روانشناسي مد و لباسي كه مي پوشيم
مردم به صورت ناخودآگاه شما را براساس مد و لباسي كه انتخاب كرده ايد قضاوت مي كنند.

روانشناسي مد و لباسي كه مي پوشيد.

نوع و مد لباسي که می‌پوشید – و انواع لوازم جانبی که برای جذاب‌تر کردن یا کم‌رنگ کردن آن‌ها استفاده می‌کنید، چیزهای زیادی در مورد اینکه چه کسی هستید، اهل کجا هستید، چه می‌کنید و چه احساسی نسبت به خود و دیگران دارید، می‌گوید.

در واقع، محققان لباس، مری الن روچ و جوآن ایچر، دریافتند که لباس یکی از راه‌های اصلی ارسال سیگنال‌های اجتماعی است، زیرا آنچه می‌پوشیم هویت ما را نشان می‌دهد.

آنچه می پوشید – یا لباسی که روچ و ایچر آن را تعریف می کنند – نشانه های غیرکلامی را برای افراد دیگر ارسال می کند. لباس های ما نشان می دهد:

قدرت داریم

تاثیر داریم

باهوشیم

چقدر درآمد دارید

ببینید، نویسندگان، طراحان لباس و کارگردانان همیشه از مد استفاده می کنند تا سرنخ هایی در مورد یک شخصیت نشان دهند. به عینک های هری پاتر، کفش های ایملدا، لباس های برقی وال استریت یا جواهرات کلئوپاترا فکر کنید.

سوال این است که چه سیگنال هایی ارسال می کنید؟

بیایید کمی خودآزمایی کنیم تا بفهمیم:

سبک فعلی خود را چگونه توصیف می کنید؟ (همه موارد اعمال شده را بررسی کنید)

___رسمی

___راحتي

___گرانج

___حرفه ای

___جذاب

___ تك

___ جوانانه

___ بالغانه

___ قدرتمند

__ من هیچ سبکي ندارم

به پاسخ های خود به سوال بالا نگاه کنید. چه چیزی در مورد سبک شما این تاثیر را ایجاد می کند؟

___ رنگ هایی که می پوشم

___ از جایی که من لباس هایم را می خرم

___ چگونه لباس هایم را مي دوزم

___چگونه لوازم جانبی انتخاب مي كنم

___ مارک هایی که من می پوشم

___ مدهايي که می پوشم

___ افرادی که از آنها تقلید می کنم

حالا بیایید در مورد تصور ایده آل شما صحبت کنیم. در دنیای رویایی خود، دوست دارید چگونه با آن روبرو شوید؟ استایل ایده آل شما چیست؟

___رسمی

___راحتي

___گرانج

___حرفه ای

___ جذاب

___ تك

___ قدرتمند

در نهایت، زمانی که به مشتریان کمک می‌کند تا کمد لباس‌هایی را که دوست دارند بسازند، السا آیزاک از آنها می‌خواهد 3 کلمه را بنویسند که توضیح می‌دهد می‌خواهند لباس‌هایشان چه احساسی در آنها ایجاد کند.

«شاید می‌خواهید لباس‌هایتان به شما احساس قدرت یا اعتماد به نفس یا جذابيت بدهد. یا شاید خلاق و هیجان‌انگیز باشند… مطمئن شوید که (کلمات) با شما همخوانی دارند و آنها را یادداشت کنید.»

او می‌گوید وقتی احساساتی را که می‌خواهید لباس‌هایتان برانگیزد شناسایی کنید، انتخاب تکه‌های مناسب آسان‌تر می‌شود.

آیزاک معتقد است: «این به خودی خود مربوط به روندها یا شیک بودن نیست، بلکه در مورد توانایی ما در بیان خودمان است. سه کلمه‌ای که می‌خواهند لباس‌هایتان چه احساسی را در شما ایجاد کنند چیست؟

حالا، بیایید آن را انجام دهیم! هدف من کمک به شما در درک روانشناسی انتخاب های مد است. چرا انواع خاصی از لباس ها اولین برداشت ما را تغییر می دهند؟

مقاله مرتبط: چه چیزی باعث تصمیم گیری می شود؟

لباس و تصورات

محقق مری لین دامهورست می گوید: “لباس وسیله ای سیستماتیک برای انتقال اطلاعات در مورد پوشنده است.” انتخاب لباس افراد می تواند تاثیر زیادی بر برداشتی که از او منتقل می کند داشته باشد و بنابراین یک ابزار ارتباطی قدرتمند است.

وقتی صحبت از برقراری ارتباط با اعتماد به نفس و توانایی به میان می آید، آنچه می پوشید نقش مهمی در ایجاد اولین برداشت های مثبت دارد. چه با این جمله موافق باشید یا نه، لباس انسان را می سازد. یا حداقل برداشت دیگران از انسان ، را نشان می دهد.

کار با افراد دیگر؟

بنابراین چگونه می توانید به اولین برداشت ایده آل خود نزدیک شوید؟ در زیر من راهنمای هر نوع روانشناسی مد و نحوه استفاده بیشتر از آن را دارم. می توانید از رنگ، استایل و تناسب استفاده کنید تا به برند شخصی که می خواهید نزدیک شوید.

روانشناسی رنگ:

 نحوه استفاده از رنگ ها راهی عالی برای مهار قدرت مد در اولین برداشت شماست. رنگ ها را به طور تصادفی انتخاب نکنید، در مورد نحوه استفاده از هر کدام با دقت فکر کنید.

تناسب: نحوه خیاطی لباس و شکل لباس شما بر درک مردم از شما تأثیر می گذارد.

یک ظاهر طراحی شده: اکسسوری ها – هم برای آقایان و هم برای خانم ها می توانند یک لباس را کاملا تغییر دهند. از کفش، ساعت، روسری و کلاه، اینها راه‌های ساده‌ای برای تغییر استایل شما هستند.

برندها:

اگر در درک تناسب و رنگ به تنهایی مشکل دارید، بگذارید برندها این کار را برای شما انجام دهند! به برندهایی بروید که سبک ایده‌آل شما را تقلید می‌کنند یا به نمایش می‌گذارند و با تکیه بر سبک‌های آن‌ها برای شما تصمیم می‌گیرند.

چگونه رسمی تر دیده شویم:

محقق یون هی کوون از دانشگاه ایلینوی شمالی از مردان و زنان در مورد تأثیر لباس بر قضاوت های انجام شده در محیط کار پرسید. Kwon دریافت که مردان معتقدند پوشیدن لباس کار مناسب، احتمال اینکه آنها باهوش، شایسته، آگاه، صادق و قابل اعتماد باشند، افزایش می‌دهد.

رنگ های تیره رسمی تر هستند – به خصوص سیاه و خاکستری.

دستبندهای شلوغ، روسری های پیچیده یا بسیاری از اکسسوری ها در واقع رسمیت شما را کاهش می دهند. اگر می خواهید رسمی تر دیده شوید، لوازم جانبی ساده و خطوط تمیز بهتر است.

مارک‌های حرفه‌ای که لباس‌های کاری فوق‌العاده انجام می‌دهند، The Limited، Calvin Klein و Armani هستند.

چگونه معمولی تر دیده شویم:

رنگ‌های روشن، پاستلی و لباس‌های گشاد، فضایی از مد غیررسمی را نشان می‌دهند. لایه‌ها و لباس‌های گشاد معمولاً آرام‌تر و راحت‌تر به نظر می‌رسند.

آدام گلسمن، مدیر خلاق مجله O، به مردم توصیه می کند که جسورانه بپوشند. شاید یک گردنبند مهره‌ای پر جنب و جوش یا یک ساعت مردانه سایز بزرگ

توجه: آقایان باید جواهرات را به حداقل برسانند. یک ساعت درجه یک کافی است. بدون حلقه شست، گوشواره یا سوراخ‌های عجیب و غریب .

برخی از برندهای بزرگ پوشاک غیررسمی عبارتند از: Macy’s، Nasty Gal، Tommy Bahama و Gap.

لباس و مد مورد پسند شما در مورد شما به مردم اطلاعات مي دهد.

چگونه خشمگین تر دیده شویم:

اگر ابراز وجود و خلاقیت چیزی است که به دنبال آن هستید، هیچ وسیله ای بهتر از مد برای برقراری ارتباط وجود ندارد. السا آیزاک، آرایشگر نیویورکی می‌گوید: «برای من، هرچه لباس‌ها و لوازم جانبی‌ام معنای بیشتری داشته باشند، بیشتر با من ارتباط برقرار می‌کنند و آنچه را که می‌خواهم به دنیا منتقل کنم. “امکانات بی پایان هستند.”

وارد رنگ‌های رنگی نشوید، همه‌ی ما رنگ‌های مورد علاقه خود را داریم، وقتی درگیر لباس‌هایی هستیم یا برای زمان فشار می‌آوریم. دنیل ماستو، استایلیست مشهور، توصیه می‌کند با کمی خلاقیت، از رنگ‌های خود خارج شوید. مشکی زیاد بپوشم؟ در عوض آبي را امتحان کنید. همیشه کفش قهوه ای بپوشید؟ کفش‌های آبی را برای تغییر آن امتحان کنید. معمولا شلوار جین می پوشند؟ به آبی معمولی نچسبید، مشکی یا سبز خاکی را امتحان کنید.شجاعانه خرید کنید .

از کنتراست استفاده کنید. کنار هم قرار دادن برش، رنگ و بافت هر لباسی را سرگرم کننده و جالب می کند. همچنین می تواند جنبه های مختلف شخصیت شما را به اشتراک بگذارد. اگر دامن چرمی می‌پوشید که فریاد می‌زند، شاید یک ژاکت کشمیری بپوشید که زمزمه شیرینی دارد. یا شاید زیورآلات شما متین و لاغر هستند، اما پاشنه های شما بند دار و زهوار هستند. تضاد در پارچه و وزن پیچیدگی ایجاد می کند که می تواند هم برای پوشنده و هم برای مشاهده کننده جذاب باشد. آیزاک می‌گوید: «این راهی برای اضافه کردن شما به لباس‌هایتان است.

چگونه حرفه ای تر دیده شویم:

شما نیازی به خرج کردن هزینه های زیادی برای خرید لباس ندارید، اما باید مطمئن شوید که لباس هایتان مناسب است. این برای زنان و مردان صدق می کند. به گفته فرانک برنیری، دکترا، دانشیار دپارتمان روانشناسی در دانشگاه ایالتی اورگان، یک مصاحبه کننده در عرض 10 ثانیه پس از ملاقات با یک نامزد شغل تعیین می کند که آیا آنها برای این شغل مناسب هستند یا خیر. برنیری می گوید: «لباس خوش دوخت نشان می دهد که شما وظیفه شناس هستید و به جزئیات اهمیت می دهید.

نیک اسکروز، متخصص پوشاک مردانه، می‌گوید: «من نمی‌توانم این را به اندازه کافی بیان کنم. «وقتی مردم به سراغ من می‌آیند و می‌پرسند، «کاری شماره یک که می‌توانم برای بالا بردن کمد لباسم انجام دهم چیست؟» من همیشه می‌گویم: «یک خیاط خوب بگیر».

“شما می توانید قطعاتی را که در حال حاضر دارید بردارید و ظاهر خود را با اطمینان از اینکه آنها به درستی برای شما مناسب هستند تغییر دهید.” می گوید پیچ.

یعنی نه خیلی تنگ، نه خیلی گشاد، نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه.

چگونه جذاب تر دیده شویم:

وقتی عاشق چیزی هستید که می پوشید، احساس خوبی دارید و عالی به نظر می رسید. السا آیزاک، استایلیست شهر نیویورک می‌گوید وقتی لباس‌هایی را می‌پوشید که دوست دارید، «شما متفاوت عمل می‌کنید. آیزاک توضیح می دهد که شما متفاوت راه می روید. هنگامی که مشتریان من لباسی را که دوست دارند بپوشند، بدنشان تغییر می کند.

و زبان بدن کلید انتقال اعتماد به نفس و شایستگی است. اسحاق باید بداند برای نزدیک به یک دهه، او صدها زن قدرتمند را در تجارت سبک طراحی کرده است. ماری فورلئو، کارآفرین استایل‌پردازی و شخصیت آنلاین، شناخته شده است. او می داند که چگونه از لباس استفاده کند تا به مشتریانش برتری دهد.

آیزاک می‌گوید: «(ماری) مجبور نیست به من بگوید که چیزی را دوست دارد، او آن را می‌پوشد و می‌چرخد. قدرت لباس و اکسسوری همین است.

چیزی نپوشید که باعث ناراحتی شما می شود – از نظر فیزیکی یا احساسی. فکر می کنید چیزی بیش از حد برجسته است؟ آیا چیزی خیلی تنگ است؟ آن را نپوشید – ارزشش را ندارد!

لباس هایی متناسب با اندام خود پیدا کنید.

چگونه منحصر به فردتر دیده شویم:

هر کسی یک حس سبک دارد – حتی اگر هنوز آن را نمی دانید. من فکر می کنم لباس ما یک راه سرگرم کننده و آسان برای برجسته شدن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بیشتر تجربی باشید. در اینجا به این صورت است:

​چاپ ها و الگوها تا زمانی که مناسب موقعیت مناسب باشند، راه بسیار خوبی برای برجسته شدن هستند.

یک شکل منحصر به فرد را انتخاب کنید. اکثر پیراهن‌ها، شلوارها و لباس‌ها استاندارد هستند، اما شما می‌توانید با شکل ظاهری خود بازی کنید. به عنوان مثال، اگر همیشه لباس های کوتاه می پوشید، لباس ماکسی را امتحان کنید. به جای پوشیدن یک کت معمولی زمستانی، پالتویی را امتحان کنید که طول متفاوتی دارد.

از جوراب های خود استفاده کنید! اگر شغل شما رسمی تر است – مثلاً برای یک شرکت حقوقی یا دولتی کار می کنید – جوراب ها ممکن است بهترین راه برای بیان فردی باشند، به خصوص که می توانند جسورانه و حواس پرت باشند. لورن روتمن، صاحب سبک و نویسنده کتاب Style Bible: What to Wear to Work، می‌گوید جوراب‌های رنگارنگ یا شخصیت‌ها بازیگوشی را نشان می‌دهند و یخ‌شکن یا راهی عالی برای ارتباط با دیگران هستند.

برای لباس‌های منحصربه‌فرد، از برندهای معمولی استفاده نکنید. از بوتیک ها خرید کنید یا به کلاس های قدیمی بروید.

چگونه قدرتمندتر دیده شویم:

به نظر می رسد، مد فقط بر برداشت دیگران از ما تأثیر نمی گذارد. این بر نحوه تفکر و احساس ما در مورد خود تأثیر می گذارد. مطالعه‌ای که توسط آبراهام روچیک، استاد دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و دیگران انجام شد، نشان داد که لباس‌های رسمی – کت و شلوار، کراوات، پیراهن‌های لباس – باعث می‌شود مردم به طور انتزاعی و جامع‌تر فکر کنند. در واقع، لباس های رسمی باعث می شد مردم بیشتر شبیه رهبران فکر کنند.

روچیک به آتلانتیک گفت: «پوشیدن لباس‌های رسمی به ما احساس قدرت می‌دهد، و این طرز نگاه ما به جهان را تغییر می‌دهد».

آنچه می پوشید نیز می تواند به شما اهرمی در مذاکرات بدهد.

در مطالعه ای که توسط استاد دانشگاه ییل، مایکل کراوس انجام شد، مردان کت و شلوار بهتر از همتایان خود با شلوارهای دمپایی و دمپایی مذاکره کردند.

کراوس در مورد مردان کت و شلوار به NPR می گوید: «شما غالب تر رفتار می کنید، کمتر مصالحه می کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که در واقع، مد وسیله‌ای است که از طریق آن انسان‌ها می‌توانند اعتماد به نفس بیشتری را به دست آورند.

بیشتر مردها اینطور هستند که من نیازی به نگرانی در مورد ظاهرم ندارم یا اینکه مهم نیست یا مردانه نیست، (اما حقیقت این است) بخشی از برند شخصی شما این است که چگونه خود را معرفی می کنید و این شامل مد نیز می شود. نیک اسکرو، متخصص پوشاک مردانه می گوید.

اگر می خواهید قدرتمند باشید، کت و شلوار بپوشید.

رنگ‌های تند بپوشید که برجسته باشند و احساس خوبی به شما بدهند.

برخی دیگر از نکات مد:

شماره 1 وارد یک شیطنت مد نشوید

اما چگونه می‌توانیم لباس‌های مناسبی را انتخاب کنیم که احساسات مناسب را برای موقعیت‌های مناسب برانگیزد – چه یک مصاحبه با ریسک بالا باشد یا یک شب در شهر؟

دنیل ماستو، استایلیست مشهور می‌گوید: «وقتی نوبت به لباس‌هایتان می‌رسد، باید برای هر چیزی آماده باشید.» چون، موستو می گوید….

طرز نگاه شما به بیرون تا حد زیادی احساس درونی شما را نشان می دهد.

2. به راحتی لباس اهميت بدهيد.

در حالت ایده آل، لباس باید راحت باشد، به معنای واقعی کلمه و به صورت استعاری. اگر همیشه شلوار جین و کفش کتانی بپوشید، کت و شلوار ممکن است در نظرتان راحت نباشد.

شماره 3 کفش را فراموش نکنید!

همین امر در مورد کفش نیز صدق می کند. ممکن است اکثر مردان با صندل های جدید مد روز یا کفش های دم باز این فصل احساس راحتی نداشته باشند.

شماره 4 هک لباس

بر خلاف هر عضو دیگری از قلمرو حیوانات، انسان ها دارای مزیت منحصر به فرد انتخاب هستند. ما باید انتخاب کنیم که چه چیزی بپوشیم. پس از مد لذت ببرید. کمی بازی کنيد آزمایش کنید. اگر چیزی کار نمی کند یا درست نیست، آن را تغییر دهید. هیچ کس نمی گوید که شما در پوشیدن چیزی که دوست ندارید گیر کرده اید. خوش بگذره.

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهميم اين دختر ديگر ما را دوست ندارد.

چگونه متوجه شويد که اين دختر دیگر شما را دوست ندارد

اگر احساس می‌کنید که رابطه‌تان ممکن است به هم بخورد، به دنبال علائم هشداردهنده‌ای باشید …

چطور از رابطه بد خارج شويم

چگونه از یک رابطه بد خارج شویم

قسمت 1 شناسایی یک رابطه بد جامعه ما نياز به تشكيل خانواده هاي سالم و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *