ده علت درخواست طلاق
خيانت، عدم برقراري ارتباط، مشكلات مالي از جمله دلايل درخواست طلاق از طرف زوج ها است.

ده علت درخواست طلاق

می دانید که اوضاع برای شما و همسرتان خوب پیش نمی رود. شریک زندگی شما در آخرین باری که با یکدیگر صحبت کردید، خشن، گوشه گیر و خشمگین به نظر می رسید. مثل همیشه، انتظار دارید که او برگردد، دعوا را رها کند و با گذشت زمان خود به خود به شرايط عادي تبدیل شود. در عوض، یک روز، شما به خانه می آیید و متوجه می شوید که لباس های آنها در کمدهایشان نيست و یک تکه کاغذ روی میز شام است – درخواست طلاق.

علت درخواست طلاق در ازدواج چیست؟

خیانت، عدم برقراری ارتباط، مشکلات مالی و کاهش جلسات رابطه جنسی و كاهش صمیمیت از جمله دلایل رایج درخواست طلاق است.

مؤسسه مطالعه خانواده و فرهنگ آستین با استفاده از داده‌های 4000 بزرگسال مطلقه، دلایل اصلی درخواست طلاق را شناسایی کرد که چرا افراد در ایالات متحده از هم جدا می‌شوند و شامل خیانت هر یک از طرفین می‌شود. عدم پاسخگویی همسر به نیازها؛ نا سازگاری؛ عدم بلوغ همسر؛ سوء استفاده عاطفی و مشکلات مالی

مقاله مرتبط: نشانه هايي كه بدانيد اين مرد شما را دوست ندارد.

چرا زوج ها درخواست طلاق می دهند؟

برخی از خصوصیات در شریک زندگي شما وجود دارد یا برخي شرایط وجود دارد – دلایل درخواست طلاق، که ممکن است شرکا را مجبور به طلاق کند.

وقتی زوج‌ها احساس می‌کنند تمام آنچه را که داشته‌اند به رابطه خود داده‌اند، در نهایت می‌توانند به این نتیجه برسند که زمان پایان دادن به ازدواجشان فرا رسیده است.

آیا فکر می کنید این سناریو می تواند در زندگی شما رخ دهد؟

غیر معمول نیست که زوج ها شروع به دعوا کنند تا اینکه یک روز برای همیشه از هم جدا شوند. از مسائل رابطه خود غافل نشوید. شما هرگز نمی دانید، رابطه شما می تواند به سمت جاده های سنگی نیز پیش رود!

چند درصد از ازدواج ها به طلاق ختم می شود؟

تصور اينكه چند درصد از ازدواج ها به درخواست طلاق منجر مي شود به طور قابل پیش بینی پایینی به نظر برسد، اما واقعیت این است که تقریباً 50 درصد از ازدواج ها در ایالات متحده به طلاق ختم می شود.

نه فقط این، بلکه طبق آمار، زوج ها معمولاً در هفت سال اول ازدواج طلاق می گیرند. بنابراین، درخواست طلاق در چه سالی از ازدواج بیشتر است؟

گفته می شود با نزدیک شدن به دهمین سالگرد ازدواج، رضایت زناشویی افزایش می یابد.

اگر فکر می‌کنید می‌دانید چرا افراد طلاق می‌گیرند یا چند ازدواج منجر به درخواست طلاق می‌شود، ممکن است اشتباه نکنید، اما دلایل خاصی برای درخواست طلاق وجود دارد که هرگز نمی‌توانید حدس بزنید.

10 دلیل اصلی طلاق چیست؟

در اینجا فهرستی از دلایل رایج طلاق با دلایل آمار طلاق آمده است. اگر هر یک از این موارد را در رابطه خود شناسایی کردید، باید آگاه باشید که رابطه شما به کجا می رود.

این به شما کمک می کند بفهمید چه عواملی با خطر بالاتر طلاق مرتبط هستند و اقدامات لازم را انجام دهید و از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

بیایید به 10 دلیل رایج برای طلاق نگاه کنیم و بفهمیم که آیا ازدواج شما قابل نجات است یا خیر.

1. خیانت یا رابطه خارج از ازدواج

وقتی یک نفر برای برآورده کردن نیازهای خود، چه فیزیکی و چه جنسی، خارج از رابطه می رود، این می تواند یک رابطه را نابود کند. زمانی که شریک زندگی احساس کند به او خیانت شده است، بازگرداندن اعتماد بسیار دشوار است.

روابط خارج از ازدواج عامل 20 تا 40 درصد از هم پاشیدگی بیشتر ازدواج ها بوده و به طلاق ختم می شود. این یکی از شایع ترین دلایل طلاق است. دلایلی که چرا مردم خیانت می کنند به اندازه خشم ما خشک و بریده نیست ممکن است ما را به این باور برساند.

خشم و عصبانیت از دلایل اصلی خیانت همراه با تفاوت در اشتهای جنسی و عدم صمیمیت عاطفی هستند.

روث هیوستون، متخصص خیانت می گوید: خیانت اغلب به عنوان یک دوستی به ظاهر بی گناه آغاز می شود. “این به عنوان یک رابطه عاطفی شروع می شود که بعداً به یک رابطه فیزیکی تبدیل می شود.”

خیانت یکی از دلایل اصلی طلاق است.

2. مشکلات مالی

اگر یک زوج رفتارشان در مورد نحوه رسیدگی به امور مالی یکسان نباشند، می تواند منجر به مشکلات وحشتناکی شود.

چرا طلاق به دلیل ناسازگاری مالی بسیار رایج است؟ بر اساس آمار طلاق، یکی از دلایل طلاق، عدم سازگاری در عرصه مالی است و تقریباً 41 درصد طلاق ها را به همراه دارد.

همه چیز از عادات مختلف خرج کردن و اهداف مالی گرفته تا یکی از همسران که به طور قابل توجهی بیشتر از دیگری پول درمی‌آورند و باعث جنگ قدرت می‌شوند، می‌توانند ازدواج را تا مرز شکست. همچنین، تفاوت در میزان پولی که هر یک از طرفین برای ازدواج به ارمغان می آورد نیز می تواند منجر به بازی قدرت بین یک زوج شود.

«پول واقعاً همه چیز را تحت تأثیر قرار می دهد. امت برنز، مدیر بازاریابی برند SunTrust گفت: این بر زندگی مردم تأثیر می گذارد. واضح است که به نظر می رسد پول و استرس برای بسیاری از زوج ها دست به دست هم می دهند.

مشکلات مالی را می توان به عنوان یکی از بزرگترین دلایل طلاق، پس از خیانت، اولین دلیل طلاق، دسته بندی کرد.

عدم برقراري ارتباط بين زوج ها مي تواند منجر به درخواست طلاق شود
Relationship difficulties

3. عدم ارتباط

ارتباط در ازدواج بسیار مهم است و ناتوانی در برقراری ارتباط موثر به سرعت منجر به رنجش و ناامیدی برای هر دو می شود و بر تمام جنبه های ازدواج تأثیر می گذارد.

از سوی دیگر، ارتباط خوب، پایه و اساس یک ازدواج قوی است. وقتی دو نفر با هم زندگی مشترکی دارند، باید بتوانند در مورد نیازهای خود صحبت کنند و بتوانند نیازهای شریک زندگی خود را درک کنند و تلاش کنند.

فریاد زدن بر سر همسرتان، صحبت نکردن به اندازه کافی در طول روز، اظهار نظرهای زننده برای ابراز وجود، همگی روش های ناسالم ارتباطی هستند که باید در ازدواج کنار گذاشته شوند.

علاوه بر این، وقتی زوج‌ها از صحبت کردن با یکدیگر دست می‌کشند، می‌توانند احساس انزوا و تنهایی کنند و به‌کلی دیگر به یکدیگر اهمیت ندهند. این می تواند منجر به شکست رابطه شود.

ارتباط ضعیف یکی از بزرگترین دلایل 65 درصد طلاق ها است.

تمرین ارتباط آگاهانه برای تغییر اشتباهات قدیمی ازدواج می تواند سخت باشد، اما ارزش تلاش برای بهبود و حفظ رابطه خود را دارد.

4. مشاجره مداوم

از مشاجره در مورد کارهای خانه گرفته تا مشاجره در مورد بچه ها. مشاجره بی وقفه بسیاری از روابط را از بین می برد.

زوج هایی که به نظر می رسد بارها و بارها به بحث مشابه ادامه می دهند، اغلب این کار را انجام می دهند زیرا احساس می کنند شنیده نمی شوند یا از آنها قدردانی نمی شود.

بسیاری از آنها به سختی می‌توانند دیدگاه طرف مقابل را ببینند، که منجر به بحث‌های زیادی می‌شود بدون اینکه هرگز به راه‌حلی برسد. این در نهایت می تواند دلیل طلاق 57.7 درصد از زوج ها باشد.

5. افزایش وزن

ممکن است به طرز وحشتناکی سطحی یا غیرمنصفانه به نظر برسد، اما افزایش وزن یکی از دلایل اصلی طلاق است.

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما افزایش وزن نیز یکی از دلایل اصلی طلاق است. در برخی موارد، مقدار قابل توجهی افزایش وزن باعث می شود که همسر دیگر از نظر جسمی کمتر جذب شود، در حالی که برای برخی دیگر، افزایش وزن بر عزت نفس آنها تأثیر می گذارد، که منجر به مشکلات صمیمیت می شود و حتی می تواند باعث طلاق شود.

6. انتظارات غیر واقعی

آسان است که با توقعات زیاد وارد یک ازدواج شوید و از همسرتان و ازدواج انتظار داشته باشید که مطابق تصویر شما از آنچه باید باشند، عمل کنند.

این توقعات می تواند فشار زیادی را به طرف مقابل وارد کند و باعث شود احساس ناامیدی کنید و همسرتان را برای شکست آماده کند. انتظارات نادرست می تواند یکی از دلایل طلاق باشد.

7. نداشتن صمیمیت

عدم ارتباط با شریک زندگی‌تان می‌تواند به سرعت ازدواج را خراب کند، زیرا این احساس را در زوج‌ها ایجاد می‌کند که انگار با یک غریبه زندگی می‌کنند یا بیشتر شبیه هم اتاقی‌ها هستند تا همسر.

این می تواند ناشی از فقدان صمیمیت فیزیکی یا احساسی باشد و همیشه مربوط به رابطه جنسی نیست. اگر مدام با همسرتان سردرگم هستید، بدانید که به مرور زمان می تواند زمینه طلاق شود.

اغلب زوج ها با میل جنسی متفاوت و اشتهای جنسی متفاوت دست و پنجه نرم می کنند. این واقعاً می تواند باعث آزار زوجین شود زیرا آنها سعی می کنند نیازهای خود را برآورده کنند. علاوه بر این، در مراحل مختلف زندگی، نیازهای جنسی ما می تواند تغییر کند، که می تواند منجر به احساس سردرگمی و طرد شدن شود.

نادیده گرفتن نیازهای جنسی شریک زندگی تان در زمان های اخیر به عنوان عامل شماره یک طلاق شناخته شده است.

ایجاد رابطه صمیمی و خاص بر عهده هر دو شریک است. کارهای کوچک محبت آمیز، قدردانی را انجام دهید و تا حد امکان از صمیمیت فیزیکی لذت ببرید تا رابطه خود را شیرین کنید.

8. عدم برابری

فقدان برابری در سال‌های اخیر به دلیل اصلی طلاق، یعنی فقدان صمیمیت، پشت سر گذاشته شده است.

وقتی یکی از طرفین احساس می کند که مسئولیت بیشتری در ازدواج به عهده می گیرد، می تواند دیدگاه او را نسبت به طرف مقابل تغییر دهد و منجر به رنجش شود.

عصبانیت اغلب به یکی از دلایل طلاق تبدیل می شود. علت اصلی طلاق است.

هر زوج باید از طریق مجموعه چالش‌های منحصربه‌فرد خود مذاکره کنند و راه خود را برای زندگی مشترک به عنوان دو برابر که از رابطه‌ای محترمانه، هماهنگ و شادی‌آور برخوردارند، بیابند.

9. عدم آمادگی برای ازدواج

تعداد شگفت‌انگیز 75.0 درصد از زوج‌ها در هر سنی آمادگی نداشتن برای زندگی زناشویی را عامل از بین رفتن رابطه خود می‌دانند. بالاترین میزان طلاق در میان زوج های 20 ساله است. عدم آمادگی یکی از شایع ترین دلایل طلاق است.

تقریبا نیمی از طلاق ها در 10 سال اول ازدواج، به خصوص بین سالگرد چهارم تا هشتم سالگی اتفاق می افتد.

10. آزار جسمی و روحی

عدم ارتباط با شریک زندگی‌تان می‌تواند به سرعت ازدواج را خراب کند، زیرا این احساس را در زوج‌ها ایجاد می‌کند که انگار با یک غریبه زندگی می‌کنند یا بیشتر شبیه هم اتاقی‌ها هستند تا همسر.

این می تواند ناشی از فقدان صمیمیت فیزیکی یا احساسی باشد و همیشه مربوط به رابطه جنسی نیست. اگر مدام با همسرتان سردرگم هستید، بدانید که به مرور زمان می تواند زمینه طلاق شود.

اغلب زوج ها با میل جنسی متفاوت و اشتهای جنسی متفاوت دست و پنجه نرم می کنند. این واقعاً می تواند باعث آزار زوجین شود زیرا آنها سعی می کنند نیازهای خود را برآورده کنند. علاوه بر این، در مراحل مختلف زندگی، نیازهای جنسی ما می تواند تغییر کند، که می تواند منجر به احساس سردرگمی و طرد شدن شود.

نادیده گرفتن نیازهای جنسی شریک زندگی تان در زمان های اخیر به عنوان عامل شماره یک طلاق شناخته شده است.

ایجاد رابطه صمیمی و خاص بر عهده هر دو شریک است. اعمال کوچک محبت آمیز، قدردانی و لذت بردن از صمیمیت فیزیکی تا حد امکان برای شیرین کردن رابطه خود انجام دهید.

آیا اينها دلایلي برای طلاق هستند؟

ممکن است از خود بپرسید: «آیا باید از همسرم طلاق بگیرم یا به پیوند زناشویی بچسبم؟

خوب، پاسخ کاملاً به تجربه شما در ازدواج بستگی دارد. هر رابطه ای منحصر به فرد است و این بر عهده زوج است که تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند در رابطه ادامه دهند.

چگونه زوج درمانی می تواند ازدواج شما را نجات دهد؟

اگر یک یا چند مورد از این مسائل را در زندگی زناشویی خود تجربه می کنید، ممکن است در حال حاضر دوران بسیار سختی را سپری کنید.

خبر خوب اینجاست. زوج درمانی واقعا می تواند به هر یک یا همه این مسائل کمک کند. معمولاً زوج‌ها هفت تا یازده سال پس از شروع مشکلات به مشاوره مراجعه می‌کنند. این می تواند باعث شود که اوضاع بهتر شود بسیار ناامید کننده به نظر برسد.

با این حال، اگر هر دو طرف متعهد به بهتر کردن ازدواج خود باشند، می توان کارهای زیادی برای بهبود زندگی مشترک آنها انجام داد و به آنها کمک کرد تا ازدواج خود را نجات دهند.

کمک گرفتن از درمانگر

فردی که طلاق می گیرد می تواند احساسات مختلفی مانند گناه، عصبانیت، تنهایی و غیره را پشت سر بگذارد. در چنین مواقعی ممکن است به متخصصی نیاز داشته باشد تا مشکلات خود را درک کند و همچنین بتواند در مسیر بهبودی قدم بگذارد.

درمانگران طلاق به افراد کمک می کنند تا با استرس طلاق کنار بیایند و آنها را به سمت یک زندگی آرام تر راهنمایی کنند. در برخی موارد، آنها همچنین به زوج ها کمک می کنند تا در صورت اطمینان از طلاق، تجزیه و تحلیل کنند. درمانگر مناسب را بر اساس مشکل اصلی خود پیدا کنید.

نتيجه گيري

هیچ ازدواجی آسان نیست

حتی زوج‌هایی که بهترین نیت‌ها را دارند، گاهی اوقات نمی‌توانند بر چالش‌های خود غلبه کنند و در دادگاه به سر می‌برند. به همین دلیل مهم است که مسائل مربوط به رابطه خود را زودتر حل کنید، اجازه ندهید که یکی از دلایل طلاق باشد. منتظر نمانید تا زمانی که آنها فراتر از اصلاح باشند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که همه چیز خارج از کنترل شماست، تمام تلاش خود را بکنید، دلایل زیادی برای طلاق وجود دارد.

به این ترتیب، می توانید با دانستن اینکه همه گزینه ها را قبل از قدم بزرگ امتحان کرده اید، آرامش داشته باشید. طلاق یکی از بدترین چیزهایی است که می توانید از نظر عاطفی تجربه کنید، اما گاهی اوقات، اجتناب ناپذیر مي شود.

مهربانی را تمرین کنید، صمیمیت را در اولویت قرار دهید، به تعطیلات بروید و برای حفظ سلامت و طول عمر رابطه خود به دنبال مشاوره ازدواج باشید (حتی وقتی اوضاع خوب است).

مطلب پیشنهادی

مديريت خشم

يازده استراتژی کنترل خشم که به شما کمک می کند آرام شوید

ناتوانی در مدیریت خشم می تواند منجر به مشکلات مختلفی مانند گفتن چیزهایی شود که …

آدم عصبانی

چرا من اینقدر عصبانی هستم؟

خشم احساسی است که تجربه و بیان آن دشوار است. اگر متوجه شدید که چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *