از بين بردن چربي شكم
با تغيير سبك زندگي مي توانيد چربي شكم خود را از بين ببريد.

14 نکته در مورد رژیم غذایی برای کاهش چربی شکم

به اهدای شلوار جین مورد علاقه خود فکر می کنید؟ آیا نمی دانید که آیا باید یک سایز بزرگتر بخرید تا چربی شکم خود را پنهان کنید؟

من احساس می‌کنم که مقدار زیادی پول برای خرید یک شلوار جین خوب خرج می‌کنم تا بفهمم که دیگر مناسب نیستند. سعی کردم شکمم را به داخل بدهم یا حتی دکمه اول را باز کنم تا بتوانم برای آخرین بار در آن شلوار جا بیفتم. کار طاقت فرسا که مجبور بودم چربی شکمم را پنهان کنم از نظر ذهنی خسته کننده بود.

اما اگر به شما بگویم که می توانید شلوار جین مورد علاقه خود را نگه دارید. دیگر نیازی به پوشیدن لباس های گشاد برای پنهان کردن چربی های شکم خود ندارید. چه؟

همه ما می دانیم که از بین بردن چربی شکم یک شبه اتفاق نمی افتد. با این حال، راه‌هایی برای ترکیب انتخاب‌های سبک زندگی خوب وجود دارد که به شما کمک می‌کند چربی شکم را در کوتاه‌مدت از بین ببرید!

تعجب می کنید که چگونه می توان به این امر دست یافت؟ در اینجا 14 نکته در مورد رژیم غذایی برای کاهش چربی شکم آورده شده است:

1. برای از بین بردن چربی شکم از یک رژیم غذایی کامل پیروی کنید

غذاهای کامل مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای حفظ خود بدون افزودن قند یا چربی فرآوری شده اضافی به رژیم غذایی شما فراهم می کنند.

به جای تمرکز بر روی غذاهای خاصی که چربی شکم شما را می سوزاند، بهتر است به رژیم غذایی خود به عنوان یک کل فکر کنید. هیچ غذای جادویی وجود ندارد که بتواند چربی های شکم را بسوزاند. مقدار جمعی از غذاهایی که می خورید و سبک زندگی شما است که این را تعیین می کند.

حقیقت این است که از دست دادن چربی شکم زمانی اتفاق می افتد که کل بدن شما وزن کم کند. به سختی شواهد علمي برای ادعای اینکه شما می‌توانید دقیقاً محل کاهش وزن را انتخاب کنید، وجود دارد.

با توجه به آنچه گفته شد. تمرکز بر رژیم غذایی کامل به شما کمک می کند تا به اهداف شکم صاف خود برسید زیرا مصرف چربی و قند اضافی را کاهش می دهد.

در اين مقاله راه هايي براي آب كردن شکم به شما آموزش داده مي شود.

یک رژیم غذایی کامل چگونه به نظر می رسد؟

رژیم غذایی کامل شامل غذاهایی است که حداقل فرآوری شده است. بر غلات، میوه ها، سبزیجات و سایر غذاهای پر فیبر تمرکز دارد. به طور کلی، غذاهای کامل بسته بندی، کنسرو یا منجمد نیستند. تا حد امکان طبیعی هستند.

اگر زمانی متوجه شدید که هوس یک میان وعده یا فست فود می کنید، یخچال خود را چک کنید یا به فروشگاه مواد غذایی بروید تا غذاهای سالمی را پیدا کنید که می تواند باعث کاهش وزن شود. اینها جایگزین های بسیار بهتری نسبت به خرید فست فود و غذاهای فوری در هنگام گرسنگی هستند.

2. میان وعده های پر قند را کاهش دهید

کاهش مصرف غذاهای شیرین یکی از سخت ترین کارها برای من است. متأسفانه، این میان وعده های شیرین پر کالری به چربی تبدیل می شوند و بخشی از آن چیزی می شوند که شکم را چاق می کند. این رول های سرسخت نتیجه انباشته شدن تنقلاتی است که می خوریم که حاوی کالری بالا و مواد مغذی کمی هستند.

با پرهیز از میان وعده های شیرین، سطح گلوکز ثابت تری خواهید داشت که انرژی شما را نسبتاً ثابت نگه می دارد و شما را وسوسه نمی کند که یک میان وعده دیگر با قند بالا بخورید. با این حال، فراموش نکنید که با خودتان مهربان باشید و هر چند وقت یکبار این اجازه را بدهید. به یاد داشته باشید، اعتدال کلیدی است.

3. از غذاهای بسیار فرآوری شده خودداری کنید

من با شما صادق خواهم بود. مواقعی وجود دارد که من مشتاق غذاهای آماده و فرآوری شده هستم. آنها فقط در وقت من صرفه جویی می کنند و بسیار راحت هستند. انتخاب کنید: راحتی یا افزایش وزن؟

غذاهای فرآوری شده حاوی چربی، سدیم و قند “پنهان” هستند. پنهان است زیرا ما متوجه وجود آن نمی شویم. از آنجایی که هدف غذاهای فرآوری‌شده طولانی‌تر کردن ماندگاری و حفظ مواد غذایی است، قند، چربی و سدیم برخی از موادی هستند که برای انجام این کار استفاده می‌کنند.

با مصرف یک رژیم غذایی عمدتاً از غذاهای فرآوری شده، به مرور زمان متوجه تغییرات در بدن و تمام قند، چربی و سدیم ساخته شده خواهید شد. این باعث می شود که از بین بردن چربی های شکم سخت تر شود.

به یاد داشته باشید که هدف در اینجا کاهش تعداد غذاهای فرآوری شده است که می خورید تا جایی که می توانید است.

4. چای سبز را به برنامه صبحگاهی و عصرانه خود اضافه کنید.

( حتما قبل از اضافه كردن چاي سبز با پزشك خود مشورت كنيد و در مصرف اين ماده زياده روي نكنيد.)

این نکته یکی از موارد مورد علاقه من است زیرا یک راه ساده و آرامش بخش برای افزایش متابولیسم است. چای سبز حاوی ترکیبات فنلی است و دارای قابلیت های آنتی اکسیدانی است که از سایر انواع چای بیشتر است. این ترکیبات موجود در چای سبز کمک زیادی به کاهش چربی شکم می کند.

اگر به دنبال راه هایی برای گنجاندن آن در سبک زندگی خود هستید، سعی کنید آب میوه های شیرین و نوشابه را با یک فنجان چای سبز گرم جایگزین کنید. به عنوان یک نوشیدنی صبحگاهی یا یک نوشیدنی آرام بخش در عصر عالی است.

5. آب بنوشید

بیشتر اوقات، وقتی احساس گرسنگی می کنیم، فقط تشنه هستيم. نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز برای هیدراتاسیون و متابولیسم ما مفید است. اگر فعال هستید، مطمئن شوید که بیشتر آب می نوشید!

نکته: یک بطری آب به همراه داشته باشید و یادآوری های به موقع ایجاد کنید تا نوشيدن آب رافراموش نکنید!

6.وقتی گرسنه هستید غذا بخورید

همانطور که قبلاً ذکر کردم. علائم تشنگی ما اغلب با نشانه های گرسنگی اشتباه گرفته می شود. جدای از آن، مواقعی وجود دارد که به دلیل اینکه جلوی تلویزیون هستیم یا دوستی کیسه چیپس را باز می کند، دوست داریم میان وعده بخوریم.

تشخیص اینکه چه زمانی واقعاً گرسنه هستید در مقابل زمان هایی که فقط از نظر اجتماعی غذا می خورید، مهم است. با پیروی از این تمرین، می توانید به آن کمبود کالری دست یابید که به کاهش چربی شکم کمک می کند.

مقاله مرتبط: نحوه استفاده از آب برنج برای موها

7. اسنک های خود را در گوگل جستجو کنید

با در دسترس بودن گسترده اینترنت، هیچ بهانه ای برای کمبود خلاقیت در انتخاب میان وعده وجود ندارد. گزینه های سالم تری وجود دارد که خوشمزه و آسان هستند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به راحتی از وعده های غذایی خود خسته می شوید، به سادگی در وب جستجو کنید تا برخی از دستور العمل های میان وعده سالم و خوشمزه را که دوستان ما در سراسر جهان ارائه کرده اند، بیابید. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که دستور العمل‌هایی با اطلاعات تغذیه ارائه می‌دهند و به کسانی که به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر هستند، ارائه می‌شوند.

8. سودا کمکی نمی کند

به همان اندازه که نوشابه خوشمزه به نظر می رسد، اگر هدفتان از بین بردن چربی شکم باشد، باید آن را کاهش دهید. سودا، مانند بسیاری از نوشیدنی های فرآوری شده، حاوی مقادیر زیادی قند است.

در مطالعه ای که در مکزیک انجام شد، مشخص شد که بین افزایش وزن و مصرف نوشابه ارتباطی وجود دارد. همچنین مشخص شد که به ازای هر وعده نوشابه ای که در روز می نوشید. 60 دقیقه ورزش ممکن است به دلیل مکانیسم های پیچیده کالری مایع، آن کالری ها را نسوزاند.

نوشابه جدا از محتوای قند آن یک نوشیدنی گازدار است. این یعنی گاز اضافی در معده شما که می تواند منجر به نفخ شود!

9. تنبل نباشید

اگر تنبل هستید، این نکته ممکن است کمی تلاش لازم داشته باشد: میان وعده های بسته بندی شده از خانه یکی از ساده ترین راه ها برای کنترل آنچه می خورید هنگام خروج از خانه است.

می دانم که ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما به من اعتماد کنید، بعداً از من تشکر خواهید کرد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردم در نهایت در بیرون از خانه غذا می‌خورند یا از ماشین‌های فروش تنقلات می‌خرند، گرسنگی غیرمنتظره است.

با این نکته، مهم است که از بازی جلوتر باشید و این گرسنگی را پیش‌بینی کنید. کاری به سادگی بسته بندی یک ساندویچ تخم مرغ، گرانولا یا هویج بچه را می توان در عرض چند دقیقه انجام داد. نه تنها در پول صرفه جویی می کنید، بلکه می توانید آنچه می خورید، ارزش غذایی و مقدار آن را نیز کنترل کنید.

بسته بندی میان وعده ها به شما امکان می دهد تا بر نوع غذایی که می خورید کنترل داشته باشید. یک رژیم غذایی عالی برای کاهش چربی شکم است.

10 .اجتناب از الکل

مانند اکثر نوشیدنی های موجود، الکل حاوی کالری است. و هر گونه مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن یا آن شکم بزرگ شود.

باور نمی کنی؟

الکل به ازای هر یک گرم اتانول هفت کالری دارد. برای تکمیل آن، بیشتر نوشیدنی ها حاوی مقدار زیادی شکر هستند. قند زیاد یعنی کالری زیاد. و اگرچه می توانید نوشیدنی های بدون قند پیدا کنید، اما تمام نوشیدنی های الکلی حاوی کالری هستند.

اجتناب از الکل راهی عالی برای اصلاح رژیم غذایی خود برای از بین بردن چربی شکم است.

11. در زمان صرف غذا تفاوت ایجاد می کند

در یک مطالعه اخیر، مشخص شد که زمان غذا خوردن ممکن است عاملی در تجمع چربی و اثربخشی کاهش وزن باشد.

همه ما اهمیت صبحانه را می دانیم و حذف آن می تواند منجر به افزایش وزن شود. با این حال، در مقاله تحقیقاتی ذکر شده در بالا، مشخص شد که خوردن ناهار دیرهنگام (ساعت 3 بعد از ظهر) و شام دیرهنگام نیز یکی از عوامل احتمالی افزایش وزن است.

همه ما یک ساعت بیولوژیکی داریم که متابولیسم و هضم ما را تنظیم می کند. این بدان معنی است که زمان وعده های غذایی ما می تواند به طور بالقوه بر میزان چربی انباشته شده و توانایی ما برای کاهش وزن تأثیر بگذارد.

اگر چاره ای جز شام دیرهنگام ندارید، این کار را حداقل دو ساعت قبل از خواب انجام دهید.

12.میوه ها و سبزیجات خود را بخورید

شرط می بندم از شنیدن این یکی خسته شده اید.

حقیقت پشت این نکته این است که میوه ها و سبزیجات دارای مواد مغذی مورد نیاز برای بدن سالم هستند. نه تنها این، بلکه حاوی فیبر هستند که به سیر نگه داشتن شما کمک می کند.اگر سیر و راضی هستید، کمتر به دنبال یک میان وعده پر کالری می روید.

میوه ها و سبزیجات نیز به طور کلی دارای کالری کم هستند. یک سیب یا موز کالری کمتری نسبت به شکلات تخته ای یا یک کیسه چیپس دارد. بنابراین، فراموش نکنید که یک یا دو سیب را در فروشگاه مواد غذایی بگیرید!

13. غذاي خود را كامل بجويد.

من به شما نمی گویم که مانند یک موش غذا بخورید. به جای اینکه تمام غذای خود را یکباره خرد کنید، کمی زمان بگذارید تا غذا را کاملا بجوید.

احمقانه به نظر می رسد؟ این نیست.

تحقیقاتی روی جوانان دارای اضافه وزن انجام شد که نشان می‌دهد افرادی که غذای خود را میل می‌کنند و کالری بیشتری مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که غذاهای کم کالری مصرف می‌کنند، چربی احشایی کمتری دارند (بخشی از چربی شکم). آنها همچنین دریافتند که احتمال وقوع آن در مردان بیشتر از زنان است.

بخشی از این آگاهی و سیری است که هنگام جویدن غذا احساس می کنید. زمانی که به بدن خود زمان کافی برای تشخیص سیر بودن ندهید، ممکن است پرخوری کنید. بنابراین، دفعه بعد که در طول یک فیلم در حال غذا خوردن هستید، به میزان و سرعت غذا خوردن خود توجه کنید.

14.با احساسات خود هماهنگ باشید

خوردن احساسی یک چیز رایج است. جدایی فیلم کلاسیک و یک وان ترکیب بستنی چندان دور از واقعیت نیست. بیشتر مردم زمانی که غمگین، عصبانی یا افسرده هستند غذا می خورند. برعکس آن نیز صادق است. برخی افراد وقتی این چیزها را احساس می کنند غذا نمی خورند.

خودآگاهی از احساسات خود می تواند به شما کمک کند این احساسات را به سمت وظایف سازنده تر یا وظایفی که در خدمت شما هستند هدایت کنید.

به جای اینکه به دنبال یک کیسه کلوچه برويد، سعی کنید قدم بزنید و احساسات خود را پردازش کنید. این تمرین به شما کمک می کند تا در رژیم غذایی خود چربی های شکم خود را از بین ببرید، زیرا از مصرف بیش از حد کالری در مواقعی که به آنها نیاز ندارید جلوگیری می کند.

نتيجه نهایی

رژیم غذایی برای از بین بردن چربی شکم یک گروه جادویی از مواد غذایی نیست که بتواند شکم شما را ناپدید کند. با این حال، این یک فرآیند پیچیده نیز نیست. اگر واقعاً می خواهید نتایج را ببینید، باید ثبات و اعتدال را تمرین کنید.

هنگامی که شروع به اعمال این تغییرات در سبک زندگی کنید، نه تنها متوجه کوچک شدن شکم خود خواهید شد، بلکه به طور کلی احساس بهتری خواهید داشت!

مطلب پیشنهادی

چطور با توپ يوگا ورزش كنيم

چگونه با توپ یوگا ورزش کنیم

در حالی که توپ‌های یوگا به طور سنتی برای فعالیت‌های همنام خود استفاده می‌شوند، می‌توان …

اعتماد دوباره به همسر سابق

چگونه دوباره به همسر يا نامزد سابق اعتماد كنيم؟

بازسازی اعتماد با یک سابق می تواند واقعا سخت باشد و ممکن است زمان زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *