وقتي احساس مي كنيد مي خواهيد فرار كنيد.
ممكن است گاهي زندگي آنقدر سخت شود كه فكر كنيد چاره اي جز فرار نداريد.

وقتی احساس می کنید می خواهید فرار کنید چه کاری باید انجام دهید

خیال پردازی در مورد فرار یا نزدیک شدن به انجام آن، شاید بیشتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. در هسته خود، فرار وسیله ای برای فرار از دنیای کنونی ما است – دنیایی که آنطور که ما می خواهیم به ما خدمت نمی کند.

شاید شما احساس گیر افتادن یا بی حوصلگی می کنید و هوس تجدید حس نیرو دارید. یا شاید در مورد روابط خود احساس ناراحتی می کنید، از شغل خود ناراضی هستید یا به طور کامل درگیر تعهدات روزانه خود هستید.

هر چه که ممکن است باشد، در بیشتر شرایط بهترین راه حل اجرای واقعی نیست. به هر حال، پاسخ به ناراحتی فعلی ما احتمالاً در گوشه دیگری از جهان وجود ندارد. به‌جای غرق شدن در فانتزی فرار، باید در عوض به کندوکاو درون‌نگرانه بپردازیم تا به اصل موضوع برسیم.

این مقاله به این موضوع می‌پردازد که چرا مردم گاهی اوقات می‌خواهند فرار کنند، چرا فرار بهترین راه‌حل نیست، و چگونه می‌توان با احساس تمایل به فرار کنار آمد و بر آن غلبه کرد.

گاهي ممكن است به قدري احساس خستگي كنيد كه فقط بخواهيد از شرايط زندگي خود فرار كنيد.

چرا گاهی اوقات احساس نياز به فرار می کنیم؟

در پایان روز، ما برای جلوگیری از ناراحتی یا دنبال کردن لذت، سیم‌کشی شده‌ایم. بنابراین وقتی همه چیز پیچیده یا طاقت فرسا می شود، از بین بردن استرس آن احساسات و شروع دوباره (حتی به صورت مجازی) به ما این امکان را می دهد که به طور موقت خود را از آن احساسات و واقعیت های ناراحت کننده جدا کنیم.

Bianca L. Rodriguez، Ed.M، LMFT، بنیانگذار You Are Complete، می گوید: «فرار اغلب بهترین راه حل برای از بین بردن دردی است که احساس می کنیم. “این می تواند تنها راه حل باشد، و آرامشی که ما معتقدیم با فرار احساس می کنیم بسیار جذاب است.”

لورا رودز-لوین، LMFT، بنیانگذار مرکز صلح گمشده برای اضطراب، موافق است. او خاطرنشان می کند که جدا کردن واقعیت از خیال برای مغز شما می تواند سخت باشد. همچنین، وقتی خیال‌پردازی می‌کنید، اندورفین‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی مشابهی آزاد می‌کنید که اگر واقعاً خیال‌پردازی خود را انجام می‌دادید، آزاد می‌شدند.

هیچ کس وقتی احساس می کند در دام افتاده و ناتوان است، خوب عمل نمی کند. این فانتزی ها می توانند حس کنترل و انتخاب را به شما بدهند.

– لورا رودز-لوین، LMFT

چرا در واقع فرار راه حل خوبی نیست

برای برخی، ایده فرار از دنیایشان دقیقاً همین است – یک ایده. با این حال، برخی از افراد ممکن است فرار خود را به طور جدی در نظر بگیرند که همه چیز را کنار بگذارند و فرار کنند تا از نو شروع کنند. به جز در سناریوهای بسیار نادر، در واقع فرار ایده خوبی نیست. در واقع می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

فرار کردن نه تنها برای رفع مشکل اصلی مکث می کند، بلکه می تواند به روابط شما – از جمله رابطه با خودتان – آسیب برساند.

رودریگز می‌گوید: «توانایی شما برای احساس امنیت در کنار دیگری بازتاب مستقیمی از میزان احساس امنیت در درون خود برای مدیریت موقعیت‌های دشوار است.

او خاطرنشان می‌کند که روابط عرصه‌ای است که ما در آن رشد می‌کنیم زیرا نزدیک‌ترین روابط ما همه مسائل اصلی ما را مطرح می‌کند و فرصتی برای ما ایجاد می‌کند تا آنها را درمان کنیم. این یک چیز زیباست، حتی اگر ساده ترین نباشد.

فرار نیز راه حلی بلندمدت در شرایطی نیست که میل ما به فرار به دلیل کسالت یا احساس سرگیجه است. ما باید بفهمیم که چرا چنین احساسی داریم و سپس برای رسیدگی به موضوع وقت بگذاریم.

در برخی از سناریوها، ممکن است منطقی باشد که موقعیت خود را ترک کنید. این شامل هر زمانی است که احساس کنید از نظر احساسی یا فیزیکی ناامن هستید، مورد استثمار قرار می گیرید، یا زمانی که مرزهای شما رعایت نمی شود.

چگونه با احساسات “من می خواهم فرار کنم” مبارزه کنیم

در حالی که اشکالی ندارد که گاهی اوقات اجازه دهیم آن فانتزی های فرار در ذهن ما پخش شود، در نهایت باید به هسته اصلی این موضوع بپردازیم تا تسکین درازمدت پیدا کنیم. در اینجا مواردی وجود دارد که اگر میل به فرار دارید باید امتحان کنید.

به پایان فانتزی های فرار مزمن برسید

کمی خودکاوشی کنید تا مشخص کنید چه چیزی در درون شما باعث می‌شود که تمایل تکانشی شما برای فرار ایجاد شود. آیا این یک الگو در روابط است؟ در محل کار احساس خستگی می کنید؟ از مسیر زندگی فعلی خود ناراضی هستید؟ اگر پاسخ به این سؤالات “بله” است، رودریگز توصیه می کند که به دنبال یک درمانگر باشید که بتواند به بهبود زخم های زمینه ای کمک کند.

یک مطالعه در سال 2017 منتشر شده در Cognitive Therapy and Research به ما هشدار می دهد که اجتناب از این محرک ها و احساسات به طور بالقوه می تواند منجر به احساس اضطراب و استرس عاطفی شود. مهم است که آنها را مورد خطاب قرار دهید تا مارپیچ نشوند.

کمک بخواهید

مهم است که به یاد داشته باشید که در هیچ شرایطی هرگز واقعاً تنها نیستید. درخواست کمک شجاعت می خواهد، اما همه از کمک گرفتن از دیگران سود می برند. این ممکن است یک دوست نزدیک، شریک زندگی، عضو خانواده یا متخصص سلامت روان باشد.

زمانی که سعی می کنید در زمانی که احساس غرق شدن دارید به تنهایی جلو بروید، تجزیه و تحلیل درست موقعیت و پیشرفت کارآمد دشوار است. رد کردن افکار و احساسات خود از دیگران می تواند به شما کمک کند تا افکار و احساسات خود را درک کنید و از آن عبور کنید.

اکنون کمک بگیرید

ما بررسی‌های بی‌طرفانه بهترین برنامه‌های درمانی آنلاین از جمله Talkspace، BetterHelp و ReGain را امتحان کرده‌ایم، آزمایش کرده‌ایم و نوشته‌ایم. دریابید که کدام گزینه برای شما بهترین است.

کمی وقت شخصی بگذارید

گاهی اوقات، یک گریز موقت – حتی اگر وقت من برای یک بعد از ظهر باشد – ممکن است به فرونشاندن تمایل ما برای فرار کمک کند. «اگر می‌توانید بدون اینکه خود یا دیگران را به خطر بیندازید، مرخصی بگیرید، آن را دنبال کنید. رودز-لوین می‌گوید: من به این اعتقاد دارم که اول از همه از خودتان مراقبت کنید، وگرنه شما به کسی کمک نمی‌کنید.

راهی برای ایجاد اتاق تنفس بیابید تا بتوانید با راه‌حل‌های بلندمدت به جای راه‌حل‌های کوتاه‌مدت که به زودی دوباره از بین می‌رود، به مشکلات خود بپردازید.

– لورا رودز-لوین

گاهی اوقات تنهایی به سادگی گذراندن یک یا دو ساعت پشت یک در قفل شده یا بیرون از خانه است. این “فضای تنفس” می تواند تأثیرات مثبت عمیقی بر سلامت روان شما داشته باشد.

برای این منظور، یک مطالعه در سال 2019 نشان داد افرادی که تقریباً 11 درصد از زمان خود را به تنهایی سپری می کنند، احساسات منفی کمتری را در سایر تجربیات اجتماعی تجربه می کنند.

حذف برخی از تعهدات

اگر احساس می‌کنید در زندگی‌تان غرق شده‌اید، کمی وقت بگذارید تا بفهمید چه تعهداتی را می‌توانید حذف یا محول کنید. وقتی زمان کمی برای تعقیب شادی‌های خود یا افراط در اوقات فراغت بدون ساختار داشته باشیم، می‌تواند ما را در مورد فرار از همه آن خیال‌پردازی کند.

چیز جدیدی را امتحان کن

در مواردی که به دلیل بی حوصلگی میل به فرار دارید، امتحان کردن چیز جدید می تواند به شما کمک کند احساس تجدید کنید. یک لیست از فعالیت‌هایی که به نظر سرگرم‌کننده می‌آیند، ایجاد کنید و در صورت داشتن زمان، در فهرست کار کنید. شاید سایه زنبوردار را بگیرید، به چیدن زغال اخته بروید، در یک مسیر محلی پیاده روی کنید، به یک سفر جاده ای بروید یا نقاشی آبرنگ را امتحان کنید.

مقاله مرتبط: چگونه و چرا باید از شکایت دست بردارید

نتيجه

فرار ممکن است به شما تسکین موقت بدهد، اما اگر قبل از بازگشت راه حلی نداشته باشید، احساس اضطراب شما را افزایش می دهد و احساس ترس یا عذاب را در شما ایجاد می کند. با مشخص کردن اینکه چه چیزی باعث تمایل شما به فرار می شود، می توانید تغییراتی را در زندگی خود ایجاد کنید که در دراز مدت تأثیر مثبتی بر شما بگذارد.

مطلب پیشنهادی

چگونه به ظاهر خود افتخار كنيم.

چگونه به ظاهر خود افتخار کنیم

اعتماد به نفس می تواند واقعاً كم شود، به خصوص اگر به خودتان سخت بگیرید. …

شوهر تنبل

چگونه یک شوهر تنبل را مدیریت کنیم

شما شوهرتان را دوست دارید، اما نمی توانید به رفتار تنبل او توجه نکنید. آیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *