چگونه همراه نوزاد سفر هوايي برويم
پرواز همراه نوزاد مي تواند بسيار دشوار باشد اگر اصول اين كار را رعايت نكنيم

چگونه نوزاد را برای سفر هوایی آماده کنیم

اگر نوزاد تازه واردی دارید و نگران سفر هوایی هستید، تنها نیستید! فهمیدن اینکه چه وسایلی را باید بسته بندی کنید، چگونه کودک خود را مشغول نگه دارید، و چگونه او را در طول پرواز آرام کنید، می تواند دلهره آور باشد. خوشبختانه، آماده شدن زودتر از موعد با کودکتان می تواند شما را برای یک پرواز راحت و آسان آماده کند. این نکات مفید در مورد آماده کردن فرزندتان برای اولین تجربه سفر هوایی را بخوانید.

زمان پرواز را در زمان خواب نوزاد خود انتخاب كنيد.

1

برنامه پرواز را در زمان چرت نوزاد خود برنامه ریزی کنید.

امیدوارم تا حدودی بخوابند. اگر پروازی پیدا کردید که در زمانی است که کودک شما به طور معمول می خوابد، آن پرواز را انجام دهید.

2

برای کودک خود بلیط بخرید تا مجبور نباشید آنها را در دست بگیرید.

کودکان زیر 2 سال نیازی به صندلی ندارند، اما داشتن یک صندلی می تواند خوب باشد. اگر قصد دارید کودک خود را در تمام طول پرواز در آغوش بگیرید، نگران خرید صندلی برای او نباشید. با این حال، داشتن یک صندلی دوم در کنار شما برای قرار دادن کودکتان می تواند راهی عالی برای استراحت کوتاهی باشد. همچنین می‌توانید از صندلی برای نگه‌داشتن کیف پوشک خود و هر وسیله‌ای که در طول پرواز نیاز دارید استفاده کنید.

3

سعی کنید یک صندلی كنار پنجره بخرید.

صندلی های راهرو می تواند برای نوزادان خطرناک باشد. با هزاران نفری که در کنار آن راه می‌روند و مهماندارانی که نوشیدنی می‌برند، نمی‌خواهید کودکتان در میان همه این‌ها باشد. اگر می توانید، سعی کنید به دنبال یک صندلی كنار پنجره بخريد.

4

یک صندلی ایمنی ماشين برای محافظت از کودک خود به همراه داشته باشید.

همه صندلی های ماشین برای استفاده در هواپیما ایمن نیستند. اگر برای کودکتان صندلی می‌خرید و می‌خواهید آن را روی صندلی ماشین قرار دهید، مطمئن شوید که یک سیستم نگهدارنده کودک (CRS) است که برچسب “این صندلی برای استفاده در وسایل نقلیه موتوری و هواپیما تایید شده است.” وقتی سوار هواپیما می‌شوید، باید صندلی ماشین را طبق دستورالعمل‌های دفترچه راهنما و سن کودکتان نصب کنید.

قبل از سوار شدن به پرواز، عرض صندلی کودک خود را اندازه بگیرید. اگر عرض آن 16 اینچ (41 سانتی متر) یا کمتر باشد، روی اکثر صندلی های استاندارد هواپیما قرار می گیرد.

بسیاری از خطوط هوایی نیاز دارند که صندلی کودک باید در صندلی پنجره باشد. اگر مطمئن نیستید، با خط هوایی خود تماس بگیرید تا قبل از رزرو بلیط چک کنید.

5

یک بطری یا یک پستانک بسته بندی کنید.

این به کودک شما چیزی برای مکیدن می دهد و گوش هايش اذيت نمي شود، شما می خواهید چیزی را که می توانند بنوشند (یا پستانکی که بتوانند آن را بمکند) بسته بندی کنید. حتی اگر پرواز کوتاه است، یک شیشه شیر یا پستانک با خود ببرید و در ابتدا و انتهای پرواز به کودک خود بدهید. سعی کنید آنها را در حین نوشیدن بنشینید، زیرا این کار می تواند به تسکین بخشی از درد گوش آنها کمک کند.

سعی کنید در هنگام برخاستن و فرود آمدن کودکتان نگذارید بخوابد، زیرا ممکن است با درد از خواب بیدار شود.

6

شیر خشک یا شیر مادر از قبل مخلوط شده همراه داشته باشید.

شما می توانید هر چقدر که دوست دارید برای کودکتان غذا بیاورید. شیر مادر و شیر خشک از قانون مستنثني هستند. این بدان معناست که شما می توانید “مقدار معقول” را در کیف دستی خود به همراه داشته باشید. هنگامی که از امنیت عبور می کنید، به افسر بگویید که شیر مادر یا شیر خشک در کیسه خود دارید قبل از اینکه از دستگاه اشعه ایکس عبور کند.

همچنین می توانید فرمول آب و پودر را به طور جداگانه در کیف دستی خود بیاورید.

7

مقداری دستمال ضدعفونی کننده در دسترس داشته باشید.

ضد عفونی کردن محیط اطراف می تواند به سلامت کودک شما کمک کند. قبل از اینکه روی صندلی خود بنشینید، تکیه گاه و پشتی صندلی را با یک دستمال ضدعفونی کننده پاک کنید. کودکان خردسال معمولاً سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و تلاش برای آرامش دادن به یک نوزاد بیمار در حالی که در تعطیلات هستید جالب نیست. پاک کردن سریع منطقه می تواند شما را برای یک تعطیلات آرام و بدون میکروب آماده کند.

همچنین می توانید مقداری ضدعفونی کننده دست همراه خود داشته باشید تا در هواپیما از آن استفاده کنید.

8

پوشک اضافی و کرم پوشک را بسته بندی کنید.

هر چیزی که برای تعویض کودک خود نیاز دارید می تواند در کیسه پوشک شما قرار گیرد. پوشک اضافی برای پرواز، دستمال مرطوب، کرم پوشک، و ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشید. این می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که وسایل اضافی را بسته‌بندی کنید، اما سعی کنید سبک باشید—شما همیشه می‌توانید وسایل اضافی را در چمدان چک‌شده‌تان قرار دهید یا پس از رسیدن به مقصد، لوازم بیشتری بخرید.

شما همچنین می توانید یک پد تعویض را بسته بندی کنید تا هنگام تعویض کودک، او را روی آن بخوابانید.

9

یک  لباس براي تعویض اضافی لباس کودک و یک کیسه پلاستیکی بردارید.

خوب است در صورتی که کودک شما به لباس تازه نیاز دارد آماده باشید. کارشناسان توصیه می کنند در طول پرواز 4 تکه لباس اضافی را برای کودک خود همراه داشته باشید. لباس خواب پا دار بهترین گزینه است زیرا کودک شما را گرم نگه می دارد و باعث می شود کمتر در معرض آلودگي قرار گرفتن باشد. همچنین ممکن است بخواهید یک پیراهن اضافی برای خود بیاورید.

10

تعدادی از اسباب بازی های مورد علاقه کودک خود را بسته بندی کنید.

اینها به آرام شدن کودک شما کمک می کند و در صورت بی قراری او را مشغول نگه می دارد. هنگام انتخاب اسباب بازی، کوچک، سبک و چند منظوره فکر کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند چیزی را که کودک شما می‌داند و دوست دارد، و همچنین چند مورد کاملاً جدید که قبلاً ندیده‌اند، بگیرید.

به عنوان مثال، می‌توانید یک کتاب پارچه‌ای نرم، یک دستکش دندان درآوردن یا یک حیوان عروسکی به همراه داشته باشید.

سعی کنید چیزی که سر و صدا می کند به همراه نداشته باشید، زیرا می تواند باعث مزاحمت سایر مسافران اطراف شما شود.

11

یک کریر نوزاد با ساختار نرم همراه داشته باشید.

این به بازوهای شما در پرواز و در فرودگاه استراحت می دهد. یک کریر نوزاد با ساختار نرم ببندید که می توانید آن را روی سینه خود ببندید تا کودک خود را داخل آن قرار دهید. این یک راه عالی برای نزدیک نگه داشتن نوزاد در حالی است که دستان خود را نیز آزاد می گذارید.

12

ببینید آیا هنگام فرود آمدن می توانید وسایل اجاره کنید یا خیر.

در حالت ایده آل، شما نمی خواهید وسایل سنگین را همراه ببريد. هزاران هتل (و حتی فرودگاه ها) تجهیزاتی دارند که می توانید با هزینه اندکی در روز آنها را اجاره کنید. پیشاپیش به مقصد خود تماس بگیرید و ببینید آیا آنها وسایلی برای نوزاد دارند که بتوانید در طول اقامت خود اجاره کنید تا از بردن اقلام زیادی با خود در هواپیما خودداری کنید.

اگر نیاز دارید که وسایل بزرگی مانند کالسکه با خود بیاورید، برای اطلاعات بیشتر با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید.

13

در سفرهای طولانی یک کالسکه کوچک داشته باشید.

اگرچه ممکن است حجیم باشند، اما واقعا می توانند بازوهای شما را نجات دهند. اگر چندین توقف دارید یا قصد دارید مدت طولانی را در فرودگاه بگذرانید، یک کالسکه کوچک با خود همراه داشته باشید. معمولاً کالسکه‌ها به‌عنوان کیف دستی به حساب نمی‌آیند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را به‌صورت رایگان سوار کنید. با این حال، برای هر موردی باید با شرکت هواپیمایی خاص خود چک کنید.

اگر کالسکه ای را در هواپیما بیاورید، باید مانند کیف های دستی شما از طریق اشعه ایکس غربالگری شود.

مقاله مرتبط: چگونه یک مادر باحال باشیم

14

چند وسیله مراقبت از خود را برای خود بسته بندی کنید.

یک میان وعده کوچک یا یک لوسیون آبرسان واقعا می تواند تفاوت ایجاد کند. همانطور که وسایل کودک خود را جمع می کنید، چند وسیله برای خود بردارید که سفر شما را آسان تر می کند. لب تركن، كرمصورت یا دستمال پاک کننده صورت همگی می توانند به پرواز شما کمک کنند تا کمی سریعتر انجام شود.

شادی شما به اندازه شادی کودک شما مهم است! اگر استرس دارید، احتمال استرس کودک شما نیز بیشتر است.

مطلب پیشنهادی

آدم عصبانی

چرا من اینقدر عصبانی هستم؟

خشم احساسی است که تجربه و بیان آن دشوار است. اگر متوجه شدید که چرا …

چگونه از منفعل پرخاشگر بودن دست برداريم.

چگونه از منفعل- پرخاشگر  بودن دست برداریم

اگر کسی شما را به منفعل بودن-پرخاشگری متهم کرده باشد، ممکن است تعجب کنید که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *