5راه قدرت بخشيدن به خود در مسير رسيدن به روياها
همه ما از شكست مي ترسيم ولي اين ترس از شكست ممكن است آنقدر زياد شود كه از روياهايتان دست بكشيد

5 راه برای قدرت بخشیدن به خود برای رسیدن به رویاهایتان

  زندگی سخت است. جهان به سرعت در حال تغییر است. برای بسیاری احساس می شود که جهان از کنترل خارج می شود. وقتی به نظر می رسد که رویدادهای خارج از کنترل شما سرنوشت شما را رقم می زند. دست کشیدن از رویاهایتان وسوسه انگیز است. با این حال اکنون زمانی است که شما بیش از هر زمان دیگری به آن رویاها نیاز دارید.

هیچ کس در زندگی شکست خورده شروع نمی کند. بچه‌ها از رویاها و جاه‌طلبی‌ها غوطه‌ور می‌شوند – اما با بزرگ‌تر شدن، زندگی شروع به مختل شدن می‌کند. ما باورهایی را ایجاد می کنیم که ما را ناتوان می کند. ما از شکست ها رنج می بریم. اما هنوز از رویاهای خود دست نکشید.

چه چیزی باعث می شود که مردم در مورد دست کشیدن از رویاها فکر کنند؟

دست کشیدن از رویاهایتان عادی است. انسان ها موجوداتی ناقص هستند و ما به دلایل مختلف از رویاهای خود دست می کشیم. با این حال هیچ یک از این دلایل بهانه واقعی برای دست کشیدن از بهترین خود بودن شما نیست. به همین دلیل است که برخی ممکن است طعمه باورهای محدودکننده شوند و تسلیم شوند.

آنها از شکست می ترسند بسیاری از مردم از محل ترس در زندگی کار می کنند – و ترس از شکست یکی از رایج ترین آنها است. وقتی این افراد یک بار شکست می خورند، وسوسه انگیز است که به طور کامل تسلیم شوند. آنها می گویند “من در این کار خوب نیستم” و راه آسان را انتخاب می کنند: پذیرش شکست.

گاهي چون از شكست مي ترسيد از رویاهایتان دست مي كشيد

آيا من براي رسيدن به روياي خودم تلاش مي كنم؟

دیگران به آنها اعتقاد ندارند. همه ما به اندازه کافی خوش شانس نیستیم که توسط دوستان و خانواده حامی احاطه شویم. فقط به این دلیل که دیگران فکر می کنند نمی توانید آن را انجام دهید، از رویاهای خود دست نکشید. از آن برای تقویت خود استفاده کنید و حتی سخت تر کار کنید.

بعضي از مردم حوصله شان سر می رود. کار برای رسیدن به رویاهایتان ممکن است خسته کننده باشد. حقیقت این است که اگر حوصله دارید، رویاهایتان احتمالاً الهام بخش شما نیستند. وقت آن است که طرح خود را بررسی کنید. از خود بپرسید: آیا من برای رسیدن به اهدافی که خودم  می‌خواهم کار می‌کنم یا  اهدافي كه دیگران می‌خواهند؟

ورزشکاران، کارآفرینان و افراد مشهور: هر فرد موفقی در مقطعی از زندگی خود به یک پلاتو برخورد کرده است. هنگامی که احساس می کنید در زندگی گیر کرده اید، ضروری است که تشخیص دهید که  فاصله ها بخشی عادی از دستیابی به اهداف شما هستند.

یقین – نیاز به اجتناب از درد و تجربه لذت – یکی از شش نیاز انسان قوی است. اگر به این فکر می کنید که رویاهای خود را رها کنید، از خود بپرسید که آیا واقعاً فقط احساس نیاز به ماندن در منطقه راحتی خود را دارید؟

دلایل اصلی برای اینکه هرگز تسلیم نشوید

دست کشیدن از رویاهایتان راه آسانی است. اغلب راحت‌تر است که اجازه دهید شرایط یا افراد دیگر زندگی شما را دیکته کنند – اما شما هرگز به این شکل به موفقیت نخواهید رسید.

رشد برای تجربه انسان ضروری است. اگر رشد نکنید، در حال مرگ هستید. در حالی که موفقیت هدف است، تجربیاتی که در این مسیر به دست خواهید آورد به همان اندازه ارزشمند هستند، زیرا نیاز انسان به رشد را برآورده می کنند. زندگی – و رشد – زمانی اتفاق می افتد که ما به دنبال رویاهای خود هستیم.

شما هرگز نمی دانید چقدر به موفقیت نزدیک هستید. کوچکترین تغییرات می تواند بزرگترین نتایج را به همراه داشته باشد. شما همیشه تنها دو میلی متر با موفقیت بعدی خود فاصله دارید. پیشرفت شما می تواند درست در گوشه و کنار باشد. وقتی خیلی نزدیک هستید از رویاهایتان دست نکشید.

شما همیشه تعجب خواهید کرد که چه چیزی می توانستيد باشيد. همه ما افرادی را می شناسیم که پشیمان هستند – و هیچ کس نمی خواهد مانند آنها باشد. آنها افرادی هستند که در گذشته زندگی می کنند و همیشه به آنچه که ممکن است بوده باشد فکر می کنند. اینجاست که اگر از رویاهای خود دست بکشید به پایان خواهید رسید.

ثوابش عالیه هیچ چیز با احساسی که وقتی در نهایت یک زندگی خارق العاده ایجاد می کنید قابل مقایسه نیست. هر روز صبح با هیجان از رختخواب بیرون می پرید. آزادی مالی و روابط پرشور خواهید داشت. شما در حالت شادی و فراوانی دائمی زندگی خواهید کرد.

چگونه از دست کشیدن از رویاهای خود دست بردارید

ساختن زندگی رویاهای شما نیازمند فداکاری و تمرکز است. با سخت کوشی و برنامه ریزی درست می توانید بر هر چیزی غلبه کنید. از رویاهای خود دست نکشید – در عوض از این رویکردها استفاده کنید.

مقاله مرتبط: چگونه از انرژي مثبت خود محافظت كنيم؟

1.داستان خود را تغییر دهید

تونی می‌گوید: «تنها چیزی که شما را از آنچه می‌خواهید باز می‌دارد، داستان شما درباره این است که چرا نمی‌توانید آن را داشته باشید.» دست کشیدن از رویاها مربوط به دنیای بیرون نیست، بلکه در مورد یافتن یک باور غیرقابل توقف در خود است. این در مورد شناخت باورهای محدود کننده ای است که شما را عقب نگه می دارد و داستان شما را تغییر می دهد تا در عوض احساس قدرت کنید.

2. به هدف خود وصل شوید

وقتی بیشتر مردم وسوسه می‌شوند از رویاهای خود دست بکشند، به این دلیل نیست که تنبل یا کسل هستند. به این دلیل است که آنها اهدافی را تعیین کرده اند که واقعاً به آنها علاقه ندارند. اگر احساس می کنید بی الهام هستید، از رویاهای خود دست نکشید. هدف نهایی خود را در زندگی کشف کنید و هر اقدام و تصمیمی را که می گیرید به آن هدف مرتبط کنید. شما الهام خود را دوباره فعال خواهید کرد.

3. موانع را به فرصت تبدیل کنید

تفاوت بین موفقیت و شکست در دیدگاه شماست. افراد موفق، چالش ها را به عنوان فرصت هایی برای یادگیری و رشد در نظر می گیرند. آنها در هر شکستی درسی را می یابند و آن را در آینده خود به کار می گیرند آنها می دانند که زندگی توسط شما اتفاق می افتد، نه برای شما. طرز فکر خود را به این طریق تغییر دهید، دست کشیدن از رویاها دیگر یک گزینه نیست.

4. یک استراتژی بسازید

آسان است که به خود بگویید «از رویاهایت دست نکش»، اما تبدیل اراده به عمل بسیار سخت تر است. «نیروی اراده به خودی خود کافی نیست. اگر می‌خواهیم به تغییر پایدار دست یابیم، باید استراتژی مؤثری داشته باشیم. امروز دست به اقدامات گسترده ای بزنید تا به آنچه در زندگی می خواهید دست یابید.

5. موفقیت های کوچک را جشن بگیرید

لازم نیست منتظر بمانید تا موفقیت خود را جشن بگیرید. هر روز یک هدیه است و ما هر روز کاری را انجام می دهیم. هنگامی که یک استراتژی ایجاد کردید، مطمئن شوید که قدم های کوچکتری را که شما را به هدف بزرگتان می رساند، تشخیص داده و جشن می گیرید. و همیشه شکرگزاری را برای همه چیزهایی که دارید تمرین کنید. انرژی مثبتی جذب خواهید کرد که شما را به سمت رویاهایتان سوق خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

چطور با توپ يوگا ورزش كنيم

چگونه با توپ یوگا ورزش کنیم

در حالی که توپ‌های یوگا به طور سنتی برای فعالیت‌های همنام خود استفاده می‌شوند، می‌توان …

اعتماد دوباره به همسر سابق

چگونه دوباره به همسر يا نامزد سابق اعتماد كنيم؟

بازسازی اعتماد با یک سابق می تواند واقعا سخت باشد و ممکن است زمان زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *