آيا بچه دار شدن بعد از 40 سالگي خودخواهانه است؟
بچه دار شدن بعد از چهل سالگي مي تواند خيلي خوب يا بد باشد بستگي به شرابط شما دارد و براي هيچ دو نفري نمي توان يك نظر داد. شما بايد شرايطي را كه در مقاله زير آورده شده است بررسي كنيد تا تصميم بگيريد.

آيا بچه دار شدن بعد 40 سالگی خودخواهي است؟

برخی از مردم نظرات قوی دارند، به خصوص در مورد بچه دار شدن . شاید شنیده باشید که کسی می گوید بچه دار شدن بعد از 40 سالگی “خودخواهانه” است. این واقعیت است؟آیا درست می گویند؟ آیا واقعاً بچه دار شدن در 40 سالگی خودخواهی است؟ نه اینطور نیست! وقتی بچه دار می‌شوید باید کاملاً به خودتان بستگی داشته باشد: هیچ‌کس بهتر از شما نمی‌داند چه زمانی برای پدر و مادر شدن آماده هستید. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید قبل از بچه دار شدن در میانسالی در نظر بگیرید. آنها را در زیر بررسی کنید.

چیزهایی که باید بدانید

بچه دار شدن بعد از 40 سالگی مضراتی دارد: بارداری شما پرخطرتر خواهد بود و با افزایش سن، فرزندپروری برای شما طاقت فرساتر خواهد بود.

اما جنبه های مثبت زیادی نیز برای بچه دار شدن در میانسالی وجود دارد: شما عاقل تر و از نظر مالی با ثبات تر هستید. می توانید برای مشاوره به دوستان خود که قبلا بچه دار شده اند مراجعه کنید.

بچه دار شدن بعد از 40 سالگي هم مزايا و هم معايبي دارد.

در پایان، داشتن نوزاد در هر سنی دارای مزایا و معایبی است. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که قبل از بچه دار شدن تا حد امکان آنها را با دقت در نظر بگیرید.

معایب بچه دار شدن در 40 سالگی

1

با افزایش سن، راحت‌تر خسته می‌شوید.

فرزندپروری طاقت‌فرسا است، والدین در میانسالی، دو برابر. در حالی که بدون شک فرزند(های) خود را با تمام قلب و روح خود دوست خواهید داشت. اما این واقعیت را تغییر نمی دهد که بدن شما ممکن است در صفحه ای کاملاً متفاوت باشد. با بالا رفتن سن، راحت‌تر خسته می‌شوید. ممکن است در سنین 40 و 50 سالگی برای تطابق با شور و نشاط جوانی یک بچه جوان تلاش کنید.

اما ناامید نشوید – تغییرات زیادی در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای کاهش خستگی در میانسالی و بعد از آن اعمال کنید: خوردن یک رژیم غذایی سالم و مغذی، ورزش منظم و (تلاش برای) داشتن خواب مناسب، همگی می توانند تضمین کنند که شما خوب هستید. پرانرژی تر و آماده دویدن با کوچولوی خود.

2

بیشتر احتمال دارد که مشکلات سلامتی خود را داشته باشید.

وقتی نگران مرگ و میر خود نباشید، راحت تر نگران سلامت نوزادتان باشید. مطمئناً، ممکن است در دهه 20 و 30 سالگی شما نگرانی های زیادی برای سلامتی داشته باشید، اما سلامتی شما به طور طبیعی با بالا رفتن سن بدتر می شود و بزرگ کردن کودک در حالی که سعی می کنید سالم بمانید می تواند طاقت فرسا باشد.

حتی اگر در دوران نوزادی و اوایل کودکی کودک خود کاملاً سالم باشید، در دوران راهنمایی یا دبیرستان، به سن بازنشستگی نزدیک می‌شوید و در معرض خطر بیشتر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با سن هستید.

همچنین ممکن است کودک شما با نگرانی در مورد سلامتی شما بزرگ شود که می تواند باعث ایجاد استرس غیر ضروری برای او شود.

3

ممکن است والدین شما نیاز به مراقبت داشته باشند.

بسیاری از افراد در میانسالی متوجه می‌شوند که از والدین خود مراقبت می‌کنند که در این مرحله عموماً بسیار مسن‌تر هستند و با مشکلات سلامتی مرتبط با سن مواجه هستند. این در حال حاضر شرایط سختی است، اما زمانی که مراقبت همزمان از یک نوزاد یا کودک کوچک دارید، می‌تواند سخت‌تر باشد.

اگر مجبور باشید توجه خود را بین والدین و کودکتان تقسیم کنید ممکن است به این معنی باشد که هیچ یک از آنها مراقبت کافی را دریافت نمی کنند – و شما در معرض خطر فرسودگی قرار می گیرید.

4

شما از والدین بسیاری از همسالان آنها بزرگتر خواهید بود.

مردم بیشتر و بیشتر منتظر بچه دار شدن هستند، اما یک مادر به طور متوسط هنوز اولین بچه خود را در 27 سالگی به دنیا می آورد، به این معنی که اگر شما در 40 سالگی بچه دار شوید، احتمالاً در بین والدین دیگر عجیب و غریب خواهید بود. این بدان معنا نیست که به هر حال نمی توانید با آنها دوستان خوبی پیدا کنید، اما اگر 10 یا حتی 20 سال از والدین دیگر بزرگتر باشید، ممکن است کمی احساس تنهایی کنید.

حتی ممکن است مردم شما را با پدربزرگ و مادربزرگ فرزندانتان اشتباه بگیرند – که به خودی خود جرم نیست، اما ممکن است کمی عجیب باشد. (هر چند تا آنجا که دلایلی برای بچه دار نشدن آنها وجود دارد، این یک دلیل بسیار ضعیف است.)

5

دوستان خود شما ممکن است در مرحله متفاوتی از زندگی باشند.

در حالی که افراد بیشتری منتظر بچه دار شدن تا اواخر زندگی هستند، هنوز احتمال زیادی وجود دارد که دوستان شما که می خواهند بچه داشته باشند در سنین میانسالی بچه دار شده باشند. و چه با یک شریک فرزند پروری کنید و چه به صورت انفرادی، تنها والدین در گروه دوستان خود هستید.

حتی اگر دوستان شما بچه داشته باشند، ممکن است در دبستان یا راهنمایی یا حتی کالج باشند. در هنگامي كه شما در حال تعویض پوشک هستيد.

6

ممکن است در حین فرزندپروری وارد یائسگی شوید.

داشتن فرزند یک تغییر عمده در زندگی در هر سنی است، اما در سنین 40 و 50 سالگی احتمال دارد وارد دوران یائسگی و یائسگی شوید – یک تغییر بالقوه عمده در زندگی خود. نوسانات هورمونی در دوران پیش از یائسگی و یائسگی ممکن است باعث نوسانات خلقی، گرگرفتگی، و تغییرات بدنی شود که ممکن است استرس فرزندپروری یک کودک خردسال را تشدید کند – به خصوص اگر در حالی که شما در حال تغییر زندگی خود هستید وارد دوران بلوغ شود.

به خاطر داشته باشید که این علائم همان چیزی است که بسیاری از افراد تجربه می کنند، اما همه افراد متفاوت هستند. ممکن است بدون مشکل یائسگی را طی کنید.

برخی از علائم یائسگی ممکن است ژنتیکی باشند. بنابراین، سابقه خانوادگی یائسگی شما ممکن است به شما کمک کند تا بدانید چه انتظاری دارید: از مادر یا مادربزرگ خود در مورد تجربه آنها بپرسید.

ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش ناراحتی مرتبط با یائسگی کمک کند.

7

ممکن است نتوانید پیش از موعد یا به موقع بازنشسته شوید.

اگر قصد داشتید تا سن خاصی بازنشسته شوید، مگر اینکه یک برنامه ریز شگفت انگیز باشید یا به طور مستقل ثروتمند باشید، احتمالاً بارداری در سن شما را بیشتر از آنچه انتظار داشتید هزينه دارد. بچه ها هزینه زیادی دارند.

با این حال، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در دهه ۲۰ سالگی بچه دار نشوند، زیرا هنوز از نظر مالی به اندازه کافی ثبات ندارند. ممکن است برای شما مشخص شود که انتظار تا میانسالی برای بچه دار شدن، از نظر مالی سالم ترین راه برای انجام کارها است.

8

بارداری بعد از 40 سالگی خطرات سلامتی بیشتری برای مادر و جنین دارد.

حقیقت تاسف بار این است که ما با تمام تخمک هایی که قرار است داشته باشیم به دنیا می آییم و این تعداد با افزایش سن کاهش می یابد. بنابراین، اگر می خواهید در اواخر دهه 30 زندگی خود یا بیشتر از آن بچه دار شوید، به احتمال زیاد در باردار شدن و حمل نوزاد تا پایان با مشکل مواجه خواهید شد. این به این معنی نیست که ارزشش را ندارد، اما ممکن است یک فرآیند دلخراش باشد – و هیچ تضمینی وجود ندارد که در پایان آن کودکی وجود داشته باشد.

احتمال سقط جنین یا مرده‌زایی در افرادی که بچه‌هایی در سنین بالاتر از میانسالی به دنیا می‌آورند، بیشتر است و همچنین در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری و پره اکلامپسی و زایمان نارس هستند.

علاوه بر این، تخمک‌های مسن‌تر احتمال بیشتری دارد که در دوران بارداری مشکلات کروموزومی ایجاد کنند و خطر تولد نوزاد مبتلا به سندرم داون را افزایش می‌دهند.

آمنیوسنتز می تواند به شما کمک کند برای شرایط ژنتیکی بالقوه یا مشکلات سلامتی آماده شوید. این شامل برداشتن مقدار کمی مایع آمنیوتیک از رحم شما در طول بارداری و آزمایش آن برای بررسی اینکه آیا کودک شما در معرض خطر چیزی است یا خیر.

نکات مثبت بچه دار شدن در 40 سالگی

1

دوستان شما که قبلاً بچه داشته‌اند، می‌توانند به شما مشاوره بدهند (و به شما کمک کنند).

در حالی که والد بودن یک کودک خردسال در گروه دوستان می تواند باعث تنهايي باشد، اما نکته مثبت این است که احتمالاً دوستانی دارید که قبلاً دقیقاً همان چیزی را که شما تجربه کرده اید پشت سر گذاشته اند و می توانند به شما حمایت و مشاوره ارائه دهند. آنها ممکن است از فرزندان خود دست به دست هم بدهند و می توانند خرد ارزشمندی را از والدینی به والدین دیگر ارائه دهند.

بعلاوه، اگر آنها مشغول مراقبت از فرزندان خود نباشند، ممکن است برای شما بیشتر در دسترس باشند. (هر چند از ما در این مورد نقل قول نکنید.)

2

شما در حال حاضر بسیار عاقلتر از 20 و 30 سالگی خود هستید.

این ممکن است اولین کودک شما باشد، اما اولین مسئوليت شما نیست. بیایید با آن روبرو شویم، یک جوان 20 ساله با یک نوزاد مانند … خوب، یک جوان 20 ساله با یک نوزاد است. حتی در 30 سالگی، شما تازه شروع به درک همه چیزهایی می کنید که نمی دانید. با این حال، در دهه 40 خود، احساس قوی تری نسبت به اینکه چه کسی هستید و چه می خواهید دارید و می توانید خرد خود را که به سختی به دست آورده اید به فرزندتان منتقل کنید.

3

شما زمان زیادی برای داشتن تجربیات انفرادی داشته اید.

فرزندپروری یک  تجربه فوق‌العاده و عالی است، اما زمان‌بر و انرژی‌بر است. شما واقعاً نمی توانید بسیاری از کارهایی را که زمانی که فردی مستقل و بدون فرزند بودید، انجام مي داديد حالا انجام دهید. بچه دار شدن در 40 سالگی به این معنی است که شما زمان زیادی برای ماجراجویی و جشن گرفتن تنهایی در 20 و 30 سالگی خود داشته اید.

این بدان معنا نیست که شما نمی توانید پس از بچه دار شدن ماجراجویی داشته باشید ( بچه دار شدن به خودی خود یک ماجراجویی است)، اما رفتن به دانشگاه، سفر در سراسر جهان یا حتی تا دیروقت بیرون ماندن در زمانی که بچه ندارید، آسان تر است.

4

احتمالا الان پول بیشتری دارید.

این تضمینی نیست، اما احتمال ثبات مالی شما در میانسالی بیشتر از 20 و 30 سالگی است. شما و/یا شریک زندگی‌تان به احتمال زیاد در یک شغل حمایتی با صندوق‌های بازنشستگی و حساب‌های پس‌انداز داريد و الان مي توانيد به طور كامل وقتتان را به كودك خود اختصاص دهيد.

5

بچه ها به شما احساس جوانی می دهند.

مطمئناً، شما همیشه خسته خواهید بود – اما همچنین می خندید و می خندید و همیشه در حال دویدن و و غوغا خواهید بود. چگونه می توانید دوباره احساس یک کودک احمق و شاد نکنید؟

مقاله مرتبط: 15 نشانه که در حال حاضر برای بچه دار شدن آماده هستيد

نتيجه نهایی

براي  بچه دار شدن مهم نیست در چه سنی هستید. در حالی که مزایا و معایب خاصی وجود دارد که به طور طبیعی با سن همراه است، در نهایت هیچ کس نمی تواند آینده را پیش بینی کند. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با دقت گزینه های خود را بسنجید و انتخابی را انجام دهید که به نظر شما درست است – نظر دیگران مورد نکوهش قرار می گیرد.

مطلب پیشنهادی

چگونه به ظاهر خود افتخار كنيم.

چگونه به ظاهر خود افتخار کنیم

اعتماد به نفس می تواند واقعاً كم شود، به خصوص اگر به خودتان سخت بگیرید. …

شوهر تنبل

چگونه یک شوهر تنبل را مدیریت کنیم

شما شوهرتان را دوست دارید، اما نمی توانید به رفتار تنبل او توجه نکنید. آیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *