آماده شدن براي بچه
پدر و مادر شدن كار سخت ولي شيريني است و قبل از آمدن بچه بايد از نظر ذهني آماده شويم

15 نشانه که در حال حاضر برای بچه دار شدن آماده هستيد

بچه دار شدن یک تجربه شگفت انگیز است. هیچ چیزی شبیه این نیست. این نوازش های آخر شب، بوی شیرین کودک و شگفتی است که وقتی فرزند کوچکتان برای اولین بار کاری جدید انجام می دهد، با شریک زندگی خود به اشتراک می گذارید. اما نوزادان نیز کار زیادی دارند. پس بچه دار شدن نياز به آماده بودن دارد. شب‌های بی‌خوابی، و روزهایی که می‌گذرند و احساس می‌کنید تمام کاری که انجام می‌دهید زنده ماندن است.

چه زمانی برای بچه دار شدن آماده هستید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید انجام دهید وجود دارد.

قبل از اینکه بخواهید خانواده خود را گسترش دهید چه چیزهایی باید بدانید؟

بنابراین از خود می‌پرسید: “آیا من برای بچه دار شدن آماده هستم؟” قبل از اینکه متعهد به تشکیل خانواده شوید، شما و همسرتان باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

آینده خود را چگونه می بینید

سن و سلامت شما

اگر توانایی مالی برای بچه دار شدن دارید

خانواده های گسترده شما چه نقشی در زندگی خانوادگی شما خواهند داشت

خانه شما برای تشکیل خانواده مناسب است

چگونه نخوابیدن یا گذراندن زمان با کیفیت با هم بر روابط شما در چند ماه اول پس از بچه دار شدن تأثیر می گذارد

اینکه آیا ازدواج شما پایدار است یا خیر

یک نوزاد همه چیز را تغییر خواهد داد. نحوه تعامل شما با همسرتان، مدت زمانی که با دوستانتان می گذرانید و نحوه ارتباط شما با والدینتان را تغییر می دهد.

پدر و مادر شدن براي هميشه زندگي شما را تغيير مي دهد بايد آماده باشيد.

پدر و مادر شدن هر وجب از زندگی شما را لمس می کند. زمانی که برای بچه دار شدن آماده باشید، این تغییرات را با قلبی پر و آغوش باز پذیرفته اید. اما اگر نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد برای بچه دار شدن آماده نیستید، این می تواند به یک نقطه درگیری تبدیل شود.

15 نشانه که نشان می دهد شما هنوز آمادگي ذهني نداريد.

اگر در مورد اینکه آیا باید بچه دار شوید یا نه سردرگم هستید، می توانید به برخی از این نشانه ها نگاه کنید که نشان می دهد ممکن است در این مرحله از زندگی خود برای بچه دار شدن آمادگی نداشته باشید.

1. احساس می کنید کارهایی برای انجام دادن دارید

یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد شما هنوز برای بچه‌دار شدن آماده نیستید این است که احساس می‌کنید کارهایی برای انجام دادن قبل از استقبال از یک کودک کوچک در دنیا باقی مانده است. اگر هنوز رویای یک زندگی انفرادی را دارید، شما هنوز آماده بچه دار شدن نيستيد.

2. شما صبور نیستید

آیا من برای بچه دار شدن آماده هستم؟ فقط اگر صبور باشید نوزادان به شما یاد می‌دهند که چگونه صبور باشید، اما اینکه بتوانید با روحیه‌ای آرام و صبر بی‌پایان به پدر و مادر شدن بروید کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

اگر آدمي هستيد كه زود عصباني مي شويد، بچه دار شدن برای شما مناسب نیست تا زماني كه بتوانيد كنترل اعصاب خود را داشته باشيد و آدم صبوري شويد.

3. با کم خوابی عملکرد خوبی ندارید

آیا من برای بچه دار شدن آماده هستم؟ نه اگر خوابت را دوست داری. یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد برای بارداری آماده نیستید این است که فکر بیدار شدن در طول شب و گاهی اوقات دو ساعت خواب غیرممکن به نظر می‌رسد. در بچه دار شدن به خصوص ماه هاي اول بي خوابي وجود دارد و شما به عنوان مادر بايد تحمل اين بي خوابي را داشته باشيد.

4. از نظر مالی ثبات ندارید

آیا برای پدر و مادر شدن آماده اید؟ سوال بهتر این است که آیا حساب بانکی شما برای بچه دار شدن آماده است؟. لازم نيست براي داشتن بهترين امكانات صبر كنيد ولي فرزند شما نبايد محتاج باشد و حداقل يك زندگي آبرومند را بايد بتوانيد براي او فراهم كنيد.

5. شما با مشکلات بدن دست و پنجه نرم می کنید

یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد برای بچه‌دار شدن به‌عنوان یک دختر آماده نیستید، این است که با مشکلات بدنی کنار بیایید.

مسائل بدن برای بسیاری موضوع حساسی است و اگر با محرک های بدن سر و کار داشته باشید، احتمالاً بدن در حال تغییر در دوران بارداری بهترین گزینه برای سلامت روان شما نخواهد بود.

6. شريك زندگي شما با شما هماهنگ نيست

یکی از بزرگترین نشانه هایی که شما برای بچه دار شدن آماده نیستید این است که همسرتان با شما هماهنگ نيست. یک نوزاد زندگی شما را تغییر می دهد، به خصوص در ابتدا، شما به حمایت و محبت همسرتان نیاز خواهید داشت و اگر برای بچه دار شدن آماده نیست، موضوع را به زور مطرح نکنید. در غیر این صورت، تنها پس از به دنيا آمدن نوزاد ، رنجش و ناهماهنگی را در روابط خود ایجاد خواهید کرد.

7. سلامت روانی شما خوب نیست

“آیا اگر سلامت روانی من مشكل داشته باشد، آماده بچه دار شدن هستم؟” خیر

نوزادان شادی زیادی به ارمغان می آورند، اما استرس زیادی از بچه دار شدن ناشی می شود. ناگهان متوجه می‌شوید که با عصبانیت در حال گوگل کردن اجابت مزاج نوزاد، نگرانی در مورد SIDS، و نگران این هستید که آیا به دلیل X، Y یا Z، والدین بدی هستید یا خیر.

می توانید از مشاوره فردی یا زوجی برای کمک به شما در دستیابی به فضای سالم تری از نظر روانی استفاده کنید.

8. انتظارات غیر واقعی دارید

یکی دیگر از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد برای بارداری آماده نیستید این است که انتظارات غیرواقع بینانه‌ای از آنچه که کودک برای رابطه شما به ارمغان می‌آورد دارید. اگر فکر می‌کنید بچه دار شدن شما و همسرتان را به هم نزدیک‌تر می‌کند یا برای مشکلاتی که در زندگی مشترکتان دارید نقش راه حل است، سخت در اشتباهید.

9. شما همیشه پریود شدن خود را جشن می گیرید

چه زمانی برای بچه دار شدن آماده هستید؟ زمانی که هر بار که پریود می‌شوید، دیگر برای خود جشن تبریک نمی‌گذارید.

اگر پریود شما را مملو از آرامش کند و نه یک ناامیدی غم انگیز، شما برای مادر شدن آماده نیستید.

10. در مورد مایعات بدن بداخلاق هستید

آیا برای پدر و مادر شدن آماده اید؟ اگر از فکر انفجار مدفوع غمگین می‌شوید و از تعویض بیش از 10 پوشک در روز یا پرت شدنتان می‌لرزید، بهتر است فرزندپروری را برای مدتی به تعویق بیندازید.

نوزادان عملکردهای بدنی دارند و برایشان مهم نیست که چه کسی آنها را می بیند / می شنود / باید آنها را تمیز می کند.

11. از داستان های مربوط به بچه ها خسته شده اید

یکی از واضح‌ترین نشانه‌هایی که شما برای بچه‌دار شدن آماده نیستید این است که داستان‌های دوست‌تان در مورد بچه‌های کوچک‌شان بیشتر باعث می‌شود که حوصله تان سر برود.

12. شما در پایان روز هميشه خسته هستيد

آیا در پایان روز کاری احساس خستگی می کنید؟ اگر در پایان روز چیزی در مخزن برای همسرتان باقی نماند، احتمالاً برای بارداری و والدین شدن هنوز آماده نیستید.

13. شما مسئول نیستید

علائمی که نشان می دهد در حال حاضر نمی توانید بچه دار شوید، به میزان مسئولیت پذیری شما بستگی دارد.

اگر صبحانه خوردن را به خاطر نمی آورید و با برنامه ریزی دفع می شوید، احتمالاً به زمان بیشتری نیاز دارید تا برای مراقبت از زندگی کوچک دیگری آماده باشید.

14. احساس می کنید تحت فشار قرار می گیرید

چه زمانی برای بچه دار شدن آماده هستید؟ پاسخ آن را فقط شما خواهید دانست، اما یک چیز قطعی است. این باید انتخاب شما باشد – نه خانواده یا دوستان شما.

اگر احساس می کنید برای بچه دار شدن تحت فشار هستید، تسلیم نشوید. اگر بچه دار شدن تصمیم شما باشد، همسر و فرزند آینده شما خیلی بیشتر سود خواهند برد.

15. رابطه شما پایدار نیست

یکی از بزرگترین نشانه هایی که شما برای بچه دار شدن آماده نیستید این است که رابطه شما امن نیست.

ازدواج شما اساس زندگی شما به عنوان والدین است. اگر مشکل اعتماد دارید یا با شریک زندگی خود کنار نمی آیید، یک نوزاد فقط مشکل در رابطه شما را تشدید می کند. بخشی از آماده شدن برای بچه دار شدن، کار روی ازدواج شماست.

چگونه تصمیم بگیرید که چه زمانی با همسرتان بچه دار شوید

هنوز در حال تعجب هستم، “آیا من برای بچه دار شدن آماده هستم؟” وقتی به فکر اضافه کردن یک عضو دیگر به خانواده خود هستید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. شما و شریک زندگیتان باید در مورد سلامت روانی، عاطفی و جسمی خود گفتگوی باز و صادقانه داشته باشید.

مقاله مرتبط: چگونه مامان بودن را شروع كنيم؟

به طور خلاصه

چه زمانی برای بچه دار شدن آماده هستید؟ جواب را فقط خود شما خواهید دانست.

همسر و فرزندتان از اعتماد کامل به شما در مورد تشکیل خانواده در آینده سود خواهند برد. از وقت خود با همسرتان لذت ببرید و برای زندگی کوچکی که می خواهید روزی بسازید، بهترین افرادی باشید که می توانید باشید.

مطلب پیشنهادی

آدم عصبانی

چرا من اینقدر عصبانی هستم؟

خشم احساسی است که تجربه و بیان آن دشوار است. اگر متوجه شدید که چرا …

چگونه از منفعل پرخاشگر بودن دست برداريم.

چگونه از منفعل- پرخاشگر  بودن دست برداریم

اگر کسی شما را به منفعل بودن-پرخاشگری متهم کرده باشد، ممکن است تعجب کنید که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *