اول ازدواج
سال اول ازدواج سالي است كه شما تازه با نقش جديد خود به عنوان زن و شوهر آشنا شديد.

چرا سال اول ازدواج بسیار مهم است؟

همراه با سعادت ازدواج می تواند فراز و نشیب هایی نیز داشته باشد. در واقع، بسیار طبیعی است که در دو سال اول ازدواج به تکه های خشن برخورد کنید، اما نترسید. با درک برخی از گذارها و موانعی که ممکن است در ازدواج تجربه کنید، شما و شریک زندگیتان می توانید برای ایجاد یک پایه قوی برای سال های آینده با یکدیگر همکاری کنید.

چرا اولین سال ازدواج مهم است

سال اول ازدواج می تواند سخت ترین سال باشد زیرا با تطبیق شما و همسرتان با نقش های جدید، پر از تغییرات است. به گفته محققان، با این حال نحوه مدیریت این دوره سازگاری برای طول عمر ازدواج شما بسیار مهم است.

طبق مطالعه‌ای در سال 2009 در مورد پیش‌بینی‌کننده‌های رضایت زناشویی و عوامل استرس‌زا توسط تد هیوستون، دکترای دانشگاه تگزاس در آستین، کاهش عشق، محبت و پاسخگویی و افزایش دوسوگرایی در دو سال اول ازدواج می‌تواند پیش‌بینی کننده طلاق پس از 13 سال باشد

همین مطالعه همچنین نشان داد که زوج‌هایی که در دو سال اول طلاق گرفتند، نشانه‌هایی از سرخوردگی نشان دادند و در 2 ماه اول ازدواجشان نسبت به یکدیگر منفی بودند. زوج هایی که هنوز ازدواج خوشبختی داشتند، زوج هایی بودند که توانستند در این دوره اولیه رابطه خود احساسات مثبتی نسبت به همسر خود داشته باشند.

اول ازدواج يكي از سخت ترين سالهاي ازدواج است.

تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد که تازه ازدواج کرده‌ها ممکن است به دلیل انتظارات غیرواقعی یا سطح تجربه‌هایشان در مقایسه با آنچه از ازدواج انتظار داشتند، مستعد نارضایتی باشند. تنظیمات غیرمنتظره رایج عبارتند از:

چیز های کوچک”

وفاداری های رقابتی

ناامید شدن ها

مسئولیت های خطیر

نقش های رابطه

ارتباط جنسی

یک مطالعه نشان داد که زوج‌های تازه ازدواج کرده که تمایل دارند تخمین بزنند که سطح شادی آنها در چهار سال اول ازدواج افزایش می‌یابد (یا حداقل ثابت می‌ماند) در واقع احتمال کاهش شادی در طول زمان را دارند.

طلاق همچنین در سال‌های اولیه ازدواج به دلیل گذار خود به ازدواج و والدین، به ویژه در میان زوج‌هایی که دچار روان رنجورخویی بالا هستند و نشان داده شده است که سطح رضایت کلی کمتری در ازدواجشان دارند، رایج است.

پرچم قرمز در سالهاي اول ازدواج

اعتیاد و/یا سوء مصرف مواد

آزار عاطفی و/یا فیزیکی

ترس از درگیری

ناتوانی در خوش گذرانی با هم

فقدان احترام

فقدان روابط عاشقانه و صمیمیت

خیلی جوان یا به دلایل اشتباه ازدواج کرد

تعهد بیش از حد به چیزهای دیگر

بیش از حد خرج کردن

خودخواهی

مشکلات جنسی

وابستگی بیش از حد به والدین

انتظارات غیرواقعی

اولویت ها در سال اول ازدواج

اگر بعد از عروسی خود را کمی افسرده دیدید، اشکالی ندارد. افسردگي بعد از ماه عسل طبیعی است. هر دوی شما درگیر تدارکات زمان بر عروسی شده اید.

این یک شرط مطمئن است که وقتی آن استرس را برای مقابله با آن نداشته باشید، احساس از دست دادن خواهید داشت. این شبیه به ناامیدی پس از تعطیلات است که بسیاری از مردم آن را تجربه می کنند. با این حال، مهم است که این دوره از افسردگی را نادیده نگیرید.

آماده شدن برای استرس هاي تازه ازدواج می تواند به شما کمک کند از آنها عبور کنید. زمان آن فرا رسیده است که برای بقیه زندگی مشترک خود به مرحله ازدواج بپردازید.

علاوه بر زنده نگه داشتن عشق، اولویت های دیگری نیز وجود دارد که یک زوج باید با آنها روبرو شوند.

تصمیم بگیرید که چگونه پول را مدیریت کنید.

بحث کنید که آیا می خواهید امور مالی خود را به طور جداگانه، مشترک یا با ترکیبی از حساب های جداگانه و مشترک مدیریت کنید. در هر صورت، هرگز دروغ نگویید. صداقت در اجتناب از درگیری بر سر پول کلیدی است.

نحوه رسیدگی به کارهای خانه را بیابید.

 تقسیم عادلانه کارهای خانه می تواند استرس را در خانه شما از بین ببرد و ازدواج شادی را تضمین کند. به خاطر داشته باشید که به احتمال زیاد مجبور خواهید بود هر از چند گاهی لیست را دوباره ارزیابی کنید.

راه هایی برای گذراندن اوقات فراغت پیدا کنید.

 در حالی که زمان با هم مهم است، شما همچنین برای رشد شخصی و استقلال به زمان با کیفیتی خارج از رابطه خود نیاز دارید.

برای رابطه جنسی وقت بگذارید

 حتی زمانی که زندگی شلوغ و پرمشغله می شود، حفظ سلامت زندگی جنسی شما باید در اولویت باقی بماند. در حالی که اکثر زوج ها معمولاً هفته ای یک بار رابطه جنسی دارند، مهم است که بفهمید چه چیزی برای حفظ صمیمیت برای شما مفید است.

با همسر خود حد و مرز تعیین کنید.

 با همسرتان در مورد اینکه چه چیزی خوب است و چه چیزی تا آنجا که با همسرتان درگیر است صحبت کنید. به عنوان مثال، آیا آنها می توانند بدون اطلاع قبلی از بین بروند یا انتظار دارید ابتدا تماس تلفنی یا پیامکی داشته باشید؟

تفاوت ها را درک کنید.

در حالی که ارزش های اصلی شما احتمالاً یکسان است، افکار و عقاید همسرتان ممکن است با شما متفاوت باشد. درک و احترام به این تفاوت ها به شما کمک می کند از قضاوت دوری کنید و رابطه خود را بهبود بخشید.

مدیریت تعارض را یاد بگیرید.

در حالی که تعارض اجتناب ناپذیر است، نحوه برخورد شما با تعارض می تواند تفاوت در ازدواج شما ایجاد کند. تمام تلاش خود را برای حفظ یک نگرش سازنده و احترام متقابل انجام دهید و مایل باشید که دیدگاه شریک خود را بشناسید.

در مورد انتظارات بحث کنید

از مسئولیت های خانه گرفته تا صمیمیت جنسی، مهم است که در مورد آنچه از شریک زندگی خود انتظار دارید صحبت کنید. به هر حال، انتظارات برآورده نشده یا غیر واقعی می تواند استرس قابل توجهی در رابطه شما ایجاد کند.

متأسفانه، بسیاری از زوج ها از موضوعاتی که ممکن است داغ شوند اجتناب می کنند. اما انجام این کار به ازدواج شما ضرر می رساند

اگر در سال اول ازدواج خود دچار مشکل هستید، چه کاری باید انجام دهید؟

برای زنده ماندن در اولین سال ازدواج خود، بهترین کار این است که با همسرتان گفتگوی باز و صادقانه داشته باشید، بدون سرزنش، درباره نگرانی هایتان. شما ممکن است با گفتن چیزی مانند “من فکر می کنم ما هر دو در تلاش هستیم تا خود را با ازدواج تطبیق دهیم” شروع کنید.

از آنجا، می توانید بفهمید که چه گزینه های حمایت از ازدواج ممکن است برای هر دوی شما مناسب باشد. این می تواند اختصاص زمانی برای خواندن و بحث در مورد کتاب های خودیاری، جستجوی راهنمایی از عبادتگاه یا سایر منابع مورد اعتماد، ثبت نام در کلاس آموزش ازدواج، یا پیگیری زوج درمانی باشد.

از سرزنش شریک زندگی خود بپرهیزید.

 بازی سرزنش فقط باعث تشدید مشکلات شما و شریک زندگیتان می شود. در عوض، درباره آنچه احساس می‌کنید اتفاق می‌افتد و اینکه چگونه می‌توانید به عنوان یک زوج برای پر کردن شکاف با یکدیگر همکاری کنید، صحبت کنید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید.

توقعات نادرست می تواند رابطه شما را بهتر کند، برای مثال اگر از شریک زندگی خود انتظار داشته باشید که به آنچه در فیلم های عاشقانه می بینید عمل کند.

به خود و شریک زندگی خود زمان بدهید تا سازگار شوند.

 ازدواج برای هر دوی شما تازگی دارد، بنابراین مهم است که هنگام تطبیق با نقش ها و مسئولیت های جدید خود، صبر داشته باشید.

به یاد داشته باشید که می توانید به رشد شریک خود کمک کنید، اما نمی توانید شخصیت او را تغییر دهید.

در حالی که نمی توانید شریک زندگی خود را تغییر دهید، می توانید واکنش ها و پاسخ های خود را تغییر دهید، که ممکن است باعث شود همسرتان بخواهد واکنش های خود را تغییر دهد.

برای شریک زندگی خود ارزش قائل باشید آنها را بدیهی نگیرید.

تلاش برای گفتن “متشکرم” و نشان دادن قدردانی می تواند کمک زیادی به ایجاد احساس خوب در مورد خود و رابطه شما به شریک زندگی شما کند.

زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید. لذت بردن از یک به یک می تواند به تقویت پیوند شما، ایجاد صمیمیت و ایجاد خاطرات ارزشمند در ازدواج شما کمک کند.

چرا سال اول ازدواج اینقدر سخت است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که سال اول ازدواج می تواند سخت باشد، با این حال، اغلب به دلیل تغییرات زیادی و تغییرات غیرمنتظره ای است که با نقش و مسئولیت جدید شما همراه است.

در سال اول ازدواج چه انتظاری باید داشته باشید؟

البته سال اول ازدواج برای هر زوج منحصر به فرد است. در حالی که همه ممکن است انتظار داشته باشند که سال اول ازدواج چیزی جز سعادت عروسی نباشد، شما همچنین با یاد گرفتن زندگی جدید و نقش‌های جدید، فراز و نشیب‌هایی را نیز تجربه خواهید کرد.

در سال اول ازدواج چه چیزی یاد می گیرید؟

باز هم تجربه هر کسی در ازدواج متفاوت است. با این حال، برای بسیاری از زوج ها، سال اول ازدواج زمانی است که می توانید چیزهای زیادی درباره خود و همسرتان بیاموزید. این یادگیری از کار با یکدیگر برای مدیریت امور مالی، تقسیم کارها، درک تفاوت ها، مدیریت درگیری ها، تعیین مرزها، مدیریت انتظارات و موارد دیگر حاصل می شود.

مقاله مرتبط: چگونه استرس عروسی را مدیریت کنیم

چند زوج در سال اول ازدواج طلاق می گیرند؟

آمار روشنی از میزان طلاق در سال اول ازدواج وجود ندارد. اما بر اساس جدیدترین داده ها (2011-2015) از بررسی ملی رشد خانواده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیش از 20 درصد از اولین ازدواج ها در پنج سال اول به طلاق ختم می شود، در حالی که بیش از 50 درصد ازدواج ها به پایان می رسد.

اهداف واقع بینانه برای سال اول ازدواج چیست؟

تعیین اهداف ازدواج در نهایت به شما و شریک زندگیتان بستگی دارد. با این حال، هر چه که باشند، مهم است که آنها به وضوح تعریف شده و واقع بینانه باشند تا شما به عنوان یک تیم با هم کار کنید.

نتيجه

اگرچه گفته می‌شود که دو سال اول ازدواج سخت‌ترین سال‌ها هستند، اما اغلب از آنها به عنوان شادترین سال‌ها یاد می‌شود. آنها می توانند زمان فوق العاده ای برای صمیمیت و کشف باشند.

چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد یکدیگر وجود دارد و چیزهای زیادی برای بیان به یکدیگر وجود دارد. در طول مرحله تازه ازدواج کرده، می توانید پایه و اساس یک شراکت مادام العمر و معنادار را بسازید. پس از یکدیگر لذت ببرید و عاشقانه باشید.

مطلب پیشنهادی

رنجش از همسر

غلبه بر رنجش از همسر در ازدواج

طبیعی است که به خاطر یک بی عدالتی خفیف یا یک حادثه بزرگ احساس رنجش …

قرار آشنايي با فرد سمي

چگونه بفهمیم که با یک فرد سمی قرار آشنايي و ازدواج می گذاريم؟

رابطه هیچ کس کامل نیست – این فقط یک واقعیت زندگی است. اما اگر بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *