که دوست ندارید. هنگامی که آنجا هستید، خوشحال خواهید شد که تلاش کرده اید.

• شما نمی خواهید به عنوان فردی که هرگز برای هیچ كاري ظاهر نمی شود، شهرت کسب کنید. این یک راه مطمئن برای هرگز دعوت شدن به جایی است.

• اگر واقعاً نمی توانید بیایید، دلایل خود را به صورت خنده دار و به گونه ای برای طرف مقابل توضیح دهید که متوجه شود شما از گزینه خودتان امتناع نمی کنید، بلکه يك مشكل واقعي داريد.

5.به رابطه زمان بدهید تا رشد کند.

 روابط عمیق و معنادار فقط یک شبه شکوفا نمی شوند – شما باید آنها را پرورش دهید و به آنها فرصت دهید تا بالغ شوند.

• هنگامی که مراحل اولیه را انجام دادید و یک روال معاشرت را ایجاد کردید، فقط تکرار کنید، تکرار کنید، تکرار کنید.

• برای تبدیل شدن به یک دوست واقعی با کسی، باید اغلب اوقات معاشرت داشته باشید، در تماس باشید، از اوقات خوبی با هم لذت ببرید و در سطح عمیق تری با یکدیگر آشنا شوید.

براي تبديل يك  نفر به يك دوست واقعي بايد با او زمان زيادي معاشرت كنيد.
Four happy friends are looking on mountains and having fun together. Space for text. Travel concept

روش 3

در یک دوست واقعی به دنبال چه چیزی باشیم

1.به دنبال کسی باشید که بتوانید با او خوش بگذرانید.

دوست واقعی کسی است که با او اوقات خوبی را سپری کنید. شما باید بتوانید خودتان را سرگرم کنید، با هم بخندید، دچار مشکل شوید و واقعاً از همراهی یکدیگر لذت ببرید. لزومی ندارد که با دوست واقعی خود بخندید — گفتگوهای عمیق و معنادار برای مدت طولانی معمولاً برای تقویت یک دوستی مفید هستند

2.به دنبال کسی باشید که با شما صادق باشد.

یک دوست واقعی همیشه با شما صادق خواهد بود، مهم نیست که چه باشد. فرقی نمی‌کند این موضوع در مورد چیزهای بی‌اهمیت باشد، مثلاً اینکه لباس‌تان به شما می‌آید یا چیزی که زندگی شما را تغییر می‌دهد، مثلاً اگر متوجه شوند که شریک زندگیتان به شما خیانت می‌کند. یک دوست واقعی هرگز شما را در تاریکی نگه نخواهد داشت. این شامل این نمی شود که آنها به طور ناگهانی در مورد امور شخصی خود به شما بگویند. این کمی طول می کشد زیرا دوستی شما هنوز به آن مرحله نرسيده است.

3.به دنبال کسی باشید که به شما وفادار باشد.

یک دوست واقعی به شدت به شما وفادار خواهد بود، چه حضور داشته باشید و چه نباشید. این بدان معنی است که آنها در کنار شما خواهند ایستاد، حتی اگر با تصمیمات شما موافق نباشند

زمانی که هیچ کس دیگری این کار را نمی کند، دوست واقعي از شما دفاع مي کند. با این حال، انتظار نداشته باشید زمانی که شما واقعاً در اشتباه هستید، از شما دفاع کنند. اگر چنین کردند، در مورد دوست خوب بودنشان تجدید نظر کنید.

4. به دنبال یک فرد قابل اعتماد باشید.

 شما می توانید در مورد هر چیزی به یک دوست واقعی اعتماد کنید، چه برای غذا دادن به گربه در حالی که در تعطیلات هستید و چه برای حفظ عمیق ترین و تاریک ترین رازهای خود. اگر اسرار شما در سراسر مدرسه پراکنده است و تنها کسی که به آن گفته اید بهترین دوست شما خواهد بود، آنها واقعاً دوستان واقعی محسوب نمی شوند.

5.به دنبال یک فرد قابل اعتماد باشید.

 یک دوست واقعی زمانی که به آنها نیاز دارید وجود دارد تا در اوقات خوب شریک شود و شما را در گذر از بدی ها یاری کندتماس های تلفنی شما را پاسخ می دهند. آنها برای قرار ملاقات دو نفره ای که شما آنها را با آن موافقت کرده اید ظاهر می شوند. آنها از زير كار در نمی روند. وقتی کار سخت می شود

6. به دنبال کسی باشید که حمایت می کند.

 یک دوست واقعی از شما و اهداف شما حمایت می کند. آنها سعی نمی کنند شما را تغییر دهند، باعث نمی شوند که احساس ناراحتی نکنید.

مطلب پیشنهادی

شوهر تنبل

چگونه یک شوهر تنبل را مدیریت کنیم

شما شوهرتان را دوست دارید، اما نمی توانید به رفتار تنبل او توجه نکنید. آیا …

هنگام حمله سگ چه كنيم

هنگام حمله سگ چه کنیم

برخی از سگ ها اگر احساس ترس یا تهدید کنند حمله می کنند. در حالی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *