معرفي بهترين رمان هاي عاشقانه
خواندن رمان به ما كمك مي كند حس همدلي پيدا كنيم.

معرفي بهترين رمان هاي عاشقانه  

خواندن رمان هاي عاشقانه به شما کمک می کند تا با افرادی که در معرض چنین موقعیت هایی قرار می گیرند همدلی بیشتری پیدا کنید. همچنین به شما در ساختن شخصیت کمک می کند. در زیر لیستی از رمان های عاشقانه نوشته شده توسط برخی از بهترین نویسندگان جهان است که شما را به انواع احساسات ناخواسته وادار می کند.

1 رمان: پي نوشت. دوستت دارم

نویسنده: Cecelia Ahern

پي نوشت دوست دارم(P.S: l love you) داستان گری و هالی را روایت می کند، دوست هاي دوران کودکی که حتی پس از سال ها با هم بودن، عمیقا عاشق هستند. این زوج آنقدر به هم نزدیک هستند که حتی وقتی با هم دعوا می کنند می توانند جمله های یکدیگر را تمام کنند. زندگی بدون شخص دیگر غیرقابل تصور است تا زمانی که غیرقابل تصور اتفاق بیفتد – جری به طور ناگهانی بر اثر تومور مغزی می میرد.

مرگ گری، هالی را کاملاً ویران می کند، که به نظر نمی رسد بدون شریک زندگی خود به زندگی ادامه دهد. او از غم و اندوه از خانواده و دوستانش کناره گیری می کند تا اینکه بسته ای مرموز از شوهر مرده اش دریافت می کند.

این بسته یک بسته یادداشت است، یکی برای هر ماه پس از مرگ او. گری برای همسرش پیام‌های نشاط‌آوری در یادداشت‌هایی ارسال کرد که همگی با «پی‌اس، من تو را دوست دارم» به پایان می‌رسند. با كمك بسته ها، او می‌تواند خود را دوباره کشف کند و زندگی دیگری را تجربه کند،

2. عشق زشت

نویسنده: کالین هوور

عشق زشت یکی از بهترین کتاب های عاشقانه غمگین است که می تواند شما را به گریه بیاندازد. داستان حول محور شخصیت های تیت کالینز و مایلز آرچر است که یک رابطه را شروع می کنند. این زوج در مورد آنچه از یکدیگر می خواهند واضح هستند زیرا حتی خود را دوست نمی دانند.

مایلز به وضوح عشق نمی‌خواهد، و از آنجایی که تیت زمانی برای عشق ندارد، به نظر می‌رسد این ترتیب در بهشت انجام شده است. مایلز همچنین به تیت دو قانون می دهد که باید از آنها پیروی کند تا ترتیب آنها به طور یکپارچه کار کند. قانون اول این است که او هرگز در مورد گذشته او سؤال نمی کند، در حالی که قانون دوم این است که او انتظار آینده ای ندارد. همه چیز به خوبی شروع می شود. با این حال، آنها به زودی متوجه می شوند که نمی توانند با آن کنار بیایند.

اين كتاب به فارسي ترجمه شده است و توسط انتشارات نيك فرجام چاپ شده است.

ليست رمان هاي عاشقانه معاصر

3. رمان: پیاده روی به ياد ماندني

نویسنده: نیکلاس اسپارکس

کتاب‌های زیادی مانند پیاده روی به ياد ماندني نوشته نیکلاس اسپارکس وجود ندارد که بر احساسات ما تأثیر بگذارد. این داستان با الهام مبهم از خواهر نویسنده که در سال 2000 بر اثر سرطان درگذشت، درباره دو نوجوان است که با وجود مخالفت، عاشق یکدیگر می شوند.

در دهه 1950 در شهر کوچک و مذهبی بوفور، کارولینای شمالی، لندون کارتر، پسر یک سیاستمدار محبوب، تحت فشار پدرش قرار گرفت تا برای ریاست کلاس نامزد شود. لاندون با اکراه این کار را می کند و برنده می شود. به عنوان رئیس هیئت دانش آموزی، انتظار می رود که او با بهترين دختر مدرسه آشنا شود.

او از جیمی سالیوان، دختر ساکت وزیر باپتیست شهر آشنا مي شود.جیمی در دنیایی دور از سایر نوجوانان زندگی می کرد و بیشتر وقت خود را صرف کمک در پرورشگاه محلی یا مراقبت از پدر خود می کرد. درگیر شدن جيمي با لاندون بخش جدیدی از زندگی را برای او به ارمغان مي آورد.

4.  رمان: نحسي ستاره هاي بخت ما

نویسنده جان گرین

فیلم The Fault in Our Stars اثر جان گرین توسط شخصیت اصلی آن هیزل گریس لنکستر، دختری 16 ساله با سرطان تیروئید که ریه هایش را تحت تاثیر قرار داده است، روایت می شود. والدین او هیزل را تشویق می کنند تا در یک گروه حمایت از بیماران سرطانی شرکت کند و در آنجا با آگوستوس واترز 17 ساله، بازیکن سابق بسکتبال، قطع عضو و بازمانده از استئوسارکوم آشنا می شود.

این دو رمان‌ها را رد و بدل می‌کنند و در جستجوی اینکه بفهمند در یکی از رمان‌هایی که ناگهان به پایان می‌رسد چه اتفاقي می‌افتد، به سراغ نویسنده می‌روند. هیزل و آگوستوس در نهایت مجبور می شوند برای ملاقات با نویسنده به آمستردام سفر کنند و در طول سفر، عشق خود را ابراز می کنند.

روز بعد، آگوستوس به عشقش فاش کرد که سرطانش بازگشته است. حال او خیلی زود رو به وخامت رفت و در ICU بستری شد. او یک مراسم پیش از خاکسپاری ترتیب می داد که در آن هیزل و سایر دوستان قبل از اینکه او بميرد در مورد او صحبت مي كنند.

اين كتاب در ايران هم ترجمه و چاپ شده است.

5. رمان:  با ما به پایان می رسد

نویسنده: کالین هوور

رمان It Ends With Us دومین اثر کالین هوور است که در فهرست کتاب های عاشقانه غم انگیزی قرار می گیرد که شما را به گریه می اندازد. اما این یکی بر اساس رابطه پدر و مادرش است.

داستان حول محور جوانی فارغ التحصیل کالج به نام لیلی بلوم است که زادگاهش در مین را ترک کرد تا به بوستون، ماساچوست نقل مکان کند، جایی که کسب و کار خود را شروع کرد. لیلی سعی می کند همه چیز گذشته خود را پشت سر بگذارد و با ورود یک جراح مغز و اعصاب جذاب به نام رایل کینکید هیجان زده می شود.

در حالی که رایل علاقه ای به برقراری رابطه با کسی ندارد، او برای لیلی استثنا قائل می شود و رابطه آنها شکوفا می شود. با این حال، وقتی فردی از گذشته او ناگهان ظاهر می شود، همه چیز وارونه می شود. اولین عشق او، اطلس کوریگان، که او هنوز خاطرات خوبی از او دارد، وارد زندگی او می شود و همه چیزهایی که او با رایل ساخته است در آستانه فروپاشی است.

6. غرور و تعصب

نویسنده: جین آستن

در واقع، قدیمی‌ترین کتاب رمان است که در این فهرست از یکی از تحسین‌شده‌ترین رمان‌نویس‌های انگلیسی، جین آستن، به چشم می‌خورد. این کتاب در سال 1813 پس از انتشار به موفقیت فوری رسید و از آن زمان به عنوان یکی از محبوب ترین رمان های زبان انگلیسی باقی مانده است. این مورد علاقه بسیاری از محققان و عموم خوانندگان است که قرار است شما را وادار به ریختن اشک کند.

داستان این رمان در روستاهای انگلستان در اوایل قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد. الیزابت دختر صاحب ملک لانگبورن در هرتفوردشایر است.

لز آنجایی که والدین او تنها دختر دارند، آنها نمی توانند دارایی وی را به ارث ببرند زیرا فقط می تواند به یک وارث مرد منتقل شود. بنابراین، حداقل یکی از دختران باید پس از مرگ پدر، شوهری ثروتمند برای حمایت از بقیه پیدا کند.

در تلاش برای یافتن شوهر مناسب، الیزابت قهرمان داستان با افراد زیادی از جمله خواهر و برادر و مادرش که مستاصل هستند درگیر می شود. او به سرعت در مورد عواقب قضاوت های عجولانه آگاه می شود و تفاوت بین خوبی های ظاهری و واقعی را درک می کند.

7. اوه ستاره های من

نویسنده: لورنا لاندویک

در رمانی که به‌عنوان جاه‌طلبانه‌ترین رمان لورنا لاندویک، نویسنده آمریکایی شناخته می‌شود، او داستان بلوغ وایولت ماترز، دختری بلندقد و لاغر اندام را روایت می‌کند که در دوران رکود بزرگ دهه 1930 زندگی سختی را پشت سر می‌گذارد.

ویولت معتقد است که او چه از نظر جسمی و چه از نظر دیگر ناقص است. مادرش او را رها کرد پدرش، با او بدرفتاری کرد. اوضاع در مدرسه بدتر بود زیرا همکلاسی هایش او را مسخره می کردند. اين خانم جوان بعداً وقتی برای کار در شیفت شب در یک کارخانه نخ محلی استخدام شد، خوشحال شد.

او به طور کامل توسط همکارانش و صاحب کارخانه پذیرفته شد. به نظر می رسید همه چیز در زندگی او خوب پیش می رود تا اینکه یک تصادف وحشتناک رخ داد و او را مجبور کرد دوباره در پوسته خود عقب نشینی کند. ویولت در حالی که چیزی برای شادی او در خانه باقی نمانده، سوار اتوبوسی به کالیفرنیا می شود. با این حال، اتوبوس او به مقصد نمی رسد زیرا در مسیر خود تصادف می کند.

به نظر می‌رسید که هر چیزی که ممکن است در زندگی ویولت اشتباه پیش برود، اشتباه باشد تا اینکه دو مرد به نام‌های آستین سایکس و کجل هدستروم او و همسفرانش را نجات دادند. این دو نوازنده برند جدیدی از موسیقی هستند که مورد توجه ویولت قرار گرفته است. هنگامی که او شروع به داشتن احساسات به یکی از دو نفر می کند، در نهایت به گروه موسيقي ملحق می شود.

8. اگر او با من بود

نویسنده: لورا نولین

یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، لورا نولین اگر با من بود، هدف را می‌گیرد و در ترسیم پرتره‌ای از عشق و پشیمانی قرار می‌گیرد. این داستانی است که اگر به مسائل دوستی، عشق های اولیه و خانواده می پردازد، همه چیزهایی که برای گریه کردن خواننده لازم است چه می شود.

پاییز و فین شخصیت های اصلی کتاب هستند. این دو از دوران کودکی با هم دوست بوده اند. آنها همسایه هایی هستند که مادرانشان بهترین دوستان هستند. پاییز و فین تا دوران راهنمایی همه کارها را با هم انجام دادند و به دلایل نامشخصی از هم جدا شدند. علیرغم روابط خانوادگی، این دو با یکدیگر صحبت نکردند و دوستانی پیدا کردند که متضاد قطبی بودند تا هرگز راه آنها به هم نرسد.

پاییز از از دست دادن دوستی فین پشیمان شد، حتی اگر او به طور مشخص دوستان داشت. او همیشه با این فکر آزارش می‌داد که اگر دوست باقی بمانند چه می‌شد. پاییز برای مدت طولانی سعی کرد افکار را نادیده بگیرد، اما اين افكار بازگشتند.

9. من قبل از تو

نویسنده: جوجو مویز

من پیش از تو اولین کتاب از مجموعه سه کتابی (من قبل از تو، بعد از تو و هنوز من) نوشته جوجو مویز نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است. رمان عاشقانه داستانی دلخراش است که به بررسی رابطه و عشق بین دو نفر می‌پردازد.

شخصیت های اصلی کتاب لوئیزا کلارک 26 ساله و ویل ترینر بسیار ثروتمند هستند. لوئیزا از خانواده ای کارگری می آید. او زندگی ساده ای دارد اما به زودی با بسته شدن کافه ای که در آن کار می کند، بیکار می شود. پس از جستجوی طولانی، او به نقشی رضایت می دهد که مستلزم مراقبت از ترینور است.

در شروع رابطه، لوئیزا و ویل بسیار با هم درگیر می شوند زیرا او در مورد وضعیت خود بسیار تلخ است. وقتی متوجه می شود که دوست دختر سابق و بهترین دوستش در حال ازدواج هستند اوضاع بدتر می شود. با این حال، پس از مدتی، نگرش او شروع به تغییر می کند.

لوئیزا متوجه شد که او یک بار اقدام به خودکشی کرده و با مادرش توافق کرده است که به او کمک کند تا در مدت شش ماه به زندگی خود پایان دهد. بدون اینکه به او بفهماند که او از معامله آگاه است، شروع به بیرون بردن او می کند و هر دو به یکدیگر علاقه مند می شوند.

لوئیزا و ویل در نهایت عاشق هم می شوند، اما ویل اصرار دارد که نمی تواند زندگی را روی ویلچر زندگی کند. در نتیجه، او قصد دارد برنامه های کمکی خود را انجام دهد. این قلب لوئیزا را می‌شکند، اما او موفق می‌شود در کنار بالین او باشد، درست پس از اینکه اعتراف کرد که شش ماه گذشته بهترین در زندگی‌اش بوده است.

 

10. النور و پارک

نویسنده: Rainbow Rowell

النور و پارک پس از اکران در سال 2012 تحسین منتقدان را برانگیخت. این فیلم در میان داستانی عاشقانه به بررسی موضوعات آزار خانگی، کودک آزاری، قلدری و تصویر بدنی می‌پردازد که ناظران مشتاق را به گریه می‌اندازد. داستان در اوماها، نبراسکا، در سال تحصیلی 1986 اتفاق می‌افتد، داستان دو شخصیت اصلی، نوجوانان شانزده ساله را نشان می‌دهد که از پس‌زمینه‌های متفاوتی می‌آیند، اما علی‌رغم چالش‌هایی که در زندگی‌شان وجود دارد، بر سر علایق مشترک به هم متصل می‌شوند.

همه چیز از اولین روز النور داگلاس در یک مدرسه جدید شروع می شود. این نوجوان چاق به دلیل شرایط زندگی او (در یک خانه فقیرانه و بدرفتار بزرگ شده است)، لباس خوبی ندارد تا در مدرسه شایسته به نظر برسد. این باعث می شود همکلاسی هایش او را قلدری کنند.

در سفر به مدرسه، بچه‌های دیگر صندلی‌های اتوبوس خود را مرتب کردند تا راننده اتوبوس بتواند سر او فریاد بزند. النور گیج شده و می‌خواهد گریه کند، پارک شریدان را مجبور می‌کند تا با اکراه به او صندلی بدهد. این دو در چند کلاس مشترک هستند و در طول راه، پارک متوجه می شود که او یکی از باهوش ترین بچه های مدرسه است. این او را به سمت او جذب می کند، حتی بیشتر وقتی که آنها به چیزهای مشابه (کتاب های کمیک، موسیقی و غیره) علاقه دارند.

مقاله مرتبط: معرفي بازي مجازي براي زوج هايي كه كنار هم نيستند.

11. هر روز

نویسنده: دیوید لویتان

نویسنده آمریکایی، دیوید لویتان، هم دنیای عاشقانه و هم دنیای فانتزی را با Every Day کاوش می کند، داستانی جذاب درباره روحی (که با نام “A” شناخته می شود) که به مدت 24 ساعت در بدن های مختلف در یک منطقه جغرافیایی ساکن است.

A بدون توجه به جنسیت و بدون انتخاب از بدنی به بدن دیگر تغییر می کند. گاهی الف پسر است و گاهی دختر. A همچنین می تواند بدنی را در هر رنگ و اندازه پوست ببرد. هوشیاری و خاطرات میزبان را با خود جایگزین می‌کند، حتی اگر می‌تواند به خاطرات شخصی که در آن زمان مشغول است، نفوذ کند. با این حال، A تلاش می کند به افرادی که در اختیار دارد احترام بگذارد و انتخاب می کند به روال خود پایبند باشد.

هر روز با بیدار شدن در بدن یک نوجوان 16 ساله به نام جاستین شروع می شود. مانند همیشه، A به روال جاستین ادامه می دهد، به مدرسه می رود، جایی که او با دوست دخترش، ریانون، ملاقات می کند. به خاطرات جاستین ضربه می زند و متوجه می شود که او و دوست دخترش مشکلاتی داشتند. آنها در نهایت قصد دارند در مورد مسائل صحبت کنند و با یکدیگر صحبت کنند، اگرچه A در مواردی که به اشتراک می گذارد بسیار محدود است.

اين كتاب در ايران توسط نشر ميلكان چاپ شده است.

12. جان عزیز

نویسنده: نیکلاس اسپارکس

تاریخ انتشار: 9 مهر 1385

به نظر می‌رسد نیکلاس اسپارکس تمایلی به گریه کردن مردم با رمان‌هایش دارد، زیرا یکی دیگر از کتاب‌های او، جان عزیز، به این فهرست راه یافته است. کتاب پرفروش نیویورک تایمز در سال 2007 با الهام از داستان پسر عموی واقعی او که در نیروهای مسلح خدمت می کرد، درباره زن و شوهری به نام های جان تایری و ساوانا است که یک تابستان عاشق هم می شوند اما پس از آن در نتیجه زمان از هم جدا می شوند. او برای خدمت سربازی می گذراند.

بسیاری از خوانندگان نوشته اند که آنها رابطه عشق و نفرت را با کتاب ایجاد کرده اند زیرا قسمت اول کتاب باعث می شود قبل از اینکه همه چیز به سمت پایین برود عاشق آن شوید و باعث می شود احساس افسردگی کنید. با این حال، همه قبول دارند که داستان تصویری واقع گرایانه از چگونگی پیشروی اوضاع در چنین موقعیتی است.

داستان در ویلمینگتون، کارولینای شمالی، شخصیت اصلی کتاب جان تایری ترک تحصیل مي كند که نمی داند با خودش چه کند و بنابراین تصمیم می گیرد به ارتش بپیوندد. بعداً با ساوانا آشنا می شود که معلوم می شود دختر رویاهای اوست. این جفت مشتاقانه منتظر گذراندن بقیه زندگی خود با هم هستند.

حملات 11 سپتامبر رخ می دهد و او احساس می کند باید دوباره نام نویسی کند و برای مبارزه برای کشورش حرکت کند. این تصمیم و جدایی طولانی متعاقب آن روابط او با ساوانا را تحت فشار قرار می‌دهد، که به زندگی خود ادامه می‌دهد و با شخص دیگری ازدواج می‌کند.

جان بعداً پس از مرگ پدرش به خانه بازمی گردد. برای او، ساوانا، و شوهرش واضح است که این زوج هنوز هم بسیار عاشق هستند، اما جان سخت‌ترین تصمیم زندگی‌اش را می‌گیرد زیرا تصمیم می‌گیرد او را رها کند.

مطلب پیشنهادی

استرس عروسی را چطور مديريت كنيم.

چگونه استرس عروسی را مدیریت کنیم

ازدواج هیجان انگیز است، اما همچنین می تواند فوق العاده استرس زا باشد. برنامه ریزی …

خواستگاري از همکار

بايدها و نبايدها در آشنايي و خواستگاري از همکار

بیشتر بزرگسالان یک سوم عمر خود را صرف کار می کنند. جای تعجب نیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *