وقتي والدين شريك زندگي ما را تاييد نمي كنند چه كنيم
گاهي والدين موافق انتخاب هاي ما نيستيد. در اين مورد چه عكس العملي نشان دهيم؟

وقتی والدین شما شریک زندگی شما را قبول ندارند چه کاری باید انجام دهید

می توان فکر کرد که یک دسته از والدین بیش از حد از فرزندان خود محافظت می کنند، به طوری که ازدواج آنها را نیز ترتیب می دهند. اما، این داستانی به قدمت تاريخ است که توسط شکسپیر بزرگ در «رومئو و ژولیت» جاودانه شده است. در طول قرن‌ها، این موضوع در هر رسانه‌ای، خواه فیلم، تلویزیون، داستان کوتاه، آهنگ، و در همه جا به تصویر کشیده شده است والديني كه همسر انتخابي فرزند خود را قبول ندارند و مي خواهند او با همسري كه برايش انتخاب كرده اند ازدواج كند. این سوال مطرح می شود، “اگر کسی بدبخت باشد که در چنین موقعیتی گیر کند چه باید کرد؟”

از آنجایی که این یک مشکل جهانی و قدیمی است، مردم چندین نوع تحقیق انجام داده‌اند و توصیه‌هایی شفاهی انجام داده‌اند که اگر کسی  در اين مورد خوب بازي كند، می‌توان به تعادل کامل برای داشتن یک زندگی آرام و متعادل دست یافت. .

گاهي والدين براي محبت در زندگي فرزندان خود دخالت مي كنند.

1. فرد مورد علاقه خود را مخفی نگه ندارید

اگر تصمیم گرفتید که رابطه خود را بر این اساس پنهان کنید که تصور می کنید والدین شما از رابطه شما ناراضی هستند، به خصوص زمان آن است اعتماد به نفس داشته باشيد و به آنها اطلاع دهید. بهتر است از زبان خود شما بفهمند تا از شخص دیگری. همچنین، پنهان کردن چیزی به این مهمی نشان می‌دهد که یا در اشتباه هستید یا از رابطه یا شریک زندگی خود خجالت می‌کشید.

2. بنشینید، فکر کنید و منطقی ارزیابی کنید

عاشق بودن حس فوق العاده ای است. این حس دنیا را زیباتر می کند و شما را به شیوه ای درخشان تر شارژ می کند، همه چیز زیبا و عالی است.

شما شروع به نگاه کردن به دنیا با عینک های رنگی می کنید و در زمانی که صحبت از شریک زندگی تان می شود قضاوت های شما مغرضانه می شود. شاید والدینتان چیزی را دیده باشند که شما ناديده گرفته ايد. از آن گذشته آنها بدي شما را نمي خواهند.

3. برای رفع كدورت ها وقت بگذاريد.

در مورد فرهنگ هاي خانوادگي مختلف، اغلب اتفاق می‌افتد که  يك طرف، ناخواسته، کاری را که توهین‌آمیز تلقی می‌شود، می‌گوید یا انجام می‌دهد یا ممکن است کاری را انجام داده یا گفته باشد که به شکل دیگری تفسير شود.

وقت بگذارید، با خانواده خود بنشینید و صحبت کنید، سعی کنید دلیل عدم تایید آنها را پیدا کنید. بیشتر اوقات دلیل بسیار کوچک است و یک گفتگوی خوب و باز تمام چیزی است که لازم است.

می دانید کجا باید خط و نشان بکشید؟

اگر مخالفت والدین شما بر اساس تعصبات قومی، اجتماعی یا طبقاتی است، پس وقت آن است که خط و نشان بکشید. این به شما بستگی دارد که موضع خود را در برابر تعصب آنها حفظ کنید و يا سنت های دیرینه را در هم بشکنید.

برای بسیاری از ما تایید والدین همه چیز است، اما به یاد داشته باشید که مهم نیست چقدر تجربه داشته اند یا عشق زیادی به ما دارند، آنها نیز مانند هر انسان دیگری ممکن است اشتباه کنند.

و بهتر است به جای اینکه با کسی باشید که هیچ شباهتی با او ندارید و از والدین خود به خاطر آن دلخور شوید، سعی کنید هم با والدین خود و هم با شریک انتخابی خود رابطه داشته باشید.

4.به خانواده پشت نکنید

مراقب باشید که شریک زندگیتان شما را از خانواده دور  نکند. مهم نیست که چقدر سخت باشند، پدر و مادر و خواهر و برادر شما همیشه خانواده اول شما هستند و خواهند بود. گاهی اوقات نارضایتی والدین از ترس این است که ممکن است بیش از حد به شریک زندگی خود نزدیک شوید و در نهایت از زندگی آنها ناپدید شوید. این شما هستید که باید توجه و محبت را به والدین خود برسانید و این ترس طبیعی را از آنها دور کنید.

5. به لحن خود توجه کنید

اگر لحن شما تند است، یا اگر متوجه شدید که به دلیل حمایت نکردن والدینتان فریاد می زنید، به یاد داشته باشید که کلمات بلند اغلب به این معنی است که شما دلایل معتبری برای حمایت از نظریه خود ندارید.

اگر از ته دل می دانید که حق با شماست، سعی کنید والدین خود را نیز به همین موضوع متقاعد کنید. فریاد شما را به جایی نمی برد.

6.کورکورانه هیچ طرفی نگیرید

طرف کی هستی؟

سوالی که بسیاری از مردم می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، “شما طرف چه کسی هستید؟” یک پاسخ ساده این است که “به هیچ وجه کورکورانه طرف نگیرید”.

این عادلانه نیست که شما یا هرکسی در موقعیتی قرار بگیرید که مجبور باشد بین عزیز و خانواده خود یکی را انتخاب کند، اما با اقتدار مسئولیت می آید.

اگر در چنین موقعیتی بوده اید، به یاد داشته باشید که وظیفه شما این است که به عنوان فرزند افرادی که عملاً تمام زندگی خود را فقط برای شما فدا کرده اند و به عنوان همسر آينده کسی که به زندگی و آینده خود در دستان شما اعتماد دارد، همه جوانب را در نظر بگيريد

مقاله مرتبط: 4 نشانه مشکلات خانوادگی و نحوه حل آنها

نتيجه

سعی کنید مشكل را حل کنید و تعادل را پیدا کنید. بدانید چه زمانی برای ادامه تلاش یا قبول مناسب است. هیچ کس نمی تواند در یک محیط سمی خوشحال باشد. به یاد داشته باشید، هیچ کس همه چیز را ندارد، ما فقط در زندگی دست و پا می زنیم و سعی می کنیم بهترین استفاده را از آن ببریم.

مطلب پیشنهادی

فريب در رابطه

10 نشانه فریب در یک رابطه

فريب شامل دروغ گفتن، تحریف حقایق، ساختن داستان، پنهان کردن حقیقت، یا به نوعی گمراه …

آدم عصبانی

چرا من اینقدر عصبانی هستم؟

خشم احساسی است که تجربه و بیان آن دشوار است. اگر متوجه شدید که چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *