راهنماي خريد خط چشم مناسب
براي خريد خط چشم مناسب چند فاكتور را بايد در نظر بگيريد.

راهنماي خريد خط چشم مناسب

مثل اکثر لوازم آرایشی گزینه های بی شماری برای انتخاب خط چشم وجود دارد. با این حال، آن خط چشم كه براي يك فرد مناسب است، ممکن است در مورد فرد ديگر مناسب نباشد، بنابراین یافتن ظاهر ایده آل آنقدر ساده نیست که صرفاً الگوبرداری از شخص دیگری باشد. از آنجایی که ظاهر خط چشم به ابعاد صورت فرد بستگی دارد، پیدا کردن یک خط چشم مناسب برای خود می تواند یک آزمون و خطای خسته کننده باشد. خوشبختانه، شما می توانید با تجزیه و تحلیل چشمان خود خط چشم مناسب براي خودتان را حدس بزنید، البته یک ظاهر خاص در نهایت به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. ترفندهای متداول زیادی برای خط چشم تقریبا برای هر نوع چشمی وجود دارد!

قسمت 1 انتخاب خط چشم

1.بايد بدانيد که به دنبال چه سبکی هستید.

قبل از اینکه شروع به جستجوی بهترین مارک ها کنید، باید لحظه ای وقت بگذارید و بفهمید که به دنبال چه نوع ظاهری هستید. آیا هدف شما كشيدن خط چشم غیرعادی است یا یک خط چشم جسورانه؟ وقتی خط چشم خود را انتخاب می کنید، باید نیت خود را در ذهن خود نگه دارید.

فقط به این فکر نکنید که چگونه به نظر می رسد، بلکه به این فکر کنید که آن سایه یا تکنیک خاص چه منظوري را منتقل می کند.

2.اندازه چشمان خود را در نظر بگیرید.

نگاهی به چهره خودتان و ارائه یک تجزیه و تحلیل عینی در مورد چهره تان می تواند در انتخاب لوازم آرایشی فوق العاده مفید باشد، زیرا بینش دقیق تری را در مورد ویژگی هایی که باید بر آن تاکید كنيد، می دهد. ابعاد مختلفی وجود دارد که در نوع و سبک مناسب خط چشم نقش دارد. مهمترین این عوامل شکل و اندازه چشمان شماست. برخی از ویژگی‌ها به نوع خط چشم مربوط می‌شوند، در حالی که برخی دیگر بر نحوه کشیدن آن تأثیر می‌گذارند.

برای درک اندازه نسبی چشم‌هایتان، آنها را با توجه به سایر ویژگی‌های صورتتان، مانند بینی یا پیشانی، ارزیابی کنید.

اگر چشم‌های کوچک‌تری دارید،  چشم‌هایتان را با سایه‌های روشن بزرگتر کنید و فقط از خط تیره در گوشه‌های بیرونی چشم‌تان استفاده کنید.

اگر چشم‌های درشتی دارید، می‌خواهید با استفاده از کانتور بالای چشم خود با خط تیره بر این واقعیت تأکید کنید.

3.شکل چشمان خود را مشخص کنید.

 اگر می‌خواهید بفهمید که چشم‌های گرد یا بادامی دارید. بررسی کنید که آیا می‌توانید سفیدی‌های قابل رویت را در بالا یا زیر عنبیه خود مشاهده کنید، در حالی که حالت صورت طبیعی دارید. اگر می توانید چشمان نسبتا گردی دارید. اگر این کار را نمي توانيد انجام دهيد، چشم بادامی محسوب مي شويد.

در حالی که هیچ یک از این دو نوع لزوما بهتر از دیگری نیستند، اما از رویکردهای آرایشی متفاوتی استفاده می کنند.

چشم های بادامی به شدت طرفدار آرایشی است که شکل متمایز آنها را برجسته می کند، بنابراین اگر چشمان شما متناسب با آن است توصیه می شود لبه های بالا و پایین چشم هایتان را بپوشانید.

اگر چشم‌هایتان گردتر است، باید با اضافه کردن بال‌های خطی یا آرایش «چشم گربه‌ای» به طول چشم خود اضافه کنید.

ممكن است خط چشم كه براي شما مناسب است براي شخص ديگر مناسب نباشد.

4.رنگ چشم خود را در نظر بگیرید.

 در حالی که هیچ پاسخ واحدی برای هر سایه چشم وجود ندارد، باید تاثیر احتمالی ترکیب رنگ/خط چشم بر ظاهر شما را در نظر داشته باشید.

برای مثال، انتخاب خط چشمی که با رنگ طبیعی چشم شما تضاد داشته باشد، بر آن رنگ تأکید دارد. هنگامی که به دنبال سایه خاصی از خط چشم هستید، این را در نظر داشته باشید. داشتن دانش ابتدایی از نحوه ترکیب رنگ ها به شما کمک می کند تا بفهمید چه رنگي برای شما بهتر به نظر می رسد.

اگر چشم‌های قهوه‌ای دارید، انتخاب رنگ هاي قهوه اي روشن تر از چشم قهوه‌ای به برجسته‌تر کردن سایه‌های روشن‌تر در چشم‌هایتان کمک می‌کند. چشم های آبی به خوبی با خط چشم های طلایی ترکیب می شوند. از سوی دیگر، چشم‌های سبز با رنگ‌های مایل به قرمز به خوبی کار می‌کنند.

اگر احساس خلاقیت می‌کنید، ممکن است بخواهید با آزمایش لنزهای تماسی با رنگ‌های مختلف، ابعاد دیگری را به این موضوع ببخشید!

5.خط چشم از برند معتبر بخريد.

در حالی که رنگ خط چشم باید به رنگ چشم فرد بستگی داشته باشد، بسیاری از تأثیرات اندازه و شکل چشمی که می‌خواهید از خط چشم بگیرید، بر اساس كيفيت محصول است. شما بايد مارکی بخرید که معتبر باشد.

در حالی که این ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد، تفاوت بین خط چشم های با کیفیت و خط چشم هاي بي كيفيت ارزان قيمت مثل تفاوت شب و روز است، و شما نباید به خرید محصولی با درجه پایین كيفيت فکر کنید. چون اين محصول تماس مکرری با پوست شما دارد.

اگر شخصیت ماجراجویانه ای دارید، نترسید که برخی از رنگها را به صورت جسورانه و غافلگیرکننده انتخاب کنید.

در حالی که رنگ هاي مشکی و قهوه ای استاندارد باید کاملاً بخشی از كيف لوازم آرایش شما باشد، می توانید با برجسته کردن چشمان خود با رنگی که مردم انتظارش را ندارند، ظاهري  به یاد ماندنی ایجاد کنید.

6.از یک متخصص زیبایی کمک بگیرید.

اکثر بخش های زیبایی فروشگاه های بزرگ دارای کارکنانی هستند که در انتخاب و کاربرد محصولات آرایشی تخصص دارند. اگر هنوز در تصمیم گیری برای شما مشکل دارید، توصیه می شود به دنبال یکی از آنها باشید و برای انتخاب خط چشم مناسب کمک بخواهید.

• مطمئن شوید که به متخصص اطلاع دهید که به دنبال چه سبک کلی هستید. به این ترتیب، او می تواند پیشنهادات دقیق تری به شما بدهد.

قسمت 2 کشیدن خط چشم

1.ظاهر دلخواه خود را مجسم کنید.

 هنگامی که یک مجموعه مناسب از آرایش و خط چشم دارید، در مقابل آینه حمام بایستید و تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید از آن برای برجسته کردن چشمان خود استفاده کنید. این كار با طوفان فکری اولیه شما متفاوت است، زیرا شما به روش‌های عملی فکر می‌کنید که بتوانید ابزارهای جدید خود را به بهترین نحو به کار ببرید.

به عنوان یک قاعده کلی، شما می خواهید ویژگی های خود را تا حد امکان متعادل کنید و در برجسته کردن ویژگی هایی که قبلاً برجسته هستند، اعتدال را رعایت کنید.

چه چشم‌های بزرگ یا کوچک، پهن یا بادامی‌شکل داشته باشید، تکنیک‌های خاصی وجود خواهد داشت که به شکل شما کمک می‌کند، و تکنیک‌های دیگری که احتمالاً نتیجه مطلوبی ندارند.

در حالی که برخی از تکنیک‌ها  مطمئن‌تر از  روش هاي دیگر هستند، بخشی از لذت آرایش، امتحان کردن چیزهای جدید است، بنابراین اگر به چیزی فکر می‌کنید که برخلاف توصیه‌های رایج است، با خیال راحت آن را امتحان کنید. اگر آن طور که تصور می کردید نشد، همیشه می توانید آن را بشویید!

2. برای مناسبت های جسورانه ضخیم و برای موارد غیررسمی خط هاي چشم سبك بكشيد.

 یکی از بخش‌های مهم تسلط بر آرایش این است که بدانید کدام ظاهر برای موقعیت‌های خاص کار می‌کند. شما نمی خواهید برای رفتن روي فرش قرمز يا رفتن به مرکز خرید یا فروشگاه مواد غذایی لباس يكساني بپوشید

به طور کلی، برای موقعیت های پر زرق و برق یا هیجان انگیزتر، باید خط چشم خود را ضخیم تر بکشید. به همین ترتیب، شما باید خط چشم خود را برای مواقع روتين ظریف نگه دارید.

اگر در تصمیم گیری برای اینکه چقدر اين خط برای موقعیت های خاص کافی است مشکل دارید، به آرایش دیگران در رویدادهای خاص توجه كنيد. میزان رایج آرايش در مهماني چقدر است در دانشگاه چقدر؟

توصیه می شود اگر شک دارید به روال محبوب بازگردید. از آنجا، در نهایت می توانید به سبک خود وارد شوید.

3.به چشمان خود بال اضافه کنید.

خط بالدار یک تکنیک بسیار محبوب است، زیرا طول و تمایز را به خط چشم شما اضافه می کند. مهم‌تر از همه، احتمالاً این واقعیت است که تکنیک بالدار ممکن است برای انواع گسترده‌ای از اشکال و اندازه‌های چشم اعمال شود.

در حالی که افزودن یک خط ظریف به انتهای بیرونی چشمان شما تقریباً برای هر نوع چشمی مناسب است، اما اینک چقدر با آن پیش می روید به شکل و محل قرارگیری چشم ها بستگی دارد.

اگرچه به دلیل تطبیق پذیری اش شناخته شده است، اما خط بالدار بیشتر برای چشم های گرد توصیه می شود، زیرا به ظاهر آن ها طول می بخشد. چشم‌های باریک‌تر ممکن است همچنان از بال‌ها سود ببرند، تا زمانی که بال ها بسیار ظریف باقی بمانند.

4.خط بالا و پایین چشم خود را بکشید.

اگر به دنبال بیرون زدن چشمانتان هستید، کشیدن یک خط نازک در امتداد پایین چشم برای تکمیل قسمت بالا، بر شکل طبیعی چشم‌هایتان تأکید می‌کند. این به ویژه اگر چشم بادامی دارید توصیه می شود.

با این حال، ممکن است بخواهید از این روش اجتناب کنید اگر چشمان شما کوچک است. زیرا یک خط دوتایی آنها را کوچکتر از آنچه واقعا هستند می کند.

5.یک خط چشم سفید را امتحان کنید.

مداد چشمهای سفید جالب هستند زیرا چشمان شما را بیدارتر نشان می دهند. اگرچه آنها به خودی خود آنها را گشادتر نشان نمی دهند، اما چشم های کوچکتر از اثر جوان کنندگی این تکنیک بر ظاهر شما بهره مند می شوند.

یا سعی کنید یک خط نازک در امتداد بالای چشم خود بکشید یا آن را پشت خط مشکی لکه دار کنید. در هر صورت، صرف نظر از فرم چشم شما، اگر به دنبال ظاهری سرزنده هستید، این یک ترفند عالی است.

6.خط چشمهاي خود با سايه تركيب كنيد.

هنگامی که شاهکار خود را کامل کردید، آخرین چیزی که می خواهید این است که بعداً آن را لکه دار یا به هم ریخته کنید. بهترین راه برای جلوگیری از این امر این است که خط چشمان خود را با یک سایه چشم که با رنگ پوست شما مطابقت دارد بکشید.

انجام این مرحله ساده شما را از بسیاری از مشکلات در ادامه راه نجات می دهد، بنابراین حتی اگر مرحله اضافی به معنای کار بیشتر باشد، ارزش وقت شما را دارد.

7.در آینه نگاه کنید و کار خود را قضاوت کنید.

نظر شما در مورد تاثیری که خط چشمان روی صورت شما می گذارد چیست؟ آیا با موقعیتی که برای آن برنامه ریزی کرده بودید مطابقت دارد؟ مهمتر از آن، آیا بر ویژگی های درست در چشمان شما تأکید می کند؟

اگر نتیجه مطابق استاندارد شما نیست، همیشه می توانید آن را پاک کرده و دوباره امتحان کنید. حتی اگر با آن مشکلی ندارید، همیشه می توانید راهی را انتخاب کنید که ممکن است برای دفعه بعد پیشرفت کنید!

8.از یک دوست بپرسید که او چه فکر می کند!

در مورد اینکه از یک دوست بپرسید که در مورد خط چشمان شما چه فکری می کند، احساس خودآگاهی نکنید. احتمالاً بسیاری از دوستان شما با مشکلات مشابهی روبرو شده اند، و برخی ممکن است حتی روش هایی را برای خود اختراع کرده باشند که از به اشتراک گذاشتن آنها با شما بسیار خوشحال خواهند شد.

دوستان منبع بینش قابل توجهی در مورد آرایش هستند، بنابراین از دانش آنها نهایت استفاده را ببرید. اگر می توانید دوستی را با شکل و رنگ مشابه چشمانش در نظر بگیرید، بهتر است از او راهنمایی بخواهید.

مقاله مرتبط: روانشناسي مد و لباسي كه مي پوشيد.

مطلب پیشنهادی

شوهر تنبل

چگونه یک شوهر تنبل را مدیریت کنیم

شما شوهرتان را دوست دارید، اما نمی توانید به رفتار تنبل او توجه نکنید. آیا …

هنگام حمله سگ چه كنيم

هنگام حمله سگ چه کنیم

برخی از سگ ها اگر احساس ترس یا تهدید کنند حمله می کنند. در حالی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *