تشخيص افسردگي در نوجوان
افسردگي نوجوان شما مي تواند كاملا زندگي او را مختل كند.

تشخیص افسردگی نوجوان

ممکن است گیج کننده باشد اگر نوجوان شما بعضی روزها کاملاً خوب به نظر برسد. اما آنها روزهای دیگر آشفته هستند. آنها نوجوان هستند، درست است؟ آنها ممکن است اخیراً دچار شكست شده باشند. که کاملاً غیرمعمول به نظر می رسید. اکنون شما واقعاً نگران هستید. هر چه نوجوان شما جوان تر باشد، ممکن است بیشتر بتواند زندگی خود را دو قسمت کند. آنها ممکن است بتوانند با دوستان خود خوش و بش کنند و بعداً در همان شب ناراحت و ناراحت به نظر برسند. این نقطه قوت بسیاری از نوجوانان است. آن‌ها می‌توانند بخش‌های مختلف زندگی‌شان را خاموش کنند تا بتوانند با آن کنار بیایند، اما این می‌تواند تشخیص افسردگی نوجوانان را برای شما به‌عنوان والدین سخت‌تر کند.

افسردگی خاموش زمانی است که به نظر می رسد فردی در زندگی روزمره خود کار می کند، اما هنوز علائم درونی افسردگی را تجربه می کند. ممکن است نوجوان شما همچنان روزانه به مدرسه برود، اما ممکن است بیش از حد احساس خستگی یا بی انگیزگی کند. معلمان آنها حتی ممکن است بگویند: که آنها “آشفته” به نظر می رسند. یا ممکن است وقت خود را با دوستان سپری کنند. اما همچنان احساس می کنند که ارتباطشان با دیگران قطع شده است. آنها ممکن است زمانی که در خانه هستند خود را در اتاق خود منزوی کنند و به کسی نگویند که در حال حاضر چه احساسی دارند.

  برخی دیگر از علائم افسردگی می تواند شامل کمبود اشتها و مشکل در خواب باشد، اما پنهان کردن این علائم آسان است. ممکن است نوجوان شما در مدرسه از وعده های غذایی خود صرف نظر کند اما در خانه غذا بخورد. ممکن است شب ها چراغ هایشان را خاموش کنند، اما خواب آرامی نداشته باشند. تشخیص اینها ممکن است سخت باشد مگر اینکه بخواهید و به طور خاص به دنبال علائم باشید.

بیایید در مورد برخی از راه های عملی صحبت کنیم تا بفهمیم آیا نوجوان شما ممکن است افسرده باشد یا خیر.

ممكن است براي افسردگي نوجوان خود لازم باشد دنبال كمك حرفه اي باشيد.

محرک های احتمالی را شناسایی کنید.

  تروما می تواند برای همه متفاوت به نظر برسد. جدایی از یک دوست یا فرد مهم می تواند برای برخی آسیب زا باشد. تغییرات در مدارس یا تغییر در گروه های اجتماعی، چه به انتخاب یا نه، می تواند ترکیبی از احساسات را ایجاد کند.

 درگیری در خانه یا بیماری های خانوادگی می تواند منجر به استرس مداوم بدون توجه به منبع شود. اگر چیزی وجود دارد که نوجوان شما ممکن است آن را تجربه کند، که ممکن است برای شما غیرعادی به نظر برسد، تأثیر آن را دست کم نگیرید. دبیرستان و دبیرستان به تنهایی به اندازه کافی دشوار هستند و اضافه کردن تنها یک تغییر می تواند بر ثبات عاطفی نوجوانان تأثیر بگذارد.

  به تغییرات رفتاری توجه کنید.

نوجوان شما ممکن است از زمان تنهایی لذت ببرد. اما آیا زمان تنهايي اش به میزان قابل توجهی افزایش داده است؟ اگر آنها به موقع با گروه دوستان مورد علاقه خود بیرون می روند، می تواند نشانه ای باشد که آنها خودشان را منزوی می کنند. آیا آنها بیشتر از حد معمول برای مسائل کوچک گریه می کنند؟

 آیا نمرات آنها به طور قابل توجهی کاهش می یابد یا حتی اگر نمرات آنها هنوز بالا باشد، عموماً بی انگیزه به نظر می رسند؟ یکی از این تغییرات به تنهایی به این معنی نیست که آنها افسرده هستند، اما این تغییرات می تواند نشانه هایی باشد که ارزش بررسی موضوع افسردگی نوجوانان را دارد.

مقاله مرتبط: چگونه اداره يك خانه را انجام دهيم؟

علناً از نوجوان خود بپرسید.

از نوجوان خود بپرسید که آیا احساس ناراحتی می کند یا اینکه خود را افسرده می داند. حتی اگر نوجوان شما بگوید «به هیچ وجه! من افسرده نیستم!». شما مشخص كرديد که مایل به بحث در مورد آن هستید. در صورت نیاز ممکن است در آینده آن را مطرح کنند.

نگرانی های مربوط به سلامت روان در مدارس، سایر نوجوانان و در رسانه های اجتماعی بسیار آشکارتر صحبت می شود. اگر شما بحث را باز کنید، نوجوان شما ممکن است بتواند دقیقاً احساس خود را به شما بگوید.

به او در مورد خطرات آسیب رساندن به خود آموزش دهید.

آسیب به خود، به ویژه بریدن، می تواند با افسردگی در نوجوانان همزمان باشد. برش معمولاً به عنوان راهی برای احساس رهایی از درد و اساساً تسکین خود انجام می شود. این نشانه ظاهری یک مبارزه درونی عمیق تر است. برای یک نوجوان بسیار دشوار است که “فقط” آسیب زدن به خود را متوقف کند. بدون اینکه آن را با روش های مثبت کنار آمدن با درد عاطفی جایگزین کند.

اگر متوجه شدید که نوجوان شما به خود آسیب می زند، بهترین کاری که به عنوان والدین می توانید انجام دهید این است که تا حد امکان آرام بمانید و در عین حال آن را بسیار جدی بگیرید. به نوجوان خود بگویید که درد عاطفی او را جدی می گیرید. اقدامات لازم را برای کمک گرفتن از او انجام می دهید. تا راه های بهتری برای مقابله با آن بیاموزد. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید و اگر متوجه آسیب به خود شدید یک درمانگر پیدا کنید.

به دنبال کمک حرفه ای باشید.

اگر مشکوک به افسردگی نوجوان هستید، هرگز برای دریافت مشاوره زود نیست. درمان پیشگیرانه می تواند به همان اندازه برای جلوگیری از افسردگی مهم باشد. آن‌ها می‌توانند مهارت‌های مدیریت احساسات، مقابله با استرس و برقراری ارتباط با نیازها و مرزهای خود را بیاموزند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، اکثر درمانگران نیز مشاوره رایگان ارائه می‌دهند.

به نوجوان خود نشان دهید که او را جدی می گیرید و سلامت روان او در اولویت است. به آنها اجازه دهید در اینترنت به دنبال درمانگری بگردند که احساس می کنند ممکن است با او ارتباط برقرار کنند یا آنها را در فرآیند تصمیم گیری مشارکت دهند

وقتی یک درمانگر پیدا کردید اگر مسائل مالی نگران کننده است، با بیمه خود چک کنید و در مورد گزینه های درون شبکه و خارج از شبکه برای سلامت روان بپرسید. گزینه های گروه درمانی نیز وجود دارد که معمولاً در هر جلسه مقرون به صرفه تر هستند. مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب می کنید، با دریافت کمک مورد نیاز به نوجوان خود نشان دهید که اقدام کردن مهم است.

مطلب پیشنهادی

آدم عصبانی

چرا من اینقدر عصبانی هستم؟

خشم احساسی است که تجربه و بیان آن دشوار است. اگر متوجه شدید که چرا …

چگونه از منفعل پرخاشگر بودن دست برداريم.

چگونه از منفعل- پرخاشگر  بودن دست برداریم

اگر کسی شما را به منفعل بودن-پرخاشگری متهم کرده باشد، ممکن است تعجب کنید که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *